skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Komprese
-> Petr98: Ano ok. Ještě jednou díky.
-> Urbi: Ano, pod horní hranu vložky. Motor škoda 1000 MB, výroba duben 68
-> Petr98: Takže píst chodí pod hodrní stranu vložky 0,3mm. Prosím u přesně jakého typu motoru se na to díváš a z kterého roku ? Společně s těsněním 1.6 co by tam údajně mělo být dle jednoho člena je to teda nešťastně navržená štěrbina. Tzn. mohu si objednat i jiné těsnění. Děkuji ti za info.
Je to 0,3mm pred HU
-> Minott: jasný...to nikdo neřeší. Já musím, dělá se lehčí úprava, ale i tak si chci být jist, doma mám jen hlavu od pána a chci vědět kolik ji mohu snížit, tedy potřebuji si spočítat KP přesně. K tomu mi chybí jen údaj kam chodí píst vs. vložka.
-> Urbi: ja som sa min.rok trocha rypal v mb-čkovom motory,ale priznam sa že tuto hodnotu som neriešil,neskumal,motor je na bežnu jazdu,tak dufam že to nebude problem,
hlavu mam nahodenu,takže momentalne nedokažem zmerat,
hlavu mam nahodenu,takže momentalne nedokažem zmerat,

-> Petr98: Díky 

-> Petr98: děkuji. stačí si přiložit měrku na vložku k pístu v HU a přejíždět prstem s různými měrkami dokud neucítíš rovinu. Hodnotu měrky mi pak napiš. Pokud půjde píst pod blok, hloubkoměrem prosím na kousku co nejvíce čistého pístu.
-> Urbi: Během odpoledne na to juknu, maám tu jednoho nebožtíka bez hlavy
Kdyby to tak bylo v nějaké dobové dílenské příručce ...
Těsnění je 1,5mm že ano ?
Těsnění je 1,5mm že ano ?
-> Urbi: Bohužel nemám u žádného 1000 motoru sundanou hlavu, ale zkusím sem nasměrovat někoho, kdo by mohl vědět...
Ještě jednou prosím kohokoli znalého starších motorů, je nějaká možnost informace kam zachází píst v HU proti vložce u motorů Š1000 či Š100 ? Mohu se jen čiště teoreticky domnívat, ale tím neudělám správný propočet a správné navýšení KP k vačce.
-> Urbi: -> Milan 136: jojo došlo mi to, ale pozdě no... už je to chvíli co jsem to rozebral...
-> Přema: jak rika Urbi. Tam kde ti na vlozce konci vybehani od krouzku nekonci pist 

-> Přema: 0.5mm ne, 5mm tam být nemůže. Musí tam být antidetonační štěrbina a její velikost většinou je jako šíře těsnění, když píst-jeho horní rovná plocha chodí zároveň s vložkou výškově v HU.
-> Urbi: řekl bych že je to tak 5mm pod, pamatuju se že tam byl docela velký rantl od kroužků. Pomohl bych, ale bohužel jsem taky rozebraný...

Prosím Vás potřebuji si spočítat KP na Š1000MB, už má ale nevím kolik sníženou hlavu, takže už to zpětně nevydedukuji. Kam u Š1000MB chodí píst vs. vložka v HU ? Např. Píst chodí.zároveň, nebo 3 destiny nad, pod ? Mohl by to někdo vědět, motor je rozebrán, není jak to odměřit.
18:30:14
26.02.2006
26.02.2006
kliste
-> Duso: ochranis sedla, ale tak se rozluc s pistama, popraskaji ti mezi krouzky, ja takto oddal 130ku a to jsem na special jen startoval, mam to na LPG

-> fanda_bl: ale co ??? a 120 LS je to odvodene od 120-ky... len to ma znizenu hlavu s kompresnym pomerom 9,5 a este kupolovite piesty...tusim obycajna 120-ka ma rovne piesty.. a 120 LS idu slusne ! a v pohode a s tim benzinom sa da jednoducho vyriesit..budes mu tankovat 91 a nemalo by to nic zrobit.. aspon si myslim.,.
Ja uz tam mam 10tou nadrz a pohoda... Dokonce mam pocit ze to jede lip ale ruku do ohne za to nedam...
Ale poznat to jde, Ten motor je o trosku pruznejsi. Taky jsem videl Super 95 ale pochybuju ze do toho lijou barel aditiv
V Plzni existuje na Rokycanske tride jadna nejmenovana bentinka ktera ma Super 95
Muj motor ma 60tis. Ale z toho co pises to moc vyhodny neni


16:01:26
25.02.2006
25.02.2006
kliste
zapory: nachylnost k deton.klepani, celkove vetsi namahani dilu motoru,nutnost pouzivat neexistujici benzin super -120ka nema tvrzena sedla, nedoporucuji u motoru pred smrti
klady:lehce vyssi vykon, nizsi spotreba (vyssi ucinnost)

klady:lehce vyssi vykon, nizsi spotreba (vyssi ucinnost)
120tkovej motor ma kompresy 8,5:1 ne? A jak moc musim snizit hlavu aby z toho bylo nakonec 9,5:1. A kdyz uz bych to udelal jaky jsou zaporny stranky toho snizeni?