skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nejde povolit srob na olej. vani
-> Samantus: ..no este by islo je zdrbane hrany zbrusit na mensi kluc..ale to je makacka....to uz radsej by som dal dole celu wanu...
-> disco_punk: az na to ze do toho nesmite triskat jako slepej do vrat, protoze to je pak k hovnu, a pokud je uz zkurvenej ten sroub tak na stopro pomuze kvalitni masivni hasak
-> pajavlk: ..nemozem nic ine len suhlasit

-> disco_punk: neý se vztekat to rači ten šroub zničit na kašu a koupi novej nestojí to moc ..
a už z konstrukce toho šroubu byste měli vědět že stříkat na to wd a podobné sračky je těžce k ničemu když závit je až za těsněním jediná možnost to ohřát a hlavně do toho netřískejte kladivem kámošoj praskla vana když do toho naivně třískal palicí že to povolí 


-> disco_punk: chces tie fotky z toho tuning zrazu?

mi sme taketo weci na prachy riesili presne ako pajavlk a wzdy to pomohlo

haso:
Je tam těsnící kroužek a stojí asi korunu.
Je tam těsnící kroužek a stojí asi korunu.
-> haso: No tesneni pod nim je, takovej krouzek, ale vzhledem k tomu ze jsem to u nas nemohl nikde sehnat, tak jsem to obtocil topenarskou teflonovou paskou ... a je po problemu ...

-> haso: to provrtej... a pak do toho udělej novej závit... tohleto nepovolíš


-> all: diky, ja zozenem WD-40, novy srob (je pod nim tesnenie? ) a nejako to hadam spravim...
-> CHIP: :to uz radeji vyvrtat diru do toho sroubu a po sundani vany ho nejak vypacit....
-> haso: Me nesel povolit vypustak na prevodovce, byl v podobnym stavu jako ten tvuj, nakonec se to povedlo az kdyz jsem zkusil krizovej klic co mam na kola.
Jinak kdyz bude uplne nejhur, ale opravdu nejhur, tak se da udelat taky to ze vezmes vrtacku, navrtas do vany diru, nechas olej vytyct a pak proste a jednoduse vanu sundas a nasadis jinou, kterou snadno sezenes na vrakaci. Uz jsem jeden takovej pristup taky zazil ...
Jinak kdyz bude uplne nejhur, ale opravdu nejhur, tak se da udelat taky to ze vezmes vrtacku, navrtas do vany diru, nechas olej vytyct a pak proste a jednoduse vanu sundas a nasadis jinou, kterou snadno sezenes na vrakaci. Uz jsem jeden takovej pristup taky zazil ...

haso:
Můžu jenom shrnout co ti už poradili. (Hlavně se ujisti, že ho opravdu povoluješ. Má závit na stejnou stranu jako normální šroub.)
Očisti ho dráťákem, skus to znova napatlat brzdovkou nech působit a třeba po hodině zas. Todle bych dělal třeba den a pak bych to zkusil klíčem na kola nebo Gola ořechem na násadě. Dál určitě pomůže když ten šroub a okolní část vany trochu pomlátíš kladivem. Žádný velký rány abys nezničil hlavu šroubu nebo vanu. Jen lehce oťukat malim kladívkem. Těma vybracema by se šroub moh aspoň trochu uvolnit. A pak znova zkusit povolit klíčem na kola. Pokud na to nechceš použít vyloženě hrubou sílu, tak to musíš zkoušet. A když to po dlouhym snažení nepomůže, tak to už musíš skusit silou. Vemeš klíč na kola a trubku. Trubku nasuneš na klíč aby se zvětšila páka a zabíráš. Ale dávej pozor aby klíč nesklouz z hlavy šroubu abys ho neodrbal víc než to už je.
A když to náhodou zmršíš, tak můžeš dycky sundat celou vanu a buď odvrtat nebo vyměnit.
Mě taky při výměně oleje nešel povolit normální silou. Taky se mi houpalo celý auto jak sem za to rval. Když otcovi měnili olej v servisu, tak nedali pod šroub těsnění a dotáhli ho na krev. Ale steně tam prosakoval olej, takže to nezarezlo.
Můžu jenom shrnout co ti už poradili. (Hlavně se ujisti, že ho opravdu povoluješ. Má závit na stejnou stranu jako normální šroub.)
Očisti ho dráťákem, skus to znova napatlat brzdovkou nech působit a třeba po hodině zas. Todle bych dělal třeba den a pak bych to zkusil klíčem na kola nebo Gola ořechem na násadě. Dál určitě pomůže když ten šroub a okolní část vany trochu pomlátíš kladivem. Žádný velký rány abys nezničil hlavu šroubu nebo vanu. Jen lehce oťukat malim kladívkem. Těma vybracema by se šroub moh aspoň trochu uvolnit. A pak znova zkusit povolit klíčem na kola. Pokud na to nechceš použít vyloženě hrubou sílu, tak to musíš zkoušet. A když to po dlouhym snažení nepomůže, tak to už musíš skusit silou. Vemeš klíč na kola a trubku. Trubku nasuneš na klíč aby se zvětšila páka a zabíráš. Ale dávej pozor aby klíč nesklouz z hlavy šroubu abys ho neodrbal víc než to už je.
A když to náhodou zmršíš, tak můžeš dycky sundat celou vanu a buď odvrtat nebo vyměnit.
Mě taky při výměně oleje nešel povolit normální silou. Taky se mi houpalo celý auto jak sem za to rval. Když otcovi měnili olej v servisu, tak nedali pod šroub těsnění a dotáhli ho na krev. Ale steně tam prosakoval olej, takže to nezarezlo.
volant zvykne byt nakrivo ked je zamknuty
malo by stacit pobuchat zospodu na volant gumenym kladivom alebo niecim inym alebacha nerozbi si hubu ked to povoli


-> tomapa: no on je trochu nakrivo ked je zamknuty a mne to vadi, tak som to chcel otocit do rovna ale vobec mi to neslo

-> pajavlk: hej, ale nie pred panelakom
(a nemam CO)

-> haso: musíš jakoby páčít do stran a mlát jakoby k sobě chvílu se stím zabavíš ale ven půjde
na WD a podobný chjoviny se vyser vem svářečku CO čko a na plnej knedlík začni pražit do toho šroubu dokad neuslyšíš že se za ním vaří olej na hlavu tý matice si můžeš nablít co chceš za sváry potom to ořechem a golou povolíš jednou rukou měli sme stejnej problém chce ho to jen pořádně ohřát 

ja skusim na to vystriekal tu WD-40ku (stou som povolil uz viacero veci) a ked to nepojde tak uvidime...
zatim thanx za rady a este je tu otazocka jedna co nepatri do sekcie motor
som povolil volant (odstroboval ten 6 hran) a ani za boha som ho nevedel vytiahnut von, som snim miksloval k sebe a nic? je tam este nieco co to drzi alebo je tam nejaky fígel?


som povolil volant (odstroboval ten 6 hran) a ani za boha som ho nevedel vytiahnut von, som snim miksloval k sebe a nic? je tam este nieco co to drzi alebo je tam nejaky fígel?

-> minno: no tak G.O bola asi pred 6-8 rokmi (fakt neviem, ale pamatam si ze som bol este maly
)
oleja: tak ja neviem, proste tak asi liter na 700-800km...
ale zatial ide, musim si zaklepat na drevo

oleja: tak ja neviem, proste tak asi liter na 700-800km...
ale zatial ide, musim si zaklepat na drevo

-> haso: otec to řeší majzlem a velkým kladivem povolil tak zatím vše i oil fitr co nešel po6ti letech stání povolit ale ten vypouštěcí šroub šel bobře asi proto, že tama lechce prosakoval olej a tak se to za těch 6 let promazalo
-> haso: no 200tis. je pekne cislo. po kolkych km bola na tom motore robena GO? A kolko vam to uz teraz papa oleja? No ale aj tak, olej treba menit, sa cudujem ze ten motor uz ma tolko kilakov s takymi vymenami :/ Ten moj ma len 95000, olej menim cca kazdych 8000, motor ako taky ide este celkom dobre, ale uz mam pocit ze to dost zerie olej, to bude tymi kratkymi jazdami a zimou :/
-> haso: daj šupu s kladivom a potom orech a velkú páku a bud povoli alebo ho urveš

-> havlik: vieš ako to je! ja by som to odjebaval aj pol hodiny, ale foter: nejde to, spravime to inokedy
proste ten pristup k tomu je iny


-> haso: hm ale jo pak max odvrtat a nebo budeš muset obrousit na menší průměr a nebo to jakoby odsekávat šroubovákem
-> haso: Tak se na starý navaří matice a můžeš pokračvat
ono cely problem je vtom ze ked to tym velkym momentom sily poseriem, tak to uz nikdo nepovoli ten srob a toho sa bojim

-> minno: Jeeej. Kde to tak pekne pooblizuju? AJ mne treba :).
-> haso: Orech je ta nasada co sa dava na racnu. Potom okrem racne existuje taka srandovna tyc z posuvnym nastavcom pre orechy ale inac pevnym, musis tocit celou tycou ziadne pohodlne cvakanie ako racnou ale zato ju nestrhnes :). No tak toto na tu skrutku nasadis a po konci tyce das kladivom tak aby si momentom ktory nevyvinies ani ked sa na to zavesis povolil. TO odretie po orechuna skrutke sa pouziva na to aby sa trocku zavit zdeformoval a nebol na seba tak nalepeny. Cize aby to slo lahsie povolit. Ak nic nepomoze a skrutka je uz prilis ohlodana, tak ju spiluj tak aby si na nu presne bez vole nasadit kvalitny stranovy kluc a kladivom po nom.
-> haso: Orech je ta nasada co sa dava na racnu. Potom okrem racne existuje taka srandovna tyc z posuvnym nastavcom pre orechy ale inac pevnym, musis tocit celou tycou ziadne pohodlne cvakanie ako racnou ale zato ju nestrhnes :). No tak toto na tu skrutku nasadis a po konci tyce das kladivom tak aby si momentom ktory nevyvinies ani ked sa na to zavesis povolil. TO odretie po orechuna skrutke sa pouziva na to aby sa trocku zavit zdeformoval a nebol na seba tak nalepeny. Cize aby to slo lahsie povolit. Ak nic nepomoze a skrutka je uz prilis ohlodana, tak ju spiluj tak aby si na nu presne bez vole nasadit kvalitny stranovy kluc a kladivom po nom.
-> minno: hej, motor bezi v pohode:) ved co je to 200 000km na konte

eště před WD bych volil použití drátěného kartáče pro očištění
-> haso: no na tej fotke tie hrany teda fakt nevidno.
2. rada: nemenit olej po 50000 a bude po problemoch s vypustacim srobom (motor inac este bezi?

)
2. rada: nemenit olej po 50000 a bude po problemoch s vypustacim srobom (motor inac este bezi?



-> minno: ale ved som stym mykal aj ja...som kyval celym autom, a to tam bola rucna a rychlost + tehly pod kolami a cele auto som kyval a srob drzal jak drbly

-> haso: no viac tam nie je co nerozumiet, jedine ak by orech - to je tvarovo podobne ako napr. tie seriove plastove krytky na matky kolies - len je to "zelezne" a da sa na to nasadit paka, cize to sluzi ako kluc.
-> havlik: pisem: WD-40 sme NEMALI

-> PeterP136: lenze...ja z toho rozumiem len slovo paka
že nejako nechapem
-> minno: pekný spodok
ono srob je dobry, len preto ze sa uz dlho nepovoloval je zazrany



-> minno: pekný spodok

ono srob je dobry, len preto ze sa uz dlho nepovoloval je zazrany

-> haso: Tak jak ti radí jinak to nepovolíš a polévání tady nepomůže
-> haso: no podle mejch vlastních zkušeností je mnohem lepší WDčko než brzdovka ať už červená nebo žlutá
-> haso: rady vid. PeterP136 a do buducnosti sa ponaucit a srob hned vymenit a menit vzdy ked je uz zly.
-> minno: olej...hm, škoda slov (asi 50 000km
)
a ten srob je zly len na tej foto, on je inak stale dokonale hranaty
ale ked bude dole da sa na 100% novy
-> havlik: neni brzdovka lepsia? (a nepouzili sme to preto lebo sme to nemali)
-> PeterP136: a ked sa to pojebe sme v .... (ja to nechcem násilim trhat
)

a ten srob je zly len na tej foto, on je inak stale dokonale hranaty

-> havlik: neni brzdovka lepsia? (a nepouzili sme to preto lebo sme to nemali)
-> PeterP136: a ked sa to pojebe sme v .... (ja to nechcem násilim trhat

Nasadit spravny orech (kvalitu tona, proxon, ... nejake to crv ;) ) nan neaku pevnu paku (nie racnu) a udriet po tej pake. Este sa predtym orporuca tak kladivom raun do orecha nasadenom na skrutke. Ale ked som to povoloval po servisakoch tak vzdy pomohlo kladivo po pake na orechu.
co třeba WD-40
no tu uz bohuzial nie je velmo co radit :( ten sesthran je uz ja tak dost zodraty podla tej fotky. jedine vziat nejake blicky a povolit to proste musi.
Mna by skor zaujimalo, kedy ste naposledy menili olej?
Ono totiz ten srob ked je uz horsi a meni sa olej treba ho radsej vymenit za novy aby nebol problem pri dalsej vymene.
Mna by skor zaujimalo, kedy ste naposledy menili olej?

ten vypustaci srob ani za boha nejde povolit, dali sme na to kopu brzdovky a nechali hodinu posobit a pacili to velkym klucom a hybalo sa len cele auto ale srob drzi jak zavareny
jak to povolit??? ( bez toho aby sa pretocil srob vo vnutry alebo sa zodral ten 6 hran...)
diky za radi

diky za radi
