
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přibývá olej škoda 105
Benzin v oleji jsem měl také. Kdysi jsem koupil novou pumpu od Viky tuším inzerovanou jako pumpu pro favorit. Potřeboval jsem 3 dírovou, protože mě nebavilo se snažit utěsňovat dvou dírovou. Nějaký rok fungovala dobře, normálně. Jednou mi ale za běhu motoru probliklo mazání a po kontrole množství oleje to bylo víceméně jasné. Čekal jsem, že bude membrána poškozená, ale nebyla. Nejspíš jen propouštěla, byla totiž znatelně měkčí a tenčí než jiná ježděná membrána, kterou jsem si vzal z náhodně vybrané dvou dírové pumpy, co doma ležela. Délky těch stopek jsem neporovnával, ale pumpa funguje normálně. Jinak další věc, co jsem měnil bylo víčko. Bylo totiž prapodivně "rozežrané" a normálně se z toho odloupávaly kousky materiálu. Na spodní části pumpy se nic takového nedělo, takže jsem vyměnil membránu a vršek a je klid. 

-> Jiskra - zrušená registrace 08.01.18 14:25:49: Jj, o tom volnobehu jsem psal uz nize... Me se tam do noveho oleje dostalo jeste vic benzinu :/
Tak mohu přispět zase svou zkušeností. Před třemi dny auto citelně obživlo a pomalu začala stoupat spotřeba... Výkon super, tak jsem to neřešil a najel cca 150 km. Pak najednou z ničeho nic se motor začal dusit na volnoběh, ale udržel se. Volnoběh padal nejdřív na 600 pak na 400 a začal být nepravidelný. Motor vypadal v naprostém pořádku. Tak jsem sundal víčko od hrdla oleje a volnoběh znatelně ožil a na mě se vyvalila z pod víčka bílá mlha a bylo silně cítít jak smrdí benzínem... Motor tak najel 300 km. Benzínu do oleje proniklo cca 0,7l. Byla to vadná membrána AC pumpy, kterou jsem nedávno preventivně vyměnil. A tady bych se pozastavil. Membrány pro favorití a 120 AC pumpu NEJSOU stejné. Liší se délkou té stopky. Favorití je o cca 1 - 2 mm delší. Tím pádem má menší zdvih. Takže když se dá do favorití AC pumpy membrána ze 120, tak je extrémně namáhaná v tahu a brzy praskne. Můj případ. Membrána byla nová a nejeví žádné známky chemického poškození, ale je natrhlá. Montáž jsem provedl správně se zaaretovanou pákou.... Bohužel jsem to musel rychle opravit v noci a venku, takže nemám fotografii, ale schválně, jestli někdo může můj poznatek potvrdit, tak budu rád... Já si toho napoprvé vůbec nevšiml, ale když jsem ty membrány postavil vedle sebe, najednou to vidím - favorití stopka je delší a docvaklo mi to. Motor má nyní vyměněný olej a vypadá to, že se vcelku zevnitř vyčistil. Žádné další škody na motoru zatím nejsou pozorovatelné. Výkon jako dřív.
-> palinator: Pravda,ak nemá doma desať kusov

-> isti 04.01.18 20:23:16:
Ale ať si koupí rovnou tu plastovou podložku, pokud to bude dělat poprvý. I když jsem to tenkrát dělal citovkou, nevěděl jsem uplně kolik, tak praskla.
Ale ať si koupí rovnou tu plastovou podložku, pokud to bude dělat poprvý. I když jsem to tenkrát dělal citovkou, nevěděl jsem uplně kolik, tak praskla.
-> tomvm: Pod membránou je táhlo,dvouramenná páčka,dírou v bloku vidíš vačku,když by ses podíval mezi vačku a blok dolů - tak uvidíš teoreticky hladinu oleje . Prakticky nic neuvidíš - jen excentr.
Spis ji vyndam :) ...jeste mi nejde na rozum jak se vlastne pres pumpu dostane benzin do oleje? Pod membranou je uz olej ?
-> tomvm 04.01.18 20:04:28: Na čo to chceš komplikovať,olej ti tam nevytečie a tesnenie nie je problém zohnať.Ale ak ide benzín do oleja tak by si to mal cítiť ak dáš dole víčko.
-> Vojťas 04.01.18 20:09:06: u favorita jsem to tak kdysi delal, u BAZe jsem ji uz vyndal
-> tomvm: ten olej pak vymen
-> tomvm: ten olej pak vymen

-> tomvm: to mi pak dej vedet jestli se to povedlo, s tim kolik tam je mista sem tuhle variantu ani nemel odvahu zkouset, nicmene nekso rika te to jde 

A to ju ani celou vyndavat nemusim ne ? Staci kdyz odpojim benzin z nadrze a odsroubuju tech 8 sroubu a vymenim, zejo
-> tomvm: Otevři víčko oleje a přičichni si, benzin ucítíš. Membránu určitě vyměň, je to práce na 30 minut max. Divím se, že ti vůbec po tolika letech funguje.
Nooo na oleji sem nic nepoznal, vypada normalne, ta membrana je mozny ze je spatna, je tam jeste puvodni, uz 30 let ... vymenim ji .... diky moc za rady
Pokud to pořád vypadá jako olej na ne jako "káva s mlékem", tak je to benzínem. Jinak by to bylo vodou v oleji.
Pravděpodobně povolila membrána palivové pumpy.
U vstřikovacích systémů se může stát, že to je tím, že povolilo těsnění vstřokovače a přes sací potrubí to steče otevřeným ventilem do válce a tam odtud přes kroužky pístu do oleje (což se stalo strejdovi na Escortu s jednobodem) :-D
Pravděpodobně povolila membrána palivové pumpy.
U vstřikovacích systémů se může stát, že to je tím, že povolilo těsnění vstřokovače a přes sací potrubí to steče otevřeným ventilem do válce a tam odtud přes kroužky pístu do oleje (což se stalo strejdovi na Escortu s jednobodem) :-D
to bude benzin...
chce to resit hned, hrozi zadreni - protrhla membrana AC pumpy, pokud mas elektrickou facetku, tak nevim...
Zezacatku by to nedelalo nic, no bude citit benzin z oleje, pak se zacne zhorsovat volnobeh a pridirat motor, protoze to nebude mazat, ja takhle prisel o novej olej a motoru jsem dal trochu na prdel... :/

Zezacatku by to nedelalo nic, no bude citit benzin z oleje, pak se zacne zhorsovat volnobeh a pridirat motor, protoze to nebude mazat, ja takhle prisel o novej olej a motoru jsem dal trochu na prdel... :/
Barvu sem nepoznal ze by se nejak zmenila, pod vickem emulzi mam, ale ta tam dycky byla, protoze jezdim jen nekolikakilometrove trasy po meste. Kdyby byla spatna membrana benzinovy pumpy, to by delalo co ?
Vodu v oleji bys poznal bzrvou, byl by to takovej světlej blivajz. Podívej se pod víčko kudy se olej nalejvá.
Může to být vadná membrána ac pumpy, těsnení, benzín v oleji.
Může to být vadná membrána ac pumpy, těsnení, benzín v oleji.
Ahoj, před 9ti měsíci jsem snižoval hlavu a samozřejmě dával všechna nové těsnění. Před 2ma měsícama jsem měnil olej a starého oleje mírně ubylo, klasickou spotřebou. Dnes jsem se díval na hladinu motorového oleje a oleje na rysce přibylo snad o 1 cm. Dávám při výměně olej na horní rysku vždy. Nenapadá mě nic jiného než že by byla voda v oleji. Ale na oleji to nepoznám. Přijde mě divné že 7 mesíců vše fungovalo jak má a najednou mě přijde že teče voda do oleje. Hlavu sem dotahoval podle návodu jak se má na 60Nm a po 1000km přetahoval. Co vás napadá že se s motorem mohlo stát ? ... Přece se nemohlo rozežrat těsnění po 9ti mesících. Voda jestli ubyla nepoznám. Prosakovala mi hadice takže mě vody ubývalo tím.