-> Urbi:
Máš pravdu s tým čo si napísal, platí to však hlavne pri využívaní motora so športovými ambíciami, ale difúzory by som aj tak nepodceňoval - ide cez ne celý nasávaný objem a sú ešte škrtené rozprašovačmi, cez kanály ide potom už vždy iba časť vzduchu.
Pri bežnom jazdení s malým využívaním otáčok cez 4 tis. aj pre motor 1,4 bude myslím celkom postačovať register 22/24 so správnym osadením.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor 1.4 a volba karburátoru
-> ondrej.: Díra v sac. kanálu je 24mm... Katastrofický tvar sedel a ventilů + napojení sání s hlavou, pak škrcení výfukem... Difuzory je to poslední 

-> TechniX:
ak by si chcel motor 1,4 l osadiť dvomi jednokomorovými karburátormi, tak pri predpoklade využívania bežných otáčok (5200, max 5500) sa ako vhodné javia difúzory 24 mm.
26ky by boli už trocha veľké.
Dvojkomorový karburátor 21/24 bude už motor pri vyšších otáčkach trocha škrtiť. O niečo lepší ale s podobným efektom by bol 22/24. Priškrtenie motora by sa však prejavovalo iba nad cca 4000 ot/min.
Sám musíš vedieť, či by ti to nevadilo.
ak by si chcel motor 1,4 l osadiť dvomi jednokomorovými karburátormi, tak pri predpoklade využívania bežných otáčok (5200, max 5500) sa ako vhodné javia difúzory 24 mm.
26ky by boli už trocha veľké.
Dvojkomorový karburátor 21/24 bude už motor pri vyšších otáčkach trocha škrtiť. O niečo lepší ale s podobným efektom by bol 22/24. Priškrtenie motora by sa však prejavovalo iba nad cca 4000 ot/min.
Sám musíš vedieť, či by ti to nevadilo.
-> J3STER 14.10.17 08:52:55: Druhej stupeň nemá na emisích žádnej vliv a nemá důvod být otevřenej - protože naše "emise" jsou leda tak tahák peněz z lidí a měření jako takové je naprosto k ničemu - protože je motor nezatížený při zkoušce
Ale legislativa to tak chce 


-> TechniX: Ano, měl jsem na mysli vačku 136B s malým uložením.
Vačka z Felicie 1.3MPi 50Kw rok 1997 má větší uložení a časování 252/252°.
Možná si to pletete s vačkou z BMM systému tam jsou 254/254°.
Do bloku z fábie musí být vačka s větším uložením. Aspoň dříve sem to tak vyštudoval z katalogů.
Možná si to pletete s vačkou z BMM systému tam jsou 254/254°.
Do bloku z fábie musí být vačka s větším uložením. Aspoň dříve sem to tak vyštudoval z katalogů.
-> MVM: Takže když na STK zablokuju II komoru, tak při měření emisí bude lepší výsledek?
-> TechniX: Nemá ta vačka 254°/254°?
-> TechniX: Nemá ta vačka 254°/254°?
-> TechniX: Ten (seriový) civilní LEKR nebo Pierburg nebo vlastně jakýkoliv dvoukomorový karburátor je pouze časovou vývojovou evolucí toho,jak se technicky šlo za nižššíma emisema,menší spotřebou atd. Proto je ten průtočný průřez difuzorů rozdělen na dva díly a v nestejným poměru. Vždycky musí být dosažena určitá minimální rychlost proudění a nesmí být ani překročena. Tím je zachovanej poměrně konstantní podtlak důležitej vůbec proto aby nastal Venturiho efekt. Takže pokud objemem a otáčkami nepřekročíš maximální rychlost proudění - nejsi karburátorem omezen. Naproti tomu při zablokované klapce II.stupně je právě v první komoře idální podtlak pro nízké emise a částečný zatížení motoru.. ale motor se sám "škrtíů a nepřekročí střední otáčky.
Děkuji za odpovědi. U toho motoru budou tak maximálně změny vačka z feldy MPi co má větší uložení, aby šla do bloku z fábie, mam pocit že to je časování 252/252°. Rozdělovač tu mám nový bezkontakt 880. Hlava malinko snížená za účelem srovnání plochy, lehce rozšířené a vyleštěné kanály plus spasované a rozšíření sací potrubí.
Mě jen napadlo jestli kdybych to osadil tím karburátorem co mam s tím 26mm difuzorem, jestli by ten motor šel výkonově lépe.
Mě jen napadlo jestli kdybych to osadil tím karburátorem co mam s tím 26mm difuzorem, jestli by ten motor šel výkonově lépe.
Sériové karby fa mají dif.20/24 ! A pro normální užití je to plně dostacujici a tak jak píšou predrecnici je potreba problém hledat jinde a ne teorizovat ze je to málo...
-> TechniX: Za plynem to právě půjde s těmi malými dif. a správně nastaveným karb. To omezení dif. opravdu je až v vyšších ot. při vyšších rychlostech proudění.
Jiný karburátor není potřeba,pokud je to serie po GO. Zmíněný problém je nutný hledat jinde , třeba v zapalování a celkovej stav motoru. ( Limit difuzorů je markatní až ve vysokých otáčkách)
Ahoj, mam tu formana klasika 1.3 verze karburátor. Originál karburátory mají v první komoře 21mm diffuzor a druhá komora má 24mm dif a to jen v případě při plným sešlápnutí pedálu, kdy to otevře podtlakový balónek. Přijde mi ta komora 21mm na ten obsah málo a že ten motor je takový přidušený. Chtěl bych dát motor po G.O. Fabii 1.4 8 ventil na karburátoru. Přemýšlím jakým karburátorem to osadit, originál tomu moc nepomůže. Mam tu starší jednokomorové karburátory Solex s difuzory 26mm, samozřejmě přetryskovat. U někoho sem viděl že osadil i 2 karburátory z favorita a jezdilo to jak z praku. Nechci rady typu 4 karburátory z motorek a nebo závodní webery. Věděl by někdo optimální průměr diffuzoru na ten motor 1.4, aby ten motor šel pěkně za plynem ?