Hřeje se, hřeje se a hřeje se :-/

prohledat
96 příspěvků (zobrazeno 51 až 96) od 09.05.2018 do 28.05.2018, založil/a Borderer
řadit dle data
21:59:06
10.05.2018
red.bill
-> Borderer: je to malý okruh když je zavřený topení
21:53:22
10.05.2018
Borderer
-> red.bill: K čemu je tam vlastně to originální propojení?
21:31:44
10.05.2018
red.bill
-> Borderer: Já bych nejdřív zrušil ten obtok a vyzkoušel. Bude to v origo konfiguraci vyloučíš problém jinde. Podle mě bude problém v tom obtoku i origo propojení zároveň.
20:00:12
10.05.2018
Borderer
A Tčko na vratné hadici topení.



edit: Když to je takhle zapojené, mužu zrušit tu propojku, co je mezi trubkama? Případně můžu zkusit najít ještě jeden holendr a udělat do něj 4rku díru.
zvětšit Hřeje se, hřeje se a  hřeje se :-/ - obrázek od Borderer vložen 10.05.2018 20:00:12
upraveno 1x, naposled 10.05.2018 20:07:36
19:59:37
10.05.2018
Borderer
Mám to řešeno takto

1
zvětšit Hřeje se, hřeje se a  hřeje se :-/ - obrázek od Borderer vložen 10.05.2018 19:59:37
13:33:36
10.05.2018
red.bill
-> Bukaj: Od toho odtoku ustoupili právě z důvodu aby všechna voda z bloku šla kolem termostatu, řešili tím spolehlivější funkci termostatu. Ano myslím to origo zapojení ale pokud bych už to předělával stejně bych se držel origo průměru. Těch 8mm v tom nátrubku mě prostě přijde strašně moc a bude se hodně teplý vody vracet zpátky do bloku.
13:21:40
10.05.2018
Bukaj
-> red.bill: Asi si nerozumíme... 6

...ano, "správné" zapojení je jen jedno, ale jak to má Borderer zapojené, to právě přesně nevíme.

A "originálním zapojením" pravděpodobně myslíš tu propojku trubek topení u 105/120/130 - tam je tak malá odbočka, aby to nesnižovalo účinnost topení. Není to nešťastnější řešení, původní zapojení pro 1000MB bylo vhodnější (spolehlivější) a nejlepší je zapojení u 135/6, jen kdyby bylo ještě využito obtoku IV. vložky, bylo by to pak úplně ideální4
11:49:42
10.05.2018
red.bill
-> Bukaj: Zapojení je jen jedno, cpát obtok na větev z termostatu je nesmysl obojí tlačí vodu z bloku ven. Zapojit to musíš na vratku do čerpadla abys uzavřel okruh a voda kolovala. Problém je, že malý okruh není nijak škrcen termostatem a voda v něm stále proudí. Pokud to přeženeš voda půjde cestou menšího odporu a bude právě proudit víc v malym okruhu než v členitý cestě k chladiči a zpátky do čerpadla. Z nějakýho reálnýho důvodu použili jen 4mm hadičku nebo kolik to origo má.
11:40:35
10.05.2018
Bukaj
-> red.bill: Jestli myslíš ten holendr, tak to je OK - to jsem mu poradil já jako ověřenou věc (sám to tak mám už víc, než 10 let)...4

...jen ten způsob zapojení mi není jasný, ale na chlazení by to vliv mít nemělo, je to tak malé množství vody...

...to by to tam muselo tlačit proti čerpadlu a omezovat tím oběh v hlavním okruhu, ale to jaksi nelze konstrukčně - leda z vývodu termostatu zpátky do obtoku IV. vložky, nicméně pokud to má na odbočce Tčka, tak je to prakticky vyloučené - to by fungovalo asi jen při zavřeném topení a termostatu, jinak by ten "obtok" byl v nečinnosti - voda, proudící topením by tam nepustila vodu z odbočky Tčka. Možná při zavřeném topení a otevřeném termostatu by toto zapojení mohlo rozhodit i hlavní okruh...

...kdybych viděl, jak to tam má skutečně zapojené, vyjádřil bych se líp 4
11:07:42
10.05.2018
red.bill
-> Borderer 09.05.18 22:13:46: zaslepil bych ten obtok a zapojil origo nebo aspoň použil origo průměr hadičky když už musíš mít ten obtok.
06:25:06
10.05.2018
Bukaj
-> COL:

V katalogu jsou sice stejná čísla dílu (pozice 06 B a 06 E), ale vždy pro různé modely - když se použití toho dílu nekrylo s celou modelovou řadou, nebo se pro určitý model začal díl používat později, než pro model jiný, je to v katalogu vícekrát, aby bylo přesně rozlišeno použití, v tomto případě pro motory 130 bylo jiné čerpadlo od počátku jejich výroby a později unifikováno i pro modely 105 a 120...4

Jinak skříň čerpadla (vyjma 135 a 136) je i dle katalogu totožná od 1000 MB až po 742 do data 1/1989 a ten poslední rok je ten nový typ...6
23:54:11
09.05.2018
COL
-> Borderer 09.05.18 22:36:56: celkem blbě. jeden z indikátorů by mohla být nízká výstupní teplota vody z chladiče v situaci, kdy se to už začíná přehřívat. To by znamenalo buď problémy s čerpáním, nebo překážku v okruhu nebo oběh horké vody někudy, kudy nechceš.
23:46:40
09.05.2018
COL
-> Bukaj:

Takže poslední rok výroby.... tak nový katalog nemám.

Kolik bylo variant je otázka, protože jednak jedno číslo Mototechny je už i tady 2x pro r;zné varianty pozic a pak už jsem několikrát narazil na to, že různá čísla Mototechny vedla na stejný JKPOV, tedy stejný výrobek.
22:46:10
09.05.2018
Bukaj
-> COL:

Tak ani těch čerpadel nebylo úplně málo variant 1

Ale dle katalogu ta skříň s integrovanou podložkou (113 050 010) byla ve výrobě od února 1989 4
zvětšit Hřeje se, hřeje se a  hřeje se :-/ - obrázek od Bukaj vložen 09.05.2018 22:46:10
22:36:56
09.05.2018
Borderer
-> Bukaj: A právě proto sem to tam dal, protože už ani nemám zimní gumy. 3 Zítra budu pomáhat Ondrovi v centru, tak bych se večer mohl otočit s tím relátkem a ukázat to. :)



-> COL: To zjistím jak? přes odvzdušňovací ventil?
22:31:06
09.05.2018
COL
-> Bukaj: jasně, že měly odlitek navíc - ideální příležitost pro celkový redesign, ale nestalo se. Stalo se to asi ještě později. Víme, kdy se to objevilo v katalogu, tam to být musí ....
22:26:39
09.05.2018
Bukaj
-> COL 09.05.18 22:13:14: Když si vygooglíš "motor škoda 125", tak všechny mají tento typ čerpadla 4 Nebo mrkni tady do karet aut a uvidíš - asi mělo jít o zlepšení (zjednodušení montáže) a úsporu materiálu...

...135 a 136 měly pumpu s vývodem navíc, ten odlitek se vyráběl jen v jedné variantě...4

-> Borderer 09.05.18 22:13:46: Jo, přes Tčko, jo? Tak to by asi na chlazení nemělo mít vliv, maximálně na topení...1
22:22:25
09.05.2018
COL
nicméně bych se stejně ujistil, že čerpadlo čerpá, jak má...
22:13:46
09.05.2018
Borderer
-> Bukaj: Holendr ze sání k posilovači, s 8čkou dírou a na vratce z topení mam Tčko, aby se to vracelo k čerpadlu.
22:13:14
09.05.2018
COL
-> Bukaj 09.05.18 21:45:13:

to je možné, ale 120 ani 136 a 135, co mi přišly do ruky to neměly. Mlčí o tom i katalog do r. 88. Navíc to má nějak abnormálně tvarovaný přítok. Co je na tom vyraženo za číslo? Z té fotky to nejde přečíst. Musí to být něco z úplného konce výroby, nebo pozdější ND, patrně lehce inspirovaný favoritem.

Nicméně to, co Borderer nafotil, se tomu dost podobá, navíc by tam byla ta díra. Škoda, mohlo to být vyřešené.
upraveno 2x, naposled 09.05.2018 22:26:47
21:58:34
09.05.2018
Bukaj
Jak přesně máš zapojen ten obtok IV. vložky?
21:45:27
09.05.2018
Bukaj
21:45:13
09.05.2018
Bukaj
-> COL 09.05.18 21:29:24: Tak to jsi viděl málo - snad všechny 125ky měly skříň s integrovanou destičkou...4

Ono by to ani jinak (starší těleso bez podložky) nešlo dát na motor, protože díra v bloku je větší, než odlitek čerpadla. Ta podložka právě dotěsňuje tu mezeru pod čerpadlem...6
zvětšit Hřeje se, hřeje se a  hřeje se :-/ - obrázek od Bukaj vložen 09.05.2018 21:45:13
21:35:43
09.05.2018
Bukaj
-> Borderer 09.05.18 19:36:17: Máš tam šipky směru proudění vody 4
21:29:24
09.05.2018
COL
Buďto tam musí být podložka, nebo by ta deska musela být součástí odlitku skříně.

Prostě lopatky musí být zakryté tak těsně, jak jen to jde, jinak je to spíš jen vířidlo vody, než čerpadlo. Přístup/vstup vody musí být jen v centru kolem osičky tam, kde ještě lopatky nejsou, ne do lopatek.

No, nevím bezdeskové origo čerpadlo jsem neviděl a ani v autech z rv 89 nic takového nebylo. A jak říkám, muselo by to mít jiný odlitek skříně.
upraveno 1x, naposled 09.05.2018 21:33:51
21:16:46
09.05.2018
Borderer
21:16:31
09.05.2018
Borderer
21:07:42
09.05.2018
Borderer
-> isti: -> COL: Nene, pumpa má normální maznici a jestli má mít podložku nebo ne právě netuším. Prohlížel sem virt a někdo psal, že poslední ročníky měly pumpy bez podložky, tak sem myslel že je to ona. Ta pumpa byla na tomhle motoru od doby co sem ho před X lety koupil, tak mne nenapadlo, žeby mohlo být něco špatně.
21:04:44
09.05.2018
isti
-> COL: On asi myslí na druhovýrobnú pumpu bez mazničky ktoré sú bez podložky.
20:37:37
09.05.2018
COL
-> Borderer 09.05.18 14:58:55:



Tahle věta mne poněkud znervózňuje:



""Vodní pumpa je Mková s vysokými lopatkami v provedení "bez podložky" - nebo minimálně tam není.""



Pokud tím myslíš tu desku mezi vrtuli a těleso čerpadla. Tak ta tam samozřejmě být musí, bez ní je spíš zázrak, že to něco čerpá. Zejména při vysokých otáčkách půjde výkon čerpadla do háje.
19:36:17
09.05.2018
Borderer
-> Bukaj: Mužu poprosit o vysvětlivky? Nějak se mi to v tom nedaří najít. 8
19:29:26
09.05.2018
Bukaj
-> Borderer:
zvětšit Hřeje se, hřeje se a  hřeje se :-/ - obrázek od Bukaj vložen 09.05.2018 19:29:26
19:26:07
09.05.2018
Borderer
-> Bukaj: S tím už sem taky laboroval. MBčko to má na přívodní? Já to měl původně na přívodní a měl sem pocit, že se spíš voda tlačí od termostatu zpět do motoru. Myslel sem, že se tím jen napodobí absence 136tkové pumpy jako to máš ty, když je to na vratce.
upraveno 2x, naposled 09.05.2018 19:26:52
19:09:29
09.05.2018
Bukaj
Hele a nedělá v tom bordel ten obtok čtvrté vložky? Vratka z topení přece má jít napřímo k vodnímu čerpadlu, takže tak by se to chlazení mohlo hádat...

Kdybys měl na obtok čtvrté vložky zapojenou přívodní hadici k topení, pak by to bylo v pořádku...

Jinak nevim, musel bych se zamyslet přímo nad autem 4
18:53:33
09.05.2018
Borderer
Tak mne napadá, pokud by se to neuchladilo díky přicpanosti nějakého komponentu, tak bych mohl zkusit vyhodit termostat a nemělo by to pomalu na funkci mít vliv, ne? Když je teoreticky dle teploměru pořád otevřenej.
18:32:35
09.05.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 09.05.18 16:59:56: jestli to netlaci do vody, tak jedine neco pricpaneho, klidne bych rekl velka cast chladice nepruchozi, ja mam u rapida opacnej problem, poradne se mi neprohreje, ale to je tim, jak jsem to pripravoval na afriku, nez mi to ten blbec naboural, musim tam dat zase favo wahlera
17:12:21
09.05.2018
palinator
-> Borderer:

Nevim, uvažuju jen tak, že pokud by to bylo přicpaný, pravděpodobně bys nahmatal velkej tepelnej spád mezi ostrou a vratkou z chladiče. Pokud to bude rozpálený celý jak peklo, tak ti motor prostě nějak moc žhne. 1
16:59:56
09.05.2018
Borderer
-> minno: Odkdy to je bohužel nedokážu říct, protože podobné symptomy vykazovalo auto před zadřením, ale nyní je to horší. Tehdy sem jel na dálnici, musel sem zrychlit, vyletěla teplota, zacvrlikalo to a než sem stihl cokoliv udělat, hotovo.

-> Eidy: Když sem měl fouklý těsnění, tak byla oblitá expanzka - byly krásně vidět cestičky vody v prachu. Nyní nic a hadice jdou rukou promáčknout. Když bylo těsnění KO, byly jak kámen. Kdyby to foukalo, byl by v odvzdušňovací hadičce na chladiči vzduch? Zkoušel sem to odvzdušnit a valila jen voda.

-> Tomaso435: Tlak v systému je, foukne si to, ale nezabublá, nic. Trubky zkusím prolejt, ty sem kontroloval jen opticky a při vypouštění soustavy z toho moc humusu neteklo.

-> palinator: Kontrolovat u motoru? Vyzkouším.



Zatím díky za tipy, pozítří pojedu z Prahy domu, tak zkusím vyměnit celej budík s čidlem a proženu trubkama vodu. Pak už by musela holt opět hlava dolu...jen dotaz, proč by se to kvůli utopeným vložkám hřálo? Tvarová odlišnost nebo to pak neudrží těsnění?
upraveno 1x, naposled 09.05.2018 17:07:08
15:17:16
09.05.2018
minno
-> Borderer: Kedy sa problém začal objavovať? Nie náhodou až po výmene tej piestnej sady pred 1300 km? Poukazovalo by to na -> peter13789 09.05.18 15:10:53:
15:14:29
09.05.2018
Tomaso435
-> Eidy: musí mu zabublat.
15:13:06
09.05.2018
Eidy
-> Borderer: Jak poznáš, že do vody netlakuje? Soustava beztak neudrží víc než víčko, takže to zas tak tvrdý nebude. Mě to podle popisu přijde, jako když to fouká do vody.

Když to fouká dost, tak se to dá poznat i tak, že otevřeš expanzku a protůruješ to. Takhle jsem kdysi diagnistikoval těsnění pod hlavou na 130.
15:12:17
09.05.2018
palinator
-> Borderer:

Trubky od chladiče jsou rozpálený obě cca stejně když se to hřeje?
15:10:53
09.05.2018
peter13789
-> Borderer: pri stúpajúcej teplote s otáčkami bol u mna problém s utopenými vložkami ... pri slušnej jazde OK, ako som tomu začal šlapať na krk, teplota šla hore ...
15:04:48
09.05.2018
Tomaso435
a v systému máš tlak ? když otevřeš vopatrně po jízdě nádržku, vopaří tě to nebo ne? :-D



trubky máš vyčištěný ? u škodovky je to jednoduchý ne? rozpojíš u chladiče, rozpojíš u motoru a hadicí tím necháš proudit pod tlakem vodu..





mě fávo taky při jízdě v tahu na teplotě stoupá a nic tomu není... prostě se jen teplota drží vejš. ale já vím že mám v bloku motoru usazeniny jak svině který nejdou nijak vypláchnout a rozebírat kvuli tomu motor nebudu... felda mi dělá to stejný pač to majitel předemnou uvařil a olej šel do vody takže je to zanesený uplně celý tou kaší. neřeším.



zkus budík a čidlo z jiný vyzkoušený škodovky. ale obojí z jednoho kusu kde to fungovalo. a zapojil bych ho solo né do kabeláže... někde muže bejt chyba a hlásí to třeba kraviny.
15:04:40
09.05.2018
Mates AZNP ŠKODA
Skontroluj trubky ku chladiču, viac ti neviem poradiť vzhladom k tomu čo si pomenil. Škodovky s motom vzadu zas tak podrobne nepoznám môže to byť niaka anomália ktorú nepoznám :D
14:58:55
09.05.2018
Borderer
Zdravím,

už delší dobu tady otravuju s mojí přehřívající se užovkou a už si s tím opravdu nevím rady. Spodek motoru je po celkové GO cca 10 tisíc km, pístní sada (po zadření) je tam cca 1 300km. Motor 120LS.



Problém je v tom, že maximální cestovní rychlost je na 4rku cca 3 500 otáček a to mám na vodě stabilních 90°C, čím víc otáček, tím víc to (se spožděním) leze nahoru - nedejbože abych držel pod krkem trojku.... Dnes jsem už při poskakování v koloně na Dejvický ztrácel nervy tím, že běžel větrák a neuchladil to (na volnoběh), teplotu jsem srazil aspoň na 90°C až puštěním topení. Když jsem hupsnul do tunelu a jel směr Barrandov, teplota spadla na 80°C a držela se tam dokud sem nezačal přidávat plyn.

Chladič je fungl novej, nová chladící kapalina do -25°C.

Termostat je vyzkoušenej, začne otevírat při 79°C a plně otevřen je při 85°C.

Do vody netlakuje, voda nemizí, olej je čistý.

Vodní pumpa je Mková s vysokými lopatkami v provedení "bez podložky" - nebo minimálně tam není. Neteče, ložiska bez vůle, točí se hladce.

Obtok IV vložky zapojen na vratku z topení.

Základní předstih nastaven na 5°.



Co se týče mazání motoru, ten si normálně drží 3 - 4atm od nějakých 2k do 6k otáček. Pouze dneska mne vyděsilo, že při tom poskakování v koloně spadl tlak oleje prakticky na nulu. Při přidání otáček sotva 1atm....jelikož nesvítila kontrolka mazání, pokračoval sem opatrně na místo, kde by šlo zastavit. Tam se po protůrování tlak oleje srovnal a mazalo to zase 3 - 4atm. Nevím, jestli to může mít vliv na to chlazení, spíše teda předpokládám problém u přetlakového ventilu.



Omlouvám se za román, sám sem z toho už špatnej a každou radu vítám. 8
upraveno 1x, naposled 09.05.2018 15:00:18
Extreme Tyres