1490ccm do normalniho provozu?

prohledat
48 příspěvků (zobrazeno 1 až 48) od 08.09.2006 do 16.09.2006, založil/a bitmap - zrušená registrace
řadit dle data
22:49:41
16.09.2006
Gemini
-> Vici:

tesnenie vyzera v pohode, znova sme poskladali motor a ide fajne, je to strasny rachot uz na volnobehu3
09:53:12
15.09.2006
Labros
-> luxus: no jak říká reklama na jeden olej, a v tomhle případě je to i pravda, 90% opotřebení motoru vzniká při teplotě do 70 stupňů... Nejlepší mazací schopnosti olejů, včetně minerálních, jsou kolem 110 stupňů.
08:24:43
15.09.2006
Vici
-> Gemini: mam Temac, koupeny u Zenkla v Autospekrtu 2000 Marianske Lazne. Celkem me tehda natahli, chteli asi 700 za kus...

ale Temac je Temac. Kalinu bych nechtel
23:46:56
14.09.2006
Gemini
-> Vici: iz sa chapeme.....odkial mas original tesnenie na 78mm piesty ? zajtra idem do Kaliny, som zvedavy co mi zase daju a kolko to vydrzi
10:25:49
13.09.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> luxus: Termostat 120 otevírá tuším při 80°a fávo při 88° a tím pádem vyžaduje větší tlak v chladící soustavě. když dáš, ale 120 do fáva a výš, tak se rychleji bude optřebovávat - i takový názor jsem slyšel a něco pravdy na něm bude.4
23:02:57
12.09.2006
Vici
-> luxus: pokud mas udelane 78 vrtani do seriovych vlozek z fabie (jsou stejne jako vlozky z felda a fava, vse ma vrtani 75,5) tak uprimnou soustrast! ale nekteri takove praseciny selaji, napr. mistr dlouhy ...
22:43:54
12.09.2006
luxus
-> Petr F.: toj e divne jsem si jisty ze mam vlozky z fabie a ze maji 78. asi jsou jeste nejak vybrane.. mam na to i zakazkove tesneni.
22:42:37
12.09.2006
luxus
-> Baghira: da se najk poladit termostat aby otviral uz pri mensi teplote ? ja sam bych chtel aby se mi motor drzel trochu studenejsi.. mam normalne favovej. nekde jsem slysel ze termostat ze 120 otvira trochu drive, nevite co je na tom pravdy ?
16:09:38
12.09.2006
Gryzly
-> bitmap: lepší je určitě krouták v nižších otáčkách, protože do kopce nebo s vlekem to nemusíš tolik točit a se zatížením neklesají tolik otáčky, pokud máš nějaký užasný výkon v 6000,- budeš to muset furt vytáčet, a vysoký otáčky vaděj každýmu motoru.
14:13:24
12.09.2006
Vici
-> Gemini: precti si jeste jednou co jsem psal.. treba to pochopis...
13:57:20
12.09.2006
Gemini
-> Filip Krtička: 1150 Skoda 120S je motor 73,2x68 ak sa nemylim....cize podstvorec

-> Vici: tocivost motoru je dana jeho stavbou, vacka je az dalsia....



-> luxus: ked ma kluka maly zdvih, velke piesty napr 55x80 bude mat pri tupej vacke 220-230 max vykon niekde pri 6100 otackach, ostrou vackou cele to pasmo este posunieme
22:05:02
11.09.2006
Vici
a nebo to je jedno. zbytecna diskuze - postavte si kdo chcete co chcete. me je to fuk 3
22:02:56
11.09.2006
Vici
-> Baghira: no a? kolik km je to za rok?
21:59:00
11.09.2006
Baghira
-> Vici: Le to 130 LR (replika) a z jaký feliny to je nevim.
21:58:17
11.09.2006
Baghira
-> Vici: Musim tě zklamat, ale na ty závody jezdí po vlastní ose...
21:57:46
11.09.2006
Vici
-> Baghira: v jakem to ma aute a z jake felicie ma vrtuli na chladici?
21:56:29
11.09.2006
Vici
tak jezdit vrchy a jezdit po ceste nejakych 30-50tkm je ponekud kurevsky rozdil ze ano...

na tom kopci se prd projevi. bud se to rozleti nebo ne ale o nejakem dlouhodobem vlivu cehokoliv se diskutovat neda ani omylem.
21:52:26
11.09.2006
Baghira
-> ps: Viděl, známej s takhle upravenýma motorama jezdí nějaký hobby vrchy a kromě chladiče oleje a vrtule z felicie na chladiči tam nemá nic zvlášť extra, co by to pomáhalo uchladit a funguje.
21:50:55
11.09.2006
petr s
-> Baghira: Viděl jsi takhle převrtaný blok a kolik je místa kolem vložek?
21:50:05
11.09.2006
Vici
neni to tak docela pravda
21:44:14
11.09.2006
Baghira
-> Vici: Tak pokud se zvolí správnej termostat, tak bych se uchlazení vůbec nebál.
21:39:29
11.09.2006
Vici
jinak takovyto motor celkem nedoporucuju do skodovek s motorem vzadu... z hlediska chlazeni.

21:38:24
11.09.2006
Vici
ja na srazy nejezdim5
21:36:23
11.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Btw, jedete nekdo, kdo do toho vidite do Doks?

... ze bychom to probrali osobne 1
21:36:19
11.09.2006
Vici
u techto motoru je to stejne ctvrevec podctverec nebo nadctverec velmi tesne (1,3 skoda a jeho odvozeniny) ze o vlivu na "tocivost" by se dalo polemizovat. zalezi na vacce a dalsich vecech, vcetne nastaveni, regulace predtihu atd atd

mam druhy motor 1396 z fabk yve favo bloku, cili ma vetsi zdvih nez vrtani a s vackou M-E 256/258 a MPickem se toci paradne.............
21:36:07
11.09.2006
favo110lrs
-> bitmap: bysi musel sehnat kitovej blok z Notorsrotu:)
21:25:13
11.09.2006
Vici
vlozky se delaji na zakazku, z kusu materialu. v bloku se zvetsuji diry pro vetsi vlozky.

tesneni kalina - ja bych jej nechtel, ja jezdim opriginal Temac co se daval na Free-Style pikapy...
20:10:29
11.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Hmm, to se nam to pekne rozjelo :)

Kde by se daly sehnat "tlusty" vlozky, daji se pouzit z nejakyho jinyho auta?

Imo je na normalni provoz lepsi mit hodne kroutaku v nizkych otackach, nez nejky uzasny vykon kolem 6000.

Jake problemy by me mohly jeste potkat krome prilis uzkych sten vlozek a moc vysokeho KP?

Btw, excentricky vybrus na nejakych 80mm nema v motoru, co ma neco vydrzet asi smysl, co?
19:07:19
11.09.2006
Petr F.
-> Gemini: Máš pravdu, špatně jsem to napsal.

-> luxus: Vložky ve Fabii jsou seriově vrtání 75,5.
17:48:33
11.09.2006
favo110lrs
pokud chces životnost motoru tak stači kdyz dáš celý motor fabia v serii myslím 1400 jen tam dat tu 50kw hlavu z feldy opracovat kanály... a dat tam 270/270 vačku a jedeto jako svině...
17:37:30
11.09.2006
luxus
kdyz uz to tu tak pekne vysvetlujete, jake motory jsou tocivejsi, kdyz je vetsi prumer valce nez zdvih nebo obracene ? Jinak ja sam mam 78 vlozky z fabie zapracovane do favo bloku a normalni favo kliku, vacka 265 amaximuk kroutaku je nekde kousek nad 3000ot a jede to velmi pekne. uz je v tom aute asi 3 roky a je to naprosto ok
12:19:58
11.09.2006
Filip Krtička - zrušená registrace
-> Gemini: nechci se s tebou hádat ... ale 1150 je taky čtverec

a otáčky jsou jeho druhé jméno ...

spíš to je tím, že je lepší 1490 postavit na krouťáku je zbytečné tenhle motor přetáčet nemá to smysl ...
12:15:51
11.09.2006
Filip Krtička - zrušená registrace
-> Gemini: Myslel jsem tohle těsnění: Těsnění hlavy válců, sacích a výfukových systémů. Vyrábí se z bezazbestového materiálu REINZ od tloušťky 0,75 mm po 2 mm - odstupňováno po 0,1 mm. Je oplechované a dá se dohodnout i silikon ... tohle mě stálo 150 Kč v mnou objednané tloušťce ...



11:22:09
11.09.2006
petr s
-> Boga: Žigul nemá vložky
11:21:29
11.09.2006
Boga
A jeste docela by me zajimalo porovnani vysi objem a zbytek bez uprav oproti zachovani objemu snizena hlava vačka atd. kdyztak cena tech co to prevrtavaly a doporuceni na ty kdo jim to delal. Moc dekuju
11:15:32
11.09.2006
Boga
kdysi mi kamarad povidal ze se daji pouzit vnitrnosti z 1,5 žigula(myslim valce a vlozky) bylo by to mozny? Prej na tom jeden typ tady u nas jezdil a bylo to prej za pakatel
23:31:27
10.09.2006
Gemini
-> Petr F.: nemas pravdu, zmena objemu pri nezmenenom spalovaku= vacsi KP



firmu kalina mozem odporucit, no dajte si spravit dvojite oplechovane tesnenie, obycajne za 150 KC mi vydrzalo 30 km na mojej 1490ke



-> bitmap: je to dost problemovy motor, hlavne ked je zle vymysleny-ako moj........

treba pouzit hlavu z fabie, bude priaznivy KP

treba zohnat hrube vlozky valcov-klasicke vrtane maju tenku stenu - zase moj pripad 8

vacku odporucam 264-278, ja mam 304/304 -cisto zavodna vec



motor 78x78 disponuje obrovskym krutakom v malych otackach, vrchol krutaku od 4000 ot (145Nm) plynule do 6500 ot (130Nm), vzhladom ze to je stvorec, nukdy stoho nevydupeme otacky a nasledne ani vykon
22:18:48
10.09.2006
petr s
-> bitmap: Normální vložka 130 je dole osoustružena na průměr 80mm vrtání chceš 78mm to znamená že ti zůstává 1mm stěna vložky proto jiné vložky a udělat větší díry do bloku
22:11:08
10.09.2006
Filip Krtička - zrušená registrace
těsnění mohu doporučit www.kalina.cz/

samo že dělaj jaký chceš vrtání

udělaj ti tloušťku jakou chceš ... jinak kompresy mám přes 11 a v pohodě

to těsnění stojí 150 Kč 3
22:06:49
10.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Co to znamena "mit spec valce s vetsim prumerem" a jake upravy bloku mas na mysli?

Mel si na tom krome toho este neco udelanyho?
21:52:51
10.09.2006
Vici
ja mam 1490 uz leta . na normalni jezdeni. problemy zadne spotreba rozumna. mam ale KP 10.8:1 a velkou vacku od excelu.

teneni pokud se da kvalitni tak problem nebude, pokud neprezenes KP.

seriovou vacku z 50k ynedoporucuju. bude to jak diesel - nepojede to v otackach, jen to bude mit brutalni spodek

samozrejme ze predpokladam ze stejne jako ja budes mit spec valce s vetsim prumerem a patricne upraveny blok, n eze to bude v seriovych vlozkach, to by se pak o zivotnosti ani nedalo hovorit...
21:27:48
09.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Ja myslel, ze KP je objem valce v dolni uvrati vs. objem valce v horni uvrati, kdy je vsechna smes narvana ve spalovaku, coz mi logicky vychazelo, ze kdyz narvu vetsi mnozstvi vzduchu do puvodniho spalovaku, tak se kp adekvatne zvetsi.

Kdo ma tedy pravdu?

Nikdo mi ale sete porad nepotvrdil, nebo nevyvratil moje domnenky ohledne zivotnosti a spotreby. To tu neni kikdo, kdo by s tim mel zkusenost?
21:23:46
09.09.2006
Petr F.
-> bitmap: Vrtání a zdvih nemá vliv na velikost kompresního poměru. Ten se mění podle provedení pístu a snížení hlavy.6
08:35:10
09.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Jj, tesneni vim, kde si nechat udelat a hlava by byla bez uprav, cili s tim kp by to nemuselo byt tak horke.

Kolik priblizne by mohl byt kp pri 78x78 a neupravovane hlave se seriovym rozmerem spalovaku?
00:37:18
09.09.2006
DuriQ
ps: tesnenie sa da spravit na zakazku ake chces

Skoda RBK: tesnenie mu odxadzalo kvoli vysokemu KP
23:34:38
08.09.2006
Skoda RBK - zrušená registrace
kamoš to mal strašne dávno vo favorite a to tesnenie pod hlavo mu odchádzalo častejšie ako obyčajne ináč bol to pop*ičí nakladač, no proste to auto šlo, mal ešte v pláne aj 6q ale potom to predal.........
23:17:05
08.09.2006
petr s
-> bitmap: Ale tam už budeš mět problémy sehnat těsnění pod hlavu
23:12:11
08.09.2006
bitmap - zrušená registrace
Zajimalo by me, jestli se da jezdit s motorem 78x78 v normalnim provozu. Mel sem ideu 78x78, vacka z 50KW Fava, hlava z 50KW Feldy, nijak neupravena, snad jen spasovani kanalu s potrubimi a zabrouseny ventily, karbec LEKR nejak rozumne upraveny a pretryskovany. Spotreba by podle mne mela byt unosna, tak do 10l/100km a zivotnost taky, vzhledem k tomu, ze vsechny komponenty krome vlozek, pistu a krouzku jsou seriove pouzivane komponenty.

Tak se chci zeptat nekoho, kdo s tim nema zkusenosti jen v teoreticke rovine, jestli jsou moje domnenky spravne, nebo ne :)
Extreme Tyres