skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
studeny starty
-> krtik: potom ide už pekne a ak je už motor teplý tak nerobí nič zvláštne, vymenil som už tri tie snímače a s každým jedným to isté, dokonca som menil aj svorkovnicu, či to náhodou nebude v nej, ale nie ani to nepomohlo
-> mirco: A sdružený snímač pro teplotu a tlak nasávaného vzduchu jsi zkoušel? Koukal ses do naměřených hodnot při diagnostice na počítači? Pokud máš tu možnost koukni, jestli ti některé hodnoty nejsou úplně mimo při nízké teplotě.
Jindy to neblbne? PO zahřátí motoru nebo vyšší venkovní teplotě to je vždy v pořádku?
Jindy to neblbne? PO zahřátí motoru nebo vyšší venkovní teplotě to je vždy v pořádku?
Trochu to tu obnovím s problémom, ktorý mám pri studenom štarte - Felicia 1.3 Mpi 50kW - auto mi začalo horšie držať sytič na studený motor ako predtým, hlavne pri prvom štarte, keď ho večer vypnem a ráno naštartujem tak kolíšu otáčky od 800 do 1000 a asi po 2,3 minútach niekedy aj dlhšie, podľa vonk. teploty sa to ustáli na cca 950. Napr. keď vypnem a zapnem zas studený motor tak to už neurobí. Hlavne je to cítiť, ak je vonku zima. Neviete čo by to mohlo robiť ?
Vymenil som už: palivový filter, vzduchový filter, regulátor tlaku paliva, klapku, tesn. na sacom potrubí, pod klapkou, čidlo na teplotu vody, lambda sondy - teraz je tam NTK, sviečky som tam nové origo, hallov snímač vymenený, ventily nastavené.
Vymenil som už: palivový filter, vzduchový filter, regulátor tlaku paliva, klapku, tesn. na sacom potrubí, pod klapkou, čidlo na teplotu vody, lambda sondy - teraz je tam NTK, sviečky som tam nové origo, hallov snímač vymenený, ventily nastavené.
-> minno: A tet si to predstav ve 4 rano pod oknem

prave teraz som sa zas dobre pobavil
niekto teraz vonku nemohol nastartovat skodovku, chytilo mu to po dlhych toceniach a ked naskocil motor tak som sa musel
lebo nastal rev, asi tam ma deravy vyfuk alebo co, taky to ma zvuk
a asi mu ani sytic nefunguje, bo mu to stale zhasinalo a tak to asi 5 min teraz turoval a startoval a startoval nanovo kym odisiel




K tomu co pisal minno o zdlhavom startovani tak ked som este robil v BB tak tam pred intrakom startoval jeden chlapik (tiez byval v tom intraku) startovaval skodovku na ktorej isiel do prace (pezot servisu :) ). Akurat ak bolo vlhkejsie a studensie tak mu to nechcelo chytnut. Ten clovek to proste polhodinu mordoval (uz mohol byt v 3/4 cesty do roboty peso) s pociatku s par sekundovymi ntervalmi napaokon parminutovymi aby sa mu baterka pozbierala. No a kedze to bolo men pod oknom tak ma tym kvalitne budil.
Pritom stacilo keby obetoval 2 stovky za kable, palec, kontakty a veko rozdelovaca a mal by to bez problemov.
Pritom stacilo keby obetoval 2 stovky za kable, palec, kontakty a veko rozdelovaca a mal by to bez problemov.
-> minno: No jasne no, zalezi jak je termostat rozbitej... Pokud drzi otevrenej tak je to jak pise pejsek (neber si to osobne, byl to vtip
), pokud drzi zavrenej, tak by ste to poznali hned 1. den


-> minno: no to neznamená že by byly problémy s chlazením, naopak kdyby byl termostat pořád otevřenej tak by to jednak pozdě a hůř topilo a jednak by se motor pomaleji ohříval na provozní teplotu a někdy jí ani nedosáhnul.
-> Labros: to mne nevrav, mne je to suma fuk, hold sluzobak :) auto ma teraz 8 mesiacov, ale problemy s chladenim tam neboli, takze termostat bude asi ok. ale uz je tato fóbia kómbi aj tak par tyzdnov u kolegu v druhom regione a ja sa budem vyvazat na druhej fóbii kómbi o par mesiacov starsej ktora bola doteraz sefova, tak uvidim ako sa to bude zohrievat tam.
-> minno: Co vyměnit termostat?
-> Labros: tak mozno je ta fabia nejaka divna :-) ale inac nechapem ani ja, ze sa zahrieva tak dlho. teraz som uz na nej mesiac nejazdil, lebo marodujem. ale viem, ze este v zimnych mesiacoch ked cez noc stala vonku a rano som s nou vyrazil a jazdil po meste tak aj ta rucicka teploty na pristrojovke dost dlho stala bez pohnutia a kym sa vysplhala na 90st. tak to trvalo velmi dlho.
Po 5ti km je zahřátá i moje škodovka, dokonce i po 2 km, a to jsem si myslel že se zahřívá extrémně pomalu.
To je divný, že by fábie po 5km netopila... Mně topila skoro od vyjetí. I felda topí prakticky okamžitě.
No jenze ja jezdil 3km... A to jeste sem mel otevreny topeni, takze teplomer skocil na 80 kdyz ja vypl motor... Po roce sem prisel na figl ze kdyz topeni vypnu, tak je to ohraty hned (stejne mi to za 3km netopilo) - to sem koumak co
Jinak s topenim sem nikdy problemy nemel, po cca 3-4km uz zacinali tect boty... Tak snad bude topit porad dobre, ale mam pocit, ze od ty doby co sem se v tom vrtal to topi o neco hur (kdyz mi teklo), ale mozna to je tim ze v zime mam bundu mikinu apod


-> Rabbit: v zime to mam zohriate a kuri (topi) mi to po 5 km aj mne na benzin, co je super :-) Dokonca je prekvapujuce, ze Fabia 1.2HTP po tejto vzdialenosti este nebola zohriata a moc nekurila. (Otestovane naraz predoslu zimu, bracho siel na 120 a ja na fabii, po 5 km studena fabia zostala u kamarata a presadol som si do zohriatej skodovky:)
-> Rabbit: Bydlim 4 km od města a jezdim na benál a taky to v zimě začalo topit až ve městě, to ale bylo venku -10°C
Syny:
To co popisuješ praktikuju taky, ale tak to 5km už tam těch 80° mám a krásně topí (v zimě). Ale to přičítám jízdě na LPG, mysli, že proto se motor zahřeje rychlejc.
To co popisuješ praktikuju taky, ale tak to 5km už tam těch 80° mám a krásně topí (v zimě). Ale to přičítám jízdě na LPG, mysli, že proto se motor zahřeje rychlejc.
-> Labros: F tom pripade uz vim preco mam v riti motor
V zime sem jezil tak, ze se treba na 80 ani nedostal... Jezdim po meste... Njn, stane se... Ale ka nastartuju, zapnu radio, pripoutam se, ostriknu posrany okno od ptaku, poladim sytic na 1500rpm a jede se... Normalni start. Zadny takovy ze na 3000rpm tam pul hodiny vzdycha pod oknama...

-> Syny: a to co říká King se píše v manuálech k autům už od shade 742, opravdu, co nejvíc škodí motoru je běh za studena (do teploty 70st. vzniká 90% opotřebení motoru) a proto je cílem dosáhnout co nejrychleji provozní teploty, samozřejmě za předpokladu nepřetěžování motoru, proto se má ihned vyjet a jet klidně tak mezi 2500-3000 otáček až do dosažení provozní teploty.
minno:
To dělal soused s diselem taky, ale on to točil jen asi třikrát. Protože věděl, že potom, už to nenaskočí. A když fakt mrzlo, tak si dal hodinu před odjezdem pod motor elektrický topítko a topil.
To dělal soused s diselem taky, ale on to točil jen asi třikrát. Protože věděl, že potom, už to nenaskočí. A když fakt mrzlo, tak si dal hodinu před odjezdem pod motor elektrický topítko a topil.
-> Syny: Pokud se budeme bavit o extrémních mrazech (-20C a frišnějc), pak je to chvilkový zahřátí na místě nutnost a dokonce se i doporučuje. Nevidím jedinej důvod, proč bych měl třeba za současnejch teplot zbytečně poblafávat na místě s vytaženým sytičem, protože jízdou se zátěží se motor zahřeje rychlejc, než na místě. To s tou oktávkou mě docela zaskočilo, v manuálu mýho Mondea třeba nic takovýho není - samozřejmě, že ráno hned po nastartování turbodehtu nevyrazím jako Simír, když dostane Alarm fur Cobra 11 :c)
-> Labros: a normalne ti aj mizne benzin z nadrze ked jazdis? hm, ak ano, tak potom fakt neviem co by s tou pumpou mohlo byt


-> minno: no ale je možný že by jinak fungovala normálně? Jako pumpovat jde, i slyším jak benál teče skrz odbublinkovač a jak cvaká kulička ventilu.. Nedělá to tohle dlouho, teď od léta.
-> Labros: pokazena pumpicka :-)))
Mně to startuje blbě, když auto stojí jeden den nebo víc. Napumpovat benzín nepomůže. Když jedu třeba jeden den odpoledne nebo večer, tak ráno blafne okamžitě. Když to aspoň den stojí, tak to pak buď hned blafne a pak chcípne a pak musím dlouho točit, anebo to neblafne zezačátku vůbec a naskočí to třeba až na třetí startování, to když auto stálo několik dní. Prostě jako by to nemělo v plovákovce benzín, ale sebedelší čerpání pumpičkou prostě nemá vliv.
vy znáte jen 2 polohy jo? blbý

-> Vojtik: prohly viko to je mozny bylo dost tak sem to narychlo zaplacl kytem
.. ale vypada to ze to drzi... Navic za tepla by se to taky projevilo a ono nic. Asi to budu delat tak jak Syny

-> King: No tak me zastrelte za tech 30 vterin
Ale fakt ji nebudu trapit hned po nastartovani, tak za 30 vterin uz dam otacky na 1500 a jedu... Ale nevim proc byhc mel nastartova a okamzite odjet... To nedela nikdo ani s octaviema atd...

-> AlVyb: to že ti to cuká je u škoodovky normální, ale aby ti to cukalo na sytič??nemáš ho blbě naštelovanej? otvírá se?
neni ucpaná tryska sytiče, nebo prohlý víko karbce?
Ale fakt za studena se ten sytic sam neudrzi az kdyz se totrochu prohreje... jinej karbec to nedelal...
-> Pavel P.: to je v pořádku to dělám taky ale o to tam nechával puštěné i 15 minut v kuse a mezitim doma snídal .. 

-> AlVyb: jenom mi to nekucká a neškude... jen to chcípá stejně na sytič jako tobě
-> AlVyb: mě to dělá uplně stejně na sytič...
Tak abych nezakladal novy prispevek napisu sem svuj problem.... Kdyz je motor studenej sednu do auta vytahnu sytic na max a startuju (bez plynu) motor hned chytne a po 3vterinach chcipne... Nastarutuju podruhe (to trva trosku dyl nez se nastartuje a jak chytne otacky vyleti na 2000 a zacnou pomalu klesat na 0.. Musim to zachranit plynem ale kdyz ho seslapnu otacky prudce klesnou a zase vyleti nahoru... tak musim porad pridavat plyn aby mi to nechciplo... Jakmile se rozjedu tak jeste 3km to dela (pry pridani plynu zacne motor kuckat a najednou zacne reagovat).. Az se zahreje tak je vse v poradku... Karbec je o EDSR 120... Vycistenej (varenej v octu) vsechny hejbatka jdou samy...
Tak ted poradte cim to je.. si pripadnu jak blbec kdyz jedu se studenym autem a trha me to... nejhorsi je ze i ten sytic nepomaha...
jo motor favo 136
Tak ted poradte cim to je.. si pripadnu jak blbec kdyz jedu se studenym autem a trha me to... nejhorsi je ze i ten sytic nepomaha...
jo motor favo 136
to nič, ale mňa minulý týždeň zavčasu ráno asi o 5:00 niečo zobudilo, ešte bola tma. Ležal som v posteli a v tom niekto vonku začal štartovať - nie škodovku ale nejaký diesel. Na prvý šup mu to nenaskočilo. Na druhý šup mu to nenaskočilo. Na tretí šup mu to nenaskočilo....Pokusy už začal robiť tak že štartér nechal točiť odhadom aj tak 15s vkuse
Ja som sa už začal rehotať a pomyslel som si že čo je to tam za debil a že keď vidí že mu to nenaskakuje nech to už sakra nechá tak!
To sa však nestalo a dlhotrvajúce pokusy o štartovanie pokračovali
Nestopoval som to, ale tipujem tak minimálne 5 min ak nie viac sa v kuse pokúšal naštarovať! Pokus za pokusom, proste skoro furt vrčal štartér a točil motorom. To som už mal fakt pocit že tomu človeku ruplo v bedni.
Som sa už čudoval
že ešte nevybil baterku
. Kurňa a v tom to znova točil a ono mu ten motor naskočil! To ste mali počuť, v stotinovom okamihu ako mu to chytilo dupol na plyn a fakt bolo cítiť ako to hneď radostne vytúroval :-)))) Tak takéto niečo som ešte fakt nezažil.







-> pajavlk: Síla,mít auto nohy,tak má pán rozkopanou pr....sedací svalstvo.
-> pajavlk: to jsem dělal podobně... akorát jsem si nastartoval a šel oškrabávat okna.. ale nikdo mi nic neřikal...



-> King: není nad místní borce jak byly -20tky tak ráno borec vstane vyběhne ven na plnej sytič nastartuje zamkne a de si dělat snídani škodovka tam řve ve 3500rpm a vytváří okolo sebe atomovej hřib za čtvrt hodiny borec vyleze a jede dopr*** ale poslouchat ráno v šest ten bordel nikomu nepřeju
a když sem se ho ptal proč to dělá tak prej kvůli topení aby mu nebyla zima 


-> Syny: Jasně, to je to proti čemu už léta na tomhle webu brojím :) Za zahřívání auta na místě bych odsuzoval k pobytu v těsné blízkosti vejfuku

Tak aj jezdim po meste furt. A kdyz startuju tak dam sytic plnej, vybehne to na 2000ot/min. Za chvilku je to tak na 3000ot, tak ho stahnu na 1500ot a jede se. Kdz teplomer pohne s rafickou tak jde dolu a je to v poho...

-> King: Pravdu díš,ten první řádek je můj případ ale to je individuální,horší varianta pro mě je,když mi přijde pod ruku škodovka,která údajně žere víc,než je zdrávo, kucká se a zjistíš ,že sytič nezavírá nebo nedovírá zcela.
-> Bobesh: Jistě, ale to je možná jenom když vyjedeš ze vrat na kraji vesnice a dalších x km nemusíš zastavovat
Při provozu shade na benal ve městě s hustším provozem je hledání optimálních poloh sytiče docela zábavnej sport :)

-> King: LPG nemám a sytič používám co nejméně,tj start a rozjezd,jinak kdo má uši a cítí s motorem mu nenechá otevřeno víc,než je třeba,pokud mu motor točí na plnej sytič např.3500rpm

-> Bobesh: Už jenom pohledem na talířek sytiče a místo kam dosedá, bych si dovolil tvrdit, že že těch "poloh" je rozhodně víc než 2
Třeba na lpg umožňuje sytič na karbu relativně plynulou regulaci otáček volnoběhu


-> Gemini: Ja treba pouzivam 3. Plnej, pul a off. Ale myslim ze na zakleade matematickejch a fyzikalnich vzorecku a vztahu E = m * c2 vyjde ze sitic ma neomezene mnozstvi poloh...
-> King: Asi že otevřeno-zavřeno

-> Gemini: No tak, to asi nebylo myšleno vážně s těma dvěma polohama, že ne?

Tak problem vyresen, srovnal jsem ve sveraku viko a uz to startuje lip...
literatura pozna iba dve polohy sytica, tak sa ich nauc pouzivat, a hlavne si daj doporiadku tu trysku