skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
axialni vule klikoveho hridele
Ahoj, mám dotaz ohledně šálků klikovky a axiální vůli, tak si dovolím se nacpat sem, ať nemusím zakládat další tema. Jedná se o motor Š1202, který jsem koupil od SDH. V roce 1990 byl z hasičského čerpadla vymontovaný a rozdelaný, protože měl špatné na prostředních šálcích axiální třecí prochy a klika chodila do stran. Rozmontovaný v zaprášené krabici jsem jej za simbolických 500 koupil a potřebuji ho složit. Písty, klika a všechno je jako nové, byl opravdu jen chvíli v čerpadle. Potřebuji vědět, jaké koupit šálky? jo na ojnice vím, klika je celá bez přebrusu, je prostě nová, ale jak zjistit, co je potřeba za hlavní ?? prostředníma šálkama se vymezuje axiální vůle kliky ne? jak zjistím, co potřebuju? dík za rady
tema drazkama ke klice/opernemu krouzku
proste tam kde se to bude mezi sebou pohybovat :)
proste tam kde se to bude mezi sebou pohybovat :)
Zdravím jak mají být otočené ty axiální kroužky? vnejší i vnitřní. Těma drážkama mají směřovat kam? Díky
-> Matthes, záškodník z TechWebu: klika pravě vypadá dobře....ale prostřední půlšálek má v sobě decentní rýhy...druhá půlka je ok..a vyměnit jen prostřední uložení asi není ok....tak zrovna vše
-> Evž@: A jak vypada klika kdyz chces davat nova loziska? Aby se ti to nekouslo...
vidim že ignorace
....tak axiály mají oba 1,490 tak nevim kde je problem....koupim jedno abnormální na 1.vybrus a mělo být gut....při te přiležitosti hlavni ložiska....kvuli jednomu kde sou male miniaturní rýhy

ahoj...včera sme řešily vůly na klice axiální....defakto nic strašného....zkoušel sem spárovýma měrkama a ztěží sem tam nacpal 0,2 ...otázka jestli to nechat tak...nebo ty axialy vyměnit.....a ještě dotaz...jsou axiály na motor 120 stejné jako na favorit?
-> Evž@: Jo
-> petr s: axiál?
-> Evž@: Tak dej novej
Už než sem nasadil před rokem favo motor tak sem zkoušel axiální vůli,nějaká maličká tam byla.Najel sem nějak kolem 10 000 a jede pořád dobře jak před rokem....motor pujde ven na poladění přetěsnění atd a přemýšlím jestli mam něco dělat s axiálama....odhadem je tam vůle 0,3-0,5 mm ....jak je psáno měla by být cca 0,2...nechat to tak?
Ja doufam, že to byl jen nějaký omyl a už se s takovým šmejdem nesetkam

-> jate-line: kua nestras, ja je koupil zrovna dneska, taky v origos krabici ve zlutym papire a na velkym kolem mam krome znaku skody jeste vyrazeny "CZ ZS5" tak doufam ze jsou cesky
-> jate-line: Tak přesně tak vypadaly rozvody co jsem koupil v Auto Jarov. Snad by si nedovolili prodávat šunty

-> Labros: Ano bila krabice se znaky škoda, uvnitř v tom masném žlutém papíře, i velke kolo mělo vyražený znak škoda, prostě hodně vydařená kopie! Mě to připada, jako by to snad někdo v obchodě zaměnil v krabicich a nebo už to tak dokonale k*rvi u nas a je z nekvalitniho materialu.

-> jate-line: a ty polský rozvody, byly taky jakoby v origo krabici se značkama škoda?
20:49:39
05.03.2006
05.03.2006
kliste
-> Esso: jj, vytloukl? sel ven sam.....
nejhosi bylo vyndat to perko, aby nespadlo do motora a pak jeste nasadit z5 vlozku, ale slo to, pouzil jsem nejaky starsi pist - rovny nebombirovany, max. prasecina, potreboval jsem druhy den jet pres pul republiky....


-> jate-line: no podle toho co psal bych rekl ze vytahl vlozku. vytlouk ojnicni cep ale nevim jak by to v tom motoru udelal
-> Esso: Jo a ojnice se tam povolila sama a pist vypadl nějakym zahadnym zpusobem

-> jate-line: ja se bojim ze jako myslel ze nesundava vanu :-))
-> fanda_bl: Jasně už tomu rozumim a i ty Km už jsou věrohodnější
Píst z vrchu, jako si chtěl asi řict, jako na motoře v autě nebo jak? Vždycky se pisty tahaji vrchem, sundana hlava,vana, pist vytlučeš vrchem, takhle jsem dělal, nedavno motor malem na cestě:)

Píst z vrchu, jako si chtěl asi řict, jako na motoře v autě nebo jak? Vždycky se pisty tahaji vrchem, sundana hlava,vana, pist vytlučeš vrchem, takhle jsem dělal, nedavno motor malem na cestě:)

-> fanda_bl: jak to myslis pist z vrchu to si vytah vlozku.Sundal pist z ojnice ktera byla pridelana na klice???
00:31:59
05.03.2006
05.03.2006
kliste
-> jate-line: jj LPG, uprava hlavy po urcitych kilometrech je nutna, nejvic jsem zatim najel s favomotorem 75tis. km bez sundani hlavy, u 130ky musim sundavat hlavu po 10ti tis. a ventily uz jsou tak utopeny, ze cekam jen na prasknuti hlavy.....
predstav si, ze se mi podarilo vymenit u 130ky pist zvrchu... nido tomu nechce verit, samozrejme ojnici jsem nechal, od te doby to ma 7tis. km a uz to zas stoji zaprd, na LPG to chce min. favomotor nebo tvrzena sedla, coz se podle me nevyplati za 2kkc

predstav si, ze se mi podarilo vymenit u 130ky pist zvrchu... nido tomu nechce verit, samozrejme ojnici jsem nechal, od te doby to ma 7tis. km a uz to zas stoji zaprd, na LPG to chce min. favomotor nebo tvrzena sedla, coz se podle me nevyplati za 2kkc
-> fanda_bl: Maš pravdu s těma některýma dilama, taky jsem koupil rozvody, krabice vypadala věrohodně(ale byl to asi nějaký polsky šmejd), asi po 25tis Km byly horši jak ty puvodni asi po 100tis. Ono je to těžko v dnešni době, každy chce co nejvic vydělat, takže kupuje prostě ty nejlevnějši dily a bohužel to dělaji i značkové prodejny a teď se v tom vyznej...ja se ti nesměju, jen se mi zda divne jezdit tolik km se škodovkou...když to neni nějak vyhodne, teda u mě, pouze ovšem jestli to maš na plyn, tak to jsme někde jinde, jenže to nevěřim, že na plyn to ujede tolik Km...

22:49:25
04.03.2006
04.03.2006
kliste
-> jate-line: jen se smej, duvody proc nebudu davat nic noveho jsou myslim zrejme, neni to zrovna ze sporivosti, ale protoze jsem se uz s par "novymi" dily setkal
odchazeji temer okamzite a kdyz se ptam, kde mam koupit origo dily ne druhovyrobu, tak neporadite
jinak s podobne postavenym motorem favo (akorat ze jsem do nej daval zase jen favo)
jsem najel 175tis.km (zaklad mel okolo 50tis., bylo to favo s prasklym blokem po nehode) a jeste jsem jej za 2tis. prodal, byl OK, ale uz tolik netahnul a pomalu zacinal zrat olej.... a jezdi do ted ve skodovce, dalsich cca 50tis. km

jinak s podobne postavenym motorem favo (akorat ze jsem do nej daval zase jen favo)
jsem najel 175tis.km (zaklad mel okolo 50tis., bylo to favo s prasklym blokem po nehode) a jeste jsem jej za 2tis. prodal, byl OK, ale uz tolik netahnul a pomalu zacinal zrat olej.... a jezdi do ted ve skodovce, dalsich cca 50tis. km
-> Labros:

-> jate-line: no dobře, tak mu to teda nevydrží půl miliónu, ale jen 470.000, když už to mělo najeto 30.000.
Mě se strašně líbi, jak si někdo stavi motor s tim, že by s tim chtěl najet aspoň pul milionu a přitom tam neda nového teměř nic....
-> fanda_bl: Dík, ale já už s timhle autem asi ani těch 30.000 neujedu...
19:40:23
03.03.2006
03.03.2006
kliste
-> Labros: dit t pisu, ze ti ho klidne necham
pokud jsi nenatrefil na kvalitni rozvody, tak to stejne budes do 30tis. rozdelavat, moje osobnni zkusenost


-> fanda_bl: ježiš jak ho tam můžu dát když píšu že sem ho nikde nesehnal ;c))) kromě toho už víš že s tim motorem tři čtvrtě roku jezdim, tak ho tam teďka asi dávat nebudu
22:45:09
02.03.2006
02.03.2006
kliste
-> Saky: tak ju mam dobre.......
no muzes ji mit obracene -) nicmene pokud ji das obracene tak opet axialni vuli zvetsis..musis ji dat tim zkosenim jakoby do motoru aby to zkoseni pokrylo radius na klice proste tak aby dosedala celou plochou na kliku.. pokud ji das obracene zasekne se jen dole o ten radius coz je blbost..
20:35:08
02.03.2006
02.03.2006
kliste
-> Saky: no a nemohu mit teda tu podlozku obracene, myslis tu silnou, co je hned za axialem a na klice je na ni upich?
vzdyt to nema zadnej vliv za axialni krouzek si muzes pridat co chces a nema to vliv na to jestli se klika toci nebo netoci.. vliv ma pouze to co vlozis pod tu velkou axialni podlozku a to pouze tak ze to zvetsi axialni vuli.. zmensit nejde nicim pouze sirsim axialnim krouzkem
19:20:12
02.03.2006
02.03.2006
kliste
-> Labros: kdyz ti sla klika tezko, tak ho tam nedavej nebo s ni nehnes, pokud bys chtel, tak mohu zaslat :-)
to je prave to, ze mnoho veci se da pochopit ruzne.....
to je prave to, ze mnoho veci se da pochopit ruzne.....

Jo a ten odstřikovací kroužek jsem sháněl všude možně, u Rektoryse, na P.Povstání a nikde ho nemají.
-> Saky: já taky nejdřív myslel že říká že celý motory byly uvnitř čistější
-> Saky: já taky nejdřív myslel že říká že celý motory byly uvnitř čistější
21:02:15
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> Saky: si me nepochopil.., ja nemyslel vnitrek, ale ze je tam ten plech pred simerinkem a tak se celej blok zvenku nezasira od oleje, kdyz uz ma simering neco za sebou, bylo to mineny ze srandy, ale jak clovek neudela smileika, tak je hned nepochopen :-)
a podle ceho tak soudis? kolik tech motoru si rozebral ze si dosel k takovemu zaveru? je to jen o pouzitem oleji, dobe vymeny oleje a poctu najetych km nicim jinym to neni.. to jen aby se tady nezvrhla v inzerci motorarska prestrelka vymenim feldu motor za favo z 88tyho a podobne-)
19:48:11
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> Labros: a vsiml sis, ze 88fava maji cistejsi motory jak ty novejsi

17:45:46
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> Saky: no, aby nebyla jen origo cena
, koupil jsem pastorek do starteru u ofic. dealera skoda auto tri tecka za 1000kc se znakem skoda a on byl z nakyho blata po 1/2 roce KO - tenkrat byla zaruka jen 1/2 roka, proto uz verim jen origo dilum a neverim ani origo prodejcum

-> fanda_bl: Jo ten odstřikovací plech jsem taky řešil, pač v katalogu byl a na motoru nebyl. Pak jsem zjistil, že na favu taky není a nedal jsem ho tam. No a bez problémů, skrz gufero neprojde ani kapka.
17:42:32
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> ps: to bude ono, jak to tam dam, tak s klikou uz nehnu....
-> Saky: bohuzel nemam fotak
-> Saky: bohuzel nemam fotak

-> Saky: Asi myslí odstřikovací plech
"takova miska mezi remenici a simering (vyndal jsem ji i z 742.136)- u feldy neni" dej sem fotku.. to netusim vubec co myslis..
origo saly v origo krame..
origo saly v origo krame..
17:20:18
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> Saky: a kde se nechaji sehnat origo salky, nejde mi o cenu, ale o kvalitu.......
17:17:09
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> Saky: z andrevse to prave nevyplyva, ze bys mel salky menit...., pouze pokud jsou poskozene, jeste je tam test salek jakousi niti a podle rozplacnuti nite poznas jestli salky menit ci ne, tu nit nemam, prvne vsak se maji kontrolovat vizuelne a to bylo OK, tak je vymenim, dam na odbornika...
jedna asi bude na vymezeni rovnobeznosti, ale ta druha je takova miska mezi remenici a simering (vyndal jsem ji i z 742.136)- u feldy neni
ano je to felda 99
presne tak krouzky origo-> Max: -> Labros: koukal jsem jesli nejses novej clen, bez toho jezevcika:-)
jedna asi bude na vymezeni rovnobeznosti, ale ta druha je takova miska mezi remenici a simering (vyndal jsem ji i z 742.136)- u feldy neni
ano je to felda 99
presne tak krouzky origo-> Max: -> Labros: koukal jsem jesli nejses novej clen, bez toho jezevcika:-)
-> Labros: jo to máš pravdu.... když sem se nad tim zamyslel
-> Max: jenže tys tam původně dal kroužek na přebrus a klika přebroušená nebyla, proto se ti netočila. On tam dal hned zezačátku origo kroužek.