Razeni Favo

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 13.10.2005 do 25.01.2015, založil/a wisastar
řadit dle data
14:27:17
25.01.2015
vmat93
Tak po nějaké době s "normálním" stylem řazení shrnu svoje zkušenosti:

Co se týče živosti motoru, jezdím najednou s autem zcela jiné třídy 1 Dokonce s tím jde i solidně předjíždět. 3

V prvních dnech jsem myslel, že mi hrábne z hluku v kabině. Časem jsem si ale zvykl a teď mě to i samotného tahá za uši, když sem tam ještě ze zvyku zařadím moc brzy a motor se s blížícími dvěma tisíci ot./min začíná méně ozývat a je línější.

Spotřeba je ovšem o něco vyšší. Méně jak za 7/100 teď nejedu. Na druhou stranu - znatelně lepší chování motoru a živější projev za toho 0,5 litru na 100 vážně stojí.

Děkuju za vyvedení mě z řidičského omylu. Vzhledem k tomu, že takovýmto "důchodcostylem" ; jsem jezdil poslední rok, to bylo asi za pět minut dvanáct. 4
04:38:07
15.01.2015
vmat93
Ale však já vím, jen si jen dělám sám ze sebe legraci, co jsem to za tragéda. Rok to auto šlechtím, brousím a lakuju každej náznak rzi, pořád něco starostlivě prohlížím v motoru, mladá mi doma občas už říká, že se víc věnuju autu, než jí a nakonec zjistím, že s tím vlastně celou dobu jezdím jako dobytek 133
upraveno 1x, naposled 15.01.2015 04:38:32
22:17:47
14.01.2015
vhml
-> vmat93 13.01.15 22:39:05: tak ono se stačí vlastně jen trochu víc zamyslet proč je to zelený pole vlastně zelený...



Mimochodem v otáčkách 1500-2000 je výkon motoru někde kolem závratných 15kW...
upraveno 1x, naposled 14.01.2015 22:20:02
20:16:07
14.01.2015
vmat93
Vy jste na mě zlí 150 49 Bééé

...Si koupím souseda z Nošovic s automatem a bude! 167
16:23:09
14.01.2015
ochoda
-> minno: Na 4q řadit nemusí, to je jak automat. 3 Použiješ řazení na uvedení vozidla do pohybu a pak pokud nikde nezastavuješ tak furt jedeš na 4ku žejo. 1
13:34:18
14.01.2015
castrol
-> Dauntless24: tak veru
13:31:09
14.01.2015
Dauntless24
S tímhe řazením bych trpěl i jako spolujezdec natož řidič 10
08:18:21
14.01.2015
haso
-> minno: a az se ti to podela a bude to stat na dilne, budes skemrat ze si nevydelas 1
08:12:22
14.01.2015
minno
-> MOLSO: 3-> vmat93: ...a řadit! vod toho to ty rýchlosti má, aby se je používalo. To bys tu páku rovnou mohl uřiznout....Vono to pojede i na pětku, proč by nejelo....ale motor trpí.... ďalej viď. Molso :)
upraveno 1x, naposled 14.01.2015 08:14:19
06:38:40
14.01.2015
MOLSO
-> francomk: a kdo necíti jak ten motor trpí tak ať jezdí s koňmna 47
06:17:26
14.01.2015
francomk
-> vmat93: Tak tak... Alebo jak hovorí moj otec: "Motor musí bežať zľahka, nesmie sa trápiť" a to počuješ a cítiš...
22:39:05
13.01.2015
vmat93
Koukám, že jsem rozpoutal vášnivou diskuzi... :-) Abych to uvedl trochu na pravou míru: Je pravda, že takhle "dědkovsky" většinou jezdím jen sám, s prázdným autem po městě nebo na delších trasách. Tam pak skutečně hážu pětku v 55.

Na pětku jsem svého času do kopce jezdil a proto ty detonace. To už ale nedělám nějakou dobu, protože jsem si sám všiml, že při takové rychlosti a stupni je jedno, jak je zmáčklý plyn a auto prostě nechce jet.

Pokud jedu trošku víc naložen nebo mi sedí na sedadle další člověk, tak řadím při vyšších otáčkách v zeleném poli (snažím se, aby tam bylo těch 2000 - 2500 ot, kdy začíná zelené pole).

To, co jsem napsal, platí pro jízdu po rovině. Pětku si s "drive" na automatu opravdu nepletu 1, i když se to možná z mých předchozích příspěvků může zdát. 6

Je ale vidět, že názory vás, zkušenějších, jsou jednoznačné. Tedy rozhodně nejezdit pod hranicí 2k ot./min.

Každopádně moc děkuju, asi jste mi do budoucna ušetřili hodně lítání po mechanikovi. 95
22:16:24
13.01.2015
Tomaso435
-> MVM: takže sem se trefil dobře ... ono v tej rychlosti ještě není až takovej odpor vzduchu, takže na noční jízdy po prdelích, silnicích v lese kdy srnku v 50ti doufám že zabrzdim, tak to fakt nežere nic :D
zvětšit Razeni Favo - obrázek od Tomaso435 vložen 13.01.2015 22:16:24
22:06:41
13.01.2015
MVM
-> Tomaso435: Origo původní 781.136 měla tuto oblast s nejnižší spotřebou při cca 2500ot v částečným zatíženi. Ale chce to mít cit s plynovým pedálem.
22:01:31
13.01.2015
Tomaso435
-> MVM: u fáva na 4 kus v 55kmh mám nejnižší spotřebu, když si takhle dám 200km prdelema a klidkem tak to jezdí za 6,2 plynu. odhaduju že to je tak 4,5 benálu :)
17:19:41
13.01.2015
MVM
1 Dobrý vysvětlení..

Takže se jedná o stav z dynamiky vozidla kdy hnací síla na kolech je rovna točivýmu momentu na klice.-to je stav kdy motor běží na hranici.Z toho plyne že při rovnoměrným pohybu vozidla,po rovině,ustálenou rychlostí bez protivětru,bez stoupání a s konstantním valivým odporem kol.. je rovnováha hnací síly a jízdních odporů. Málokdo ale jezdí podle úplný charakteristiky motoru,ale víc pouze podle částečný - čemuž odpovídá 1/4 plynu.

Jak jste správně napsali přede mnou - za "podtočený" se považuje motor kdy při změně polohy škrtící klapky (u zážehovýho) otáčky motoru nevzrůstají.

Nejhůř jsou na tom turbomotory,kde je tahle hranice obtížně odhadnutelná.

Karburátorový motory mívaly ale nejnižší měrnou spotřebu právě u mírně "podtočenýho" motoru (v té době slavné "dlouhé" diferáky 3,9 a ekonomické 5ky např.u favoritů)

Obecně je motor schopnej neomezeně dloho pracovat v rozmezí Mt max a P max. Hodnotí se taky převýšení momentu motoru - kdy při zátěži a postupným poklesu otáček naopak moment roste (vznětový a pod.motory)
17:10:30
13.01.2015
Cumper
To musí bejt teda jízda pod 2000 otáček9. Dyť od dvou tisíc to akorát začíná mít výkon. Já jezdim se 120kou tak na 2300 - 4000 otáček, maximálně 4500...
16:44:32
13.01.2015
ochoda
-> kury: To je lepší vysvětlení než to moje. 3
16:42:35
13.01.2015
kury
-> MVM: Já bych to definoval tak, že ten motor už nemá sílu auto kloudně zrychlovat. Pod 2000 ot. nejezdím s benzínem ani po rovině. Natož abych chtěl zrychlovat nebo vyjet kopec. Akorát šlápnu plyn a nic. Mě by se taky nelíbilo, kdyby mi někdo na kole dal nejtěžší převod a začal do mě mlátit bičem, ať zrychlím. Nohy by mi upadly. Tak si představuju že písty, ojnice a klika jsou ty moje nohy3
16:35:25
13.01.2015
kury
To muselo být žihadlo, když se zařadí u škody 120 při jízdě do kopce pětka v 70km/h nebo méně. Když pominu ty detonace, tak nevím co se tím ušetří na benzínu. To raději budu šlapat méně na plyn a hrát si s řazením, aby to motor utáhl. Však od toho tam ta převodovka je.
16:33:15
13.01.2015
ochoda
-> MVM: Já bych to definoval asi tak, že děda má auto (třeba tu 120 5q) jezdí 60 vesnice nevesnice prostě všude a má tam pátej rychlostní stupeň a jede si ho furt, rovinka z kopce, dokopce (to moc nejde, to ví i děda) . A furt valí tak 1500ot./min , ať se to tomu motoru líbí nebo ne, ale jakmile se začne ručička otáčkoměru přibližovat k zelenýmu poli, nedejbože k 2500ot./min tak už musí řadit aby to nežralo. ...to je příklad jak poď na mě z boku, nevim jestli ti to pomůže. 1
16:28:25
13.01.2015
Dauntless24
Nevím jak jiní ale já si myslím že s benzínovým motorem se na rozdíl od dízlu dá jezdit i při 3,5 tisících a nic se nestane...7
16:20:54
13.01.2015
Tomaso435
-> vmat93: odhlučni si auto a hedka budeš jezdit kolem 2500 minimálně :D
16:10:16
13.01.2015
MVM
Tak mi chlapci šikovní definujte pojem podtáčení - ať se taky jednou něco dozvím 1
14:16:40
13.01.2015
vmat93
Dynamiku pěkně popsal zakladatel vlákna - styl jízdy svátečního řidiče v důchodu.

Ono to jede, ne, že ne. Ale kvůli menšímu hluku v kabině a pár ušetřeným deci benzínu tak už jezdit radši nebudu. Na to si toho auta až moc cením.
13:17:04
13.01.2015
castrol
-> haso: žiadnu, to je tak na rýchlu smrť
13:07:54
13.01.2015
haso
-> vmat93: ja len premyslam, aku jazdnu dynamiku to mohlo pri hentom sposobe radenia
12:42:15
13.01.2015
vmat93
Ajajaj 127

Díky, chlapi. 171

...a hlavně vám poděkuje asi moje škodověnka, pokud to pro ni opravdu bylo tak zlé. 150

Spotřebu asi nemá cenu u tak starého auta řešit.

Litr sem, litr tam..., jak by řekl pan prezident 1
upraveno 1x, naposled 13.01.2015 12:44:02
09:21:06
13.01.2015
minno
-> vmat93: tak to sa okamžite preorientuj na iný štýl jazdy, lebo si odrovnáš motor....
09:17:44
13.01.2015
vhml
-> vmat93 13.01.15 09:04:13: Písty, čepy, ventily, těsnění pod hlavou...
upraveno 1x, naposled 13.01.2015 09:17:57
09:04:13
13.01.2015
vmat93
-> minno:

Detonace jsou takový takový cvakavý, zvonivý zvuk při otáčkách okolo 1800 - 2000 ot./min.? Stává se mi to, když vyjíždím kopec a hodím pětku v rychlosti menší než 70 km/h. Vždy jsem se domníval, že mi klepou ventily. Motor se při těch otáčkách nedusí, ale ten zvuk je dost výrazný.

Jaké části to tedy v motoru ničí?

Jsem rád za vaše rady, od teď budu tu svoji chudniku starou trochu víc šetřit, pokud to škodí tolik, co říkáte. 6
08:52:45
13.01.2015
minno
-> vhml: no, ako sa to vezme....keď budeš motor držať "hodinu" na 5000 otáčkach, tak mu to asi tiež neprospeje a skôr ublíži..... Zas naopak, tiež nie je podtáčanie ako podtáčanie. Niečo iné je ísť na 5ke do kopca 60 km/h a niečo iné ísť mierne z kopčeka "na lechtáni plynu" na 5ke 50 km/h (u škodovky).





-> vmat93: Lenže jazdiť maximálne na spotrebu sa nerovná jazdiť maximálne čo najviac na najnižších otáčkach za každú cenu. Jazdiť na spotrebu znamená mať zvolený vždy najvhodnejší prevodový stupeň podľa zaťaženia a "ťahu" motora. U škodovky hrozia navyše detonácie pri nesprávnom jazdnom režime a tým sa motor ničí najviac.
upraveno 1x, naposled 13.01.2015 08:54:17
08:46:18
13.01.2015
vmat93
A v čem hrozí tedy rizika podtáčení? Ničí to převodovku? Jsem v tomhle, dá se říct, úplný laik. Snažím se jezdit maximálně na spotřebu, ale čím víc si o tom čtu, tím víc se doslýchám názorů, že to není asi pro auto to nejlepší.

Někdo mi právě ale i říkal, že staré škodovky špatně nesou i dlouhodobě vyšší otáčky.

A teď, babo raď 82 148
08:42:11
13.01.2015
vhml
-> vmat93 13.01.15 08:32:00: přetáčení motoru, narozdíl od podtáčení, nijak neškodí...
upraveno 1x, naposled 13.01.2015 08:43:10
08:32:00
13.01.2015
vmat93
Nasypu si tímhle asi před váma popel na hlavu, ale jezdím se škodou 120l 5Q úplně stejně, jako autor vlákna 1

Trojku při 25 - 35 km/h

Čtyřku při 40 km/h

Pětku při 50 - 70 km/h podle naložení auta.

kombinovaná spotřeba 20 km silnice po rovince, 7 km město = 6,5 l/100 km



Jak vlastně škodí podtáčení motoru? Mně to pro škodovku příjde pořád lepší varianta než ji hnát nad 3000 ot/min
14:51:10
14.10.2005
Majkl
-> King: prasostajlu 3 3
14:00:21
14.10.2005
King
2 Labros: Mozna si nabehnu, ale asi je trosku rozdil mezi autem s karbem a rizenim predstihu tupim mech. rozdelovacem a strikackou, ktera ma mozna i cidlo klepani 4 Ja netvrdil, ze ten motor znici, ale ze bude zalostne liny. Normalne honenej motor obvykle staci v polocase prekrouzkovat, ale ty podtaceny jsou v tom polocase zraly do sberu. A jeste jeden z praxe. Skoro nova sluzebni Felda 1.3Mpi - dokud s ni jezdil podobne "sporivej" kolega, mela podle dusledne vedeny knihy jizd spotrebu asi 8,5l - styl podtaceni motoru, jizda cca v limitu. Na zimu ji dostal nejakej King a pri tehdejsim prasostajlu a jezdeni vyrazne nad limitem, lec pekne vytacena a ejhle 7,5l/100. Samozrejme, ze tam hraje roli asi vic faktoru , ale..... 4
13:22:59
14.10.2005
Labros
-> King: taky jsem si to dřív myslel, ale moje potenciální tchyně jezdí daleko hůř než jsem psal (do kopce čtyři lidi v autě, 1800 otáček, plnej plyn 9 78) a chudák felina těch 100tkm zatím s ní přežila bez úhony - a když na těch 1500-1800 bude někdo jezdit opatrně, jenom po rovině lechtat plyn, tak myslím že se motoru nemůže nic stát! Pokud se teda někomu bude chtít takhle jezdit.
13:17:20
14.10.2005
King
2 Martin2705: Jak pise Labros, na rovine skutecne usetri, ale ten motor pujde o dost driv mechanicky do kytek a tech usetrenejch par procent na spotrebe padne na opravu4 Nehlede na to, ze s takovymhle stylem razeni si muzes dovolit vyrukovat max. v sobotu v noci, ale ne ve vsedni den..... tedy pokud mas alespon minimalni emocni inteligenci, protoze jinak je nasrani okoli (vcelku opravnene) takrka hmatatelne :)
10:34:08
14.10.2005
Labros
-> Martin2705: ale po rovině to tak opravdu je, stačí kouknout na nějakej graf spotřeby v závislosit na rychlosti
10:31:24
14.10.2005
Martin2705
Ono se to zdá, ale i ti to víc žere, než kdybys to držel tak v 2500. Spousta lidí se myslí že malý otáčky = malá spotřeba, ale neni to tak.
10:07:28
14.10.2005
Labros
-> wisastar: Na ekorallye bys tak možná mohl jet 4 Ale musel bys ten plyn jenom šimrat.
07:27:10
14.10.2005
minno
odpovedal si si sam. co este chces pocut?9
23:32:23
13.10.2005
wisastar
Hele nejsem blazen kdyz pri triceti davam za 3, 40 za 4, a 55 za 5? 3 Otacky tak 1500-1600? Trochu dedkovskej styl ne?? 5
Extreme Tyres