
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vodní pumpa (skurvená)
prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 12.04.2006 do 18.04.2006, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
Treba to spojujou nejakym jinym vyronem nez je fridex

-> Jirik: nemaj v motoru vodu ani olej...

-> King: To asi jo. Je problém utěsnit všechno 100procentně. Kua, jak to ti Japonci dělají, že jim to nechčije ? Nebo ne v takovém měřítku jako Evropani a konkrétně Šádovky 120 - Fabie ?
Blahogratulujeme :c) Jestli muzu teda s krizkem po funuse, tak na wasserpumpe davam obe tesneni potreny silikonem (bilej lukopren na motory) a pumpa ma nalitano cca 100tkm na stoprdu, pak se prestehovala na favomotor a po dalsich 100tkm netrpi zbytecnym vyronem fidexu :) Stejne tak po experimentech s tesnenim mezi vanu a blok(tlusty tesneni, tenky tesneni, nasucho, se silikonem....) z toho nakonec vitezne vysel az silikon maznutej na dokonale odmasteny stycny plosky a ani polosyntetika si nenasla cestu z motoru ven (teda nasla, ale zase nekudy jinudy :) Shade dokonale oprostena od uniku provoznich kapalin (v delsim cas. horizontu) je proste utopie :)
Tak, hotowo. Udělal jsem to čerpadlo s těsněníma a vazelínkou Litol. Teď už je to dobré.
Díky za rady.
Díky za rady.

Ozaj este som silikonom tesnil aj teplomer a cidlo tlaku oleja, pretoze to ani za svet nechcelo tesnit samo. Akurat pri tom olejocidle mi to nejako nevyslo. To tecie furt. Popri zavite.
Vodnu pumpu som dal bez papierovych tesneni len mierne mazol silikonom (cervenym octovym co predavaju v kazdych autodieloch) a tesni. Ani som to velmi necistil, len oskrabal nozom. Akurat najprv som tam dal tolko silikonu, ze on drhla vrtulka :), tak mozno som nim strhol daku spinu :).
Benzinovu pumpu som sice utesnil ked som ju dal tiez bez papierovych tesneni a trochu zarovnanu (povodne mala dosadaciu plochu ako luk vyse milimetra zdvihnutu v strede), ale kedze olej aj tak tiekol popri cape packy, musel som to poriesit fackovou pumpou, ktora mala dosadaciu plochu rovnu a ziadnu blbu packu.
Aj termostat som daval bez papieroveho tesnenia a nic netecie.
Ak budem niekedy robit vanu, tak sa na tesnenie tiez vyseriem. Mam sice dake bledohnede gumokorkove ale radsej ho necham hnit dalej v krabici.
Benzinovu pumpu som sice utesnil ked som ju dal tiez bez papierovych tesneni a trochu zarovnanu (povodne mala dosadaciu plochu ako luk vyse milimetra zdvihnutu v strede), ale kedze olej aj tak tiekol popri cape packy, musel som to poriesit fackovou pumpou, ktora mala dosadaciu plochu rovnu a ziadnu blbu packu.
Aj termostat som daval bez papieroveho tesnenia a nic netecie.
Ak budem niekedy robit vanu, tak sa na tesnenie tiez vyseriem. Mam sice dake bledohnede gumokorkove ale radsej ho necham hnit dalej v krabici.
Podle mě jsou konkrétně Škodofky (starý, pak Favoriti, Felicie), mrdky největší co se týká úniků oleje. Co jsem koukal na Japonce, třeba Mazda nebo i na Nissana. Tak je to starý jak prdel a všechno suchý.
Šáde je křáp. Nechápu, proč třeba vanu nedělají do drážky.
Šáde je křáp. Nechápu, proč třeba vanu nedělají do drážky.
-> fanda_bl: Na motoju po GO nesmí téci nic. Jinak to zapálím a rozdupu. 

10:47:18
13.04.2006
13.04.2006
kliste
-> Jirik: bud rad, ze je to jen pumpa, nekomu tece vse, co muze.
-> Samantus: já už bych zase na sucho nedal asi nic, když sem přetesňoval vodní pumpu, udělal sem to nejdřív na sucho, a hned to teklo, tak sem to zase rozebral, dal zas nové těsnění, potřel lehce vazelínou a je to o.k.
ja uz nedavam silikon na nic, vsechno na sucho, max. na tesneni pod hlavu dam trochu vazeliny, ale silikon davam jen tam kde tesneni neni.
-> Borin: Asi ti strčím tvého pipíška do vrtule od chladiče zlobidlo jedno. 
V neděli se do toho pustím a dám jen ten silikon.

V neděli se do toho pustím a dám jen ten silikon.
-> Jirik: Tak si jí tam nech přivařit



-> VeTëV: Přesně jak jsi říkal včera, když se s tím seresch, tak to stojí za hovno a jak to nafrkáš tak jak ti to přinde pod ruku, tak je to OK.
To je nespravedlnost.

-> Jirik: jak rikam ja daval nejake silikon bez tesnenia drzelo vybnorne a ani sem neodmastoval

Já mám mezikus, těsnění i červenej silikon a absolutně no problem...
-> Jirik: Ne

já jsem na vodní pumpu dal nový těsnění a na všechny strany bílej silikon ale to těsnění jsem dal akorát mezi pumpu a blok a mezi pumpu a ten plech jen silikon. a drží to už skoro rok. a to mám jeden spodní šteft ulomenej
-> Borin: Ne ?



-> Baghira: Právě že ne, ale pokusím se použít ten silikáč...
Nevíš, jestli vydrží 1x otevřenej a zašpuntovanej rok ?
Nevíš, jestli vydrží 1x otevřenej a zašpuntovanej rok ?
-> Jirik: A myslíš že mě se to líbí mit oblemcaný vod voleje na tom krásným motoru ???

-> Jirik: Asi už ho někdo měnil a moc to dotáhl, tak se zkurvila dosedací plocha ne? Doporučuju taky silikon bez tesnění, mám s tim lepší zkuženosti.
-> Borin: To bude asi taky silikon, ten tam byl tuším taky.
Jsou to stejně starý mrdky a ještě to stojí peníze.
Neměli bysme smutnit, tatovi propouští new čerpadlo na Feldě a dělali mu to v servisu.
To víš, ale já to nesnáším, když je to někde oblemcaný.
AC pumpu jsem dělal na té 136ce dvakrát.
Na 105ce jsem vyměnil těsnění a všechno suché.
Nějak nám to flákali v té MB ke konci výroby...
Jsou to stejně starý mrdky a ještě to stojí peníze.

Neměli bysme smutnit, tatovi propouští new čerpadlo na Feldě a dělali mu to v servisu.
To víš, ale já to nesnáším, když je to někde oblemcaný.

AC pumpu jsem dělal na té 136ce dvakrát.
Na 105ce jsem vyměnil těsnění a všechno suché.
Nějak nám to flákali v té MB ke konci výroby...

Já sem si dával pumpu repasovat a koupil sem normal těsnění a pumpu dotáhnul (bez mazaní těsnění) a zatím pohoda...nevyteče ani kapička...jinak celej motor mám těsněnej nějakou modrou sračkou která to zahřátí trochu ztuhne...Aby si v tom nebyl sám tak mě prozměnu chčije AC pumpa pod těsněním a těsnění nový a ta plastová podložkaobroušená od starýho těsnění a odmaštěná...dotáhnu nastartuju a asi po půl hodině začla velese chcát

-> Jirik: jen silikon by propostet nemel ja se snad presvedcim dneska..
tesneni zalezi jaky mas, jestli to papirovy korkovy nebo to z casti gumovy
tesneni zalezi jaky mas, jestli to papirovy korkovy nebo to z casti gumovy
Já už s tím silikonem nějaké zkušenosti mám, ale vždycky byly takové, no sporné.
Třeba vana na 105ce - plechová.
1) Nové těsnění - propouštělo
2) Nové těsnění + tmel - propouštělo
3) Tmel - propouštěl
4) Nové těsnění - nepropouštělo.
Tak mi pak nemá jebnout...
Třeba vana na 105ce - plechová.
1) Nové těsnění - propouštělo
2) Nové těsnění + tmel - propouštělo
3) Tmel - propouštěl
4) Nové těsnění - nepropouštělo.
Tak mi pak nemá jebnout...

-> Majkl: protahnout = poutahnout
-> Jirik: staci to namazat silikonem (bez tesneni!!!) protahnout, nechat tak 30minut odstat a pak dotahnout.. nemelo by to pak tect!
poznatky asi z 30 temat prectenych o utesnovani motoru
poznatky asi z 30 temat prectenych o utesnovani motoru
-> spartra: To bude problém, mám čerpadlo s vývodem na vyhř. sání.
Snad nebude ten tmel ještě KO v tej kartuši, mám ho tam asi rok zašpuntovanej...
---
Je lepší to máznout tmelem, dát dohromady, jemně přitáhnout, nechat do druhého dne a pak dotáhnout ? A samozřejmě teprve pak voduuuu..
Snad nebude ten tmel ještě KO v tej kartuši, mám ho tam asi rok zašpuntovanej...
---
Je lepší to máznout tmelem, dát dohromady, jemně přitáhnout, nechat do druhého dne a pak dotáhnout ? A samozřejmě teprve pak voduuuu..

to těsnění se musí máznout olejem, nebo vazelínou, aby bylo víc vláčný, když to není moc zkroucený, červený silikon to zachrání, nebo sehnat čerpadlo bez mezikusu

Danke šén za rady... 

Vyměňoval jsem těsnění ve vodní pumpě (136). Protože propouštěla chladicí kapalinu.
Těsnění v ní byla popraskaná, takže jsem je vyměnil, dal jsem když už to bylo venku i new ložiska.
Předtím byla klasická těsnění mezi pumpu / mezikus / blok potřena ještě motorovým silikonem (tím červeným). Já jsem použil Hermetik, stejně jako jsem použil na repasi vodní pumpy u 105ky.
U 105ky ani kapička po letech a tahle mrdka mi propouští kolem těsnění. Nevím jestli mezi těsněním u bloku, nebo tím krafským mezikusem.
Všechny styčné plochy jsem očistil od starého těsnění, tmelu, jemně přetáhl jemným smirkem na srovnání ploch, pak přetáhl ředidlem na odmastění....prostě jsem se s tím sral. A ta kráva pumpa prostě propouští fridex. Zkusil jsem to po zahřátí a vychladnutí dotáhnout, šrouby šly ještě o cca čtvrt otáčky, ale propouští trochu furt. Mám tam zkusit dát ty těsnění a tmel jak to bylo, nebo co s tím ?
Nebo jenom tmel ? Co používáte vy ?
Nejvíc mě sere, že tam mám new fridex, něco skončí samozřejmě zase na podlaze, budu od toho modrýho hnusu upatlanej.... Šmarja...
Těsnění v ní byla popraskaná, takže jsem je vyměnil, dal jsem když už to bylo venku i new ložiska.
Předtím byla klasická těsnění mezi pumpu / mezikus / blok potřena ještě motorovým silikonem (tím červeným). Já jsem použil Hermetik, stejně jako jsem použil na repasi vodní pumpy u 105ky.
U 105ky ani kapička po letech a tahle mrdka mi propouští kolem těsnění. Nevím jestli mezi těsněním u bloku, nebo tím krafským mezikusem.
Všechny styčné plochy jsem očistil od starého těsnění, tmelu, jemně přetáhl jemným smirkem na srovnání ploch, pak přetáhl ředidlem na odmastění....prostě jsem se s tím sral. A ta kráva pumpa prostě propouští fridex. Zkusil jsem to po zahřátí a vychladnutí dotáhnout, šrouby šly ještě o cca čtvrt otáčky, ale propouští trochu furt. Mám tam zkusit dát ty těsnění a tmel jak to bylo, nebo co s tím ?
Nebo jenom tmel ? Co používáte vy ?
Nejvíc mě sere, že tam mám new fridex, něco skončí samozřejmě zase na podlaze, budu od toho modrýho hnusu upatlanej.... Šmarja...