
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
přehřívání, prasknutí těsnění pod hlavou
tu taky něvedí

v průměru jsem se dostal na konečných 8-8,1mm

mhm, tak jsem to teďkon změřil, otázka jestli dobře, vyšlo mě 7,7mm, ni do těch uváděných tabulek jsem se nevešel, to byb byla nějaká megakomprese

taky, nejprv, jsem s tím jel do tábora, tam a zpět +- 400km, neprojevilo, by se to již tam

no ten pán od kterýho je hlava, říkal, že je lepší kroužky vyměnit s hlavou, kvůli vyšším tlakům, u prvního motoru se to dělalo, u mýho se to nějak neudělalo, nezbyli prašule, tak sbírám informace


-> spartra: Pokud máš tlaky kolem 12atm rovnoměrně, tak bych to být tebou neřešil, komprese bude v normálu. Horší by bylo, kdyby všechny kroužky, případně vetily byly v háji a ty tlaky by to mělo jen díky hodně snížené hlavě.
Jak jsem již psal, při hodně snížené hlavě ty tlaky vylítnou až k 15-16atm. Je fakt, že když mi rupnul kroužek, tak to stále mělo nějakých 12atm, ale to by určitě nebylo na všech válcích.
Jak jsem již psal, při hodně snížené hlavě ty tlaky vylítnou až k 15-16atm. Je fakt, že když mi rupnul kroužek, tak to stále mělo nějakých 12atm, ale to by určitě nebylo na všech válcích.
pochopil, jiná možnost tedy není
že by se mě kvůli tomu chtěla sundávat hlava

že by se mě kvůli tomu chtěla sundávat hlava


-> spartra: Pochopil
kua, tak vejška hlavy mě je opravdu k prdu
jináč to opravdu nejde

jináč to opravdu nejde


ps, jasný, tohle znám, něco bez demontáže hlavy, by nebylo
vejška hlavy je k prdu, přeci když se hlava ofrézuje třeba o 1mm, tak musí být o 1mm celá nížšší,ni ne

vejška hlavy je k prdu, přeci když se hlava ofrézuje třeba o 1mm, tak musí být o 1mm celá nížšší,ni ne

ps, nějakej obrázek, či čísla

labros, co trochu podrobněji, nějaký čísla
myslím bylo tam napsáno(vtip)

myslím bylo tam napsáno(vtip)


martin, servis na .....
opět problém, ventil nevyndám, když je hlava na autě, doufám, že ji už po čtvrtý sundávat nebudu
kroužky měnit, nejvíce kvůli větším tlakům, tím pádem větší spotřebě oleje
tlaky byli 12 na všech válcích

opět problém, ventil nevyndám, když je hlava na autě, doufám, že ji už po čtvrtý sundávat nebudu

kroužky měnit, nejvíce kvůli větším tlakům, tím pádem větší spotřebě oleje


-> spartra: Výška hlavy ti je na nic musíš si změřit výšku kompresního prostoru a spočítat o kolik ji máš ofrézovanou
-> spartra: tak ty ses ptal na "nějakej vzoreček, či co"
s těma kroužkama a hlavou jsem si jen dělal legraci z toho jak jsi psal Hlava děravá, jaký mají význym pístní kroužky Goetze"

s těma kroužkama a hlavou jsem si jen dělal legraci z toho jak jsi psal Hlava děravá, jaký mají význym pístní kroužky Goetze"

-> spartra: Máš asi špatný servis, no :-/
Jinak podle toho článku jde poměrně přesně zjistit snížení hlavy. Vytáhneš ventil a změříš rozměr dle toho obrázku. Dále se řídíš onou tabulkou, kde si najdeš změřený rozměr a vyčteš snížení hlavy i kompresní poměr.
Goetze kroužky by měly být tzv. samovýbrusové, tzn. že ty kroužky se zaběhnou ve válci a udělají takový drobný výbrus. Ale to má cenu pouze na motoru, který už má kroužky vyběhané a nemá tlaky (a není to vlivem netěsných ventilů).
Jinak podle toho článku jde poměrně přesně zjistit snížení hlavy. Vytáhneš ventil a změříš rozměr dle toho obrázku. Dále se řídíš onou tabulkou, kde si najdeš změřený rozměr a vyčteš snížení hlavy i kompresní poměr.
Goetze kroužky by měly být tzv. samovýbrusové, tzn. že ty kroužky se zaběhnou ve válci a udělají takový drobný výbrus. Ale to má cenu pouze na motoru, který už má kroužky vyběhané a nemá tlaky (a není to vlivem netěsných ventilů).
labros, kroužky by se měnili kvůli hlavě
, je tam větší tlak
tak lepší než(ZO+KO) bude ta tabulka, viz odkaz níže, jaká je vejška nový hlavy š favorit 136 karburátor, kde se měří


tak lepší než(ZO+KO) bude ta tabulka, viz odkaz níže, jaká je vejška nový hlavy š favorit 136 karburátor, kde se měří

-> spartra: kompresní poměr je (ZO+KO):KO, kde ZO je zdvih.objem a KO je objem spalováku (objem kompresního prostoru)
-> spartra: jestli máš děravou hlavu, tak ti ani nový pístní kroužky nepomůžou (vtip)
kua, jakou vejšku má originál hlava favorit

tak všechny typy kroužků goetze na favorit 1,3, dík
-> spartra: podle toho jake existuji asi tri druhy
hlava děravá, jaký mají význym pístní kroužky Goetze, od originálu, krom ceny teda, dík všem


tak to bude maličko problém, nevím o kolik byly snížená, ni nevím okolik se snižuju, když se rovná


-> spartra: no mozno existuje aj vzorec,ale staci ti jednoducho odmerat spalovaci priestor,alebo podla clanku skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=43 a tam to mas podla typu motora a znizenia hlavy

jo jěště chlapci, jak se vypočítá kompresní poměr, nějaký vzoreček, či co, dík

Mňo, tak poprvý to bylo, že mě v servisu strhli závit v bloku, trochu to zapatlali zapoměli mě to říct,
podruhý opět servis, při spravováný závitu, mě obtisklu nějakou šponu do hlavy k těsnění, musela se rovnat
potřetí sem si tu hlavu dělal sám, dvakrát ji utahoval, vysrala se taky
podruhý opět servis, při spravováný závitu, mě obtisklu nějakou šponu do hlavy k těsnění, musela se rovnat
potřetí sem si tu hlavu dělal sám, dvakrát ji utahoval, vysrala se taky


labros, ho utahuju , podle knížek se nedá vše dělat


-> spartra: No abych to shrnul, mám pocit, že všichni ti už napsali vše velmi správně.
Prošel jsem si něčím podobným, ale v mém případě byla komprese (nikoli tlaky) 11,5:1 a tlaky vylítly někam k 15,5atm. A i toto ještě udrželo standardní těsnění, jen musela být pořádně dotažená hlava (o torchu více, než uvádí literatura). První předpisové dotažení nevydrželo, také to začalo tlakovat do vody.
Jinak platí hlavně, co říkali ostatní ve správných přesazích a pořádnému dotažení hlavy. Pokud si nemůžeš momenťák půjčit, určitě se oplatí nechat si tu hlavu dotáhnout v autoservisu.
Prošel jsem si něčím podobným, ale v mém případě byla komprese (nikoli tlaky) 11,5:1 a tlaky vylítly někam k 15,5atm. A i toto ještě udrželo standardní těsnění, jen musela být pořádně dotažená hlava (o torchu více, než uvádí literatura). První předpisové dotažení nevydrželo, také to začalo tlakovat do vody.
Jinak platí hlavně, co říkali ostatní ve správných přesazích a pořádnému dotažení hlavy. Pokud si nemůžeš momenťák půjčit, určitě se oplatí nechat si tu hlavu dotáhnout v autoservisu.
-> spartra: vitej v klubu
tak takhle nam prdlo tesneni na ceste pisek - košice na kamošové 130-tce, prehrivalo se, pak voda do oleje, voda do valcu
a dal už to znáš, vymena motoru v polnich podminkach nekde 30km pred brnem
ted je nam to k smichu ale nebylo nam vsechno jedno







-> spartra: presne toto sa stalo aj nam z tesnenim a bola to zle dotiahnuta hlava + utopene vlozky
-> spartra: tak když pořád bádáš, proč ti vystřeluje těsnění, tak proč ho nezkusíš jednou utáhnout tak, jak se má?
neé, všici jedou růčo

-> spartra: si ho nemas odkud pucit?
momenťák nikdo nepoužívá, tak zbejvá ráčna a ruce, a kupovat si ho nebudu

-> spartra: puc si momentak je to jistejsi ja ho pouzivam pouze na hlavy a kola linak taky ne
se teprve pozná jak to bude, utahuju pouze ráčnou s pákou 30cm, taky zatím vždy drželo

-> spartra: tak bud spatnej kus a nebo ja ty hlavy utahuju 30,50a75nm protoze moment 2x90stupnu neni utahovaci moment a vzdy to drzelo
přesahy maji+- 0,1mm,+- na každém válci0,02mm, mě to tak vyšlo, hlava byla předtím rovnána, dokonce rovná zůstala, utahováno, dle knížky
taky se to těsnění peklo bez vody
taky se to těsnění peklo bez vody

-> spartra: podle tech obrazku toho tesneni to vypada na velkej rozdil mezi presahama valcu a nebo kriva hlava a nebo spatne utazena hlava
vypadá, nejspíš, že to nestihlo uchladit, prevít

labros, je to normal, neměnil jsem tam kroužky, při úpravě hlavy, ani teď jak se mě to peklo, moc jim nevěřím

-> spartra: tak 12 to je celkem normální tlak pro motor 136, ani nemusí být snížená hlava.
jaj
, kde se stala chyba
, myslel jsem tím kompresní tlak
, kruciš
jináč hlavu nevím o kolik byla snížená, jednou při úpravě, podruhý při opravě



jináč hlavu nevím o kolik byla snížená, jednou při úpravě, podruhý při opravě

-> spartra: mas znizenu hlavu o 1,8mm ?? teda to k tej kompresii
,a ak mas taku kompresiu,tak je nemozne pouzivat seriove tesnenie,teda mozne to je,ale nevydrzi to a prdne


-> spartra: tak to mas mega kompresiu
,to si ako meral ?? neodmeral si nahodou len tlak vo valci ?? lebo fakt 12 kompresiu uz maju ine zavodaky


komprese změřena na 12:1 na všech válcích

no to těsnění taky dostalo čoud, při jízdě už bez vody asi 5 -10km k benzince

-> spartra: na tvojom mieste by som si obstaral to plechove tesnenie alebo ake to su na tie vysoke kompresie,a tie presahy by som isto pozrel a prekontroloval
