skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak utěsnit??
boční viko dať z feldy , víko ventilu - staré lité AVON , Škoda + gumený o krúžok , na vaňu - hliníková a rovné dosadačky Dirko tmel a sucho ...
ziadne RTV nezlepi diely aby sa dali tazko oddelit.
Na vodu je dobry sedy alebo modry permatex (sedy je pevnejsi), na olej cerveny,
na olejovu vanu sa bezne pouziva RTV a nevadi ked nieco odpadne do oleja (zachyti sa to v olej. filtri).
Na vodu je dobry sedy alebo modry permatex (sedy je pevnejsi), na olej cerveny,
na olejovu vanu sa bezne pouziva RTV a nevadi ked nieco odpadne do oleja (zachyti sa to v olej. filtri).
-> Cyrda: Já ho přilepil k víku, pak nespadává

Třeba u bočního víka zdvihátek dám korek a červený tmel. Ale u horního víka se mi tmel dávat nechce, protože se bude sem tam sundávat kvůli vůli ventilů. Dám ho tam nasucho a uvidím, co to řekne.

-> Cyrda: maličko potřít ničemu neublížíš, ale já bych to korkové těsnění pomazal kvalitním motorovým silikonem, tak to dělám já a nikdy ani kapička z motoru.
Nové korkové těsnění se dává suché nebo ho mám lehce potřít z obou stran olejem aby změklo?
a rozebrat to de normálně be žadnýho násilí
V práci perem červenej na všechno, motor, převodovka..., nikdy to neteče a vydrží na furt pokud je to daný na čistou a odmaštěnou plochu. má to jen jednu nevýhodu, že to smrdí jak ocet

-> Majkl: dik za doplnenni.....
-> XFunny: Hermosal

-> Elvis: to je takovy lepidlo co se kdysi pouzivalo na tesneni vypada to jako med......puv nazev Hermesan ?jinak na vsechnno ostatni cerveny silikon napr, karbec, poloosy atd
Ja pouzivam vetsinou klasiicky tesneni co se prodava plus z obou stran silikon jedno jestli je cervenej nebo fialovej s puntikama musi byt proste na motory.Nikde nic netece a rozdelat to od sebe jde.Za to kdyz das hermetik a budes to potrebovat v nejaky blizky dobe rozdelat tak si vem majzlik

Von ten červenej silikon bude asi nejlepší

->Pavel Korbelář:jasně že jsem už viděl silikon,ale někde sem tady čet,že místo těsnění dal silikon a pak to odsekával majzlikem.A musim teda použít ten červenej silikon.má to nějakej název,nebo je to prostě silikon na motory?
jasně že jsem už viděl silikon,ale někde sem tady čet,že místo těsnění dal silikon a pak to odsekával majzlikem.A musim teda použít ten červenej silikon.má to nějakej název,nebo je to prostě silikon na motory?
-> Paul: jo půjde rozpůlit normálně , ty jsi nikdy neviděl silikon?
a když tady píšete o těch silikonech,tak třeba u převodovky,když tam dám ten červenej,tak půjde pak zase rozpůlit??nebo budu muset odsekávat??
Souhlasim s tim cervenym silikonem. Ja pouzivam na vsechny uvedeny pripady bilej silikon na motory (lukopren) a bez problemu i pri rozebirani. Na prvnim motoru to vydrzelo bez jediny kapky tesny 100tkm na favomotoru, ta sama pumpa 90tkm. Ve vsech pripadech plati hlavne vsechno dokonale ositit a odmastit. U vodni pumpy pouzivam obe origo tesneni + ten silikon. Vanu motoru zasadne bez tesneni, pak je konec uniku oilu.
nejlepší je červenej silikon, jinej bych nepoužil, tuba stojí asi kolem 200,-, ale na tu vanu bych dal spíš origo buď korkový nebo papírový těsnění bez zádního silikonu a to proto aby se ti nedostal do vnitř a neucpal tam něco

-> Paul: na vodní pumpu jsem dal bílej silikon na obě strany těsnění. a mám to pul roku a zatim nic neteče.
XFunny:Hermetik?To neznám,kolik to stojí?

Pouzivam hermetik a nikdy mi nic neteklo...ale pouze na hlinik hlinik.....
Paul:Na skoda.panda.cz/ je zajmavej článek o těch tmelech

lidi mám opět otázečku.Potřeboval bych poradit s těsněním u vodní pumpy,olejové vany a převodovky.Nevím zda mám koupit to nové "papírové" nebo ho nahradit nějakým tmelem,ale ten tmel by měl být po celou dobu vláčnej abych pak třeba nemusel převodovku po 3 letech odsekávat majzlíkem.Díky za rady