
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fabia 1.4 16v 74kw do 120
prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 09.10.2025 do 10.10.2025, založil/a Robert 106
21:14:18
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> Sita 10.10.25 20:35:08: no upravenyho, jen chip, upravit by to slo mnohem vic... dival jsem se, ze ani ing.Janda tu 1.4 74kW nechipuje

20:35:08
10.10.2025
10.10.2025

Sita
-> ajok 10.10.25 19:19:08: jo ale to jsou parametry upravenyho motoru, a furt nejsou nic moc. to ma imho smysl resit jen do repliky toho agrosoutezaku
20:33:11
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> Bukaj 10.10.25 19:45:44: zas tak ne a kdyz tam nebude mit LPG, tak to vyjde jeste lehci
nebo Holandani davali LPG do kufru, tak to ma soused v 613. EPC ma lada taky - euro 5 a 6.

20:24:29
10.10.2025
10.10.2025

Robert 106
Já bych se toho nebál. Už jsem to ve 120 párkrát viděl a co se týče elektriky z F1 tak toho se vůbec nebojím.El. plynový pedál si vyrobím a něž v autě zjišťovat kam co vede, je lepší stáhnout si schéma už to umím číst, ustříhat všechny konektory a pak to jde už dobře.
Nejhorší pro mě bude ten mezikus na motor a něho kdy by mi upravil setrvačník.
Částečně jsem už vybavený z MPI (benzínový okruh)
Nejhorší pro mě bude ten mezikus na motor a něho kdy by mi upravil setrvačník.
Částečně jsem už vybavený z MPI (benzínový okruh)
19:46:06
10.10.2025
10.10.2025

Bukaj
-> darklord 10.10.25 18:21:27: Přésně!

19:45:44
10.10.2025
10.10.2025

Bukaj
-> ajok 10.10.25 18:15:27: Tyhle litiny jsou strašně těžký na zadomotor, ta 1,416V je aspoň celohliník a jako zákld nebude o moc těžší, než origo agregát...
19:19:08
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> Sita 10.10.25 18:54:39: jo, to TSi me taky napadlo, jinak 160 RS dosahovala rychlosti 210kmh a to s kratkymi prevody, ja mam u nivy kroutak 155Nm a 70kW, u skodovky se neztraci zdaleka tolik v prevodech
19:08:09
10.10.2025
10.10.2025

Sita
-> darklord: to "lehouckej" jsem napsal ve srovnani k ostatnim motorum soucasny produkce. Tipnul bych, ze to bude lehci i nez origo 136, polomotor urcite, s turbem atd to bude asi stejny...
18:55:58
10.10.2025
10.10.2025

darklord
-> Sita: tak pokial je zasadne lahsi ako original, myslim ze by to stalo za zvazenie...
18:54:39
10.10.2025
10.10.2025

Sita
-> ajok 10.10.25 18:43:03: a nedelalo se to proto, ze nic jinyho tehdy nebylo?
Ale k tematu: S Fab 1 Combi s timhle motorem mam najeto relativne dost, mel to brachanec a sjezdili jsme spolu s tim za mlada dost. Jede to pekne, tachometrickych 200 neni problem, klidne se i vsadim, ze ta Lada 1.7 by nemela sanci. Jinak ja kdybych se s tim uz mel delat, dal bych tam malinkej a lehouckej 1.0Tsi
Ale k tematu: S Fab 1 Combi s timhle motorem mam najeto relativne dost, mel to brachanec a sjezdili jsme spolu s tim za mlada dost. Jede to pekne, tachometrickych 200 neni problem, klidne se i vsadim, ze ta Lada 1.7 by nemela sanci. Jinak ja kdybych se s tim uz mel delat, dal bych tam malinkej a lehouckej 1.0Tsi

18:43:03
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> StepaNoFUN 10.10.25 18:37:57: alespon se to delalo
, tak proc delat neco, co je dobove uplne mimo... Metalex ho udajne daval i do eRka

18:37:57
10.10.2025
10.10.2025

StepaNoFUN
-> ajok 10.10.25 18:32:27: Jardo to nemyslis vazne, ze bys do zadomotorovy skodovky nacpal ten dlabanej ingot. Prace s tim bude minimalne stejna, vysledek spis horsi.
Ja bych tam necpal ani ten 16V, ale kd,z bych si mel vybrat, tak radsi ten hlinik.
Ja bych tam necpal ani ten 16V, ale kd,z bych si mel vybrat, tak radsi ten hlinik.
18:32:27
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> darklord 10.10.25 18:21:27: proti tomu smejdu..., jo

a nejaka peu 16V hlava se na neho davala, navic ten motor ma hlinikovou hlavu v zakladu 8V
Ta lada ma i euro 6 a tendle supermoderni srac ma 4ku :), lada ma vyssi kroutak a nemusi se tolik tocit - objem nicim nenahradis


a nejaka peu 16V hlava se na neho davala, navic ten motor ma hlinikovou hlavu v zakladu 8V
Ta lada ma i euro 6 a tendle supermoderni srac ma 4ku :), lada ma vyssi kroutak a nemusi se tolik tocit - objem nicim nenahradis
18:27:18
10.10.2025
10.10.2025

darklord
-> Robert 106: mat na bezne jazdenie 40+ rocny zadomotor je totalna blbost, ale to ti musi byt jasne. A mat na denne jazdenie takto zasadne upraveny zadomotor, to uz ani neviem ako nazvat bez vulgarizmov. Ak sa s tym chces babrat a utopit v tom furiky penazi s vysledkom ze budes mat semi-spolahlive auto ktore neprejde stk, tak neni o com a chod do toho. Ale urcite to treba brat ako hobby projekt na ROKY, pokial chodis aj do prace a nebudes tam od rana do vecera kazdy den, ucit sa ako funguje ten motor vo fabii a co vsetko z neho potom potrebujes aby sa vobec tocil mimo originalne auto...
18:21:27
10.10.2025
10.10.2025

darklord
-> ajok: odporucit stredoveky liatinovy ingot zo zssr proti semi-modernemu 16V celohliniku ?
18:15:27
10.10.2025
10.10.2025

ajok
-> minno: ano, tento motor bych nedaval a ani nenabizi, to co Robert ocekava
Ja kdybych daval jinej motor, tak bych dal ladu 1.7, inspirace v Garde 160 RS MTX, je to velmi dobry motor, ale i sazka do loterie (nekdo z ladafora menil pistni cep uz i po 10tis.km, na stare nive mi daly 300tis.km a bez vule), jo dobry, kdyz to zrovna delal zkuseny pracovnik, ktery pred a behem praci nevypil prilis vodky :), ale zivotnost favomotoru nema, ten blok nedosahuje te kvality favorit vlozek. A kdyz uz koncern, tak asi radeji ten dvoulitr nebo 1.8 20V, popr. s turbem, ale to by bylo o dost narocnejsi.
Ja kdybych daval jinej motor, tak bych dal ladu 1.7, inspirace v Garde 160 RS MTX, je to velmi dobry motor, ale i sazka do loterie (nekdo z ladafora menil pistni cep uz i po 10tis.km, na stare nive mi daly 300tis.km a bez vule), jo dobry, kdyz to zrovna delal zkuseny pracovnik, ktery pred a behem praci nevypil prilis vodky :), ale zivotnost favomotoru nema, ten blok nedosahuje te kvality favorit vlozek. A kdyz uz koncern, tak asi radeji ten dvoulitr nebo 1.8 20V, popr. s turbem, ale to by bylo o dost narocnejsi.
16:43:51
10.10.2025
10.10.2025

minno
-> Robert 106: Počítaj recenzie. Vyberám:
"Motor
Po motorové stránce mi auto vyhovuje. Má relativně vysoký výkon 74 kW, který se dostavuje ve vysokých otáčkách, od 1500 rpm do cca 3600 rpm auto velmi pozvolna zrychluje, od 3600 rpm se začíná probouzet, od 4400 rpm máte pod plynem plný kroutící moment a zajímavý výkon na atmosférickou 1,4ku. Předjíždět se dá velice rychle a hlavně bezpečně. Vytočený motor má velice pěkný zvuk, ve vysokých otáčkách slyšíte zdravě kovový zvuk, který doplňuje zvuk sání. Do 3000 rpm je zvuk velice nevýrázný, je dobře odhlučněn a neruší posádku. "
Osobne som s tým motorom nikdy nejazdil, ale podľa parametrov je to vysoko otáčkový motor s vysoko položeným krúťakom. Zázraky by som od toho nečakal. Ako projekt "naučiť sa a vyskúšať niečo nové" asi OK, ale na seriózne použitie to auto potom aj tak nebude.
"Motor
Po motorové stránce mi auto vyhovuje. Má relativně vysoký výkon 74 kW, který se dostavuje ve vysokých otáčkách, od 1500 rpm do cca 3600 rpm auto velmi pozvolna zrychluje, od 3600 rpm se začíná probouzet, od 4400 rpm máte pod plynem plný kroutící moment a zajímavý výkon na atmosférickou 1,4ku. Předjíždět se dá velice rychle a hlavně bezpečně. Vytočený motor má velice pěkný zvuk, ve vysokých otáčkách slyšíte zdravě kovový zvuk, který doplňuje zvuk sání. Do 3000 rpm je zvuk velice nevýrázný, je dobře odhlučněn a neruší posádku. "
Osobne som s tým motorom nikdy nejazdil, ale podľa parametrov je to vysoko otáčkový motor s vysoko položeným krúťakom. Zázraky by som od toho nečakal. Ako projekt "naučiť sa a vyskúšať niečo nové" asi OK, ale na seriózne použitie to auto potom aj tak nebude.
21:12:56
09.10.2025
09.10.2025

Robert 106
Ahoj,
doba pokročila a cestička jak dát 1.4 16V do 120 už začíná být vcelku prošlapaná. Pokud pominu, že už to teda se škodovkou nemá nic společného, tak bych jako projekt na příští sezónu (a taky poslední projekt) zkusil fabrických 100HP. Úmysl je instalovat motor kompletně včetně příslušenství s katalyzátorem. Výsledek by měl být 74kW bez rámusu a smradu na denní ježdění. Čidlo kliky je na klice nikoliv na setrvačníku, pokud dobře koukám a pak je tam trochu blbě umístěný vývod vody z chladiče s klapka je trošku vzadu do příčky, jinak by to mělo jít dobře. Naopak katalyzátor je pěkně na motoru a svod vede přímo pod motorem, takže by měly stačit dvě zatáčky a výfuk může zůstat na svém místě. S elektrikou si poradím.
Rád bych se, ale zeptal jak vůbec ty fa1 s tímto motorem jezdí ? Má to smysl ? Ve hře je, že koupím celé auto a vyndám co potřebuji, akorát to bude troch psycho, když pomyslím, že každý den jezdím juniorkou do práce a budu porcovat 1.4 16V. Další možností je 2.0 z fabie, ale ten nemám nastudovaný a bude asi těžší.
Poradí někdo ??
doba pokročila a cestička jak dát 1.4 16V do 120 už začíná být vcelku prošlapaná. Pokud pominu, že už to teda se škodovkou nemá nic společného, tak bych jako projekt na příští sezónu (a taky poslední projekt) zkusil fabrických 100HP. Úmysl je instalovat motor kompletně včetně příslušenství s katalyzátorem. Výsledek by měl být 74kW bez rámusu a smradu na denní ježdění. Čidlo kliky je na klice nikoliv na setrvačníku, pokud dobře koukám a pak je tam trochu blbě umístěný vývod vody z chladiče s klapka je trošku vzadu do příčky, jinak by to mělo jít dobře. Naopak katalyzátor je pěkně na motoru a svod vede přímo pod motorem, takže by měly stačit dvě zatáčky a výfuk může zůstat na svém místě. S elektrikou si poradím.
Rád bych se, ale zeptal jak vůbec ty fa1 s tímto motorem jezdí ? Má to smysl ? Ve hře je, že koupím celé auto a vyndám co potřebuji, akorát to bude troch psycho, když pomyslím, že každý den jezdím juniorkou do práce a budu porcovat 1.4 16V. Další možností je 2.0 z fabie, ale ten nemám nastudovaný a bude asi těžší.
Poradí někdo ??