-> Petr Urban 31.07.23 13:08:13: Vyvrtat problem ani nebude....len to najprv na vyvrt pripravit.
Mne vyvrtavali osadenie napinaku na hlavu valcov na v podstate novu motorku kde ho po nehode utrhlo.....nastatie to schytal napinak a nie moja noha...
Ja som si spravil puzdro na novy napinak....a odvrtane to bolo do jedne stovky ako bolo slubene....za bratru 8eur tusim. Velka suradnicova vyvrtavacka v P.Bystrici co tam na nej dokazoval bolo neskutocne.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repase klikového hřídele - moto
-> Borderer: Tak to mě mrzí ... Pokud by jsi našel opravdu perfektní strojaře s vyvrtávačkou na uložení, Tak by snad zvládl převrtat otvor a zalepit tam vložku, kterou pak opět v ose dovrtá, ale to se bavíme spíše o nespolehlivém řešení a to by musel být velmi precizní člověk, který to bude dělat. Možná bude snažší sehnat jiný blok - motor.
-> Petr Urban: Tak je to tak. Klika je v pořádku, ale blok je v háji.
Všechny šály zdravý, až na jednu. Jenže ta se stihla protočit a vymlátit blok motoru.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Petr Urban: Díky za nasměrování. Snad to bude ok.
-> vhml: Existují dvě možnosti, buďto předchozí majitel - zjistil to a honem prodal, než se to posere. Já na moto najel cca 6 tisíc km a to lážo plážo tempem.
Druhá možnost je ta, že motor začal loni koncem sezóny brát skokově olej tempem naprosto šíleným - rozpadl se břit gufera na ventilu. Předtím byla spotřeba cca 1dl/1000km, tak sem ho kontroloval víceméně náhodně dle stylu jízdy a km. Při předposledním dojezdu domů se mi zdál motor hlučnější. Tak sem kontroloval olej - suchá měrka. Drbal sem se za uchem, dolil na "max", ujel asi 150km a zase suchá měrka. Pak sem moto odstavil, vyndal motor a rozhodil vršek. Udělaly se hlavy, překroužkovat, velkej servis včetně kompletních rozvodů.
Podotýkám, že během této akce sme nenašli ani jednu šponu, šupinu, nic - bohužel olej sem vždy vypouštěl do vany a pak šel rovnou do sudu. Opotřebení na vačkách 100% stav, dokonce viditelné stopy po obrábění, válce vyběhané o 0,03mm, vůle na pístních čepech takřka nulová. Prostě nic, co by nasvědčovalo většímu průseru.
Motor se složil, nicméně vrčel asi 30 vteřin a zdechnul. Nevěděl sem co, proč, tak sem ho zkusil nastartovat. Startér motorem sotva otočil, pak ještě asi 4x a pak už se to točilo normálně. Následně sem zjistil, že se střihl šroub na klice, co drží zubatý kolo od zapalování a kolo primáru. Únavový lom, bohužel nepodchycený během rozborky (výměna šroubu nebyla serviskou nakázána ani doporučena). Takže olej ven, víko dolů,...a jelikož byl olej novej, nalil sem ho do čistého kanystru a kromě hliníkových špon z víka sem objevil i toto.... Toť celá historie.
edit: Kontrolka oleje nikdy ani neblikla, ale malé množství oleje se mohlo přehřát, ztratit mazací vlastnosti a tlak?
-> vhml: Existují dvě možnosti, buďto předchozí majitel - zjistil to a honem prodal, než se to posere. Já na moto najel cca 6 tisíc km a to lážo plážo tempem.
Druhá možnost je ta, že motor začal loni koncem sezóny brát skokově olej tempem naprosto šíleným - rozpadl se břit gufera na ventilu. Předtím byla spotřeba cca 1dl/1000km, tak sem ho kontroloval víceméně náhodně dle stylu jízdy a km. Při předposledním dojezdu domů se mi zdál motor hlučnější. Tak sem kontroloval olej - suchá měrka. Drbal sem se za uchem, dolil na "max", ujel asi 150km a zase suchá měrka. Pak sem moto odstavil, vyndal motor a rozhodil vršek. Udělaly se hlavy, překroužkovat, velkej servis včetně kompletních rozvodů.
Podotýkám, že během této akce sme nenašli ani jednu šponu, šupinu, nic - bohužel olej sem vždy vypouštěl do vany a pak šel rovnou do sudu. Opotřebení na vačkách 100% stav, dokonce viditelné stopy po obrábění, válce vyběhané o 0,03mm, vůle na pístních čepech takřka nulová. Prostě nic, co by nasvědčovalo většímu průseru.
Motor se složil, nicméně vrčel asi 30 vteřin a zdechnul. Nevěděl sem co, proč, tak sem ho zkusil nastartovat. Startér motorem sotva otočil, pak ještě asi 4x a pak už se to točilo normálně. Následně sem zjistil, že se střihl šroub na klice, co drží zubatý kolo od zapalování a kolo primáru. Únavový lom, bohužel nepodchycený během rozborky (výměna šroubu nebyla serviskou nakázána ani doporučena). Takže olej ven, víko dolů,...a jelikož byl olej novej, nalil sem ho do čistého kanystru a kromě hliníkových špon z víka sem objevil i toto.... Toť celá historie.
edit: Kontrolka oleje nikdy ani neblikla, ale malé množství oleje se mohlo přehřát, ztratit mazací vlastnosti a tlak?
-> Borderer 18.07.23 09:53:17: jak se vlastně povede zrovna tenhle motor pohřbít? To jsem vždycky považoval víceméně za etalon spolehlivosti.
Osobně bych to nejdříve rozhodil a dobře pokoumal co se stalo, mikrometrem proměřil kliku a nějaký velice malé vady jdou rozleštit papírem 1500-2000 apod., pokud máš i pánve jiné toleranční třídy, ideální stav. Stáhni si někde manuál nebo zjisti rozměry klikovky, zjisti co je tam teď a jestli vůbec došlo k nějakému radikálnímu stavu, kdy je potřeba dělat výbrus, kolikrát to více odnesou pánve a kalené čepy klikovky jdou zaleštit. Takže můžeš zjistit kolik tam je sériově a kolik tam bude po zaleštění a tak můžeš koupit správné pánve toleranční třídy k daným rozměrům kliky.
-> m8rinek: Na kolik si cenili repas? Koukám po netu a motory jsou 10 litrů a víc. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: když jsem řešil motor na NT, tak mi lépe vyšlo sehnat kliku jinou, než ji nechat brousit...
-> Borderer: Motorky nedělám, ale přesto bych doporučil www.scpmoto.cz/
Nechal jsem si u nich tryskat obaly převodovek a jednání i ceny dost dobrý. A kšeftů mají evidentně dost. Zkus jim zavolat.
Nechal jsem si u nich tryskat obaly převodovek a jednání i ceny dost dobrý. A kšeftů mají evidentně dost. Zkus jim zavolat.
Zdravím,
omlouvám se, že se nejedná o škodovku a vlastně ani auto. Nicméně mechanika je stejná, jen trochu jinak tvarovaná. :) A teď k dotazu.
Mám Alpa 650 a v oleji sem objevil šupinky viz foto. Následné měření tlaku oleje už víceméně potvrdilo domněnku. Tlak má být 4,5 baru při 6000ot a 80°C na oleji. Já naměřil stabilních 5,1baru za studena a při 80°C na oleji už už tlakoměr lítal tak, že sem viděl rafičku rozmazaně a k tomu ještě mezi 2,0 - 3,5 barama.
A jelikož štěstí přeje připraveným, kam dát repasovat kliku? Ideálně severní Čechy ale skrze dobré reference a relativně rozumnou dobu dodání sem ochoten dojet v podstatě kamkoliv.
edit: Ideálně firma, co v případě nutnosti umí navařit materiál a obrobit, neb s výbrusem se nepočítá. Origo šály jdou ještě sehnat ve 4 tolerančních třídách.
omlouvám se, že se nejedná o škodovku a vlastně ani auto. Nicméně mechanika je stejná, jen trochu jinak tvarovaná. :) A teď k dotazu.
Mám Alpa 650 a v oleji sem objevil šupinky viz foto. Následné měření tlaku oleje už víceméně potvrdilo domněnku. Tlak má být 4,5 baru při 6000ot a 80°C na oleji. Já naměřil stabilních 5,1baru za studena a při 80°C na oleji už už tlakoměr lítal tak, že sem viděl rafičku rozmazaně a k tomu ještě mezi 2,0 - 3,5 barama.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A jelikož štěstí přeje připraveným, kam dát repasovat kliku? Ideálně severní Čechy ale skrze dobré reference a relativně rozumnou dobu dodání sem ochoten dojet v podstatě kamkoliv.
edit: Ideálně firma, co v případě nutnosti umí navařit materiál a obrobit, neb s výbrusem se nepočítá. Origo šály jdou ještě sehnat ve 4 tolerančních třídách.