Presne tohle mi dneska poradil jeden znamej a taky to takhle delal na motorkach (kroskach..:-D
Mno, ja jsem se rozhodl, ze je tam necham a cele i s tim nalitkem to zabrousim do tvaru kanalku..(asi to takhle udelam jen u sacich kanalku a vyfukove necham tak jak jsou..)
Mno a pokud nevydrzi a vznikne tam vule, tak je vyndam jak rikas a dam tam jine o neco delsi...a bude to...jinak diky za rady.:-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Voditka ventilu.
-> TomRocek: No řekl bych, že tam budou ty vodítka asi zalisované. Osobně jsem ještě nic takového nedělal, ale zkusil bych trik, jakým se dají demontovat na starých motorkách litinové vložky z hliníkových válců: Nejdříve je třeba vyrobit něco jako čep, který pasuje do otvoru vodítka a lze na něj bezpečně klepat (v tomto případě třeba starý ventil). Pak tento čep necháš zmrazit (třeba v mrazničče, nebo oxidem uhličitým) a hlavu naopak mírně nahřeješ. Pak do toho vodítka nasadíš ten zmrzlý čep a po pár sekundách zkusíš klepat,lisovat,...prostě se ho snazit dostat ven...
Osobně jsem to ještě nědělal, ale na motorkách je to vyzkoušené a doporučované.
Nalisování vodítek zpět asi systémem nahřát hlavu a zchladit vodítko atd...
Násilnou montáž/demontáž moc nedoporučuji, spíše tomu násilím jen vypomoci...
Osobně jsem to ještě nědělal, ale na motorkách je to vyzkoušené a doporučované.
Nalisování vodítek zpět asi systémem nahřát hlavu a zchladit vodítko atd...
Násilnou montáž/demontáž moc nedoporučuji, spíše tomu násilím jen vypomoci...

Tak to nakonec vyndavat nebudu, ale rovnou i s nalitkama je zabrousim do tvraru kanalku...snad to preziji a nevyvrati se ventily..:-)
Sakra to fakt nevím ve škodovce se myslím musí převrtat a pak se tam dávají favoriťácký is guferama pokuď máš sundanou hlavu tak to zkus vyklepnout třeba nějakým dřevem FAKT NEVÍM
-> TomRocek: Vodítka se u jiných motorů vydělávají pod lisem a dávají zpět tak že se ohřeje hlava a vodítka zmrazí ale u felicie jsem to ještě nedělal
Tak di za radu.....Na co je tohle forum?? Ja se na neco ptam a nikdo mi neodpovi na otazku.....Jak se vyndavaji ty voditka sakra...
-> TomRocek: přeju mnoho uspěchů:)
Potrebuji radu co nejdrive.....Je tam to viditko jen nalisovane a nebo jak tam drzi v te hlave? Mam ho normalne vyklepat ven a pak se da normalne zatrcit z5 (naklepat)??
Asi jste me nepochopili...ja je nechci menit, ale chci je vyndat, abych mohl rozsirit kanalek a vybrousit ten nalitek kolem voditka, ktery presahuje do kanalku.
Voditka chci zase vratit, ale nevim jak tam drzi. Je to 8 kanalova hlinikova hlava z felicie 781.136B.
Voditka chci zase vratit, ale nevim jak tam drzi. Je to 8 kanalova hlinikova hlava z felicie 781.136B.
-> TomRocek: musis zajit za šikovným řemeslnikem a nechat si je udělat:) hihi
-> TomRocek: Záleží u jakého motoru ale vodítka jako náhradní díl stejně nejsou
Chci se zeptat, jestli se daji nejak vyndat voditka ventilu z hlavy valcu a jestli se pak daji dat z5 (jestli nemusim koupit nove).
Zvetsuji kanalky a ty voditka tam docela prekazi...a az budou venku, tak jestli mohu bez problemu zarovnat ty nalitky kolem tech voditel...
Jinak voditka zkracovat nechci, jen chci odstranit ty nalitky kolem...
Zvetsuji kanalky a ty voditka tam docela prekazi...a az budou venku, tak jestli mohu bez problemu zarovnat ty nalitky kolem tech voditel...
Jinak voditka zkracovat nechci, jen chci odstranit ty nalitky kolem...