skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SEDR, ulejvá se
11:16:54
25.04.2020
25.04.2020
Tom Troll
-> Tom Troll 03.06.19 15:44:12: Kdyby někdo měl ten samej problém, neni to furt sice dokonalý, ale dost z toho vyřešilo nový těsnění pod svodama/sánim.
21:35:20
07.06.2019
07.06.2019
Tom Troll
-> srdcar 120L: -> kraska98: Hadička tam původní neni, ale už neorigo hadičku od pumpy do karbu už jsem kvůli zpuchření a prasklinám měnil před rokem, takže to chce zkontrolovat jak je ja tom ta z nádrže. Dneska jsem si tu s novou acpumpou hrál a rozebrat jí fakt neni problém. Napadlo mě že bych z ní moh jenom vzít dobrý ventily protože je to užovková dvoudíra s vývodem nahoru, rakže v úvahu stejně jinak připadá jenom výměna hořejšku a membrány.
Až se k tomu dostanu tak všechno bude.
Až se k tomu dostanu tak všechno bude.
20:14:28
07.06.2019
07.06.2019
kraska98
-> srdcar 120L 07.06.19 19:41:13: Jak píšeš, nedávno jsem měl taky takový problém, že pumpa nedávala benzín do karburátoru. A byla to špatná přívodní hadička z pumpy do karburátoru. Z pod auta sice žádný benzín nekapal, ale měla trhliny a hadička byla z venku celá morká od benzínu.
19:47:09
07.06.2019
07.06.2019
srdcar 120L
Když chceš vyzkoušet jestli ti dobře táhne AC pumpa nebo je špatná hadička z nádrže, odpoj hadičku u AC pumpy, ucpi přívod prstem a zapumpuj. Na dva až tři zdvihy musí vysát vzduch z AC pumpy a musí držet. Při uvolnění přívodu nasaje vzduch. Pokud se chová takto, je špatná hadička z nádrže do AC pumpy. Pokud toto neudělá a pořád nasává vzduch, je závada v AC pumpě.
19:41:13
07.06.2019
07.06.2019
srdcar 120L
-> Tom Troll: No, ještě jsem si vzpomněl na jednu dost častou závadu a to děravou sací hadičku z nádrže do AC pumpy. Pokud máš původní zeleně opletenou, tak ji vyhoď, mě vydržela cca půl roku nová a byla jak řešeto. Dal jsem dvojitě oplášťovanou přímo na benzin, 1 metr vychází kolem 80,- Kč a problémy s benzinem zmizely, rovněž spadávání benzinu. To samé jsem udělal s odvzdušňovacími hadičkami z topení a chladiče, po odvzdušnění soustavy se mi nestalo, že by se chladicí okruh zavzdušnil. Tedy pokud nepraskla jiná hadice nebo těsnění pod hlavou. Jinak AC pumpa se dá poměrně snadno rozebrat a opravit, není na ní nic složitého. Pod AC pumpou byly během výroby tuším 3 druhy různě tlustých pertinaxových nebo bakelitových podložek. To, že až na 20 zdvihů musíš ručně čerpat, je špatně. Já při úplně prázdném karburátoru jej ručně zaplním na 8 až 10 zdvihů.
07:20:20
06.06.2019
06.06.2019
Bukaj
Tak jsem otevřel dílenskou příručku a o tom zplynování je zmínka i tam:
01:43:01
06.06.2019
06.06.2019
Tom Troll
-> srdcar 120L: Přišlo mi že je slabší, napumpování na zaplnění karburátoru je tak 15, 20 zdvihů což je o dost víc než jsem pozoroval že má bejt normálně. Do oleje nejde, to by bylo poznat a za tu dobu už by to o sobě dalo určitě vědět, i kdybych to nekontroloval. Z oleje je stejně ve škodovce trochu cejtit benzín protože kroužky nepochytaj všechno, takže bych se odérem taky moc neřídil, ale samozřejmě když to je rána do nosu tak to je jiná.
Teď je stejně po poslední jízda pokrytá benzínem ikdyž jsem nenašel odkaď takže bude velká diagnostikovaná a asi tam hodim komplet jinou.
Teď je stejně po poslední jízda pokrytá benzínem ikdyž jsem nenašel odkaď takže bude velká diagnostikovaná a asi tam hodim komplet jinou.
00:29:12
06.06.2019
06.06.2019
srdcar 120L
-> Tom Troll: Zjisti, kolik ti dává AC pumpa při ručním pumpování, už si to moc nepamatuji, mělo by to snad být 8 až 10 ml na jeden zdvih, když tak mě opravte ostatní, můžeš mít netěsné ventilky. Mě se před lety přihodilo, že mi praskla pružinka ventilku, co uzavírá sání benzinu a taky byl problém se startováním, spadával benzin. Můžeš mít i prasklou membránu. To bys zjistil tak, že otevřeš víčko oleje a čichneš. Když ucítíš benzin, jde ti přes membránu do oleje. To je většina důvodů.
Za bývalého režimu byla k dostání koncovka s hadičkou, šroubovala se na karbec místo šroubu se sítkem na vstupu a hadička vracela benzin zpět do nádrže.Měla to být odvzdušňovací sada, ale nerozšířila se, sériově ji nemontovali.
Za bývalého režimu byla k dostání koncovka s hadičkou, šroubovala se na karbec místo šroubu se sítkem na vstupu a hadička vracela benzin zpět do nádrže.Měla to být odvzdušňovací sada, ale nerozšířila se, sériově ji nemontovali.
10:24:54
04.06.2019
04.06.2019
Jozka
-> john simple:
08:37:50
04.06.2019
04.06.2019
john simple
-> Jozka: chceš li míti škodovečku, musíš parkovat ( bydlet ) na kopečku
20:39:38
03.06.2019
03.06.2019
Jozka
-> Borderer 03.06.19 12:19:53: Mám v oblibě firmy, co mají parkoviště trochu z kopce..
18:51:05
03.06.2019
03.06.2019
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.06.19 10:52:53: tak, tak. Mám taky sedr, facetku s vratkou do nádrže a od ty doby neznám takovýhle problémy. Prostě přijdeš, sedneš a jedeš.
15:56:13
03.06.2019
03.06.2019
bouchy
Má tam být takový "stínicí" plech. Je tam? Pomáhá? Co kdyby byl problém i jinde - svíčky, něco s elektrikou...?
Uvažoval jsem o bastlu, kdy by AC pumpa byla po nějakou dobu přemostěná el. pumpou. Už jen výroba téček není triviální, pak taky, aby se nestalo, že se bude benzín honit dokola podle toho, co bude mít vyšší tlak. Někde na skoda110r.cz byl i návod, pokud se nepletu. Jen aby to NE555 nebo co mělo tu správnou operation temperature.
Uvažoval jsem o bastlu, kdy by AC pumpa byla po nějakou dobu přemostěná el. pumpou. Už jen výroba téček není triviální, pak taky, aby se nestalo, že se bude benzín honit dokola podle toho, co bude mít vyšší tlak. Někde na skoda110r.cz byl i návod, pokud se nepletu. Jen aby to NE555 nebo co mělo tu správnou operation temperature.
15:44:12
03.06.2019
03.06.2019
Tom Troll
-> minno: Tak správně by to mělo bejt tak že škodovka nastartuje a otáčky vystřelej, a když tu komůrku vycucne za 5, 10 sekund běhu tak se trochu snížej a běží o 100 otáček níž. Když je víko přihlý tak trubička nedosáhne tak nízko a místo přechodu chcípne jednou. Mě ale chcípe až do prohřátí pumpy a motoru opakovaně a nedodává dost benzínu ani na držení volnoběhu či zvýšenýho volnoběhu plynem. po 10 sekundách to chcípne na chudobu směsi. Taky po zmáčknutí plynu obrovksá prodleva než se něco stane.
Tohle dělalo s origo karbecem a teď mám 130 s většíma tryskama takže se to chová podobně, jenom je to horší
Když se motor zahřeje tak příznaky zmizej a všechno funguje přesně jak by mělo.
Pumpa původní a podložka pod pumpou jaká má bejt.
Tohle dělalo s origo karbecem a teď mám 130 s většíma tryskama takže se to chová podobně, jenom je to horší
Když se motor zahřeje tak příznaky zmizej a všechno funguje přesně jak by mělo.
Pumpa původní a podložka pod pumpou jaká má bejt.
15:11:39
03.06.2019
03.06.2019
minno
-> Tom Troll 03.06.19 10:10:19: K tomuto efektu ti nepomôže ani silnejšia pumpa. Mal som Facetku so SEDRom a v zime to po prvom štarte aj tak skoro vždy chcíplo, alebo aspoň malo tendenciu chcípnuť (ak som nebol dostatočne šikovný s plyn. pedálom). Problémom v tomto prípade je miniatúrna sytičová komôrka, z ktorej sa rýchlo odsaje benzín a motor sa neudrží v chode. Rovnako to pozorujem u susedových T613 (SEDR), prvý štart kaput a potom to už ide.
12:19:53
03.06.2019
03.06.2019
Borderer
-> Bukaj: V podstatě se to chová přesně jak píšeš, zkusím tedy benzín nacupovat a schválně, jak se to zachová. Byla by to ideální varianta, protože se to dá obejít, ulití je už horší. A nevím, dneska jsem byl služebně škodovkou na jednání s investorem, což stihnout do pěti minut moc nelze. Zato se polovina závodu vyklonila z okna, aby se podívala, co tam přijelo. No a já pak šel po půl hodině se staženejma půlkama k autu, že nechytne, ale normálně nastartovalo po vteřině/dvou točení.
Po nastartování sem leckdy černej oblak neviděl, jen mi tedy nejde do hlavy fakt, že když nechám auto vychladnout delší dobu (+/- hodina), tak nastartuje v rozmezí vteřin...to si to stihne pumpa tak rychle natáhnout, když vychladne?
Po nastartování sem leckdy černej oblak neviděl, jen mi tedy nejde do hlavy fakt, že když nechám auto vychladnout delší dobu (+/- hodina), tak nastartuje v rozmezí vteřin...to si to stihne pumpa tak rychle natáhnout, když vychladne?
10:52:53
03.06.2019
03.06.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 03.06.19 08:08:10: Přesně jak píšeš, mám Sedr a s facetkou tohle neznám. Je to přesně jak píše Bukaj a Jozka. Když je fakt horko, tak benzín v plovákovce prostě vaří.
10:24:56
03.06.2019
03.06.2019
palinator
Já teda vim že to leckdy vyloženě ulitý je, protože po nastartování z auta vyletí černej oblak.
10:10:19
03.06.2019
03.06.2019
Tom Troll
-> Bukaj: To samý mám, točim klidně dohromady 15 sekund a jakmile se tam dostane benzín tak to chynte "na brnk" bez kuckání, ale spíš to pozoruju při normálnim delšim stání - víc jak den, vyvaření benzínu za tepla jsem si zatim nějak nevšim, i po hodině po dojetí je pak start v pohodě.
E: Apropo, neni problém s Favorití AC pumpou že přetlačí plovák? Já nad ní přemejšlel protože je moje z nějakýho důvodu slabá a v zimě sytič odebírá rychlejc než je schopná dodávat takže to chcípe.
E: Apropo, neni problém s Favorití AC pumpou že přetlačí plovák? Já nad ní přemejšlel protože je moje z nějakýho důvodu slabá a v zimě sytič odebírá rychlejc než je schopná dodávat takže to chcípe.
08:41:00
03.06.2019
03.06.2019
Jozka
-> Bukaj 03.06.19 07:47:00: Jo, asi takhle nějak to (ne)funguje.. SEDR nebo EDSR stejný, pertinax i černej plast taky jedno jest..
Když po delší jízdě s černým bleskem zhasnu motor a slyším, jak v komoře benzín vaří, tak vím, že buď musím pokračovat hned, nebo si dát půlhodinku oraz a pak dotlačit benzín páčkováním..
Když po delší jízdě s černým bleskem zhasnu motor a slyším, jak v komoře benzín vaří, tak vím, že buď musím pokračovat hned, nebo si dát půlhodinku oraz a pak dotlačit benzín páčkováním..
08:08:10
03.06.2019
03.06.2019
Antony - zrušená registrace
-> Borderer 03.06.19 06:56:01: není nad facetku
07:47:58
03.06.2019
03.06.2019
Bukaj
-> Borderer 03.06.19 07:36:37: Chce to rychleji splnit úkol, aby ses vešel do těch kritických 5 minut...
07:47:00
03.06.2019
03.06.2019
Bukaj
Obávám se, že je to věc, způsobená jednou hloupou vlastností benzínu a tou je těkavost.
U rozpáleného motoru (a tedy i karburátoru a benzinového čerpadla) dojde k rychlému odpaření benzínu - lze bez nadsázky říci, že benzín doslova vyvře. Dokud je za jízdy načerpáván chladný benzín z nádrže, a motor chlazen oběhem chladicí kapaliny a prouděním vzduchu, neprojeví se to, ale jakmile se rozpálený motor zastaví, teplota jde strmě nahoru...
...schválně si zkus v takové situaci 5-10 minut po zastavení motoru načerpat benzín ručně páčkou čerpadla - pravděpodobně půjde páčka naprázdno, neboť benzín v čerpadle změnil skupenství na plynné. Totéž v karburátoru - obsah plovákovky zanedlouho vytěká odvětrávacím otvorem ven.
Takže dle mého názoru nejde o "ulití" (i když filtrbox plný benzinových výparů by také mohl být příčinou), ale naopak o nedostatek paliva ve směsi...
...této mé teorii by odpovídalo i to, že krátce po vypnutí motoru (cca do 5 minut od zastavení) jde nastartovat bez problémů, ale mezi cca 5 minutami a půlhodinou to jde jen s velmi dlouhým trápením startéru.
Typicky jsem se s tímto potýkal u Å na dlouhých dovolenkových trasách, kdy jsem zastavil na benzínce natankovat po x set kilometrech dálničního tempa - do pěti minut jsem nestíhal natankovat, zaplatit a ještě si odskočit...
A s tím zplynováním paliva v rozpáleném čerpadle jsem dlouho bojoval u 130LPG, když mi za jízdy došel plyn a musel jsem přepnout na benzín. Za horkého motoru to bylo buď na to to pustit z kopce a při brzdění motorem nechat trochu zchladit a čerpadlo se chytlo, nebo jsem byl nucen zastavit a přemlouvat čerpadlo ručně, někdy jsem mu musel trochu pomoci šplouchnutím vody z petky, aby vůbec bylo ochotno pracovat. U té 130LPG jsem to vyřešil použitím spodku čerpadla z Favorita - má větší zdvih a zatím se mi od té doby nestalo, že bych kvůli zplynování benzínu v čerpadle musel zastavit, když dojde plyn
U rozpáleného motoru (a tedy i karburátoru a benzinového čerpadla) dojde k rychlému odpaření benzínu - lze bez nadsázky říci, že benzín doslova vyvře. Dokud je za jízdy načerpáván chladný benzín z nádrže, a motor chlazen oběhem chladicí kapaliny a prouděním vzduchu, neprojeví se to, ale jakmile se rozpálený motor zastaví, teplota jde strmě nahoru...
...schválně si zkus v takové situaci 5-10 minut po zastavení motoru načerpat benzín ručně páčkou čerpadla - pravděpodobně půjde páčka naprázdno, neboť benzín v čerpadle změnil skupenství na plynné. Totéž v karburátoru - obsah plovákovky zanedlouho vytěká odvětrávacím otvorem ven.
Takže dle mého názoru nejde o "ulití" (i když filtrbox plný benzinových výparů by také mohl být příčinou), ale naopak o nedostatek paliva ve směsi...
...této mé teorii by odpovídalo i to, že krátce po vypnutí motoru (cca do 5 minut od zastavení) jde nastartovat bez problémů, ale mezi cca 5 minutami a půlhodinou to jde jen s velmi dlouhým trápením startéru.
Typicky jsem se s tímto potýkal u Å na dlouhých dovolenkových trasách, kdy jsem zastavil na benzínce natankovat po x set kilometrech dálničního tempa - do pěti minut jsem nestíhal natankovat, zaplatit a ještě si odskočit...
A s tím zplynováním paliva v rozpáleném čerpadle jsem dlouho bojoval u 130LPG, když mi za jízdy došel plyn a musel jsem přepnout na benzín. Za horkého motoru to bylo buď na to to pustit z kopce a při brzdění motorem nechat trochu zchladit a čerpadlo se chytlo, nebo jsem byl nucen zastavit a přemlouvat čerpadlo ručně, někdy jsem mu musel trochu pomoci šplouchnutím vody z petky, aby vůbec bylo ochotno pracovat. U té 130LPG jsem to vyřešil použitím spodku čerpadla z Favorita - má větší zdvih a zatím se mi od té doby nestalo, že bych kvůli zplynování benzínu v čerpadle musel zastavit, když dojde plyn
07:36:37
03.06.2019
03.06.2019
Borderer
-> palinator: Přesně tak startuju a motor točí, točí, točí, točí až se rozkucká. Bohužel je to v kombinaci se slabší baterkou dost kritický. ...jel se totiž orientační závod a kluci s dvou jiných škodovek 105L a 120L v místě plnění úkolu nastartovali na drc, mne museli roztlačit....
07:06:00
03.06.2019
03.06.2019
palinator
Nestartuješ v takovým případě tak, že pomalu přidáš plyn až na podlahu a teprve potom startuješ? Mám pocit, že v takovejch případech se jedná skoro o vlastnost SEDRu. Ne teda že bych nenatočil, ale rozhodně ty starty bejvaj obtížný.
06:56:01
03.06.2019
03.06.2019
Borderer
Zdravím,
už delší dobu bojuju u škodovky s faktem, že pokud je motor v tahu (pravidelně kopce nahoru) nebo je velké teplo, tak po jízdě, kdy je motor rozhicovanej, nenastartuju. Za studena, za tepla nebo když jedu a poslední část cesty je z kopce, motor chytne na drcnutí. Jakmile je ale rozhicovanej, uleje se a dokud nevychladne, dlouho točí a občas je to na roztlačení.
Karburátor jsem měl venku, je v pořádku, čistý, hladina je seřízená, pod karburátorem je osazený pertinax.
Co by to ještě mohlo způsobit? Nějaké fígle nemáte?
už delší dobu bojuju u škodovky s faktem, že pokud je motor v tahu (pravidelně kopce nahoru) nebo je velké teplo, tak po jízdě, kdy je motor rozhicovanej, nenastartuju. Za studena, za tepla nebo když jedu a poslední část cesty je z kopce, motor chytne na drcnutí. Jakmile je ale rozhicovanej, uleje se a dokud nevychladne, dlouho točí a občas je to na roztlačení.
Karburátor jsem měl venku, je v pořádku, čistý, hladina je seřízená, pod karburátorem je osazený pertinax.
Co by to ještě mohlo způsobit? Nějaké fígle nemáte?