
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dodatečná montáž gufer ventilů Škoda 120l
-> MVM: tak jasne ked su vybehane voditka nema to zmysel takto, to na fotke som si robil sam rucne , vyrobeny pripravok upnuty na vratidlo klasickej frezy sediel ventilov

-> MVM 23.01.18 17:21:01: jo, je to tak jak říkáš. Dnes jsem mluvil s mým motorářem.
Tak jsem zase o něco chytřejší no
Tak jsem zase o něco chytřejší no
-> peti 23.01.18 21:16:42: Jo diky. Tohle mě taky napadlo ofrézovat ten nálitek,ale nevěděl jsem jestli se to tak dělá a taky jestli je to třeba vhod když jsou ty vodítka vyběhaný a stejně je předpokládaná úprava.
Mal by som mat v garazi sadu voditok do liatinovej hlavy . Samozrejme ako bolo nizsie pisane treba strojnu upravu.
da sa upravit aj priamo liatinova hlava stym ze sa pripravkom ofrezuju naliatky okolo otvorov na ventily a pouziju sa gufera s hlinikovej hlavy
-> Kilián 23.01.18 16:12:48: No nechci kecat protože jsem jaksi litinovou dobu úprav přeskočil až do tý doby hlíny. Ale předpokládám že se při GO litnový hlavy převrtají na vyvrtávačce ventilový "vodítka"na větší rozměr tak,aby šly nalisovat nová vodítka už s osazením pro těsnící "gufírko".. (Protože původně litinová hlava má vedení pro ventil jako jeden celek.) Tam se to dříve řešilo pouze přestružením na abnormál rozměr dříku ventilů ..
-> Kilián: asi to bude tim že 120 nemá ani vyýměnné vodítka ani gufera
obnovím mrtvolku.
Chápu to správně, že nejdou sehnat gufera na 120ku a když dělám go hlavy, tak musím nechat hlavu vybrousit na fa rozměr gufer?
Nezměnilo se za ty roky něco? Je fakt, že gufera 120 na netu nikde nevidím
Chápu to správně, že nejdou sehnat gufera na 120ku a když dělám go hlavy, tak musím nechat hlavu vybrousit na fa rozměr gufer?
Nezměnilo se za ty roky něco? Je fakt, že gufera 120 na netu nikde nevidím
-> pavlas: Dík.
-> Athlonek: Mě to dělal jeden člověk z Chlumce nad Cidlinou. Ale byl poměrně drahej, protože to někam vozil a vydělával na tom. Podle mě to vozil sem: lounekprovfarm.zde.cz/ Jinak těch firem, co to dělají je víc. Možná i Motorena v Praze.
-> pavlas: Kde to takle upravujou?
Sakra, jsem si to po sobě nepřečetl. Trochu to nedává smysl. Ale podstata je jasná.
-> Athlonek: Jestli chceš jezdit na naturál a necháš si udělat tvrzený sedla, pak ti bude rovnou udělaj úpravu pro montáž gufer z fáčka. Aspoň mě to dělali automaticky oboje.
-> pavlas: No ja mam na motoru najeto 39 tis. km od výroby. A uvažuju o snížení hlavy tak bych tam chtěl ty gufera když bude odstrojená hlava. Ale když bude snížená hlava tak budu muset jezdit na Naturál 95 a lejt do benzinu aditiv (náhražka olova)

Měl jsem tuhle úpravu na svým motoru š120LS. Motor jsem měl po GO a doléval jsem tak 1 l oleje na 10000 km. Akorát těžko říct, jestli to bylo zásluhou těch gufer, nebo díky novýmu motoru. Udělali mě to automaticky při výměně sedel na bezolovnatej benzín. Jestli je mezi vodítkem a ventilem moc velká vůle, pak tohle už nepomůže a lepší je tam dát abnormální ventil. Na ten už ale nejde použít to gufero z fáčka, protože ventil je pak v jednom místě rozšířenej a to gufero pohybem zničí.
-> Athlonek: ono na vrchu voditka sa vyfrezuje kusok aby sa malo gufero naco nasadit,a potom ho zalozis,z feldy nemam skusenost,a spotreba oleja tiez nemozem posudit,lebo som spravil aj GO motora,ale spotreba oleja je asi tak 1dcl na 7000km zatial

-> TomasB: A jak se změnila spotřeba oleje? To se musi zmenšit průměr vodítka aby tam šlo gufero z Favorita? A co gufera z Felicie, Felicie 1.3 MPI a Fabie 1.4 MPI 8V, nevim jakej maj průměr dříku ventilu a vodítek?
-> Athlonek: ja som si dal vyfrezovat na hlave a nasadil gufera z fava
,a je to ako nove a origo


-> Athlonek: Jde to upravit a gufera favorit
Neví někdo jestly to jde a dělaj se gufera na 120cu?!