přehřívání, prasknutí těsnění pod hlavou

prohledat
60 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.05.2006 do 02.10.2006, založil/a spartra
řadit dle data
08:43:39
02.10.2006
spartra
tu taky něvedí9
18:10:22
01.10.2006
spartra
v průměru jsem se dostal na konečných 8-8,1mm9
16:47:50
01.10.2006
spartra
mhm, tak jsem to teďkon změřil, otázka jestli dobře, vyšlo mě 7,7mm, ni do těch uváděných tabulek jsem se nevešel, to byb byla nějaká megakomprese9
22:38:19
02.06.2006
spartra
taky, nejprv, jsem s tím jel do tábora, tam a zpět +- 400km, neprojevilo, by se to již tam10
22:12:54
30.05.2006
spartra
no ten pán od kterýho je hlava, říkal, že je lepší kroužky vyměnit s hlavou, kvůli vyšším tlakům, u prvního motoru se to dělalo, u mýho se to nějak neudělalo, nezbyli prašule, tak sbírám informace4 5
19:16:17
30.05.2006
Martin
-> spartra: Pokud máš tlaky kolem 12atm rovnoměrně, tak bych to být tebou neřešil, komprese bude v normálu. Horší by bylo, kdyby všechny kroužky, případně vetily byly v háji a ty tlaky by to mělo jen díky hodně snížené hlavě.

Jak jsem již psal, při hodně snížené hlavě ty tlaky vylítnou až k 15-16atm. Je fakt, že když mi rupnul kroužek, tak to stále mělo nějakých 12atm, ale to by určitě nebylo na všech válcích.
18:58:48
30.05.2006
spartra
pochopil, jiná možnost tedy není9

že by se mě kvůli tomu chtěla sundávat hlava10 9
18:56:08
30.05.2006
petr s
-> spartra: Pochopil
18:54:25
30.05.2006
spartra
kua, tak vejška hlavy mě je opravdu k prdu10

jináč to opravdu nejde9 8
18:38:46
30.05.2006
spartra
ps, jasný, tohle znám, něco bez demontáže hlavy, by nebylo4

vejška hlavy je k prdu, přeci když se hlava ofrézuje třeba o 1mm, tak musí být o 1mm celá nížšší,ni ne7
18:33:39
30.05.2006
petr s
-> spartra: Už ti to sem jednou dávali

skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43
18:31:13
30.05.2006
spartra
ps, nějakej obrázek, či čísla4
18:26:59
30.05.2006
spartra
labros, co trochu podrobněji, nějaký čísla4

myslím bylo tam napsáno(vtip)3 2
18:25:01
30.05.2006
spartra
martin, servis na .....10

opět problém, ventil nevyndám, když je hlava na autě, doufám, že ji už po čtvrtý sundávat nebudu9

kroužky měnit, nejvíce kvůli větším tlakům, tím pádem větší spotřebě oleje4 tlaky byli 12 na všech válcích5
18:17:02
30.05.2006
petr s
-> spartra: Výška hlavy ti je na nic musíš si změřit výšku kompresního prostoru a spočítat o kolik ji máš ofrézovanou
18:09:00
30.05.2006
Labros
-> spartra: tak ty ses ptal na "nějakej vzoreček, či co" 9

s těma kroužkama a hlavou jsem si jen dělal legraci z toho jak jsi psal Hlava děravá, jaký mají význym pístní kroužky Goetze" 4
18:01:16
30.05.2006
Martin
-> spartra: Máš asi špatný servis, no :-/

Jinak podle toho článku jde poměrně přesně zjistit snížení hlavy. Vytáhneš ventil a změříš rozměr dle toho obrázku. Dále se řídíš onou tabulkou, kde si najdeš změřený rozměr a vyčteš snížení hlavy i kompresní poměr.



Goetze kroužky by měly být tzv. samovýbrusové, tzn. že ty kroužky se zaběhnou ve válci a udělají takový drobný výbrus. Ale to má cenu pouze na motoru, který už má kroužky vyběhané a nemá tlaky (a není to vlivem netěsných ventilů).
18:00:28
30.05.2006
spartra
labros, kroužky by se měnili kvůli hlavě2, je tam větší tlak 3

tak lepší než(ZO+KO) bude ta tabulka, viz odkaz níže, jaká je vejška nový hlavy š favorit 136 karburátor, kde se měří4
15:09:48
30.05.2006
Labros
-> spartra: kompresní poměr je (ZO+KO):KO, kde ZO je zdvih.objem a KO je objem spalováku (objem kompresního prostoru)
15:07:50
30.05.2006
Labros
-> spartra: jestli máš děravou hlavu, tak ti ani nový pístní kroužky nepomůžou (vtip)
23:07:36
29.05.2006
spartra
kua, jakou vejšku má originál hlava favorit9
23:06:47
29.05.2006
spartra
tak všechny typy kroužků goetze na favorit 1,3, dík
22:12:33
29.05.2006
TOMAS
-> spartra: podle toho jake existuji asi tri druhy
10:05:23
29.05.2006
spartra
hlava děravá, jaký mají význym pístní kroužky Goetze, od originálu, krom ceny teda, dík všem4 5
10:03:46
29.05.2006
spartra
tak to bude maličko problém, nevím o kolik byly snížená, ni nevím okolik se snižuju, když se rovná10 9
20:47:39
28.05.2006
TomasB
-> spartra: no mozno existuje aj vzorec,ale staci ti jednoducho odmerat spalovaci priestor,alebo podla clanku skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=43 a tam to mas podla typu motora a znizenia hlavy 4
14:42:16
28.05.2006
spartra
jo jěště chlapci, jak se vypočítá kompresní poměr, nějaký vzoreček, či co, dík4
14:40:44
28.05.2006
spartra
Mňo, tak poprvý to bylo, že mě v servisu strhli závit v bloku, trochu to zapatlali zapoměli mě to říct,

podruhý opět servis, při spravováný závitu, mě obtisklu nějakou šponu do hlavy k těsnění, musela se rovnat

potřetí sem si tu hlavu dělal sám, dvakrát ji utahoval, vysrala se taky10 9
14:35:35
28.05.2006
spartra
labros, ho utahuju , podle knížek se nedá vše dělat2 4
18:19:22
27.05.2006
Martin
-> spartra: No abych to shrnul, mám pocit, že všichni ti už napsali vše velmi správně.

Prošel jsem si něčím podobným, ale v mém případě byla komprese (nikoli tlaky) 11,5:1 a tlaky vylítly někam k 15,5atm. A i toto ještě udrželo standardní těsnění, jen musela být pořádně dotažená hlava (o torchu více, než uvádí literatura). První předpisové dotažení nevydrželo, také to začalo tlakovat do vody.



Jinak platí hlavně, co říkali ostatní ve správných přesazích a pořádnému dotažení hlavy. Pokud si nemůžeš momenťák půjčit, určitě se oplatí nechat si tu hlavu dotáhnout v autoservisu.
13:33:43
27.05.2006
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> spartra: vitej v klubu 3 tak takhle nam prdlo tesneni na ceste pisek - košice na kamošové 130-tce, prehrivalo se, pak voda do oleje, voda do valcu 2 3 a dal už to znáš, vymena motoru v polnich podminkach nekde 30km pred brnem 3 3 3 ted je nam to k smichu ale nebylo nam vsechno jedno 1
00:16:59
27.05.2006
Gemini
-> spartra: presne toto sa stalo aj nam z tesnenim a bola to zle dotiahnuta hlava + utopene vlozky
23:38:58
26.05.2006
Labros
-> spartra: tak když pořád bádáš, proč ti vystřeluje těsnění, tak proč ho nezkusíš jednou utáhnout tak, jak se má?
23:28:28
26.05.2006
spartra
neé, všici jedou růčo5
23:24:54
26.05.2006
TOMAS
-> spartra: si ho nemas odkud pucit?
23:21:03
26.05.2006
spartra
momenťák nikdo nepoužívá, tak zbejvá ráčna a ruce, a kupovat si ho nebudu5
23:18:46
26.05.2006
TOMAS
-> spartra: puc si momentak je to jistejsi ja ho pouzivam pouze na hlavy a kola linak taky ne
23:16:35
26.05.2006
spartra
se teprve pozná jak to bude, utahuju pouze ráčnou s pákou 30cm, taky zatím vždy drželo9
23:04:58
26.05.2006
TOMAS
-> spartra: tak bud spatnej kus a nebo ja ty hlavy utahuju 30,50a75nm protoze moment 2x90stupnu neni utahovaci moment a vzdy to drzelo
22:56:28
26.05.2006
spartra
přesahy maji+- 0,1mm,+- na každém válci0,02mm, mě to tak vyšlo, hlava byla předtím rovnána, dokonce rovná zůstala, utahováno, dle knížky

taky se to těsnění peklo bez vody9
22:51:03
26.05.2006
TOMAS
-> spartra: podle tech obrazku toho tesneni to vypada na velkej rozdil mezi presahama valcu a nebo kriva hlava a nebo spatne utazena hlava
22:46:37
26.05.2006
spartra
vypadá, nejspíš, že to nestihlo uchladit, prevít10
22:44:14
26.05.2006
spartra
labros, je to normal, neměnil jsem tam kroužky, při úpravě hlavy, ani teď jak se mě to peklo, moc jim nevěřím5
21:42:49
26.05.2006
Labros
-> spartra: tak 12 to je celkem normální tlak pro motor 136, ani nemusí být snížená hlava.
20:31:34
26.05.2006
spartra
jaj3 , kde se stala chyba2, myslel jsem tím kompresní tlak1, kruciš

jináč hlavu nevím o kolik byla snížená, jednou při úpravě, podruhý při opravě2
19:22:51
26.05.2006
TomasB
-> spartra: mas znizenu hlavu o 1,8mm ?? teda to k tej kompresii 6,a ak mas taku kompresiu,tak je nemozne pouzivat seriove tesnenie,teda mozne to je,ale nevydrzi to a prdne 5
18:34:04
26.05.2006
TomasB
-> spartra: tak to mas mega kompresiu 3 ,to si ako meral ?? neodmeral si nahodou len tlak vo valci ?? lebo fakt 12 kompresiu uz maju ine zavodaky 9
18:28:29
26.05.2006
spartra
komprese změřena na 12:1 na všech válcích9
12:58:55
24.05.2006
spartra
no to těsnění taky dostalo čoud, při jízdě už bez vody asi 5 -10km k benzince9

12:06:06
24.05.2006
TomasB
-> spartra: na tvojom mieste by som si obstaral to plechove tesnenie alebo ake to su na tie vysoke kompresie,a tie presahy by som isto pozrel a prekontroloval 4
Extreme Tyres