Měření výkonu motoru - potřebuji testery

prohledat
67 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.09.2006 do 09.10.2006, založil/a Daves
řadit dle data
15:56:19
09.10.2006
Labros
-> COL: ok dík za vysvětlení. tu parazitní kapacitu jsem předtím taky zmiňoval..
15:54:47
09.10.2006
Labros
-> Daves: já jsem taky softwarář, ač s diplomem z čehosi s "elektro" v názvu, tak v elektronice amatér. Takže pomoct můžu kdyžtak se softwarem.
15:22:51
09.10.2006
COL
-> Labros: Jo, je - rozhodne je moderni mala rychla dioda rychlejsi nez relativne prehistoricky diak urceny pro praci na 50Hz. Kdyz se dobre zapoji diak a hodne blbe dioda, muze byt vysledek opacny, ale to je chyba konstruktera ne diody. Pro ultrarychle diody nejsou problemem spinaci casy pod 1ns.

Dalsi otazka je, co vlastne clovek chce - jestli ultrarychle sepnuti diody nebo ochranu proti spickam - tam zas neni tak moc nutne ultrarychle otevreni, nebot chvilku trva nabijeni vlastni kapacity diody. Obecne byvaji u diod spise problemy s rychlosti rozepnuti, ale to tu neresime.



Zaver: temer jakakoliv dioda, ktera se ti muze dostat do ruky je dostatecne rychla, aby ochranila vstup timto zpusobem, v nejhorsim pomuze jeji vlastni kapacita (pripadne kapacita paralelne k ni pripojena). Jedinym problemem diody muze byt otazka, jejiho dimenzovani, ostatne ale jako u vseho...
15:10:47
09.10.2006
Daves
-> Labros: Máš pravdu, právě že není. Měl jsem problém s měřením na autě, kde byla místo 12V cívky 6V. Kvůli větším jiskrám. MP3 přehrávač se vypínal, to znamená, že do něj šel nějaký bordel, který ho resetoval.



Jak říkám. Můžeme dát hlavy dohromady, já vylepšuji soft. K tomu jsem potřeboval nějaké univerzální zařízení do začátku. To jsem navrhnul a kdokoli může navrhnout lepší. Rád ho zveřejním.



Plán do budoucna je jasný - snímat z palubní sítě :)
11:13:35
09.10.2006
Labros
-> COL: A ten otvírací čas diody je podle tebe dostatečně krátkej, aby se ten mikrofonní vstup neoodělal? Nebyla by lepší nějaká schottky? Jak velká amplituda signálu je třeba?
20:46:02
06.10.2006
Misumi
beru to je samozřejmě jasný ,dioda =0,7v ochrání vstup mp3 před čímkoli.Ale o to nejde.Chci to nahrát z altíku a tam nic takového nehrozí.Po oddělení ss složky a nahrátí sou tam jasné impulzy.Jen je musím lokalizovat a ošetřit.Zitra to skusím z dízla a ověřím si je-li to tak.
17:47:14
06.10.2006
COL
-> Misumi: Ano z delice dostanes pulsy take, ale ve vysledku neurcite velikosti.. Diody lze zapojit jako omezovac (viz. moje schema), ktery ucinne zabrani tomu, aby amplituda signalu z jakehokoliv duvodu prekrocila urcitou hodnotu, v naznacenem priade je to cca +-0.7 V.
17:34:12
06.10.2006
COL
Pozor! Domnivat, ze diak jsou dve antiparalelni diody je hluboky omyl !! S temi ma spolecne jen to, ze ma tez symterickou V-A charakteristiku, stejne jako ta dvojice diod. Jinak je to vicevrstva spinaci soucastka podobne jako Tyristor nebo triak.... Jeho samotna V-A charkteristka je zcela odlisna od antiparalelni dvojice diod, pac vykazuje oblast se zapornym diferencnim odporem (podobne jako tunelova doida, ikdyz ta ma V-A charku zcela odlisnou). Take napetove se pohybuje zcela jinde. Vbr lezi typicky v oblasti 30-40V. Tvar V-A charky diaku viz. nize. Diak se typicky pouziva pro urchleni (a zajisteni) sepnuti tyristoru....
zvětšit Měření výkonu motoru - potřebuji testery - obrázek od COL vložen 06.10.2006 17:34:12
13:57:55
06.10.2006
Labros
podle mě ta dioda je přece jenom bezpečnější. Jednak má sama nějakou kapacitu a i tou dokáže odfiltrovat nějaký špičky, jednak ten PN přechod se otevře docela rychle a případný přepětí je na tak krátkou dobu, že nestačí odrovnat ten mikrofonní vstup.
12:35:47
06.10.2006
Daves
-> Misumi: Tak, ale mně se zdálo snímání dioda pro MP3 méně riskantní, než obyčejný dělič. A nachtěl jsem ani nějaké nastavování úrovně...
12:25:02
06.10.2006
Misumi
impulzy dostaneš i z odporového děliče.Frekvence nejsou nijak závratné.800ot=26hz a 10000ot=333,3hz
12:03:46
06.10.2006
Daves
-> Tuxik: Jj, tam se to využívalo aby se dostal rychlý nástup právě pro triak a nespouštělo se to v blíže nedefinovaný okamžik. S diakem se to pak chovalo tak, že do určité úrovně napětí diak nic nepustil a "sepnul" až při překročení jeho prahového napětí. To pak seplo triak v mnohem definovatelnější okamžik :-D



Když se ale vrátíme k tomu obvodu pro měření impulzů, já osobně bych tam raději viděl optočlen, který by oddělil motor od měřícího zařízení. Až budu rozjíždět online diagnostiku motoru, budu to stejně muset postavit :)
11:15:20
06.10.2006
Tuxik
-> Labros: nema, diaky se stejne nedaji sehnat a kdyz tak ze vyssi cenu nez 2Kc v pripade 1N4001..



diacy mely svoje misto v regulaci vykonu(otacky motoru, vrtacek apod) pomoci triacu v dobe kdy neexistovaly IO k tomu urcene (krome TESLA MAA436 apod)



dnesni vyuziti diaku je cca. 0
10:23:36
06.10.2006
Labros
a má to nějakou výhodu proti diodám?
22:44:46
05.10.2006
Daves
-> Tuxik: nepleteš, diak jsou dvě antiparalelní diody...
21:05:37
05.10.2006
Tuxik
-> COL: zrovna mne napadlo ze misto diod by se dal pouzit i diac... teda pokud by byl na stejny napeti... vnitrni zapojeni diacu je pokud vim dve antiparalelni diody, nebo se pletu ?



i kdyz je fakt ze dneska sehnat diac je skoro nemozny... leda pouzit nejaky tesla zasoby...
09:34:40
05.10.2006
Daves
-> COL: Ano, nahrávat se bude dál, ne však impulzy. Takže kontinuálnost záznamu bude. Cílem je snímat přímo palubní síť, pak je to použitélné naprosto v každém autě.



A ještě k tomu schématu - moc jsem nad ním nepřemýšlel, chtěl jsem něco, co bude fungovat a uživatel už tam nebude muset nic ladit (poťáčkem nastavovat úroveň signálu, atp), proto jsem sáhnul po diodách. Pak už jsem se věnoval jen vývoji softu.



Stejně bych chtěl přidat měření otáček přímo z kliky, aby se dal stanovit úhel sepnutí kontaktů a vykreslit křivku odstředivé a podtlakové regulace v závislosti na otáčkách.

Pro ladění motoru upravováním regulace v porovnání s výkonovou křivkou to může být celkem užitečné :)
19:18:40
04.10.2006
COL
-> Daves: Ovsem na mereni zmeny uhlove rychlosti behem komprese potrebujes kontinulani snimani ne jen 2x znacka za otacku - takze bud tachodynamo, nebo snimat zuby na setrvaku. Z palubni site je to podle mne nezjistitelne - no mozna ano - z bordelu, ktery tam sype alternator, ale.....
19:00:50
04.10.2006
Daves
-> Labros: Je to drobet slozitejsi, neni to jenom o frekvenci, protoze by to bylo zavisly na prevodu motor-alternator. Je potreba sledovat zmenu behem komprese. No kdyby nekdo rozumel tomu, o cem mluvim a chtel mi pomoct, tak uvitam :)
18:49:56
04.10.2006
Labros
Je fakt, ze u toho puvodniho schematu neni jasny treba, kolik impulzu z toho vyleze pri jednom rozepnuti kladivek, kdyz tam budou ruzny zakmity... To COLovo schema by melo, jestli na to dobre koukam, vyrabet na kazdy rozepnuti kladivek jeden kladnej impulz a na kazdy sepnuti jeden zapornej.
18:44:12
04.10.2006
Labros
-> Daves: Tak kdyz z ty palubni site vyfiltrujes jenom frekvence dejme tomu 2.000Hz-20.000Hz, tak bys mel dostat pozadovany signal ne?
18:24:22
04.10.2006
Gemini
-> Daves: si hlavicka, vim ze to dokazes :)
16:22:25
04.10.2006
Daves
-> COL: :-) však jo, všechno je ve vývoji, víc hlav víc ví... Cíl je mít konektor do cigaretoveho zapalovače a impulzy už se najdou samy. U každého vozu. Z palubní sítě. Už žádné připojování na cívku...
15:09:56
04.10.2006
COL
Ledka jen kontroluje, ze je to pripojeno....

stejne je to schema zvlastni ocekaval bych spis neco takoveho:
zvětšit Měření výkonu motoru - potřebuji testery - obrázek od COL vložen 04.10.2006 15:09:56
10:50:51
04.10.2006
Tuxik
-> Daves: zrovna jsem chtel dopsat ze to pri tak velikym kmitoctu spis sviti nez blika :-)
10:32:10
04.10.2006
Daves
-> Tuxik: Ono to blikani neuvidis, vezmi si, že to bliká 4x za jedno otočení rozdělovače. Takže 2x za jednu otáčku, takže na volnoběh třeba 30 bliknutí za sekundu... NAvíc se to nerozsvěcí, ale zhasíná. Takže v podstatě to vypadá, jako kdyby to stále svítilo.
10:23:11
04.10.2006
Tuxik
-> Daves: neni tam spis proto ze je to hezci kdyz to blika ? :-) jako malej jsem hrozne obdivoval ruzny blikatka a svititka 3 4
09:38:20
04.10.2006
Daves
-> Labros: Je tam proto, abys viděl, že to funguje a máš to správně. Prostě kontrolka. A nejen proto :-D
09:09:14
04.10.2006
Labros
-> COL: taky jsem premyslel... asi pro efekt, aby to blikalo kdyz se neco deje ;))
22:59:11
03.10.2006
FORM - zlomená ojnice
-> Tuxik: No jestli chceš něco darovat, tak mne se toho do šuplíčků ještě vejde dost.....
22:57:33
03.10.2006
COL
To schema je celkem zvlastni... a proc je tam vlastne ta LEDka?
22:12:30
03.10.2006
David B.
-> Tuxik: Ok. Diky
21:48:52
03.10.2006
Tuxik
-> David B.: presne tak, je to mono



a kde je zem a kde signal je taky cca. jedno
21:47:44
03.10.2006
David B.
-> Tuxik: Dekuju moc, hned je to prehlednejsi. Ten vystup asi bude mono a asi je jedno co bude zem a co signal, ze jo?
21:35:30
03.10.2006
Tuxik
-> Daves: 6 btw pokud to nekdo chcete stavet tak muzu darovat cca. 100 ks diod TESLA popr. nejaky rusky vyroby, nejaky rezistory a LEDky :-)



nasyslil jsem si je behem 10 let doma a ted pro ne nemam uplne vyuziti
20:57:24
03.10.2006
Daves
-> Tuxik: Jé tys to moc krásně zprůhlednil... skoro přemýšlím, že to hodím na stránky s pochválením :)
20:17:59
03.10.2006
Tuxik
-> David B.: stacilo by jednou, ne ?
zvětšit Měření výkonu motoru - potřebuji testery - obrázek od Tuxik vložen 03.10.2006 20:17:59
19:21:55
03.10.2006
David B.
-> Daves: Treba by ke stavbe pomohlo kdyby nekdo trochu zbehly v el. vysvetli ty jednotlive znacky pouzite v schematu. Ja tam poznal odpor a dve diody (LED?). Poradite nekdo prosim co to nad diodami a pod prostredni diodou? Jedno z toho bude asi line out, ale nevim co. Diky David
17:18:48
03.10.2006
COL
-> Tuxik: Soutez, kdo postavi vetsi hnus :o) ??
16:55:05
03.10.2006
Tuxik
-> Daves: dokonce to ani nemusis pajet :-) staci to smotat a zalejt silikonem :-)
13:41:18
03.10.2006
Labros
-> Daves: no jo.. vlastně jsou potřeba jen dvě diody a odpor a spojený do série
13:27:12
03.10.2006
Daves
-> Labros: Na to nepotrebuješ ani tišťák, z toho postavíš krásný vosí hnízdo a zavřeš ho do krabičky. Tišták na takovou blbost je moc velký luxus.
11:20:00
03.10.2006
Labros
Asi by to fakt nemělo smysl. Je to jen pár součástek a na to stačí univerzální plošňák. Tak až budu mít někdy zbytečný dvě hodinky, tak si to možná zbastlím.
09:27:38
03.10.2006
FORM - zlomená ojnice
No, můžeme to dělat pe večerech se spolubydlou, ale za 100 by to rozhodně nebylo.
01:30:22
03.10.2006
Gemini
-> Daves: celkom mas pravdu, vpodstate kto neni elektro zrucny, vykon nezmera
19:52:37
02.10.2006
Daves
-> Tuxik: a krabičku a průchodku a kabel :) Ale v podstatě souhlasim. A právě proto to nechce nikdo dělat. Protože tam jsou součástky za patnáct kaček a aby to vypadalo, bude se s tím dělat půl hodiny, hodinku s testem funkce, balením a serepetičkama kolem. Někdo musí nadepsat balík, odnést na poštu, vystát frontu a poslat. Když to vezmu jako kusovou záležitost, stráví s tím skoro dvě hodiny. Dá někdo 500Kč, aby se zaplatily ty dvě hodiny práce ? Asi ne. A dělat to za 50Kč na hodinu ? Fajn, ale kdo ? Zatím se nikdo nenašel. A o tom to celý je...
13:59:24
02.10.2006
Tuxik
-> Labros: soucastky tam jsou tak maximalne za 5,- Kc :-) pokud nepocitam krokosvorky a jack
13:51:46
02.10.2006
Labros
-> Daves: 100Kč by rozumná částka byla ;) Kor když už máš návrh tišťáku, pak firma vyrobí tišťák třeba i za pade, součástky jsou tam taky jen za pár korun.
13:48:43
02.10.2006
Daves
-> Labros: Kde se pohybuje rozumná částka za černou krabičku ? Hledal jsem někoho, kdo by to do 100Kč stavěl. Než ho najdu, tak to asi budu stavět já.
12:31:47
02.10.2006
Labros
-> Daves: Mně se to nechce stavět, ale koupil bych to za nějakou rozumnou částku...
Extreme Tyres