skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odpruzena spojka
-> Simi324 19.09.24 22:06:21: Je toho plný bazoš.
-> StepaNoFUN: On nie je taký,dá aj 2000

-> Simi324: nejlepe za 1000,-Kc kus...
Dobra. Lamelu necham origo. A druha otazka. Apolla kola nekdo nemate na prodej?
-> Simi324: Tak logicky tato lamela může sloužit v tomto stavu. Tak jako standardní sériový náhradní díl. A samozřejmě pokud chceš nebo máš vyšší nároky na námaháni spojky tak rovnou lepší obložení. (Tohle neni debata o palivu do raketoplánu)
Hosi. Ja chtel jen poradit zda ji mam preoblozit ci rovnou pouzit. Ne prednasku z ekologie.
-> vhml 19.09.24 09:50:47: Možná, když ten eternit byl nový. Ale viděl jsi někdy, jak vypadá osinkocement po 20, 30, 50 letech od instalace? Cement mizí a asbest vesele létá po okolí. V lepším případě (na severní straně či v zástinu) ta krytina poroste mechem a dokud jej někdo neodstraní, tak se asbestu moc neuvolňuje...
Jenže z kusu eternitu ležícího na střeše se ti nějaké malinké částice co umí proniknout až do plic jen tak neuvolní. Kdežto z třecího materiálu co se ti brousí 2 metry od hlavy je ta šance poněkud vyšší.
-> Bukaj: V globálnom kontexte to možno úsmevné je, každopádne dobrovoľne a vedome by som koncentráciu tohto karcinogénneho materiálu v ovzduší a hlavne v mojej tesnej blízkosti určite nerád zvyšoval. A neospravedlňoval by som to ani tým, že všade okolo nás je toho "mraky".
Ale s tým zbytkami eternitu máš pravdu.
Tak či onak, som zas o niečo múdrejší, netušil som, že fráza osinek je českým aliasom k slovu azbest. Bol som v tom, že je to len názov firmy
Ale s tým zbytkami eternitu máš pravdu.
Tak či onak, som zas o niečo múdrejší, netušil som, že fráza osinek je českým aliasom k slovu azbest. Bol som v tom, že je to len názov firmy

-> minno: Vzhledem k tomu, kolik nezajištěného osinku všude kolem nás je, tak bych si tím fakt hlavu nelámal. Bydlíš poblíž panelákového sídliště? Nebo snad žiješ na dědině?
Na vsi je to ještě horší, než ve městech - každý pátý dům má krytinu z osinkocementu v dezolátním stavu (stačí, aby zafoukalo nebo trochu víc zapršelo a už to lítá), o kůlnách, garážích a hospodářských budovách ani nemluvím.
A taky mám vysledováno, že zbytky eternitu jsou v půdě na každém třetím pozemku, kde se rýpu v zemi, často se setkávám s eternitem ve volné přírodě (skládky, suťoviště, urbex), výjimkou není ani asbestové krytina v suti na polních cestách
Takže sice je fajn, že už se asbest nesmí vyrábět, ale dělat si těžkou hlavu ze spojkového obložení a brzdových destiček na škodovce mi přijde v globálním kontextu úsměvné.
Na vsi je to ještě horší, než ve městech - každý pátý dům má krytinu z osinkocementu v dezolátním stavu (stačí, aby zafoukalo nebo trochu víc zapršelo a už to lítá), o kůlnách, garážích a hospodářských budovách ani nemluvím.
A taky mám vysledováno, že zbytky eternitu jsou v půdě na každém třetím pozemku, kde se rýpu v zemi, často se setkávám s eternitem ve volné přírodě (skládky, suťoviště, urbex), výjimkou není ani asbestové krytina v suti na polních cestách

Takže sice je fajn, že už se asbest nesmí vyrábět, ale dělat si těžkou hlavu ze spojkového obložení a brzdových destiček na škodovce mi přijde v globálním kontextu úsměvné.

-> Simi324 19.09.24 05:01:39: Nechaj, ako je. To vydrží mraky km.
-> Bukaj: Čokoľvek azbestové by som do auta teda už nepchal.
-> Bukaj: Čokoľvek azbestové by som do auta teda už nepchal.
-> Simi324 19.09.24 05:01:39: Ty původní materiály byly kvalitnější, než to, co se používá dnes (kvůli ekologii) - toto je sice už bezasbestové provedení, ale jen tak bych ho nevyhazoval. Až tu spojku za pár let sjedeš, tak můžeš dát nové obložení. Doporučuji originál asbestové 

-> Simi324: jedině hds.
Sehnal na inzerat. Ma cenu ji preoblozit za moderni material?
-> palinator: I to.
-> minno 12.09.24 12:44:09:
Spíš než při řazení bych řekl, že to trochu zmenší opotřebení převodovky vlivem torzních kmitů z nepravidelnosti chodu motoru. Podobně jako dělají totéž dvouhmotnostní setrvačníky...
Spíš než při řazení bych řekl, že to trochu zmenší opotřebení převodovky vlivem torzních kmitů z nepravidelnosti chodu motoru. Podobně jako dělají totéž dvouhmotnostní setrvačníky...
-> Simi324: To vyzerá ako origo TAZ. Kde si zohnal?
Zcela určitě to, ale zvýší hmotnost setrvačníku.
-> Bukaj: Taky mám ten pocit, ale taky to klidně může být něčím jiným.
Já třeba rozdíl nepozoruji. Naopak mám dojem, že s odpruženou lamelou po čase auto začne při udržování ustálené rychlosti rytmicky pocukávat či vibrovat (nebo jak to popsat). Otázkou ale je, zda je to tou lamelou... 

-> Simi324 11.09.24 20:07:00: Odpruženú TAZ lamelu som mal v škodovke veľa rokov a pomerne veľa km. Poznať to bolo, po montáži sa mi auto skľudnilo zvlášť pri udržiavaní ustálenej rýchlosti v nižších otáčkách s ktorým som dovtedy "bojoval" a bolo tam vždy prítomné určité poskubávanie auta aj po akejkoľvek inej prestavbe (nápravy, motor, prevodovky...). Vyhladenie chodu auta pripisujem práve lamele, ktorá žehlila určité kmity od motora.
Druhým plusom je samozrejme šetrenie prevodovky od rázov pri radení.
Druhým plusom je samozrejme šetrenie prevodovky od rázov pri radení.
Jestli se nevyplati sehnat origo a poslat ji na renovak.cz a daji ji do kupy. Snad delaji i pruziny. Mrkev mam hozenou nekde v garazi tak juknu na drazkovani.
-> Pavel P.. 11.09.24 20:34:50: přijde doba že budeme za čínu rádi
no ještě že se dají ty originál lamely obkládat 


Sem ta se někde objeví Sachs, ale bývá o parník dražší.
a tady ten správný typ s 10 drážkama...
dokonce ji maj skladem.... ale je to nějaká čína.
www.autotypautodily.cz/la mela-skoda-1203-5kv-120-13 0-190mm-109-150111
dokonce ji maj skladem.... ale je to nějaká čína.
www.autotypautodily.cz/la mela-skoda-1203-5kv-120-13 0-190mm-109-150111
-> Simi324: škodovky maj všechny stejné drážkování mrkve.... ale u těch 1203 právě byly dva typy, první stejné jako u starý octavie...
tady je foto starýho typu drážkování - 6 drážek
tady je foto starýho typu drážkování - 6 drážek
Ja to budu rozebirat na jare. Nevim jakou mam hridel. Po demontazi budu shanet, ale kdyz uz tak bych vrazil odpruzenou.
-> Simi324: nemám zkušenost... lamela mi ještě leží kdesi v regálu asi 10let

Super. Dekuji za radu. A je to o trochu znat na jizdu?
lamela se dá použít z 1203/taz, když pohledáš tak najdeš správný průměr 190mm a hlavně správné drážkování středu a měla by sedět bez úprav.
Ahoj. Chci na Škodu 120L s petikvaltem ( mokra naprava ) dat odpruzenou spojkovou lamelu. Jestli to chapu dobre tak hridel prevodovky ma 12 zubu. Delala se spojkova lamela s odpruzenim 4 nebo 6 pery p prumeru 190? Nejlepe i kde sehnat. Dekuji