skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pomoc
Tak sem meril kompresi pistu a kdyz to vezmu od zadniho cela tak: 1. pist 0,85MPa ; 2. 0,825MPa 3. 0,85MPa a 4. 0,95MPa. Prej novej motor nebo motor po GO ma mit neco mezi 1 - 1,2MPa.
To foukani jsou 100% pistni krouzky? Nemuzou to bejt netesny ventili? Zkratka, kdyz to fouka sou to 100% krouzky?
-> Syny: asi 1000 celkem
-> ps: Jo jeste - na kolik cca vyjde material?
-> ps: OK diky moc!!!
-> Syny: Za 8 hodin to udělají ale hlavu musejí sundat tak je lepší hned zabrousit ventily
-> ps: A jen ty krouzky bez tech ventilu to trva jak dlouho? Stihnou to udelat za osmihodinovou smenu? Dikes!!!
-> Syny: Sundat hlavu udělat ventily sundat vanu vydělat písty a všechno složit .Záleží jak budou vypadat vložky pístů jestli stačí vyměnit jenom kroužky.Motor ven nemusí
-> ps: Jak se to meni - musi sundat motor nebo staci sundat jen oil vanu? Celej den je mysleno 8-mi hodinova smena?
-> ps: Celej den? Co na tom budou delat tak dlouho?
-> Syny: Celý den
-> pajavlk: Jak dlouho muze trvat servisakovy vymena pistnich krouzku a sbrouseni ventilu? Tu blbost na zmereni komprese nevim kde sehnat tak to asi fouknu do servisu...
To se asi nemusi vyndavat celej motor ne kdyz chces vymenit ty pistni krouzky? To staci jen sundat olejovou vanu - nebo ne?
To se asi nemusi vyndavat celej motor ne kdyz chces vymenit ty pistni krouzky? To staci jen sundat olejovou vanu - nebo ne?
Syny netěsnost ventilů poznáš právě změřením komprese .. dělá se to tak že vyšroubuješ všecky svíčky a do díry po svíčce strčíš manometr .. někde na netu je nato výkres je to kus trubky s korkovým kuželem kterej se zarazí do tý díry a přimáčkne aby to těsnilo a na konci tý trubičky je manometr s odpovídajícím rozsahem (teď z hlavy nevim ale asi něco okolo 10 kPa možná kecám kdyžtak mě někdo chytřejší opravte
) no a jeden člověk tam podrží tenhle bazmek a druhej jde startovat. A kam až ručička doběhne tak takovej je tlak v tom určitým válci .. správně má bejt ve všech čtyřech stejnej ale já mám na posledním pístu kroužky našrot a kp byl o polovinu menší jak u ostatních. Když bude mít některej válec nápadně menší tlaky jak ostatní tak je něco v nepořádku a stoprocentně to dělá i to foukání. Krom toho to foukání sebou strhává i olej kterej ti de přes karbec do motoru proto je většinou tak černej já ho mám vevnitř jak uhel. Taky se to projevuje dost silným hulením z vejfuku a když si před něj dáš ruku lítaj z toho většinou černý saze spálenýho oleje 
a to víčko je ještě ok já když sem vyndal to svoje tak na tom byl tak pět centimetrů dolů silnej žlutočernej heml týhle sračky fuj
jo a taky zkus tohle za běhu motoru otevři víko nádobky na kapalinu a čuchej dovnitř jestli z toho ucejtíš spaliny tak to znamená že by ti to tlakovalo z motoru do vody ale to by si měl asi i problémy s chlazením .. chlazení je ok ?
mě třeba voda ubejvá jen když je soustava natlakováná po každý jízdě cca 100km ubilo z max do min
ale teď to měsíc stojí na místě a neubyla ani kapka
...
jo a nemáš zač to určitě vyřešíme


a to víčko je ještě ok já když sem vyndal to svoje tak na tom byl tak pět centimetrů dolů silnej žlutočernej heml týhle sračky fuj

jo a taky zkus tohle za běhu motoru otevři víko nádobky na kapalinu a čuchej dovnitř jestli z toho ucejtíš spaliny tak to znamená že by ti to tlakovalo z motoru do vody ale to by si měl asi i problémy s chlazením .. chlazení je ok ?
mě třeba voda ubejvá jen když je soustava natlakováná po každý jízdě cca 100km ubilo z max do min


jo a nemáš zač to určitě vyřešíme

Takhle to vypadalo pred vymenou oleje. Tet je to trosku vic okrovy.
Komresi zmeri v servisu nebo to muzu zmerit nejak s necim sam? No tak to asi tesneni bude v pohode. Jen to fouka, je povlak na vicku a je mirne nasladlej a trochu stipavej do jazyku. Voda skoro neubejva - urcite ne nejak brutalne a olej oproti jinym skodovkam taky moc ne. Na volkobech mirne kolisaji otacky. Ale jen obcas. Nemuze to bejt jen blba testnost ventilu? Dik moc ze mi s tim pomahas!
Syny můj minulej motor skoro nefoukal jen lehkej vánek papír to neohlo ani prd .. to že z toho fouká znamená že některej válec neudrží kompresy vyběhanej válec nebo kroužky a při zapálení směsi to letí okolo kroužků dolů ke klice a zezhora to pak fučí.. zkus jedině změřit tlaky válců a pak pověz co jsi zjistil a že je podpálený těsnění .. má to několik příznaků .. mizí kapalina (při natlakování soustavy probíhá její prolínání do válce a spalování po delší době vodní kámen na svíčce) propojí se kompresní prostory dvou válců nepravidelnej chod dělá to bordel a nejede to taky se to dost přehřívá a nakonec jestli máš šedej olej tak to je emulze s vodou a nejhorší možnost voda uniká někudy do oleje ...
Tet sem byl vyzkouset to jestli to fuci tou dirkou od merky oleje a fuci to a jeste k tomu z toho prska olej. Fuci to stejne jako nahore. Ale dneska jak bylo teplo tak tak ty sracky uz moc neni. Ale fuci to dost. Jen podotykam motor ma 60tis. km.
-> pajavlk: Karburator je cernej aibox nevim, ale ta sracka co je na tom vicku je i v tej hnedej odvetravaci trubicce. Fuci to tam jako docela dost. Papirek sem ani nezkousel protoze by se 100% ohnul. Ale to foukani sem zatim videl u vsech skodovek do kterejch mam pristup (= ja, tata, a 2 kamosi) vsem to tam fuci. A jednomu kamoosovi to tam fouka jeste mnohem vic nez me...
A jak se projevi tao propaleny tesneni pod hlavou?
A jak se projevi tao propaleny tesneni pod hlavou?
Syny jestli ti z toho odvětrání fouka tzv. "jako prase" tak je někde něco špatně když sundáš airbox není vnitřek boxu a karburátoru černej od oleje ? já když to sundal a otočil tak z pod tý gumy co těsní box a karburátor vyteklo mrtě oleje a v tý tlustý hadici odvětrání máš ten bílej kentus ? taky zkus vytáhnout měrku na olej a ucpat palcem to odvětrání u víčka jestli to z tý díry po měrce nák extrémně fučí máš něco v prdeli .. zkus změřit tlaky ve válcích to dost prozradí
Ten povla tam ma i tatka (ten ma 125L) ale kamos ne (130L). Spis mi ale trapi ze ten povlak (kdyz sem ho olizl na doporuceni skodovkare) je mizne nasladlej. Pokud to, ze mi cca za 2-3mesice zmizeli tak 2decky vody, je Ok tak mi voda nemizi. Olej to basti cca 1L na 3000km. Mozna min to nevim presne - nehlidam to.
Jaky jsou priznaky propalenyho tesneni pod hlavou?
Jaky jsou priznaky propalenyho tesneni pod hlavou?
-> Syny: Ten bílej povlak způsobuje olej ten nabere vodu když chladne a po zahřátí ho uvolní, pokud není zvětšená spotřeba oleje tak bych to neřešil to ale za předpokladu že ti nemizí voda. Pokud je rozvoďák volnej musíš ho vyměnit
ten bílej prevít se tam v zimě dělá , mám to u všech 4 aut, to je olejem snad
Nedavno se tu resilo, ze by nemelo foukat jak je to odvetrani pod vickem oleje, kdyz je nastartovano. Ale co znamena kdyz mi to tam fuci jako blazen? Taky sem oliznul to olejovy vycko s tim povlakem a bylo to nasladly. Tak pred mesicem sem to taky zkousel a sladky to nebylo. Vykon miho auta, kdyz jedu sam, je stejnej jako tatovo 125L v 5ti lidech. V poslednich dnech mi zacal silene chrastit rozvodak. Tak pred 14ti dny sem menil olej. Ale olej mi to vubec nezere. A jezdim za 11L sice po meste a nakratku a mam zimaky, ale stejne je to nejak moc. Cim by to mohlo tohle vsecno byt? Mozna to spolu vse souvisi. Motor je 120L a ma najeto 60 000km. Nebyl generalkovanej. R.v. motoru je 89. Tesneni pod hlavou je taky puvodni... ale nemyslim si ze by bylo po 60 000km propaleny. Jediny co mi napadlo je, ze mi netesni ventily. Jestli by to mohlo bejt tim... Pokud nekdo muzete poradit, prosim napiste!!!
