Ladění upraveného motoru

prohledat
246 příspěvků (zobrazeno 201 až 246) od 22.04.2018 do 26.05.2020, založil/a Shader
řadit dle data
06:53:56
26.04.2018
MVM
-> Shader: Poradim Ti odmontovat z motoru všechny věci (kaburátor,rozdělovač a vše do čeho jsi mechanicky zasahoval) a vrátit se zpět do výchozího stavu. Samozřejmě krom motorových dílů,pokud jsi jistej že je vše ok. Potom to musí na volnoběh běžet alespoň nějak se udržet v chodu.

Teď jsi ve stavu kdy chceš ladit a zároveň uvádiš motor do chodu/hledáš závadu - to nejde dohromady. Musiš si v tom udělat smysluplnej systém,pak to pojede.
02:56:51
26.04.2018
COL
-> Shader: "Teplota" svicek muze mit zasadni vliv na provoz motoru, ale na to, jestli pujde nastartovat a nejak se rozumne tocit bez zateze, moc ne.
01:36:09
26.04.2018
Petr Urban
-> Shader: "Ostré laddění" dělám na brzdě a má smysl když víš co děláš a co můžeš vlastně vše otestovat během pár grafů a daného času.
16:25:50
25.04.2018
Shader
-> Petr Urban: Aha... jednoduše jsem vzal a o třetinu ten rozsah snížil. Takže teoreticky by tam mělo být 10°, ale pokud říkáš, že je to +- tak to budu muset oměřit. Ok... budu muset rozhodit nějaké karburátory a uvidím jaké trysky budou k dispozici. Já bych si ten výlet rád udělal, ale momentálně mám možnosti omezené! 4 Takže se snažím s tím popasovat sám, aby to aspoň nějak z principu fungovalo. "Ostré ladění" budu pak řešit asi jinak...



-> COL: Ano, pumpa je mechanická. Ten karburátor byl do poslední chvíle funkční. Pak jsem ho uložil, před opětovným použitím jsem ho vyčistil. Ventil plováku je funkční, ten jsme zkoušel. Ok, cívku proměřím. Momentálně mám ještě rozhozený rozdělovač, ale na víkend bude snad hotový, pak budu vše zkoušet. Jaký vliv na funkci můžou mít svíčky, respektive jejich teplota?
23:21:21
24.04.2018
COL
-> Shader: A palivovou pumpu mas normalni mechanickou, nebo experimentujes s elektrickou (ktera to muze eventuelne preplavovat)? Jestli ma karburator seriove osazeni a neni tam nejaky ulet typu chybejici tryska, nefunkcni plovak/ventil, tak by to s tim bez zateze melo alespon nejak fungovat.



Taky by to mohla delat nejaka chyba v napajeni zapalovaci civky, kdy by tam netekl dostatecny proud. Pak by byla jiskra "neduziva" a velmi neochotna k preskoku v okoli horni uvrati, motor pak zapaluje jen pri nesmyslne velkem predstihu, kdy je kompresni tlak jeste maly a jiskre dovoli preskocit (podobne chovani maji i elektricke prurazy izolaci - napr. palce nebo izolaci uvnitr civky). Tenhle jev se silne zhorsuje se zatezi, pri nizkych hodnotach predstihu a take v okoli oblasti max. momentu. To, ze zapalovani vyloudi nejakou jiskru pri atmosferickem tlaku, nemusi jeste znamenat, ze to dokaze i pri kompresi. Over, zda pri sepnutem kontaktu tecou civkou 2-3A.
upraveno 5x, naposled 24.04.2018 23:30:18
22:41:02
24.04.2018
Petr Urban
-> Shader: Je to rozsah. Někdy to +- 1 st. není realita u kontaktních a těch 17st. u bezkontaktních rozdělovačů je reálně i 15 a jiné i 19st... Jako přesnost celkem prd a to jsem oměřil aspoň stovku zcela nových. Zkus o 5 až 10 menší trysku prvního stupně. A nebo si někdy udělej výlet a nastavím všechno : karb.,zapal., vůle a řeknu ti vše co vím o zlepšení či možnostech dílů co uvidím v mot. prostoru.
18:18:49
24.04.2018
Shader
-> Petr Urban: Na jakou trysku to snížit? Měl bych dotaz, co znamená číslo na regulační desce v rozdělovači? Mám tam 15... je to regulace do 15°?



Jinak dneska jsem kontroloval rozvody a zdají se být ok. Zkusím vyměnit kabely a kondík. Pak dám tedy menší trysku prvního stupně a uvidí se. Ještě mám ale rozložený rozdělovač.
upraveno 1x, naposled 24.04.2018 18:20:44
10:47:02
24.04.2018
Petr Urban
-> Shader: Pokud je směs bohatá extrémně, motor je zalitý a někdy i tak, že se stává směs nezápalnou či odchází svíčka z přílišné bohatosti. Zkontroluj dále tlak paliva na vstupu do karb., hladinu a dal bych menší trysku 1.stupne + zaškrtil více volnoběžnou směs. Na teplem motoru utahovat šroubek směsi dokud neklesnou otáčky, poté vrátit kousíček pro rovnoměrný chod a voln. směs je pak ideální.
upraveno 1x, naposled 24.04.2018 10:48:41
19:43:09
23.04.2018
Shader
-> COL: Pokud vše dobře chápu tak VH. Mám na mysli to číslo, které je na desce regulace v rozdělovači. Mám tam vyraženo "15".



-> Petr Urban: Kabely jsem měřil. Jeden měl nějaké zajímavé hodnoty, tak jsem ho vyměnil. Rozvody určitě omrknu. Druhou indučku jsem zkoušel, ta která je tam teď je nová. Kondík zkusím sehnat nový. Svíčky jsou stále černé u obou karburátoru. Weber je nový a SEDR je zánovní... může mít najeto do 20tis. Pravdou je, že se SEDREM jsem to ještě neprojel, jelikož to nejde.



-> minno: Rozdělovač by měl být uložený správně (po sérii nezdarů).
15:25:47
23.04.2018
minno
-> Shader: podľa môjho skromného názoru len blbo založený rozdeľovač, skontroluj ako už bolo písané
23:38:46
22.04.2018
Petr Urban
-> Shader: Tesla. Změřit každému kabelu odpor. 4 až 9kohmu nejdelší.

Začal bych rozvody dle Eidy a doplním : při sundaným víku točit motorem, při rysce na řemenici proti nule musí být misky pružin stejně vysoko na válci co stříhá.

Další věci : dát druhou indučku, kondik určitě ! - ten tohle dělává běžně., Svíčky a mrknout na stav svíček nyní. Předstih základní 0-5 st., dycky by to s ním aspoň nějak jelo, i když bude v otáčkách 10st. nebo 30, motor pojede bez střílení. S velkým předstihem jen detonuje při zátěži ( jakoby zvuk ventilu), ale nestřílí. Pokud jsou svíčky černé nebo naopak moc čisté doběla, pak i karburátor - revize kompletní.
23:17:46
22.04.2018
COL
-> Shader: Klikoveho Hridele / Vackoveho Hridele.



Kabely pro zacatek bude stacit, kdyz budou vodit - nebudou mit vydroleny jadro.
22:46:32
22.04.2018
Shader
Můžete doporučit nějaké kabely k svíčkám? Pro jistotu je vyměním!
22:40:36
22.04.2018
Shader
-> COL: KH/VH? Palec sedí, ale má jistou vůli, prý to tak je od výroby! Má mít vůli na hřídeli?
22:34:06
22.04.2018
COL
-> Shader: Ty stupne mas KH nebo VH? Kazdopadne tvuj problem nevypada jako problem par stupnu sem nebo tam, o cemz svedci i to, ze se pritvrzeni nijak neprojevilo.



A palec sedi dobre? Kdysi jsem mel nejakej se zkurvenym aretacnim vystupkem a za jizdy se pri akceleraci protocil a dely se dost divoky veci...
upraveno 1x, naposled 22.04.2018 22:38:59
22:33:33
22.04.2018
Shader
-> Eidy: Ještě k těm rozvodům... já jsme je kupoval asi někdy v roce 2010 tuším.
22:30:31
22.04.2018
Shader
-> COL: Pružiny jsou ok. Překontroluju rozvody jak psal VHML. Ještě jedna věc mi je divná. Když byl rozdělovač v sériovém stavu, motor se choval stejně jako když jsem ho trošku přitvrdil. Dočetl jsem se, že při použití 280° vačky nemá smysl používat rozdělovač s regulací nad cca 11°. Momentálně mám 15° a pokusím seto snížit na 10-11°.
22:22:42
22.04.2018
COL
Hmm. tak over ten rozvod, jinak uz mne nic nenapada, leda nejaka bizarnost typu praskla ventilova pruzina :D. Ale podobne se mi chovaly motory, kdyz bylo neco katastrofalne spatne (prehozeny kabely, nevodivy kabely, absolutne nesmyslnej (treba i zapornej) predstih atd...
22:15:40
22.04.2018
Shader
-> COL: Zapojení jak jsem psal. Palec směřuje na terčík rozdělovače k prvnímu válci. První kontakt jde na 1 válec. Ve směru hodin, druhý kontakt jde na 3 válec, třetí kontakt jde na 4 válec a čtvrtý kontakt jed na 2 válec.
22:08:45
22.04.2018
COL
-> Eidy: To jo, tohle by byl hlavni kandidat na problem, ale on musi vedet, jak to ma zapojeny.... ja na ty cisla na boku snad ani nikdy nekoukal.



-> Shader 22.04.18 22:02:54: tak ok, ja myslel, jetsli to treba nedelas na zarovku...
upraveno 1x, naposled 22.04.2018 22:09:56
22:04:26
22.04.2018
Eidy
-> COL: Chci si být jistej. Ale spíš než předstih je to pozdě. Nebo tak strašnej předstih, až je to pozdě.
22:03:18
22.04.2018
COL
-> Shader 22.04.18 22:01:51: to nebude tvuj problem.
22:02:54
22.04.2018
Shader
-> COL: Ano.
22:02:16
22.04.2018
COL
-> Shader: Dle rysky se to dela vzdycky Takze koukas na rysku a sledujes jiskru na vytazenem kabelu?
22:01:51
22.04.2018
Shader
Je velký rozdíl ve zvuku detonací při použití N95 nebo 100 oktanu? Používám jen 100 oktan a chci si být jistý těmi detonacemi.
21:59:09
22.04.2018
Shader
-> vhml: Dobrý tip, tohle jsem nezkoušel.



-> COL: Zatím jen orientačně dle rysky, ale už sháním strobo.
21:52:47
22.04.2018
COL
-> Shader: Mimochodem, jak ten predstih zjistujes?



jeste muzes udelat overeni, co radi vhml. (-> vhml 22.04.18 21:52:29: )
upraveno 2x, naposled 22.04.2018 21:55:03
21:52:29
22.04.2018
vhml
-> COL 22.04.18 21:27:30: sundej víko ventilů a podívej se kdy ti střihají ventily oproti rysce na klice. Dost možná je to ten posunutej rozvod.
21:47:31
22.04.2018
COL
-> Eidy: jo ale cisla vyrazena na hlave jsou v poradi 1 4 2 3, coz dava sekvenci 1 3 4 2.



Kazdopadne se to chova, jako by to melo nejaky martansky predstih...
upraveno 1x, naposled 22.04.2018 21:47:40
21:44:08
22.04.2018
Eidy
-> StepaNoFUN: Možná jo. Ale tohle by to dost dobře vysvětlovalo.
21:41:59
22.04.2018
StepaNoFUN
-> Eidy: Čísla na hlavě jsou "blbě" a píše dle čísel na hlavě. ;-)
21:40:40
22.04.2018
Eidy
-> Shader: Jak to máš v tom rozdělovači? Musí to být 1 3 4 2.
21:38:35
22.04.2018
Shader
-> Eidy: Aha, to mi uniklo. Jo, střílí to i při jízdě, v podstatě s tím nejde jet.



-> COL: Ano, střílí i bez zátěže. Jen u vyššího předstihu to sklony k střílení nemělo, motor šel celkem ochotně vytočit. Většinou se ale pak to střílení znovu projevilo při zátěži. Svíčky a cívka, palec jsou nové. Kabely jsou straší, pravda. Ryska na řemenici mi přijde v pořádku, klasická V-výseč. Kabely by měly být zapojeny správně (z víka 1,2,3,4 ve směru hodin a zapojeny dle čísel na hlavě).



Stále je ale u motoru slyšet cvrlikání (jakoby ventily) a je jedno jaký je předstih.
21:27:30
22.04.2018
COL
Zvlastni...

Strili/zlobi to i bez zateze?

V zapalovani muze zlobit spousta dalsich veci - kabely, nakopnuta civka, proraznej nebo prerusenej palec, nefungujci svicka.

Nemas nejak divne vyznacenou rysku na remenici nebo treba prohozeny dva kabely?
21:26:54
22.04.2018
Eidy
-> Shader: Padl tu dotaz na nastavení rozvodů. Před časem tu proběhla informace o vadné várce rozvodů s posunutým důlkem. Nemůže to být třeba ono?

Střílí to do výfuku i při jízdě nebo jak?
21:13:12
22.04.2018
Shader
-> StepaNoFUN: Děkuji.
20:56:22
22.04.2018
StepaNoFUN
-> Shader: Přesunuto. ;-)
20:49:57
22.04.2018
Shader
Příspěvek smazal moderátor - StepaNoFUN
20:23:36
22.04.2018
StepaNoFUN
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> Shader: Hádky se zpátky nevytahujou. Založ si téma ve správný sekci a já (nebo někdo jinej) tam ty příspěvky přesunem. ;-)
19:48:56
22.04.2018
Shader
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

Pro Admina. Nešlo by téma přesunout? Ať to nemusím rozepisovat a řešit jinde? Děkuji.
09:24:46
22.04.2018
Shader
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> MOLSO: Ano, rozvody jsou správně. Mám v plánu upravit rozsah regulace rozdělovače z dosavadních 15° na 10-11°.
21:57:10
21.04.2018
MOLSO
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> Shader: rozvody máš nasadené správne ?
13:37:17
21.04.2018
Bery
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

co tak lidi zadarmo poradí... teplý obklady, studený obklady....
10:33:32
21.04.2018
Shader
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Sakra, toho jsem si nevsiml
09:43:31
21.04.2018
Luky
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele buď rád že někdo jednou konečně použil funkci hledání1
09:32:27
21.04.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

-> Shader: Nevim jesi zrovna sekce hadky je dobra na takovej dotaz :-D
08:59:27
21.04.2018
Shader
Přesunuto z tématu Dobrý motorář...

Zdar chlapi. Potřebuji radu motoráře, jelikož už si opravdu nevím rady. Pročetl jsem tady různá témata co se týče detonaci, natryskování karburátoru, seřízení předstihu atd. no motor stále nejede. Hlavním problém je střílení do výfuku. Dával jsem to za vinu hlavně karburátoru (WEBER 32/36 DGV), jelikož ať už nastavím předstih jakýkoli, stále střílí. Rozhodl jsem se tedy karburátor vyměnit za originál, SEDR. Natryskování SEDRU 118/200, 145/165. A problém stále trvá. Takže jsem uznal, že se musí jednat o zapalování, potažmo rozdělovač. Rozdělovač 540, přitužil jsem odstředivku, dal nový kontakt a stále problém. To mě dovedlo k tomu, zda nejsou podpálené ventily nebo tak něco, vyšrouboval jsme svíčky a proměřil tlaky, tlaky na vlažném motoru na každém válci 13,5+ atm (měřeno jen nasazovacím tlakoměrem bez závitu). Tlaky mi přijdou v pořádku. Ještě bych se pozastavil u detonačního hoření. Z motoru je stále slyšet cvakání a je naprosto jedno jaký předstih tam je, jedná se tedy o detonace? Ještě jedna informace, po nasazení SEDRU nešel motor nastartovat, nastartoval až při předstihu 15°. Je to způsobeno přitvrzením rozdělovače? Co mám ještě udělat? Co proměřit, zkontrolovat, udělat? Dík.
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres