skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Teplota Favorita
17:07:29
02.01.2020
02.01.2020
Lamac
-> MVM 01.01.20 16:48:10: Aha, tak potom ok.
11:52:07
02.01.2020
02.01.2020
Jurraa
Takže pro ty, co by se setkali se stejný problémem, je opravdu vadné nové čidlo teploty vody.
Sice jsem odpor neproměřoval, protože ho nemám čím změřit, ale sundal jsem čidlo z cca 5 let nepoužívaného motoru z rapida ( zapoměl jsem na něj ) a s tímto čidlem ukazuje zahřátý motor teplotu přibližně v 1/2 až 2/3 bílého pásma.
Divím se, že motor přežil stání v zácpě, když i s původním čidlem vždy ukazoval nižší teplotu než v reálu a ručička se tehdy dostala až k červnému pásmu.
Sice jsem odpor neproměřoval, protože ho nemám čím změřit, ale sundal jsem čidlo z cca 5 let nepoužívaného motoru z rapida ( zapoměl jsem na něj ) a s tímto čidlem ukazuje zahřátý motor teplotu přibližně v 1/2 až 2/3 bílého pásma.
Divím se, že motor přežil stání v zácpě, když i s původním čidlem vždy ukazoval nižší teplotu než v reálu a ručička se tehdy dostala až k červnému pásmu.
16:48:10
01.01.2020
01.01.2020
MVM
-> Lamac: Ale ne... to nebylo proti Tobě, Vložil jsem ten Tvuj odkaz s hodnotama odporů- jako že ty hodnoty najde tady. Já už jsem se ztratil v tom jaký vlastně motor má jestli karbec nebo jednobod,,
16:21:46
01.01.2020
01.01.2020
Lamac
-> MVM: Lenže to je tabuľka pre BMM, karbecový má hodnoty, ktoré som dal o príspevok vyššie... Alebo tie som si vycucal z prsta?
12:24:00
24.12.2019
24.12.2019
MVM
-> Lamac 30.11.19 17:06:58: Tady máš hodoty odporu. Ohřívej motor, vezmi aspoň trochu přesný dílenský multimetr a měř/porovnávej.
12:19:48
24.12.2019
24.12.2019
Jurraa
Takže po 20i minutách pořádného zahřívání se teplota dostala stěží na zelenou pozici. Zapojil jsem druhý teploměr přímo na baterku a čidlo ( pro případ vadné kabeláže ) a ukazuje to samé, jako ten v přístrojovce.
Zkoušel jsem i motor protočit jestli expanzka zabuble a ničeho jsem si nevšiml.
Sundal jsem čidlo a teploměrem naměřil 93°C ( v expanzce asi 85°C ), což je myslím v pohodě.
Asi fakt bude vadné nové čidlo teploměru, ale nemám si to jak ověřit, jedině ho vyměnit.
Zkoušel jsem i motor protočit jestli expanzka zabuble a ničeho jsem si nevšiml.
Sundal jsem čidlo a teploměrem naměřil 93°C ( v expanzce asi 85°C ), což je myslím v pohodě.
Asi fakt bude vadné nové čidlo teploměru, ale nemám si to jak ověřit, jedině ho vyměnit.
18:41:41
18.12.2019
18.12.2019
Petr Urban
-> Peca: Tak jej oba zahřívej v stejné lázni a měř jim odpor, měl by být stejný, pokud je to provozováno na původním budíku, pak musí být odpor stejný u obou +- nějaká malá odchylka, nebo to zkoušej na budíku co bude napájet a hned budeš vědět pravdu.
22:50:28
17.12.2019
17.12.2019
Peca
Laicky dotaz k stejnému tématu, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma cidly? Něco mi říká, ze to není úplně záměnné...
První je původní Favo 136 karb a druhy koupeny novy - doporucen v Auto Kelly jako záměnný díl a objednan dle katalogu, ale nevim nevim...
První je původní Favo 136 karb a druhy koupeny novy - doporucen v Auto Kelly jako záměnný díl a objednan dle katalogu, ale nevim nevim...
19:12:08
07.12.2019
07.12.2019
Tomaso435
jo a pokud tam máš jinou hodnotu než 88° na termostatu tak je to samozřejmě blbě a neprojevujou natolik vady jako těsnění pod hlavou.
19:11:10
07.12.2019
07.12.2019
Tomaso435
-> Jurraa 27.11.19 15:30:09: pak si dej 10km ostře, doma to nech ještě blafat aby se to hezky ohřálo, a pak si běž k motoru lankem ho vytoč na sekundu do němoty a koukej na expanzsku. pokud zabuble, vyměn si těsnění pod hlavou
19:35:06
30.11.2019
30.11.2019
krtik
-> Lamac 30.11.19 17:06:58: Tak ty hodnoty jsou úplně jinde no . Ale zkusit to může. Nebo změřit hodnoty snímače a porovnat s hodnotama od tebe :).
17:06:58
30.11.2019
30.11.2019
Lamac
-> krtik: Tak to ani náhodou..
originál hodnoty pre favo karbec:
40° -136,6ohm
90° -22,4až 24,8ohm
120° -10,2ohm
ak do obvodu nahodíš namiesto čidla žiarovku 12V/2W, teplomer bude ukazovať hodnotu 70°
originál hodnoty pre favo karbec:
40° -136,6ohm
90° -22,4až 24,8ohm
120° -10,2ohm
ak do obvodu nahodíš namiesto čidla žiarovku 12V/2W, teplomer bude ukazovať hodnotu 70°
13:42:33
30.11.2019
30.11.2019
krtik
A nemůže být někde na káblíkách/konektorech ke snímači a od snímače pouze vysoký odpor? Dle popisu by to odpovídalo, vzhledem k chrakteristice snímače pro BMM (obrázek). Při zahřátém motoru a ručce někde ve čtvrtině stupnice to není zas taková velká hodnota odporu mezi danými teplotami. Ale můžeš to zkusit proměřit, ale určo zkus porozpojovat konektory a zapojit je několikrát po sobě, abys je "očistil", můžeš použít i kontaktol. Zahýbej káblíkáma. A když to nepomůže zkusil bych ještě na smímač vést nové káblíky a ty zapojit přímo tam kam vedou.
edit.: vycházím z toho, že Fa karbec a BMM má aspoň podobný typ snímače teploty ;-).
edit.: vycházím z toho, že Fa karbec a BMM má aspoň podobný typ snímače teploty ;-).
12:31:11
30.11.2019
30.11.2019
Jurraa
Právě že termostat jsem vyměnil zároveň s čidlem teploty asi 2 měsíce po tom co to začalo ukazovat blbě teplotu a žádná změna. Termostat je z Francie ( i když jsem si objednal originál ), žádná čína.
3 týdny mám zakrytý chladič cca ze 3/4 a pořád se ručička víc jak na žlutou pozici nedostane.
Už mi taky došlo, že měřit teplotu v expanzce nebude to pravé. Asi na zahřátém motoru sundám tepotní čidlo a změřím to přes jeho otvor.
Jestli zjistím, že je vadné nové čidlo nebo termostat, tak mě trefí.
3 týdny mám zakrytý chladič cca ze 3/4 a pořád se ručička víc jak na žlutou pozici nedostane.
Už mi taky došlo, že měřit teplotu v expanzce nebude to pravé. Asi na zahřátém motoru sundám tepotní čidlo a změřím to přes jeho otvor.
Jestli zjistím, že je vadné nové čidlo nebo termostat, tak mě trefí.
10:54:47
29.11.2019
29.11.2019
charon
strč kus kartonu (lina, gumy, čehokoliv pevného) před chladič (cca přes polovinu). Pokud to pomůže, pak je poškozenej termostat. Mě Favorit dělal de facto to samé a byl to termostat. Ani nebyl po výměně, jen tata při výměně koupil ten nejlevnější co šel a byl holt vadnej...
09:24:42
29.11.2019
29.11.2019
Bukaj
-> Jurraa: Tak poslední, co jsi nezkoušel, je termostat - to nejjednodušší, čím jsi měl začít
Jinak co se týče zkoušky teploty "rukou", voda přes 40°C se ti zdá horká, ruku neudržíš na 50°C teplém předmětu, při cca 62°C začíná denaturace (tzn 70°C ti způsobí popáleniny), takže pocitově rukou nic nezměříš...
...a měřit teplotu v expanzce také není zrovna to pravé - to je jen vyrovnávací nádobka a hlavní proud kapaliny přes ni nejde...
Termostat se mohl při přehřátí "unavit", což se pak projevuje tím, že buď dříve otevírá nebo drží nižší teplotu, většinou obojí.
Jinak co se týče zkoušky teploty "rukou", voda přes 40°C se ti zdá horká, ruku neudržíš na 50°C teplém předmětu, při cca 62°C začíná denaturace (tzn 70°C ti způsobí popáleniny), takže pocitově rukou nic nezměříš...
...a měřit teplotu v expanzce také není zrovna to pravé - to je jen vyrovnávací nádobka a hlavní proud kapaliny přes ni nejde...
Termostat se mohl při přehřátí "unavit", což se pak projevuje tím, že buď dříve otevírá nebo drží nižší teplotu, většinou obojí.
15:30:09
27.11.2019
27.11.2019
Jurraa
Tak jsem koupil teploměr, zatím jsem teplotu v expanzce změřil jen jednou a byla jen cca 52°C po 8km jízdě. Možná ještě není pořádně ohřátý celý okruh, termostat se mi otevře po cca 5km ( je vidět pokles ručičky teploměru a po chvíli se ručička vydrápe zpět ). Ještě párkrát proměřím.
Hadice od chladiče jsou teplé a na komoře termostatu ( té části s čidlem ) se nedá udržet ruka, proto nechápu proč teploměr v přístrojovce ukazuje tak málo.
Netopí to nic moc, když to porovnám s felicií co jsem měl, ale to jsem přisuzoval krátkým trasám, běžně jezdím do 10km.
Voda průhledná rozhodně není, zakalí se, ale to je u 30 let starého auta snad normální a netuším, jak moc zakalená je špatně.
Když jsem v létě stál v zácpě s topením naplno, tak ručička teploměru poklesla z červené pozice na cca 60% bílého pásma, a topilo to pěkně :).
Čidlo jsem zatím nepovoloval a sundávat termostat na zimu se mi nechce, zvlášť když má začít mrznout.
Hadice od chladiče jsou teplé a na komoře termostatu ( té části s čidlem ) se nedá udržet ruka, proto nechápu proč teploměr v přístrojovce ukazuje tak málo.
Netopí to nic moc, když to porovnám s felicií co jsem měl, ale to jsem přisuzoval krátkým trasám, běžně jezdím do 10km.
Voda průhledná rozhodně není, zakalí se, ale to je u 30 let starého auta snad normální a netuším, jak moc zakalená je špatně.
Když jsem v létě stál v zácpě s topením naplno, tak ručička teploměru poklesla z červené pozice na cca 60% bílého pásma, a topilo to pěkně :).
Čidlo jsem zatím nepovoloval a sundávat termostat na zimu se mi nechce, zvlášť když má začít mrznout.
20:25:52
22.11.2019
22.11.2019
Tomaso435
-> Jurraa: chladící kapalina je čistá ? nebo se kalí? zkusil si jezdit bez termostatu aby se system pěkně propláchnul ?
mě fávo a felda dělá to že když zavřu topení, teplota je stabilní a tak jak má.. když topení otevřu teplota klesne lehce případně kolísá po hodnotu kde otevírá termostat..
jinak jak ti to topí ? dobře? velmi dobře ? méně? nebo nic moc? při ohřátém motoru, zkus to čidlo povolit jesi okamžitě vyhrcne voda nebo jesi neujde nejdřív vzduch
mě fávo a felda dělá to že když zavřu topení, teplota je stabilní a tak jak má.. když topení otevřu teplota klesne lehce případně kolísá po hodnotu kde otevírá termostat..
jinak jak ti to topí ? dobře? velmi dobře ? méně? nebo nic moc? při ohřátém motoru, zkus to čidlo povolit jesi okamžitě vyhrcne voda nebo jesi neujde nejdřív vzduch
20:04:33
22.11.2019
22.11.2019
Lamac
Zmeraj teplotu reálne,ináč hľadáš problém tam,kde nieje....
12:53:10
22.11.2019
22.11.2019
Jurraa
Zdarec škodovkáři, nechci zbytečně zakládat nové téma, tak to hodím sem.
Běžně mi zahřátý favorit ( karbec rok 90 ) ukazoval teplotu jak je zelená ručička na obrázku. V létě jsem ztvrdnul dlouho v zácpě a teplota se dostala až na červenou ručičku a čidlo na ventilátoru zase selhalo ( ventoš funguje, čidlo nemělo ani rok a loni po výměně fungovalo ), takže jsem měl puštěné topení naplno, aby klesla teplota a já motor nezavařil. Ručička se do červeného pole nedostala a motor nevařil.
Problém ale nastává, že přibližně od té doby, mi zahřátý motor ukazuje teplotu jen kolem žluté ručičky a výše snad od té doby nebyla. Zkoušel jsem jiné přístrojovky, vyměnil vodu, termostat, čidlo termostatu a ventoše a žádná změna. Motor nevaří, voda nemizí, spotřeba je normální.
Nějaký nápad na co se ještě podívat ?
Předem dík za odpověď
Běžně mi zahřátý favorit ( karbec rok 90 ) ukazoval teplotu jak je zelená ručička na obrázku. V létě jsem ztvrdnul dlouho v zácpě a teplota se dostala až na červenou ručičku a čidlo na ventilátoru zase selhalo ( ventoš funguje, čidlo nemělo ani rok a loni po výměně fungovalo ), takže jsem měl puštěné topení naplno, aby klesla teplota a já motor nezavařil. Ručička se do červeného pole nedostala a motor nevařil.
Problém ale nastává, že přibližně od té doby, mi zahřátý motor ukazuje teplotu jen kolem žluté ručičky a výše snad od té doby nebyla. Zkoušel jsem jiné přístrojovky, vyměnil vodu, termostat, čidlo termostatu a ventoše a žádná změna. Motor nevaří, voda nemizí, spotřeba je normální.
Nějaký nápad na co se ještě podívat ?
Předem dík za odpověď
17:26:11
01.07.2006
01.07.2006
PeterP136
Ono sa daju odpory na budiku prisposobit akeumkolvek cidlu tak aby ti budik ukazoval to co chces. Takze staci kvalitny teplomer, ktorym odmerias teplotu motoru po zahriati a podla toho positnes tu rucicku. Da sa to robit aj na blbecka, systemom odmontovat rucicku a prilepit ju v inej polohe :).
17:20:51
01.07.2006
01.07.2006
Dusche
Termostat jsem menil, ale prubeh teplot zustal i po vymene stejnej, takze usuzuji ze funfuje spravne. Nemuze bejt problem na strane budiku? Jako ze jedno cidlo ukazuje spravne a jen ta raficka je uz naka unavena? Dekuji
23:22:43
30.06.2006
30.06.2006
King
Kolik ukazuje čidlo při 20C je vcelku šumák, důležitý je kolik má v rozmezí 60-120C. Průběh odporu čidla v závislosti na teplotě pravděpodobně není lineární (NTC termistor) a rozdíl pár stupňů kolem 20C dost ovlivní hodnotu odporu. Asi jsem moc nepomoh stejně jako kolega předřečník :) Možná troufalá myšlenka - když obě čidla ukazujou špatně, nemůže bejt problém spíš v termostatu? - zavařovací teploměr to jistí :)
21:50:39
30.06.2006
30.06.2006
PeterP136
Ja som v predajni na favo cidlach (ine nemaju) nameral od 800 do 1500ohm. Moje cidlo z 742.136 malo pri priblizne rovnakej teplote 500ohm. Takze som ti asi velmi nepomohol.
19:11:15
30.06.2006
30.06.2006
Dusche
Prosim o radu, mam favorita 89, mam podezreni na spatne cidlo teploty motoru, cidla mam dve , ale ani jedno podle me neukazuje spravne, pri teplote cca 20 C jsem nameril odpor cidla 350 ohmu a 780 ohmu. Kolik by melo mit nove cidlo pri teto teplote, muze to nekdo zmerit? Dik