Motor Fav/136 do Š100 a chladič vzadu

prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 26.10.2024 do 08.11.2024, založil/a Boco
řadit dle data
08:07:49
08.11.2024
Boco
-> StepaNoFUN: OK, dik za info zase som sa nieco nove naucil ;)
19:38:42
06.11.2024
StepaNoFUN
-> Boco: SPAL je vyrobce toho tlacnyho vetraku, vrtule se i origo s min listama delaly.
18:08:45
06.11.2024
Boco
-> Eidy 06.11.24 10:27:47: Rozumiem čo je tlačný a že je pred chladičom, ale nerozumiem celej tej vete" "5list s velkou řemenicí a tlačnej spal spínanej policajtem z FA".

Znamená to 5 listová vrtula poháňaná remeňom na miesto klasickej vrtule (tuším 10 list?) Takže len odrezaná každá 2 lopatka? Navyše otáčky znížené veľkou remenicou? A k tomu tlačný ventilátor pred chladičom (čo je "spal"?)
17:44:15
06.11.2024
Eidy
-> SO545: Tak já to beru z pohledu směru jízdy a proudění vzduchu. Stejně jako je volant vlevo, ať koukáš zepředu nebo zezadu. 4
16:17:30
06.11.2024
SO545
-> Eidy 06.11.24 10:27:47: este doplnim ze u chladica vzadu znamena -za-chladicom4



Klasika pohanana remenom je tazna vrtula.
10:27:47
06.11.2024
Eidy
-> Boco: Tlačnej ventilátor znamená před chladičem.
08:08:18
06.11.2024
vhml
-> m8rinek 05.11.24 19:24:40: já s tím se starým motorem taky nikdy neměl problém. Novej pámbůhvíproč generuje mnohem víc tepla při veskrze podobným výkonu
07:58:17
06.11.2024
Boco
-> m8rinek: môžeš byť prosím konkrétnejší? 5 listový elektrický ventilátor namiesto klasickej vrtule poháňanej remeňom? Prípadne nejaká foto by nebola?
19:24:40
05.11.2024
m8rinek
-> vhml: nejsem si jistej, ale tuším, že wlad nakonec chladič vrátil původní? Jinak já jezdil na 1300ccm erkovej měděnej chladič, 5list s velkou řemenicí a tlačnej spal spínanej policajtem z FA a nikdy s tím problém nebyl...
22:51:02
02.11.2024
Boco
-> vhml 01.11.24 09:04:15: toto vyzerá sakra dobre! To tam fakt stačí 80W ventiláror a uchladí to?
10:17:19
01.11.2024
vhml
-> Eidy 01.11.24 09:31:28: nejsem tak bohatej abych si mohl dovolit závodění se škodovkou 3 . Ale auto nějak oživit příští rok chci a tohle se vyřeši musí, protože s 1300 motorem s tím byl systematickej problém. Přitom s 1200 jsem tam měl 5 listů, velkou řemenici a přehřívání neexistovalo.
09:31:28
01.11.2024
Eidy
-> vhml: Hliník není žádná velká výhoda proti mosazi. Na jedné straně trochu lepší tepelná vodivost a proti tomu trochu slabší stěna. Obrovskej rozdíl bude v moderní konstrukci, protože u Hondy nejsou plechy navlečený na trubičkách, ale jsou tam cik cak, takže plocha je cca dvojnásobná, a navíc jsou ty plechy prosekávaný, což způsobuje lehkou a požadovanou turbulenci a dále zvyšuje účinnost chlazení.



Připravuješ se na RPR?
09:04:15
01.11.2024
vhml
Z místních to používá třeba Wlad, ten rozměr není stejnej, nicméně vcelku podobnej a taktéž je potřeba převařit polohy trubek. Je to třířádkový celohliník, tudíž bych očekával zásadně vyšší výkon oproti origu.
zvětšit Motor Fav/136 do Š100 a chladič vzadu - obrázek od vhml vložen 01.11.2024 09:04:15
23:10:23
31.10.2024
Boco
-> vhml 31.10.24 14:57:28: Škoda že to až teraz píšeš... otázka je aký výkon má ten alu chladič z Hondy.
upraveno 1x, naposled 31.10.2024 23:11:37
22:45:21
31.10.2024
Eidy
-> vhml: Pokud souhlasí rozměr jádra, tak rozhodně.
21:35:00
31.10.2024
vhml
-> Eidy 31.10.24 17:18:43: za ty prachy asi má smysl zkusit přebastlit chladič z toho Civica
21:34:15
31.10.2024
Robert 106
-> Boco: Ale já bych teda tu rouru udělal duzadu.

Vůbec nechceš nejdříve sehnat jiný chladič a tu rouru trošku znásilnit a zaletovat ?

To v pohodě zvládneš a myslím, že by určitě stačilo jen víc ohnout a trochu udělat místo v karoserii. I kdybys dal vývod zezadu a provrtal stěnu na hadici tak to na chalzení mít vliv nebude.



Nejdřív bych to nasadil a poměřil - je to určitě kus od kusu

Ta hadice přes ten karburátor to je dost perverzní řešení
21:10:43
31.10.2024
Eidy
-> SO545: Skousnout se to dá. Ale před 6 roky mě ten samý chladič stál 8000.
17:44:13
31.10.2024
SO545
-> Eidy 31.10.24 17:17:09: vdaka...



-> Eidy 31.10.24 17:18:43: ked to prekonvertujem na euromenu tak to celkom ide. Za novy chladic presne na mieru.
17:18:43
31.10.2024
Eidy
-> vhml: Levný to není. Ten poslední mě letos stál 13800 bez DPH.
17:17:09
31.10.2024
Eidy
-> SO545: Ano. Podle výkresu a drobnosti jsme doladili po telefonu.
16:48:45
31.10.2024
SO545
-> Eidy 31.10.24 14:33:25: robili ti na mieru na Koču ?
14:57:28
31.10.2024
vhml
Co to vlastně stojí? Já si aktuálně pohrávám s myšlenkou úpravy hliníkového chladiče z Hondy Civic, který je stovce rozměrově velmi podobný a dá se sehnat lacino kolem 3000



Zde náhodný odkaz www.ebay.com/itm/27396491 1598?_trkparms=...
14:33:25
31.10.2024
Eidy
-> Boco: Tak bezva. Mě dělali už 3 chladiče.
10:55:39
31.10.2024
Boco
-> Eidy 26.10.24 21:45:52: tak som sa s nimi dohodol, diky za tip! 4
22:20:27
29.10.2024
Boco
-> Robert 106: Uf, tomuto by som sa chcel vyhnut (posun chladica). Akoze sanie cez hlavu je fajn, ale to su zase dalsie $$ navyse (Favo motor 136 so sanim, vyfukovym potrubim aj vodnou pumpou zo 742.136 mam uz vyse 20 rokov doma, mal som ho kedysi v 120M, ale predal som ju s origo motorom a tento si nechal). Tak preferujem tu cestu. Dalsia moznost je aj vyvod z chladica smerom k zadku auta, viz foto (mal by to byt motor Fabia v S100)
zvětšit Motor Fav/136 do Š100 a chladič vzadu - obrázek od Boco vložen 29.10.2024 22:20:27
upraveno 1x, naposled 29.10.2024 22:20:50
22:15:01
27.10.2024
Robert 106
Ahoj,



podle toho co si zjišťuješ tady na Virtu to vypadá na zajímavý projekt.



Tady je vidět problém:



skoda-virt.cz/cz/.../9714 -skoda-100-l-4



Vychází to někam mezi karburátor a filtrbox.

Ono i ten výfuk je narvaný do ventilátoru stejně jako když se dají svody ze 120.

Dej jeden, nebo dva Webery přes hlavu. Vypadá to líp a odpadne problém :-)
upraveno 1x, naposled 27.10.2024 22:15:56
23:55:55
26.10.2024
Boco
-> Eidy: Vďaka! Pred nejakou dobou som niekde videl info o firme čo kedysi chladiče pre Škodovku vyrábala resp je bol to asi nejaký následovník a že tiež robia profi repasy. Ale neviem to nájsť (Autopal Novy Jicin?)
21:45:52
26.10.2024
Eidy
-> Boco: Já mám výbornou zkušenost s firmou Kvinto. Dělají chladiče na zakázku a dělají i repase. Přemístit vstupní trubku dokážou určitě taky.
00:41:45
26.10.2024
Boco
Nenašiel som hľadaním tak mám otázku :)

Keď by som chcel dať do kila motor Fav-Fel-135-136 (8 kanálová hlava), a nechať vzadu chladič, ževraj treba minimálne upraviť hornú trubku chladiča (kolízia so saním).

Taktiež som sa dopočul že existuje možnosť repasu chladiča - výmena celého jadra za nové, s väčším výkonom čo uchladí FAV bez problémov.

Máte prosím niekto tip kto to robí (úprava trubky plus výmena jadra), spoľahlivo, profesionálne za rozumné peniaze?

Chladič mám medený momentálne v aute (zo 110R), prípadne mám ešte zo Š100 (ten by som použil radšej na úpravy)

Niekde som kedysi videl kontakt ale neviem to dohľadať.
upraveno 1x, naposled 26.10.2024 00:42:02
Extreme Tyres