skoda 130 nemá žiadny ťah

prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 06.11.2018 do 13.04.2020, založil/a Janes94
řadit dle data
20:54:02
13.04.2020
Robert 106
Tak jsem to celé přečetl.



záslepka volnoběžky je dobrý typ - já sem je pak vozil za dob když jsem tyto auta používal aktivně ze SEDRU prostě vypadávaly.

U nějakého auta mi došla trpělivost a pomačkal jsem závit co si pamatuji.



120 hlava na 130 jedině s fávo písty jinak píst nabourá do hlavy - osobně mě napadá, že by mohla být funkční sestava hlava š 105 a písty 136, ale nikdy jsem to nezkoušel.



Jinak klid nadpis je naprosto jasný SKODA 130 NEMÁ ŽIADNY ŤAH - s tím souhlasím je to vlastnost a taky vaří, jednu mám.
upraveno 2x, naposled 13.04.2020 20:55:17
10:10:50
05.04.2020
Bukaj
-> Dušan: Když vypadne záslepka volnoběžné trysky, tak auto jede normálně, jen nedrží volnoběh. Takže víko dolů a zkontrolovat, jestli není bordel v hlavní trysce nebo vzdušníku I. stupně, ale to by jelo aspoň na druhý stupeň při plném sešlápnutí pedálu (pokud je vůbec funkční podtlakovka a není zatuhlá klapka II. stupně...)
08:58:30
05.04.2020
Dušan
Sytič je druhý karburátor,metry obchází standardní systém takže pokud to na něj jede, chyba je v kanálech prvního nebo 2. St. Osobně bych se mrkl zda nechybí záslepka na tryskách z boku karburátoru. Následně zda není ucpaná tryska 1. nebo 2.st a pak stav vzdušníků.

Mohlo taky povolit něco uvnitř a to až když nepomůže nic.
08:22:16
05.04.2020
Bukaj
-> OndraST 04.04.20 12:24:14: Benzinové čerpadlo jsi zkoušel zapojené v autě? Netlakuje a nemá odpor tehdy, když tlačí do uzavřeného jehlového ventilu v karburátoru. Ale kdyby byl problém v čerpadle, tak to na sytič taky nepojede. Prostě bych se soustředil na karbec...4
07:53:47
05.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> OndraST 04.04.20 12:24:14: pred mnoha a mnoha lety jsem v Praze koupil favorita, od zacatku se mu moc nechtelo a v Koline prestal jet uplne, tak jsem rozebral AC a membrana se zdala OK, no hodil jsem tam membranu z plynovyho zlutyho rapida a favo dojelo domu... a ve zlutym rapidu jsem ji doma hned prehodil. Horsi u BAZe, tam to jelo normalne, ale sel benzin do oleje, takto jsem si znicil novej olej a jeste dal naprdel motoru :/
12:25:05
04.04.2020
Tomaso435
-> OndraST: nepodsává vstupní trubičkou vzduch?
12:24:14
04.04.2020
OndraST
Tak jsem to dneska, pořádně prohlíd, a pravděpodobně je v háji ac pumpa, netlakuje nemá odpor, ale zase při rozebrání jsem na nic co by se tvářilo požkozené v pumpě nepřišel, seženu novou membránu a v pondělí se uvidí co dál.
08:15:22
04.04.2020
Bukaj
-> OndraST 03.04.20 20:35:00: Hledal bych v karburátoru, jak píše Eidy - tryska nebo vzdušník.

Jak je na tom vzduchový filtr? Nežijí v něm třeba myši?3
08:13:14
04.04.2020
Jarda - zrušená registrace
-> OndraST 03.04.20 20:35:00: me se rapid choval trochu jinak, drzel volnobeh, ale jak jsem slapnul na plyn, tak se to udusilo, se syticem to fungovalo lip, ale tah to skoro nemelo... zkousel jsem membranu akcel. pumpicky a nepomohlo, hladinu jsem nastavoval, trysky cistil, profukoval kanaky a taky nic, nakonec mi dal do kupy ten karb az Bukaj, ze to je po letech pouzitelne i na benzin...
upraveno 1x, naposled 04.04.2020 08:14:20
21:50:38
03.04.2020
Eidy
-> OndraST: Jestli to se sytičem jede normálně, tak palivo. Ucpaná hlavní tryska třeba.
20:35:00
03.04.2020
OndraST
Potřebuju radu po čem jít, mám pracovní 130cítku do lesa, při jízdě dneska najednou z niče ho nic přestala táhnou, motor nereaguje na plynovej pedál, ale pokud drobet přizvednu sytič auto jede normálně, kde hledat problém.

Jinak auto jezdí tak 3x do tejdne +-15km, benzín je ok, svíčky ok, kabely ok, startuje to normálně, volnoběh ok, napínal jsem akorát řemen.

Napadá mě pouze: zadírá se lanko v bovdenu, přibržduje jedno ze zadních kol.

Nějakej jinej nápad.
15:08:33
10.11.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bukaj: však já právě myslel funkčni hledisko, to to lze nasadit na blok je jasný4 něco sme se 130tek takto nazprovozňovali v dobách dávných, a jediná funkčně použitelná náhrada právě byla jen 105tka
upraveno 1x, naposled 10.11.2018 15:09:24
10:37:17
10.11.2018
Bukaj
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 10.11.18 08:29:40: Montážně to kravina není, ale co se funkce týče, docela by mne to zajímalo...

...už mi prošel rukama (Isti potvrdí) motor 130 s písty 135 a hlavou 120, ale jak to fungovalo, to nemám páru - bylo to z vraku, který 10 let stál v lese...



Ideálně kdyby majitel dal fotku motoru (levozadní pohled - pokud je to v zadohrabu)4
10:07:39
10.11.2018
Toňas
-> isti: Já to beru, ale musíme se něčeho chytit. Teď je to na majiteli :-)
09:50:44
10.11.2018
isti
-> Toňas: Z vlastnej skúsenosti viem že číslo na bloku ešte neznamená nič.Pomohlo by to rozlúštiť rebrovanie na bloku na lavej strane4
08:59:24
10.11.2018
Toňas
Na motor ze škody 130 za lomítkem /7 opravdu pasuje hlava ze škody 105 ovšem po úpravě spalovacího prostoru. Dej sem foto čísla motoru (stačí co je za lomítkem), nebo to sem napiš. Nebo pokud máš jinou hlavu na škodu 120, přilož na ni těsnění na 130 a uvidíš rozdíl. Ten je mezi 1. a 2. válcem a mezi 3. a 4. válcem. Hned uvidíš tu vzdálenost mezi vložkami. Pak napiš na co jsi přišel.
08:29:40
10.11.2018
Apple STS Chvojkovice-Brod
Není náhodou ta hlava ze 120ci uplná kravina? Pokud vim, tak na 130 šla po mírný upravě spalováku použít hlava ze 105tky, jakožto jediná funkční náhrada.....
07:28:17
10.11.2018
Bukaj
-> Janes94 09.11.18 17:58:36: -> srdcar 120L 09.11.18 23:40:55: Sací potrubí není stejné, 105/120 má jiné, než 130. Ale záměnné je a na funkci by to příliš velký vliv mít nemělo. Taktéž karburátor, pokud je nový a není nějak nesmyslně natryskován, bych pro začátek vyloučil. Nejprve bych šel od nejjednodušších věcí - ventilové vůle, předstih a jeho regulace (zapalování), karburátor, filtr a výfuk (plnění) a skončil bych u výměny hlavy za tu, co tam patří - v tom by mohl být zakopaný pes - jestli je to nějaký hybrid, tak pravděpodobně nebude ideální spalování. Třeba nakonec zjistíte, že to není 130 s hlavou 120, ale obyč vylítaná 120ka3 Podle čeho jste poznali, že jde o 130?
23:40:55
09.11.2018
srdcar 120L
-> Janes94: Jo sací potrubí je stejné. Ale osazení tryskami a vzdušníky ti zřejmě dělá neplechu. A na 130 patří karbec SEDR s 22 a 24 difuzory, má i další vzdušníky ve víku karbu. Taky 120 hlava oproti 130 hlavě má jiné průměry ventilů v sedlech. Jedno s druhým dohromady ti nedává ten výkon, co očekáváš. Dej tam, co tam patří a bude to chodit, jak má.
17:58:36
09.11.2018
Janes94
karburator sme tam použili čisto nový EDSR s difuzormi 22/23 zo 110Rky otryskovaný na 120 LS/GLS, na hlavu valcov neviem bližšie nič povedať kedže je to kamaratova ktorý ju kúpil cca pred týždňom a ešte taká zaujimavosť, 120tkove sanie nieje zhodné zo 130tkovým ?
upraveno 2x, naposled 09.11.2018 17:59:48
12:17:37
09.11.2018
pap
-> Janes94 06.11.18 19:33:57: Na skoda 130 je hlava valcov 120 ? Vies to blizsie vysvetlit ?
08:20:25
09.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L 09.11.18 00:13:35: to bych netvrdil, jak mi zlutej rapid lita na plyn a na benzin nedocukam ani do vedlejsi dediny... :) :/

Ale mas pravdu, ze jestli chce aby mu to dobre jezdilo na benzin, tak je potreba vyresit ten jako prvni...
00:13:35
09.11.2018
srdcar 120L
-> Janes94: Pokud ti nebude dobře fungovat na benzin, nepůjde ani na LPG. V první řadě dej dohromady to, aby správně makal na benzin a pak teprve dolaď na plyn, ne opačně.
00:07:05
09.11.2018
srdcar 120L
-> Janes94 06.11.18 19:33:57: No a jaký tam máš karburátor, průměry difuzorů, osazení tryskami, nastavení hladiny? Podle toho, že tam někdo dal z nouze hlavu ze 120, tak tam mohl dát i celé sání a karbec ze 120. Pak se ti zdá, že to netáhne a nejede, má to málo paliva a vzduchu. 120karbec má většinou difuzory 20 a 23, někdy 24, kdežto 130 mívá 22 a 24. A osazení tryskami je taky někde jinde.Proto taky ti sice pěkně chytá, volnoběh drží, ale v otáčkách je to horší.Tlaky vypadají v pohodě, není to tak rozdílné. Modrý kouř je známka netěsnosti opotřebených pístních kroužků.
upraveno 1x, naposled 09.11.2018 00:10:46
20:52:17
08.11.2018
stepan
-> Janes94: Vysloveně dobrý ne, rozdíl by měl být do 1 baru, ale je to ještě docela přijatelný a motor by měl normálně fungovat.
17:45:15
07.11.2018
Janes94
čiže tie tlaky valcov čo som napisal na začiatku prispevku, su dobré ??
upraveno 1x, naposled 07.11.2018 17:45:43
17:43:51
07.11.2018
MVM
-> Janes94: Tak musíš dělat tak dlouho až na to přijdete. Je to nejjednodušší motor co muže být. Musí mít kompresi,směs, a jiskru. Hodně štěstí při hledání.. znovu a lépe..
17:37:55
07.11.2018
Janes94
-> MVM 07.11.18 17:31:47: to som uviedol ako priklad, resp. porovnanie, viem že to odznelo pubertalne hlupo, lenže to necche isť tak sa to snažím opísať ako sa dá
upraveno 1x, naposled 07.11.2018 17:38:19
17:31:47
07.11.2018
MVM
-> Janes94: Jestli opravuješ motor tím, že ho vytočíš na plný kule a díváš se jestli na volno vytočí 6 nebo 8 tisíc- tak ses jedine šulin a ne mechanik..
12:26:13
07.11.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Spis prekmitne rucka otackomeru ne? Dmnc...
11:00:15
07.11.2018
stepan
-> Janes94: Z toho musí mít ten motor hroznou radost.
23:09:44
06.11.2018
Janes94
-> Tom Troll 06.11.18 21:48:40: nie v prevodovych stupňoch som to myslel, ale na neutrali, veď moja 120tka dá do tych 8000 ot. -> Jarda - zrušená registrace 06.11.18 22:47:25: na benzin to ide lepšie trocha, ale tiež nič moc, na LPG to ide ako keby za sebou ťahal nejake SUV, a rozvody tak to ti neviem povedať teraz
upraveno 4x, naposled 06.11.2018 23:13:06
22:47:25
06.11.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Janes94 06.11.18 21:35:00: na lpg to musi litat... jsou dobre rozvody? takhle spatne to jde na lpg i benzin?, na LPG by to neslo vytocit, kdyz by to bylo chude - sroub k mixu4
upraveno 1x, naposled 06.11.2018 22:48:45
21:56:20
06.11.2018
isti
-> Tom Troll: Minimálne do dvanásť3
21:48:40
06.11.2018
Tom Troll
-> Janes94: A kam přez 6 tis by jste chtěli aby šel? 21
21:35:00
06.11.2018
Janes94
rozdelovač bol menení z funkčneho auta, tam to frčalo, naprázdno motor nevytoči viac ako 6000 ot./min, benzín čerství, dodám že je to benzin+LPG
upraveno 1x, naposled 06.11.2018 21:35:41
21:26:27
06.11.2018
MVM
-> Janes94: Kondenzátor v rozdělovači jste dali nový? Jak už tady nedávno bylo - benzín novej čerstvej?
21:18:30
06.11.2018
Janes94
viem načo naražaš, aj to sme skúšali, ide na 4 valce, i z filtrom i bez filtra vzduchoveho nejde to otačok
upraveno 2x, naposled 06.11.2018 21:19:42
21:07:43
06.11.2018
Eidy
-> Janes94: Svíčky taky? Když za chodu odpojuješ jednotlivý VN kabely, tak co to dělá?
19:33:57
06.11.2018
Janes94
Ahojte, kamarát si kúpil škodu 130, je na nej hlava valcov zo škody 120, auto nechce isť vôbec do otáčok, ide ako keby na tri válce. Popritom všetkom sme skúšali vymeniť: cievku, rozdeľovač z káblami, karburátor, výfuk a to všetko z funkčného auta. Skúšali sme aj predstih nastavovať a aj ventilové vôle, lenže nič z toho nepomohlo. Auto trocha žerie olej i tak trošku podymieva, posledné čo sme skontrolovali su tlaky valcov: I.valec 10, II.valec 9, III.valec 10,5 IV.valec 11, tak neviem poradte čo môže byť problémom toho všetkého, štartuje pekne, volnobeh to drží, neskáče to. Vopred ďakujem za každú radu.
Extreme Tyres