skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odvzušnění benzinové nádrže
prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 03.04.2018 do 09.04.2018, založil/a srdcar 120L
22:52:32
09.04.2018
09.04.2018
Westas - zrušená registrace
-> minno: diky
10:00:40
09.04.2018
09.04.2018
minno
09:59:27
09.04.2018
09.04.2018
minno
-> Westas - zrušená registrace 07.04.18 21:03:13: Vratku z LEKRa som mal takto pripojenú asi 3 roky aj ja. Tzn. odpojená jedna odvzdušňovacia hadička od hrdla a na ten vývod pripojená benzínová hadička. A odvzd. hadička ponechaná len tak voľne pri hrdle :) A nebol s tým problém. Akurát že ten vývod je myslím na 5 mm hadičku a 6 mm benz. hadička tam až tak úplne najlepšie nedržala (tesnilo to, ale dala sa pretáčať) + ten vývod je dosť blízko veka hrdla a ako tadiaľ pretekal benzín, tak to špliechalo aj po veku. Nebyť tam tesnenie, tak to prchá von. Proste účel to plnilo, ale nebolo to ideálne a principiálne sa mi to nepáčilo, tak som si tam na prepad benzínu vyrobil nový vývod, viď. foto:
(vyvŕtaná dierka narezaný závit a prikrútený vývod)
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2016- 12-27_19-08-53_97.jpg
(vyvŕtaná dierka narezaný závit a prikrútený vývod)
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_103_326__2016- 12-27_19-08-53_97.jpg
09:44:36
09.04.2018
09.04.2018
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 09.04.18 08:51:58: A kolik jsi viděl v Kazachstánu 742 s odvzdušněním jedné poloviny nádrže?
08:51:58
09.04.2018
09.04.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 09.04.18 08:05:47: jo v kazachstanu, vecer najdu foto
08:05:47
09.04.2018
09.04.2018
Bukaj
-> COL 09.04.18 02:06:52: Přesně tak. Ale už jsi někdy viděl benzínku, která je "z kopce"?
02:06:52
09.04.2018
09.04.2018
COL
-> Westas:
Akorat, kdyz bude auto nakloneny pri tankovani do leva, tak nenaplnis nadrz uplne, protoze tam zustane kapsa, ale to je asi fuk.
Akorat, kdyz bude auto nakloneny pri tankovani do leva, tak nenaplnis nadrz uplne, protoze tam zustane kapsa, ale to je asi fuk.
21:03:13
07.04.2018
07.04.2018
Westas - zrušená registrace
takže som zrušil odvetranie pravej strany nadrze a na prazdny natrubok na rure tankovania som pripojil tu vratku z odbublinkovaca. Ostalo este odvetranie lavej strany nadrze a nadrz je spojena tak by to malo byt v poriadku, alebo sa mylim? Hadice su priepustne, ventil je funkcny.
20:14:05
06.04.2018
06.04.2018
COL
Tak misto prasku nejakej halotronovje pristroj, ale ty prachy.....
20:12:49
06.04.2018
06.04.2018
COL
-> Westas: Jo, takhle je to spravne...
15:07:09
06.04.2018
06.04.2018
Westas - zrušená registrace
zapojenie v M-ku.
potrebujem pripojiť vratku z LEKRa, no nech som bádal ako som chcel, nenašiel som spôsob ako to urobiť bez toho aby som musel nejako podstatne zasahovať do zapojenia odvzdušnenia. Predstavoval som si to tým štýlom, že odpojím niektorú hadičku z odvzdušnenia a pripojím ju na LEKR a prázdny nátrubok zaslepím, no netuším ktorý použiť bez toho aby to nemalo negatívny vplyv na odvzdušnenie.
potrebujem pripojiť vratku z LEKRa, no nech som bádal ako som chcel, nenašiel som spôsob ako to urobiť bez toho aby som musel nejako podstatne zasahovať do zapojenia odvzdušnenia. Predstavoval som si to tým štýlom, že odpojím niektorú hadičku z odvzdušnenia a pripojím ju na LEKR a prázdny nátrubok zaslepím, no netuším ktorý použiť bez toho aby to nemalo negatívny vplyv na odvzdušnenie.
12:40:26
06.04.2018
06.04.2018
Jozka
-> Jarda: Taky tak a fakt pěkný (hlavně korozivně) svinstvo, ale než aby shořelo auto, garáž a tak vůbec, je lepší moc nedumat a rychle ohýnek v zárodku sfouknout.
12:20:40
06.04.2018
06.04.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka 06.04.18 11:08:56: ja mam, ale nejakej praskovej a nechtel jsem to tim zafoukat
11:08:56
06.04.2018
06.04.2018
Jozka
-> Nwkt: Experti, co při svařování na autě nemají hasičák připravenej k okamžitýmu použítí, zaslouží ruce zpřelámat.
10:08:19
06.04.2018
06.04.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt 06.04.18 09:54:33: ja jednou velmi rychle odpojoval co hasicak, abych to uhasil
09:54:33
06.04.2018
06.04.2018
Nwkt
-> Jarda: No jsou mistři, co jim chytne molitan pod blatníkem při vyvařování a oni na to jenom koukají ....
09:49:33
06.04.2018
06.04.2018
Jarda - zrušená registrace
Todle mi pred 12lety pri vyvarovani zlutyho rapida chytlo, byl jsem rad, ze jsem ty hadicky vytrhal a vyhazel, aby mi neshorelo auto :) a doted to tam nemam...
00:49:25
05.04.2018
05.04.2018
COL
to je starsi zapojeni - je to tam i napsano - 8/81-7/83. Novejsi ma jednu dirku ventilu slepou a druha je zapojena na levy dil nadrze, pravy dil vede do nalevaci trubky.
18:19:48
04.04.2018
04.04.2018
Jiskra - zrušená registrace
Tak třeba moje užovka 1977 ventil neměla vůbec. Musel jsem dodat individuálně... Odvzdušnění bylo řešeno jednou hadicí vedoucí paralelně s trubkou pro tankování až k hrdlu a bez ventilu. Odvzdušnění je na užovce řešeno jen z pravé strany nádrže (ve směru jízdy) a za nádrží je v karoserii cca nad silentblokem ramene otvor na protažení odvzd. hadice tak, aby byla vždy nad hladinou paliva. v mém případě vedla odvzdušnovací hadice obloukem pod hladinou v nádrži a tím u mě vznikl sifon se všemi negativy...
15:56:32
03.04.2018
03.04.2018
srdcar 120L
-> Nwkt: To je sice pravda, ventil byl vnějškem stejný, měl jeden vodorovný vývod zaslepený. Jinak funkčně byl stejný. Takže variant bylo několik a nejlepší řešení je to, co jsem dával. Když se to zapojí podle toho schématu ode mě, tak stačí pak už jen zaslepit ty dvě tenké trubičky, asi 3,5 mm, na 10 mm nátrubku na nalévací trubce. Jinak by smrděl benzín do auta odvětráváním zadního okna, ta kapsa je propojená v kastli s motorovým prostorem.Vlastní zkušenost, když mi vypadla hadička vedle nalévacího hrdla do motorového prostoru. Pokud se mýlím, tak mě oprav.
12:38:20
03.04.2018
03.04.2018
Nwkt
Tohle je Mko, chybí ti zapojení užovky a ta měla jiný ty ventily
12:04:27
03.04.2018
03.04.2018
srdcar 120L
Protože jsem k tomu nic pořádného nenašel, přidávám sem na vysvětlení pro ty , co nevědí, jak to přesně je. Jestliže kuličkový ventil nechrastí, tak v něm kulička není, což je špatně, nebo je přilepená. Aby správně fungoval, musí být volný. Funguje takto: hadičky z levé a pravé strany jsou zapojeny do vývodů do strany a vývod, který musí být nahoře, se zapojí do hadičky, která má vyústění vedle nalévacího hrdla u zátky nádrže. Benzinové páry a vnější vzduch normálně prochází hadičkami ven a dovnitř, v případě převrácení auta na střechu kulička uzavře výstup ven a nedojde k vytékání benzínu přes tuto hadičku, jinou funkci to nemá. Pokud je mi známo, tak se toto zapojení nezměnilo až do konce výroby zadohrabů.