skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
špatné studené starty motor 136
09:50:30
07.10.2023
07.10.2023
minno
-> miroslav1 06.10.23 20:41:27: To sa mi teda nezdá, že by to mohlo mať vplyv na studené štarty.
20:41:27
06.10.2023
06.10.2023
miroslav1
Tak nakonec porucha startování vyřešena.Problém byl v zánovním vzduchovém filtru bez vrchní mřížky,který se teplem a přítlakem příložky prostě zkroutil a tím pádem netěsnil jak má.Tohle by mě fakt nenapadlo.
20:35:53
05.10.2023
05.10.2023
Bukaj
Zatím jsem se setkal s těmito trubkami sytiče na karburátorech EDSR a SEDR:
(nemám přesně zmapovaná data všech změn u EDSR)
Zleva:
1*) 32-34 EDSR 2908 - T613 (ale ne všechny, jen některé nejstarší EDSR s pístkem sytiče)
2) 32 EDSR - starší provedení víka - kratší šachtička pro závit v odlitku víka - cca do roku 1978
3) 32 EDSR, 32-34 EDSR a první A32 EDSR (do 31.5.1983)
4) A32 EDSR od 1.6.1983 a dále všechny 32SEDR pro T613, Š1203/TAZ a W353 - k této trubce náleží tlumítko průměru 130 (1,3 mm)
5) 32 SEDR - všechny škodovácké SEDRy (vyjma 1203/TAZ) - k této trubce náleží tlumítko průměru 160 (1,6 mm) - jako odlišovací znak má toto tlumítko na těle zářez a trubka zápich po obvodu
* - u tohoto typu trubky si nejsem přesně jist použitím, možná bude náležet i jiným typům
(nemám přesně zmapovaná data všech změn u EDSR)
Zleva:
1*) 32-34 EDSR 2908 - T613 (ale ne všechny, jen některé nejstarší EDSR s pístkem sytiče)
2) 32 EDSR - starší provedení víka - kratší šachtička pro závit v odlitku víka - cca do roku 1978
3) 32 EDSR, 32-34 EDSR a první A32 EDSR (do 31.5.1983)
4) A32 EDSR od 1.6.1983 a dále všechny 32SEDR pro T613, Š1203/TAZ a W353 - k této trubce náleží tlumítko průměru 130 (1,3 mm)
5) 32 SEDR - všechny škodovácké SEDRy (vyjma 1203/TAZ) - k této trubce náleží tlumítko průměru 160 (1,6 mm) - jako odlišovací znak má toto tlumítko na těle zářez a trubka zápich po obvodu
* - u tohoto typu trubky si nejsem přesně jist použitím, možná bude náležet i jiným typům
20:11:39
05.10.2023
05.10.2023
Robert 106
-> Bukaj: to by leccos vysvětlovalo. No tu kratší mám v Rapidu a nějak to funguje.
20:05:27
05.10.2023
05.10.2023
Bukaj
-> Robert 106 05.10.23 19:36:35: Až na to, že ani jedna z těchto trubek není na škodovácký SEDR
Tu "správnou" poznáš podledrobného zápichu po obvodě trubky - je to přímo rozlišovací značka, aby prodejce/mechanik atd. rozlišili na první pohled ten správný díl
Tu "správnou" poznáš podledrobného zápichu po obvodě trubky - je to přímo rozlišovací značka, aby prodejce/mechanik atd. rozlišili na první pohled ten správný díl
19:36:35
05.10.2023
05.10.2023
Robert 106
SEDR vs, EDSR a bacha ve druhém SEDRu jsem měl stejně dlouhou trubičku, ale s mnohem menší dírou.
Úplně nepoužitelný sytič, jak píšeš jsem měl právě s EDSRouvou trubkou.
Úplně nepoužitelný sytič, jak píšeš jsem měl právě s EDSRouvou trubkou.
11:02:32
04.10.2023
04.10.2023
Bukaj
-> miroslav1: Trubky sytiče jsou stejné pouze pro škodovácké karburátory SEDR. Jinak SEDR pro Tatry, Wartburgy a jiné vozy mají trubku jinou, totéž EDSR - ty mají též jiné trubky (v závislosti na roku výroby a typu karburátoru je asi 6 druhů té trubky jen pro EDSR/SEDR...
Taktéž tlumítko (montované od června 1983 do všech škodováckých karburátorů) bylo dvou rozměrů - do A32 EDSR a 32 SEDR pro 1203/TAZ a T 613 patří tlumítko s menším otvorem (130), do ostatních SEDRů tlumítko s otvorem větším (160).
Taktéž tlumítko (montované od června 1983 do všech škodováckých karburátorů) bylo dvou rozměrů - do A32 EDSR a 32 SEDR pro 1203/TAZ a T 613 patří tlumítko s menším otvorem (130), do ostatních SEDRů tlumítko s otvorem větším (160).
22:00:06
03.10.2023
03.10.2023
miroslav1
Díky za rady.Trubky sytiče jsou na všech karburátorech stejné,ne?To tlumítko slouží k čemu?Šoupátko těsní,nevypadá,že by bylo namontováno špatně.
21:17:17
03.10.2023
03.10.2023
Bukaj
Pak už zbývají jen 2 věci:
1) trubka sytiče ve víku karburátoru je správného typu a je pod ní tlumítko?
2) nenasadil někdo opačně šoupátko sytiče (pod víčkem sytiče), je správného typu a těsní?
1) trubka sytiče ve víku karburátoru je správného typu a je pod ní tlumítko?
2) nenasadil někdo opačně šoupátko sytiče (pod víčkem sytiče), je správného typu a těsní?
19:32:01
30.09.2023
30.09.2023
ajok
to musi byt v sytici... ale kde, kdyz mas trysku cistou, nekde tam asi musi jit moc vzduchu
16:53:29
30.09.2023
30.09.2023
miroslav1
Nemohu se nějak domluvit s karburátorem u mého Rapida 136.Při teplém motoru je vše OK,startuje krásně,výkon perfektní,volnoběh drží,lze seřizovat bohatost i otáčky.Problém je při studeném startu.Natáhnu AC pumpou benzín,vytáhnu sytič,2x nastříknu pumpičkou a startuji.Chytne hned,ale otáčky se drží velice nízko,skoro to chce zdechnout.Víko karbecu je rovné-je tam už origo spona.Spodní přírubu jsem mírně srovnal-žádná změna.Hladinu v plovákové komoře mám seřízenou přesně-20 mm pod hranou.Celý karbec mám vyčistěný,trysku sytiče taky.Když přidám plyn(při plném sytiči),tak se motor dusí,třepe se a nechce se mu do otáček.Když sytič úplně stáhnu,tak motor se krásně uklidní.Při polovičním sytiči motor zhasne.Ventily,odtrh,před
stih(2 st)seřízeny.Karburátor je původní(SEDR 3223),bez vůlí.Kromě toho studeného startu je vše v naprostém pořádku.Nemá někdo nějaký tip,kde by mohl být zakopaný pes?