skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vibrace motoru Škoda Garde (120 Ls)
prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 18.09.2023 do 21.09.2023, založil/a michal.kosar
10:53:44
21.09.2023
21.09.2023
Bukaj
-> ajok: Taky možnost. Prostě jakákoli netěsnost mezi karburátorem a hlavou může mít za následek nemožnost regulace volnoběžných otáček. Velmi často ale bývá na vině karburátor - buď špatné základní nastavení klapek nebo extrémně vydřené uložení osky klapky I. stupně. Ale to už musí být fakt extrém, aby motor nereagoval na dotažení šroubu přídavného vzduchu...
10:47:39
21.09.2023
21.09.2023
ajok
-> Bukaj 21.09.23 10:43:43: a co treba hadice k posilovaci? me ale kvuli ni na volnobeh nesel jeden valec...
10:43:43
21.09.2023
21.09.2023
Bukaj
-> Kilián: Může být. Například natolik ohnutá příruba karburátoru, že přisává vzduch...
09:13:57
21.09.2023
21.09.2023
Kilián
-> Václav Vašák: takže když mu motor nereaguje na "velký šroub volnoběhu" má někde netěsnost v sání?
17:06:23
19.09.2023
19.09.2023
ajok
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.09.23 16:13:55: no ja kdysi na zlutym rapidu resil, ze prestaval jet, ruzne skubal a nemohl jsem na to prijit, mam favo bezkontakt a tak vzdy jsem si myslel, ze odesla civka v rozdelovaci, nastesti jsem ji vzdy promeril a hned nemenil rozdelovac a pak po tme jsem se v tom vrtal a prisla pritelkyne a rika, to je pekny to svetylko... byl prorazenej izolator na civce od prerusenyho VN vyvodu, tak jsem ji otevrel jako konzervu, opravil, zasilikonoval a od te doby si ji vozim jako nahradni, protoze funguje
16:20:20
19.09.2023
19.09.2023
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.09.23 16:13:55: To sice souhlas, na druhou stranu i ten "pravidelnej chod" u nafty je oproti lehce nepravidelnými benzínu pořád dost otravnej... 156 má všechno jen ne dokonale pravidelnej volnoběh a přesto jsem po přesednutí do ní měl na křižovatkách v Praze pocit, že sedím v elektromobilu, nebo že mi chcípnul motor, jak je to tichý.
16:13:55
19.09.2023
19.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Me to delalo vicko rozdelovace. Byla v nem prasklina a jiskra jezdila z casti vodivym bordelem v ty praskline misto aby sla do kabelu...
To odpojovani valcu za vhodu je ideal. Alespon se uvidi, jestli to dela valec, kde byla slabsi komprese nebo nejakej jinej...
Jinak u benzinu (i modernich) mi to prijde uz normalni. Kdo chce dokonale plynulej chod, mel by si poridit deasel, ale bud CR nebo rotacku, ne radovy cerpadlo, to se blbe steluje
To odpojovani valcu za vhodu je ideal. Alespon se uvidi, jestli to dela valec, kde byla slabsi komprese nebo nejakej jinej...
Jinak u benzinu (i modernich) mi to prijde uz normalni. Kdo chce dokonale plynulej chod, mel by si poridit deasel, ale bud CR nebo rotacku, ne radovy cerpadlo, to se blbe steluje
14:55:41
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
-> Václav Vašák: V tom Ti dávám za pravdu.
Věty typu: "Začalo to z ničehonic." nebo "Nikdo se v tom nevrtal." se dost často nezakládají na pravdě...
Věty typu: "Začalo to z ničehonic." nebo "Nikdo se v tom nevrtal." se dost často nezakládají na pravdě...
14:32:33
19.09.2023
19.09.2023
Václav Vašák
-> Bukaj 19.09.23 08:55:05: život mě naučil v první řadě nikomu nevěřit,potom se problémy řeší mnohem snadněji a pouze reaguji na to,co je psáno a je psáno i znovu...motor nereaguje na "velký šroub volnoběhu"
-> michal.kosar 19.09.23 09:22:22: tím myslím,že je třeba 50-100g nevyváženosti na setrváku,ale tohle tím nebude...tohle nejsou vibrace,ale nesouměrný chod.
Tyhle věci nejdou řešit přes internet,auto přivez a problém se odstraní,ale z Brna to není uplně rentabilní,jinak se zde najde určitě mnoho povolanějších,kteří to vyřeší za mě po kabelu :-)
-> michal.kosar 19.09.23 09:22:22: tím myslím,že je třeba 50-100g nevyváženosti na setrváku,ale tohle tím nebude...tohle nejsou vibrace,ale nesouměrný chod.
Tyhle věci nejdou řešit přes internet,auto přivez a problém se odstraní,ale z Brna to není uplně rentabilní,jinak se zde najde určitě mnoho povolanějších,kteří to vyřeší za mě po kabelu :-)
13:49:10
19.09.2023
19.09.2023
Kilián
-> michal.kosar: vibrace tam máš proto, protože je to Garde já je tam mám taky. Obdobný případ jako Ty. U MB a 120, kde mám staré negenerálkované motory, tak je to v pohodě a na garde, kde je vše po GO, nový rozdělovač no prostě vše, tak to taky nemůžu furt úplně vyladit. Přikládám též video, jestli to bude vidět, taky se ten motor jakoby trochu třese. Nejlíp je to vidět na kabelu od kondenzátoru
drive.google.com/file/... /view
drive.google.com/file/... /view
10:50:18
19.09.2023
19.09.2023
ajok
-> Bukaj 19.09.23 09:42:50: taky ji mam opalenou na bovdenu sytice...
u BAZe jsem resil taky nepravidelny chod a nejvic pomohla vymena svicek a karbec od Bukaje, sice se ted uz udrzi i na 500/min., ale takove male zaskobrtnuti tam stejne pozoruju, ventily a predstih serizene... zlutej rapid mi to na benzin delal taky, na LPG to slo ciste
u BAZe jsem resil taky nepravidelny chod a nejvic pomohla vymena svicek a karbec od Bukaje, sice se ted uz udrzi i na 500/min., ale takove male zaskobrtnuti tam stejne pozoruju, ventily a predstih serizene... zlutej rapid mi to na benzin delal taky, na LPG to slo ciste
10:27:25
19.09.2023
19.09.2023
Jindas
10:20:20
19.09.2023
19.09.2023
Jindas
09:42:50
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
-> Jindas 19.09.23 09:29:36: Nedostatečnou kostrou může být to špatné startování, ale na chod motoru by vliv mít neměla. Třeba bowden plynu či sytiče dokáže motor parádně ukostřit - jen při delším startování se bowden rozsvítí a skápne z nich bužírka...
09:38:56
19.09.2023
19.09.2023
vhml
-> Jindas 19.09.23 09:29:36: propojit šroub převodovky s mínusem na baterce a je svatej pokoj od všeho škrabání barvy, uhnilejch pásků atd.
09:38:17
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
-> michal.kosar 19.09.23 09:22:22: Vibrace mohou být mimojiné způsobeny nevyvážeností klikového mechanismu, jehož součástí je setrvačník - to je to, na co Václav naráží. Ale jak též zmínil, není to případ motoru ve videu. Tam je jednoznačně problém v zapálení směsi - ať už elektrický (vadný kabel, svíčka), nebo mechanický (špatný předstih, elektrodová vzdálenost, případně nízká komprese - nedovírající ventil apod.).
O víkendu bych si mohl udělat výlet do Brna - mám tam u kamaráda něco k vyzvednutí. Karburátor bych mohl na vyzkoušení vzít SEDR pro 120. A32 EDSR 2940 momentálně žádný hotový nemám...
Jinak to, že startér "pomalu a jako s námahou točí" by ukazovalo na špatné ukostření motoru...
O víkendu bych si mohl udělat výlet do Brna - mám tam u kamaráda něco k vyzvednutí. Karburátor bych mohl na vyzkoušení vzít SEDR pro 120. A32 EDSR 2940 momentálně žádný hotový nemám...
Jinak to, že startér "pomalu a jako s námahou točí" by ukazovalo na špatné ukostření motoru...
09:35:24
19.09.2023
19.09.2023
Borderer
-> michal.kosar: Karburátor v tuhle chvíli vůbec neřeš. Zkus najít falešnej vzduch nějakou plynnou hořlavinou a kterej válec zlobí. Případnou disfunkci karburátoru doženeš tím, že do sání stříkneš něco co hoří (pokud je to chudý) nebo tím, že vyndáš filtrbox (pokud je to bohatý). V obou případech by byla změna chování k lepšímu.
09:29:36
19.09.2023
19.09.2023
Jindas
-> michal.kosar 19.09.23 09:22:22: jen taková zkušenost, neberte to úplně vážně, škodovku nemám již několik let.
Ale tohle hodně podobný mě udělal motor, když jsem dal nové držáky, které byli v komaxitu a příčka v komaxitu.
- motor nekostřil, respektive kostřil, ale divně. Blbě startoval, tak jako se převalil a pomalu rozdýchával.
- točil jsem rozdělovačem, karbce ven...
Pak stačila taková blbost, jako odrbat od barvy kostry a voalá hyjé, pak ještě malinko poupravit předstih za běhu motoru a předl si.
Motor byl ještě stará 120tka, ne ta 1500 co jsem měl.
Ale tohle hodně podobný mě udělal motor, když jsem dal nové držáky, které byli v komaxitu a příčka v komaxitu.
- motor nekostřil, respektive kostřil, ale divně. Blbě startoval, tak jako se převalil a pomalu rozdýchával.
- točil jsem rozdělovačem, karbce ven...
Pak stačila taková blbost, jako odrbat od barvy kostry a voalá hyjé, pak ještě malinko poupravit předstih za běhu motoru a předl si.
Motor byl ještě stará 120tka, ne ta 1500 co jsem měl.
09:28:10
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
-> Borderer: Souhlasím s Tebou, že problém bude nejspíš někde v zapalování Může být třeba prasklý izolátor svíčky nebo jak píšeš - něco s jiskřištěm.
Ale takto od stolu je to věštění z koule, na místě by se radilo snadněji
-> michal.kosar: Případně jako vodítko pro zjištění, kde je problém, odpojuj postupně za chodu motoru kabely k jednotlivým svíčkám. Po odpojení kabelu by měl být znatelný rozdíl v běhu motoru. Pak se soustřeď na ten válec, u kterého bude rozdíl po odpojení kabelu nejméně zřetelný...
...jinak při odpojování kabelů se nedotýkej kovových částí vozu (vše, co je ukostřeno), jinak můžeš dostat od kabelu nakopáno...
Ale takto od stolu je to věštění z koule, na místě by se radilo snadněji
-> michal.kosar: Případně jako vodítko pro zjištění, kde je problém, odpojuj postupně za chodu motoru kabely k jednotlivým svíčkám. Po odpojení kabelu by měl být znatelný rozdíl v běhu motoru. Pak se soustřeď na ten válec, u kterého bude rozdíl po odpojení kabelu nejméně zřetelný...
...jinak při odpojování kabelů se nedotýkej kovových částí vozu (vše, co je ukostřeno), jinak můžeš dostat od kabelu nakopáno...
09:22:22
19.09.2023
19.09.2023
michal.kosar
Vozidlo se nachází v Brně. Sytič je stažen, otáčky jsou cca 1000, taky bych je chtěl mít nižší, jenže při nižších otáčkách je chod ještě více nepravidelný. Co jsem zmiňoval už v příspěvku, šroub bohatosti má vliv na chod volnoběhu, ale šroub přídatného vzduchu vůbec. To mě vedlo k myšlence, že to někde přisává falešný vzduch.
Kompresi jsme po všech úpravách neměřili, vyměnili jsme pístní kroužky (Goetze), můžeme to znovu udělat. Co se týče rozdělovače - vše seřízeno, a zkoušeli jsme i druhý rozdělovač z auta, který 100% funguje. Problém s karburátorama je ten, že když jsem auto koupil (2019), byl tam karburátor, který nejel moc hezky a další dva jsem koupil z bazoše a neznám jejich historii. Motor se takto klepal od samého počátku. Karburátor čistil a skládal chlapík, který se živí renovací veteránů, takže bych mu věřil, že vše nastavil dobře. Jenže neměl k dispozici auto, kde by je vyzkoušel. Já bych asi rád vyzkoušel karburátor, kterej 100% funguje - pokud by se tu našel někdo z Brna a okolí, aby se vyloučil vliv karburátoru a pak případně hledal dál. Spíš mě více zarážejí ty vibrace, je to normální? Mám ještě 2x Škoda 1000 a motor se ani nehne.
Václav Vašák: "pokud to nemá setrvák někde mimo realitu a to zde na videu není způsobeno nevyvážeností" - mohl byste to prosím rozvést? Je pravda, že při startování má startér co dělat, aby motorem otočil (točí jakoby pomalu), ale pak motor chytne. Děkuji.
Kompresi jsme po všech úpravách neměřili, vyměnili jsme pístní kroužky (Goetze), můžeme to znovu udělat. Co se týče rozdělovače - vše seřízeno, a zkoušeli jsme i druhý rozdělovač z auta, který 100% funguje. Problém s karburátorama je ten, že když jsem auto koupil (2019), byl tam karburátor, který nejel moc hezky a další dva jsem koupil z bazoše a neznám jejich historii. Motor se takto klepal od samého počátku. Karburátor čistil a skládal chlapík, který se živí renovací veteránů, takže bych mu věřil, že vše nastavil dobře. Jenže neměl k dispozici auto, kde by je vyzkoušel. Já bych asi rád vyzkoušel karburátor, kterej 100% funguje - pokud by se tu našel někdo z Brna a okolí, aby se vyloučil vliv karburátoru a pak případně hledal dál. Spíš mě více zarážejí ty vibrace, je to normální? Mám ještě 2x Škoda 1000 a motor se ani nehne.
Václav Vašák: "pokud to nemá setrvák někde mimo realitu a to zde na videu není způsobeno nevyvážeností" - mohl byste to prosím rozvést? Je pravda, že při startování má startér co dělat, aby motorem otočil (točí jakoby pomalu), ale pak motor chytne. Děkuji.
09:07:21
19.09.2023
19.09.2023
Borderer
-> Bukaj: Já si nemůžu pomoct, ale tohle běží na 3,5 válce furt a občas to nezapálí vůbec. Proto se to tak klepe.
-> michal.kosar: Postupoval bych asi tak, že bych odpojil, zaslepil brzdovej posilovač. Pak vzít čistič brzd a stříkat na jednotlivá místa, kde to může přisávat. Případně lehce stříknout do sání, jestli se běh motoru srovná.
Taky by nebylo od věci zjistit, kterej válec se fláká.
Jen tak pro zajímavost, co odtrh na svíčce? Už se mi jednou stalo, že motor šel špatně na jeden válec a po veškerých útrapách jsme nakonec zjistili, že se někdy mezi seřízením a instalací do motoru kleplo svíčkou a odtrh byl prakticky nula. :-)
edit: Kompresi neřeš, tou to nebude. Měl sem na zadřeném motoru 12-12-4-2 a ten motor běžel klidně (též 120LS), viz: https://www.youtube.com/s horts/mHDKd-uGHBE
-> michal.kosar: Postupoval bych asi tak, že bych odpojil, zaslepil brzdovej posilovač. Pak vzít čistič brzd a stříkat na jednotlivá místa, kde to může přisávat. Případně lehce stříknout do sání, jestli se běh motoru srovná.
Taky by nebylo od věci zjistit, kterej válec se fláká.
Jen tak pro zajímavost, co odtrh na svíčce? Už se mi jednou stalo, že motor šel špatně na jeden válec a po veškerých útrapách jsme nakonec zjistili, že se někdy mezi seřízením a instalací do motoru kleplo svíčkou a odtrh byl prakticky nula. :-)
edit: Kompresi neřeš, tou to nebude. Měl sem na zadřeném motoru 12-12-4-2 a ten motor běžel klidně (též 120LS), viz: https://www.youtube.com/s horts/mHDKd-uGHBE
08:55:05
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
-> Václav Vašák: Karburátor A32 EDSR 2940, používaný na Garde/LS od 82 do 84 je poslední evoluce EDSR, která rozhodně nemá pístek sytiče v těle karburátoru...
A nevím, jak jsou udělané ty karburátory, ale to, co autor popisuje a co je na videu, nikterak nesouvisí s karburátorem...
A nevím, jak jsou udělané ty karburátory, ale to, co autor popisuje a co je na videu, nikterak nesouvisí s karburátorem...
08:26:57
19.09.2023
19.09.2023
Václav Vašák
-> michal.kosar 18.09.23 23:48:17: a hlavní problém tj. rozdíl tlaků 2-bar je už vyřešen?Jako tohle není drobný rozdíl,ale celkem fatální,pokud ses nepřepsal v desetinný čárce a motor se mrcasí fest,série musí být v 500ot naprosto klidná,pokud to nemá setrvák někde mimo realitu a to zde na videu není způsobeno nevyvážeností,ale prostě to vynechává,tj. válce mají různé výkony a způsobují nerovnoměrné roztáčení klikovky.
A nejlepší je někomu dát hned tři karbeci,aby potom ani jeden nefungoval...určitě to má TOP uložení hřídelek a nedej Bůh,aby to ještě byly EDSR s pístkem v těle karbecu :-(
A nejlepší je někomu dát hned tři karbeci,aby potom ani jeden nefungoval...určitě to má TOP uložení hřídelek a nedej Bůh,aby to ještě byly EDSR s pístkem v těle karbecu :-(
00:10:57
19.09.2023
19.09.2023
Bukaj
Na videu má motor příliš vysoké otáčky (pokud jede na volnoběh a je zcela stažen sytič) a zvuk má takový "tvrdý" (ale to může klamat nahrávka). Každopádně občasné zaškobrtnutí nevypadá nikterak tragicky a může být způsobeno buď zapalováním (občas nezapálí nebo zapálí mimo), případně nedovírajícím ventilem apod.
Prošel bych znovu (po vychladnutí motoru) nastavení ventilových vůlí, odtrhu a předstihu a doladit volnoběh a pokud není někde mechanická závada, tak musí vrnět :)
Kde se případně vůz nachází, kdybych náhodou měl náladu a čas se na to mrknout?
Prošel bych znovu (po vychladnutí motoru) nastavení ventilových vůlí, odtrhu a předstihu a doladit volnoběh a pokud není někde mechanická závada, tak musí vrnět :)
Kde se případně vůz nachází, kdybych náhodou měl náladu a čas se na to mrknout?
23:48:17
18.09.2023
18.09.2023
michal.kosar
Dobrý den,
mám problém s vibracemi a nepravidelným chodem motoru na volnoběžné otáčky. Jedná se o škodu Garde se 117 tis. km. Motor měl nepravidelný chod a byly drobné rozdíly (2 bar) v kompresních tlacích mezi válci - všechny byly nad 11.
Co jsme udělali:
1) výměna svíček, zapalovacích kabelů, seřízení rozdělovače, vyčištění benzínem a seřízení EDSR 2940 karburátoru (srovnání příruby, srovnání víka) a osazení správnými tryskami, kontrola a nastavení ventilové vůle.
nepomohlo - nepravidelný chod a vibrace.
2) výměna pístních kroužků, šálků (pánev ojnice), kontrola ložisek klikového hřídele (v pořádku). Kliková hřídel se točila hezky volně a nebyla venku. Byla ošoupána zdvihátka ventilů (zhoršovalo se od 1. válce směrem dozadu, jakoby špatně mazalo). Zdvihátka nové (repas z Felicie), nový vačkový hřídel. Je fakt, že zdvihátka šla u zadních válců o něco málo hůře zasouvat. Repase olejového čerpadla (srovnání, vyčištění), obtokový ventil. Celá cesta vyčištěna benzínem a vyfoukána stlačeným vzduchem. Vyměněny rozvody. Tři karburátory EDSR 2940 byly vyčištěny ultrazvukem, rozloženy a složeny ve specializované firmě, kontrola elektromagnetického ventilu... Hlava byla repasována - srovnána, nové ventily s gufery, hlava předělána na bezolovnatý benzín.
Byl problém motor vůbec nastartovat a bez sytiče okamžitě zdechával. Vyzkoušeny všechny tři karburátory. Odzkoušen rozdělovač (velký) ze Škody 1000, která šlape jako hodinky - stejný výsledek. Vyměněna zapalovací cívka (i s odporem) - malé zlepšení. Po tom všem na jeden z karburátorů drží volnoběh bez sytiče. Šroubem bohatosti lze měnit charakteristiku volnoběžných otáček, šroubem přídavného vzduchu můžu točit jak chci bez vlivu na chod motoru. Moje myšlenka je nyní taková, že si to někde přisává falešný vzduch - všechna těsnění jsme ale měnili a postupovali pečlivě. Napadlo mě, jestli si to nemůže někde tahat vzduch přes podtlakové hadice. Máte nějaký postup, jak by to bylo možné otestovat? Myslíte, že to má vliv na vibrace motoru, nebo byste sázeli ještě na jinou zradu? Ještě dodám, že silentbloky motoru byly měněny tak před 500 km. Předem děkuji za rady.
Aktuální video s chodem motoru je pod odkazem níže, snad budou vibrace patrné.
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...
mám problém s vibracemi a nepravidelným chodem motoru na volnoběžné otáčky. Jedná se o škodu Garde se 117 tis. km. Motor měl nepravidelný chod a byly drobné rozdíly (2 bar) v kompresních tlacích mezi válci - všechny byly nad 11.
Co jsme udělali:
1) výměna svíček, zapalovacích kabelů, seřízení rozdělovače, vyčištění benzínem a seřízení EDSR 2940 karburátoru (srovnání příruby, srovnání víka) a osazení správnými tryskami, kontrola a nastavení ventilové vůle.
nepomohlo - nepravidelný chod a vibrace.
2) výměna pístních kroužků, šálků (pánev ojnice), kontrola ložisek klikového hřídele (v pořádku). Kliková hřídel se točila hezky volně a nebyla venku. Byla ošoupána zdvihátka ventilů (zhoršovalo se od 1. válce směrem dozadu, jakoby špatně mazalo). Zdvihátka nové (repas z Felicie), nový vačkový hřídel. Je fakt, že zdvihátka šla u zadních válců o něco málo hůře zasouvat. Repase olejového čerpadla (srovnání, vyčištění), obtokový ventil. Celá cesta vyčištěna benzínem a vyfoukána stlačeným vzduchem. Vyměněny rozvody. Tři karburátory EDSR 2940 byly vyčištěny ultrazvukem, rozloženy a složeny ve specializované firmě, kontrola elektromagnetického ventilu... Hlava byla repasována - srovnána, nové ventily s gufery, hlava předělána na bezolovnatý benzín.
Byl problém motor vůbec nastartovat a bez sytiče okamžitě zdechával. Vyzkoušeny všechny tři karburátory. Odzkoušen rozdělovač (velký) ze Škody 1000, která šlape jako hodinky - stejný výsledek. Vyměněna zapalovací cívka (i s odporem) - malé zlepšení. Po tom všem na jeden z karburátorů drží volnoběh bez sytiče. Šroubem bohatosti lze měnit charakteristiku volnoběžných otáček, šroubem přídavného vzduchu můžu točit jak chci bez vlivu na chod motoru. Moje myšlenka je nyní taková, že si to někde přisává falešný vzduch - všechna těsnění jsme ale měnili a postupovali pečlivě. Napadlo mě, jestli si to nemůže někde tahat vzduch přes podtlakové hadice. Máte nějaký postup, jak by to bylo možné otestovat? Myslíte, že to má vliv na vibrace motoru, nebo byste sázeli ještě na jinou zradu? Ještě dodám, že silentbloky motoru byly měněny tak před 500 km. Předem děkuji za rady.
Aktuální video s chodem motoru je pod odkazem níže, snad budou vibrace patrné.
drive.google.com/file/... /view?usp=sharin...