skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Voda v oleji nebo ne?
Neřešit, jezdit. U jedna šest mám s emulzí taky problém a přes zimu se jí úplně zbavim v podstatě jen jízdou po dálnici. A vzhledem k tomu, že to dělá už 100 tisíc km, tak to neřeším.
Motor je z velke casti dutina, tak tam proste neco zkondenzuje a stejne tak prevodovka, z cehoz ja mam teda vetsi strach, u par dele stojicich aut jsem pri vypousteni oleje prvne vypoustel vodu...

-> Peca: Na 120 motore po GO sa mi emulzia na víčku nerobila ani v zime. Na 136 "novom" motore sa mi emulzia na víčku v zime tvorí od začiatku, obzvlášť po kratšej jazde. Motor má už 76 tis. km a je to stále rovnaké. Aj keď to utriem, po ďalšej kratšej jazde (kratšom behu motora) je to tam zas. Cez leto je víčko celý čas čisté. Na Punte s motorom 1,2B 8V sa emulzia netvorí na víčku ani v zime ani po častých kratších jazdách.
Je to tak trochu záhada, ale netreba sa nad tým trápiť, tá emulzia je úplne normálna za podmienok, ako bolo písané (zima, krátke trasy, auto dlho stojí...), akurát niektoré autá emulziu na víčku tvoria, iné nie.
Je to tak trochu záhada, ale netreba sa nad tým trápiť, tá emulzia je úplne normálna za podmienok, ako bolo písané (zima, krátke trasy, auto dlho stojí...), akurát niektoré autá emulziu na víčku tvoria, iné nie.
-> palinator: To musela bejt ta pára do toho odvětrání nějak hnaná...
Ale ona si tak poletuje (a stoupá vzhůru) v celým prostoru motoru a na nejchladnějším místě (a tam kde není hned smytá stříkajícím olejem) se vysráží...
Ale ona si tak poletuje (a stoupá vzhůru) v celým prostoru motoru a na nejchladnějším místě (a tam kde není hned smytá stříkajícím olejem) se vysráží...
-> MVM:
Přes odvětrání klikový skříně se olej nevysuší?
Přes odvětrání klikový skříně se olej nevysuší?
-> MVM: Zehlicka, dobry tip. To rozhodne vyzkousim uz jen ze zvedavosti. Rada nad zlato ;-)
-> Peca: Jasně - potřebuješ aby se motorový olej dostal aspoň na 100°C čimž se voda,nebo líp řečeno vysrážená vlhkost , obsažená vypaří,ale musí mít kudy odejít z motoru. Já občas na svým autě otevřu v zimě (ale to je jedno kdy) po jizdě nalívací víčko(někdy i za chodu -ale je potřeba zjistit jak "moc" olej stříká/je odcloněný mazání vršku.. a pára viditelně odejde ven.. Jinak by se srazila na nejstudenějším místě nahoře..
Test na obsah vody v oleji se dá vyzkoušet na např,starý žehliččce vzhůru nohama - kdy na roztopenou cca 120°C kápneš vzorek oleje - a pozoruješ vznik bublinek, čím mín/nebo žádné -tim lip
Na průmce jsme takový testy dělali na praxi
A testysi dělal nejlíp každej na svým autě.
Test na obsah vody v oleji se dá vyzkoušet na např,starý žehliččce vzhůru nohama - kdy na roztopenou cca 120°C kápneš vzorek oleje - a pozoruješ vznik bublinek, čím mín/nebo žádné -tim lip


ja nepoznám koncernovú 1,6 , či AEE alebo novšie ktorá nerobí emulziu , hlavne v zime , tam je problém to odstrániť aj dlhšou razantnou jazdou , nie je to závada , bude to mať zrejme súvis s odvetrávaním kľukovky kedže to robia len tieto motory ale ktovie
-> MVM: Tak aspon o starost mene... Auto dlouho stoji a malo s nim startuju, muze to byt i tim na tom vicku?
Nic tam nemáš špatně.. To je kondenzace vlhkosti . Vhlkost se sráží ve vodních kapkách - kdežto emulze glykolu a oleje udělá doslova šlehačku..

