skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor Fav/136 do Š100 a chladič vzadu
-> StepaNoFUN: OK, dik za info zase som sa nieco nove naucil ;)
-> Boco: SPAL je vyrobce toho tlacnyho vetraku, vrtule se i origo s min listama delaly.
-> Eidy 06.11.24 10:27:47: Rozumiem čo je tlačný a že je pred chladičom, ale nerozumiem celej tej vete" "5list s velkou řemenicí a tlačnej spal spínanej policajtem z FA".
Znamená to 5 listová vrtula poháňaná remeňom na miesto klasickej vrtule (tuším 10 list?) Takže len odrezaná každá 2 lopatka? Navyše otáčky znížené veľkou remenicou? A k tomu tlačný ventilátor pred chladičom (čo je "spal"?)
Znamená to 5 listová vrtula poháňaná remeňom na miesto klasickej vrtule (tuším 10 list?) Takže len odrezaná každá 2 lopatka? Navyše otáčky znížené veľkou remenicou? A k tomu tlačný ventilátor pred chladičom (čo je "spal"?)
-> SO545: Tak já to beru z pohledu směru jízdy a proudění vzduchu. Stejně jako je volant vlevo, ať koukáš zepředu nebo zezadu. 

-> Eidy 06.11.24 10:27:47: este doplnim ze u chladica vzadu znamena -za-chladicom
Klasika pohanana remenom je tazna vrtula.

Klasika pohanana remenom je tazna vrtula.
-> Boco: Tlačnej ventilátor znamená před chladičem.
-> m8rinek 05.11.24 19:24:40: já s tím se starým motorem taky nikdy neměl problém. Novej pámbůhvíproč generuje mnohem víc tepla při veskrze podobným výkonu
-> m8rinek: môžeš byť prosím konkrétnejší? 5 listový elektrický ventilátor namiesto klasickej vrtule poháňanej remeňom? Prípadne nejaká foto by nebola?
-> vhml: nejsem si jistej, ale tuším, že wlad nakonec chladič vrátil původní? Jinak já jezdil na 1300ccm erkovej měděnej chladič, 5list s velkou řemenicí a tlačnej spal spínanej policajtem z FA a nikdy s tím problém nebyl...
-> vhml 01.11.24 09:04:15: toto vyzerá sakra dobre! To tam fakt stačí 80W ventiláror a uchladí to?
-> Eidy 01.11.24 09:31:28: nejsem tak bohatej abych si mohl dovolit závodění se škodovkou
. Ale auto nějak oživit příští rok chci a tohle se vyřeši musí, protože s 1300 motorem s tím byl systematickej problém. Přitom s 1200 jsem tam měl 5 listů, velkou řemenici a přehřívání neexistovalo.

-> vhml: Hliník není žádná velká výhoda proti mosazi. Na jedné straně trochu lepší tepelná vodivost a proti tomu trochu slabší stěna. Obrovskej rozdíl bude v moderní konstrukci, protože u Hondy nejsou plechy navlečený na trubičkách, ale jsou tam cik cak, takže plocha je cca dvojnásobná, a navíc jsou ty plechy prosekávaný, což způsobuje lehkou a požadovanou turbulenci a dále zvyšuje účinnost chlazení.
Připravuješ se na RPR?
Připravuješ se na RPR?
Z místních to používá třeba Wlad, ten rozměr není stejnej, nicméně vcelku podobnej a taktéž je potřeba převařit polohy trubek. Je to třířádkový celohliník, tudíž bych očekával zásadně vyšší výkon oproti origu.
-> vhml 31.10.24 14:57:28: Škoda že to až teraz píšeš... otázka je aký výkon má ten alu chladič z Hondy.
-> vhml: Pokud souhlasí rozměr jádra, tak rozhodně.
-> Eidy 31.10.24 17:18:43: za ty prachy asi má smysl zkusit přebastlit chladič z toho Civica
-> Boco: Ale já bych teda tu rouru udělal duzadu.
Vůbec nechceš nejdříve sehnat jiný chladič a tu rouru trošku znásilnit a zaletovat ?
To v pohodě zvládneš a myslím, že by určitě stačilo jen víc ohnout a trochu udělat místo v karoserii. I kdybys dal vývod zezadu a provrtal stěnu na hadici tak to na chalzení mít vliv nebude.
Nejdřív bych to nasadil a poměřil - je to určitě kus od kusu
Ta hadice přes ten karburátor to je dost perverzní řešení
Vůbec nechceš nejdříve sehnat jiný chladič a tu rouru trošku znásilnit a zaletovat ?
To v pohodě zvládneš a myslím, že by určitě stačilo jen víc ohnout a trochu udělat místo v karoserii. I kdybys dal vývod zezadu a provrtal stěnu na hadici tak to na chalzení mít vliv nebude.
Nejdřív bych to nasadil a poměřil - je to určitě kus od kusu
Ta hadice přes ten karburátor to je dost perverzní řešení
-> SO545: Skousnout se to dá. Ale před 6 roky mě ten samý chladič stál 8000.
-> Eidy 31.10.24 17:17:09: vdaka...
-> Eidy 31.10.24 17:18:43: ked to prekonvertujem na euromenu tak to celkom ide. Za novy chladic presne na mieru.
-> Eidy 31.10.24 17:18:43: ked to prekonvertujem na euromenu tak to celkom ide. Za novy chladic presne na mieru.
-> vhml: Levný to není. Ten poslední mě letos stál 13800 bez DPH.
-> SO545: Ano. Podle výkresu a drobnosti jsme doladili po telefonu.
-> Eidy 31.10.24 14:33:25: robili ti na mieru na Koču ?
Co to vlastně stojí? Já si aktuálně pohrávám s myšlenkou úpravy hliníkového chladiče z Hondy Civic, který je stovce rozměrově velmi podobný a dá se sehnat lacino kolem 3000
Zde náhodný odkaz www.ebay.com/itm/27396491 1598?_trkparms=...
Zde náhodný odkaz www.ebay.com/itm/27396491 1598?_trkparms=...
-> Boco: Tak bezva. Mě dělali už 3 chladiče.
-> Eidy 26.10.24 21:45:52: tak som sa s nimi dohodol, diky za tip! 

-> Robert 106: Uf, tomuto by som sa chcel vyhnut (posun chladica). Akoze sanie cez hlavu je fajn, ale to su zase dalsie $$ navyse (Favo motor 136 so sanim, vyfukovym potrubim aj vodnou pumpou zo 742.136 mam uz vyse 20 rokov doma, mal som ho kedysi v 120M, ale predal som ju s origo motorom a tento si nechal). Tak preferujem tu cestu. Dalsia moznost je aj vyvod z chladica smerom k zadku auta, viz foto (mal by to byt motor Fabia v S100)
Ahoj,
podle toho co si zjišťuješ tady na Virtu to vypadá na zajímavý projekt.
Tady je vidět problém:
skoda-virt.cz/cz/.../9714 -skoda-100-l-4
Vychází to někam mezi karburátor a filtrbox.
Ono i ten výfuk je narvaný do ventilátoru stejně jako když se dají svody ze 120.
Dej jeden, nebo dva Webery přes hlavu. Vypadá to líp a odpadne problém :-)
podle toho co si zjišťuješ tady na Virtu to vypadá na zajímavý projekt.
Tady je vidět problém:
skoda-virt.cz/cz/.../9714 -skoda-100-l-4
Vychází to někam mezi karburátor a filtrbox.
Ono i ten výfuk je narvaný do ventilátoru stejně jako když se dají svody ze 120.
Dej jeden, nebo dva Webery přes hlavu. Vypadá to líp a odpadne problém :-)
-> Eidy: Vďaka! Pred nejakou dobou som niekde videl info o firme čo kedysi chladiče pre Škodovku vyrábala resp je bol to asi nejaký následovník a že tiež robia profi repasy. Ale neviem to nájsť (Autopal Novy Jicin?)
-> Boco: Já mám výbornou zkušenost s firmou Kvinto. Dělají chladiče na zakázku a dělají i repase. Přemístit vstupní trubku dokážou určitě taky.
Nenašiel som hľadaním tak mám otázku :)
Keď by som chcel dať do kila motor Fav-Fel-135-136 (8 kanálová hlava), a nechať vzadu chladič, ževraj treba minimálne upraviť hornú trubku chladiča (kolízia so saním).
Taktiež som sa dopočul že existuje možnosť repasu chladiča - výmena celého jadra za nové, s väčším výkonom čo uchladí FAV bez problémov.
Máte prosím niekto tip kto to robí (úprava trubky plus výmena jadra), spoľahlivo, profesionálne za rozumné peniaze?
Chladič mám medený momentálne v aute (zo 110R), prípadne mám ešte zo Š100 (ten by som použil radšej na úpravy)
Niekde som kedysi videl kontakt ale neviem to dohľadať.
Keď by som chcel dať do kila motor Fav-Fel-135-136 (8 kanálová hlava), a nechať vzadu chladič, ževraj treba minimálne upraviť hornú trubku chladiča (kolízia so saním).
Taktiež som sa dopočul že existuje možnosť repasu chladiča - výmena celého jadra za nové, s väčším výkonom čo uchladí FAV bez problémov.
Máte prosím niekto tip kto to robí (úprava trubky plus výmena jadra), spoľahlivo, profesionálne za rozumné peniaze?
Chladič mám medený momentálne v aute (zo 110R), prípadne mám ešte zo Š100 (ten by som použil radšej na úpravy)
Niekde som kedysi videl kontakt ale neviem to dohľadať.