A teď to na co tady nikdo neodpověděl.
Takže SEDR 130 nebo 136 / 135 tyto karburátory se konstrukčně liší pro větší obsah motoru a vyšší podtlak,.
SEDR má kratší krok plynového pedálu. Nejlépe tam nějak přidělat původní páku z LEKRU, bohužel nejde jen prohodit packy ploška je u každého karbu jinak.
Bude potřeba asi nechat tu odvzdušňovací nádobku se zpátečkou a nějak jí přichytit ke karbu.
Asi by to byla prasárna, ale myslím, že by šlo nové závity pro šrouby nebo štefty vyřezat přímo do favoritího sání ovšem v menším průměru.
Do filtr boxu bude potřeba vyrobit plechovou, nebo tak vložku, protože LEKR má Vetší kruhové hrdlo.
Použít drát + od 15ky na ventil, ponechat podtlak na rozdělovač a do filtrboxu ostatní zrušit.
Podstatné zhoršení oproti LEKRU bude znát hlavně při studeném startu a chodu za studena.
Taky tam asi zase vrátit benzínovou pumpu s packou pokud tam není protože SEDRU prostě padá hladina v plovákové komoře.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr karburátor na Favorite
-> jate-line: hmm lieta to ako divéé 

-> jate-line: neodleva se to?
-> Vrba: Ne karbec je ve stejné poloze jako v řadě 742.136.Na favo sani navařeny mezikus pro sedr, foto asi nemám možná někde v pc.
-> jate-line: poloha je zachovana je mysleno tak,ze karburator je namontovan plovakovkou dopredu,ano? Takze prevarena priruba o 90st.
-> minno: Nastínil jsem, že je jedno o jaký karb. se jedná a proč je správné vyřešit právě seřízení i u sér. karb. s tím že je lepší udělat i do sériového provozu minimální zásah o kterém jsem psal, aby motor šlapal kultivovaněji, mám s tím dobrou zkušenost. Uráží tě to nějak?
-> minno: Ano montážní poloha je zachovaná. Majitel s tím denně jezdil do práce a sem tam si odskočil na nejaký slalom či zavod do vrchu, dnes už s tím jen závodí, ale set up je v podstatě pořád stejný.
Táto debata sa zvrhla podľa mňa dosť nesprávnym smerom. Myslím, že si tu zbytočne zas len niekto honí svoje ego.
Závodné auto a auto na bežné používanie je úplne niečo iné. U závodného auta / motora kopec vecí z toho, čo treba riešiť u auta na bežné jazdenie, odpadá. Netreba riešiť emisie, spotrebu, chod za studena, komfort, atď...
Každý rozumný človek chápe, že závodný motor sa dá určite dobre naladiť s rôznymi typmi karburátorov.... Pôvodný dotaz ale nebol na závodné auto. Kebyže áno, tak to autor príspevku napíše. A ak to tak náhodou je, -> dado1812: by to mal uviesť na pravú mieru.
Celú diskusiu preto vedieme v domnení, že sa jedná o civilný voz. A tam skutočne platí, že dávať SEDR do Favorita/Felicie je veľký krok dozadu.... A preto tu vlastne aj len teoretizujeme, pretože je to taká blbosť, že to ešte nikto pomaly ani neskúšal.
Oceňujem ale príspevok -> jate-line 29.04.17 08:02:10: , aspoň máme všetci potvrdené, že sa to dá a nie sú ani so SEDRom pri jeho nesprávnom natočení voči smeru jazdy problémy... (teda predpokladám, že montážna poloha je zachovaná).
Samozrejme, je každého osobná vec, čo si v svojom aute a ako namontuje a čo komu ako viac vyhovuje. Len sme proste konštatovali zadávateľovi otázky -> dado1812: , že do Favorita určeného na bežné používanie je lepšie ponechať originál karburátor, ako robiť nezmyselné downgrady len preto, že pôvodný karburátor nevie správne nastaviť, či opraviť.
Závodné auto a auto na bežné používanie je úplne niečo iné. U závodného auta / motora kopec vecí z toho, čo treba riešiť u auta na bežné jazdenie, odpadá. Netreba riešiť emisie, spotrebu, chod za studena, komfort, atď...
Každý rozumný človek chápe, že závodný motor sa dá určite dobre naladiť s rôznymi typmi karburátorov.... Pôvodný dotaz ale nebol na závodné auto. Kebyže áno, tak to autor príspevku napíše. A ak to tak náhodou je, -> dado1812: by to mal uviesť na pravú mieru.
Celú diskusiu preto vedieme v domnení, že sa jedná o civilný voz. A tam skutočne platí, že dávať SEDR do Favorita/Felicie je veľký krok dozadu.... A preto tu vlastne aj len teoretizujeme, pretože je to taká blbosť, že to ešte nikto pomaly ani neskúšal.
Oceňujem ale príspevok -> jate-line 29.04.17 08:02:10: , aspoň máme všetci potvrdené, že sa to dá a nie sú ani so SEDRom pri jeho nesprávnom natočení voči smeru jazdy problémy... (teda predpokladám, že montážna poloha je zachovaná).
Samozrejme, je každého osobná vec, čo si v svojom aute a ako namontuje a čo komu ako viac vyhovuje. Len sme proste konštatovali zadávateľovi otázky -> dado1812: , že do Favorita určeného na bežné používanie je lepšie ponechať originál karburátor, ako robiť nezmyselné downgrady len preto, že pôvodný karburátor nevie správne nastaviť, či opraviť.
-> ochoda: Nejsem toho názoru. Jak s LEKR, tak s SEDR jde z 1.4 přes 130 HP, jde o velikosti klapek a difuzorů, směs jde nastavit u obou, LEKR jde za plynem rychleji.
Naposled to říkám, všechny karby po správném seřízení fungují ! Vyloženě závodní karb. je WEBER DCOE, DELLORTO a SOLEX apod. Jak SEDR, tak LEKR jsou konstruovány na bežný provoz. Když vezmu potaz veškeré niance provozu motoru z ladění minimálně stovky motorů, doufám že mohu objektivněji říct, že bych volil na normální provoz LEKR, s tím že bych zvětšil trysku prvního stupně na 95 a správně si seřídil sytič a je s ním více bezproblémový provoz a lepší přechody, tedy reakce po plynu. Při plném sešlápnutí pedálu pojedou oba cca stejně výkonně.
Základní návod : jmjm.cz/clanky-skoda-feli cia-1300-favorit-karburato r-jikov-28-30-lekr-pierbur g-2e3.php
Pro tázajícího... mám doma hromady LEKRÚ. Mohu nějaký bez záruky poslat.
Naposled to říkám, všechny karby po správném seřízení fungují ! Vyloženě závodní karb. je WEBER DCOE, DELLORTO a SOLEX apod. Jak SEDR, tak LEKR jsou konstruovány na bežný provoz. Když vezmu potaz veškeré niance provozu motoru z ladění minimálně stovky motorů, doufám že mohu objektivněji říct, že bych volil na normální provoz LEKR, s tím že bych zvětšil trysku prvního stupně na 95 a správně si seřídil sytič a je s ním více bezproblémový provoz a lepší přechody, tedy reakce po plynu. Při plném sešlápnutí pedálu pojedou oba cca stejně výkonně.
Základní návod : jmjm.cz/clanky-skoda-feli cia-1300-favorit-karburato r-jikov-28-30-lekr-pierbur g-2e3.php
Pro tázajícího... mám doma hromady LEKRÚ. Mohu nějaký bez záruky poslat.
Myslim, že v týhle debatě by bylo docela dobrý vědět, jesi to auto má na normální ježdění nebo závody. Na závoďáka bych si i já dal spíš asi SEDR ale do normálního auta ne.
-> Jiskra: AD1 : Tak ŘJ sériová a sériové věci (vsřikovače atd.) to zvládají jen do určitého okamžiku úprav AD2 : za velké prachy sériovou ŘJ umí naladit opravdu správně pár lidí co já vím, stejně jsou reakce plynu a max. výkon pochybné AD3 : materiálově předpotopní karbec určitě je, ale že by se mu měl tak lehce vyrovnat FAJS za 3900,- to nevím. Ono opravdový weber stojí 8000,- a opět a donekonečna AD4 :
Správně nenaladěný karb. na směsi v celém pásmu ot. k danému motoru a jeho použití je totálně k hovnu úplně každý, to samé z ŘJ !
upravený SEDR na Š1203 - 2070 ccm has. stříkačka : 211 Nm v 3000ot. !!! A 140 HP v 5000ot. !!! Reakce po plynu : z volnoběhu v plném tahu za 0,3-0,5 vteřiny
Tu samou službu umí weber za 8000,-
Co by sis jako stavitel motorů vybral ? ušetřit nebo vyhodit prachy...
Není lepší místo toho plácení o ničem jít na vrakáč, vybrat za pár šušnů několik karbců klidně a prostě zkusit s ním něco dělat a hlavně zkoušet a přemýšlet místo keců jak něco nejede a nefunguje...
Správně nenaladěný karb. na směsi v celém pásmu ot. k danému motoru a jeho použití je totálně k hovnu úplně každý, to samé z ŘJ !
upravený SEDR na Š1203 - 2070 ccm has. stříkačka : 211 Nm v 3000ot. !!! A 140 HP v 5000ot. !!! Reakce po plynu : z volnoběhu v plném tahu za 0,3-0,5 vteřiny

Co by sis jako stavitel motorů vybral ? ušetřit nebo vyhodit prachy...
Není lepší místo toho plácení o ničem jít na vrakáč, vybrat za pár šušnů několik karbců klidně a prostě zkusit s ním něco dělat a hlavně zkoušet a přemýšlet místo keců jak něco nejede a nefunguje...
-> Jiskra: Ale mi jsme se nehnali za největším vykonem, jenom tu poukazuji na původní dotaz a chtěl jsem méně zkušeným pomoct, že to nemáji vzdát. Když se rozhodl pro Sedr, tak že to jede i s ním. A představ si je tam predpotopni kontaktní rozdelovac Pal.

-> jate-line: Tak samozřejmě, že tomu upravenému motoru s MPI se musejí dát jiné hodnoty do ŘJ a nejlépe odladit na brzdě. Chápu, že dát tam SEDR je jednodušší a zvládne to každý... Výkon tam máte jen díky jiným úpravám a ne díky karburátoru z roku raz dva. Ten karbec byl na hovno už tehdá, tak proč tam nedáte Weber když už... Za 3900 je určitě o hodně lepší a navíc s ručním sytičem a příruba je stejná jako SEDR... Pak by to jelo ještě o hodne lépe. Ještě řekni, že tam má kontaktní zapalování :-)))
-> Urbi: Asi nepochopí a nebo nechcou to je ta horší varianta 

-> jate-line: Myslíš že to tady virtáci někdy pochopí ? Že je jedno jaký je tam karb., když je to vše správně nastavený, upravený pro dané použití toho daného motoru a neděje se to z karb. šrot kterých je všude tuny ... Já myslím že mnozí stále nepochopí 

Sedr nijak nepropaguju, už dávno jsem mu tam nabízel ackovy pierburg, ale majitel nechce právě kvůli tomu sytici, takže není pravda to co tu někteří tvrdíte...a dohadujete se o něčem co nemáte vyzkouseno a jen teoreticky tlachate.
-> Jiskra: Kdyby ta felicia měla mpi,tak by nejela lip, protože pan má ješte druhou felicici téměř identický motor (vačka,hlava,výfuk + čip od Jandy) a na asfalt nasazuje tu s tim karburatorem, ta s mpi jede lip od spodu tod vše...
Souhlas že SEDR na 781.136 je ta nejpitomější varianta, kdyby ta felicie měla MPI, tak by jezdila ještě mnohem lépe. SEDR má jen výhodu ve větších difuzorech a oproti standartnímu Lekru tedy lepší plnění. Nicméně to legálně nejspíš nedá emise... A než zastaralý nespolehlivý SEDR jen kvůli difuzorům, tak to se dá sehnat i Pierburg s většími difuzory... SEDR na Fa je TUZING :-).
V této felicii už léta jezdí Sedr a úplně bez problémů, takže řeči typu to bude a nebude fungovat si nechte...když se to správně sejde, tak to jede velice slušně a poráží na zavodech mnohem silnější vozy.
Dávat na fáčko SEDR/EDSR je pěkný nesmysl... Ať jsou důvody tohoto konání jakékoliv. Ten karbec by tam navíc fungoval velice špatně.
-> Lamac: 

Aha,mal som na mysli tento "originál" (foto niekde z netu) .Ale je to jedno,kto vie nastaviť automatiku,vie veľmi dobre aká sprostosť je manuál...
-> dado1812: Jinak, pokud ti blbne sytic na LEKRu, tak s nim pootoc doprava na druhou rysku. (jsou tam 3, 1 na casti co je prisroubovana na karbecu a 2 na krytce ktera je na 3 sroubech a jde s ni otacet)
-> Lamac: V pc mam fotku ficury na plne manualni sytic.
-> dado1812: Slo. ...130/5/6 jsou SEDRy stejny, lisej se jen natryskovanim. Btw, nepotrebujes ani jiny sani, staci ocel. podlozka pod LEKR a udelat tam 4 zavity, vide to, bezne se to dela (akorat opacne). A s tim natocenim maj kluci pravdu.
-> dado1812: Slo. ...130/5/6 jsou SEDRy stejny, lisej se jen natryskovanim. Btw, nepotrebujes ani jiny sani, staci ocel. podlozka pod LEKR a udelat tam 4 zavity, vide to, bezne se to dela (akorat opacne). A s tim natocenim maj kluci pravdu.
-> Vrba: to isté som chcel napísať aj ja...
-> dado1812: SEDR je asi omnoho viac citlivejší na natočenie a na výšku hladiny plavákovej komory ako LEKR. Pri zástavbe SEDR do favorita bude tento karburátor o 90° otočený inak voči stavu, aká je jeho konštrukčná poloha, podľa mňa to nebude chodiť dobre a už z princípu je táto zástavba blbosť, návrat o 10 krokov späť.
LEKR je na natočenie blbuvzdorný, preto aj v škodovke s motorom vzadu pri otočení o 90° funguje normálne.
Na jazdenie do lesa táto prestavba možno OK, ale na bežné používanie je to nezmysel.
-> dado1812: SEDR je asi omnoho viac citlivejší na natočenie a na výšku hladiny plavákovej komory ako LEKR. Pri zástavbe SEDR do favorita bude tento karburátor o 90° otočený inak voči stavu, aká je jeho konštrukčná poloha, podľa mňa to nebude chodiť dobre a už z princípu je táto zástavba blbosť, návrat o 10 krokov späť.
LEKR je na natočenie blbuvzdorný, preto aj v škodovke s motorom vzadu pri otočení o 90° funguje normálne.
Na jazdenie do lesa táto prestavba možno OK, ale na bežné používanie je to nezmysel.
Hlavne by tam mel byt SEDR uplne jinak natočenej,pochybuju,že to saní je převařené tak,aby byl karbec plovakovou komorou dopředu a ne doboku.
-> dado1812: A konstroloval jsi chování přívěry za studena a při zahřívání? Zapínáš správně ten automatický sytič? Nemáš problémy s "únikem" podtlaku? Namísto vymýšlení volovin se SEDRem, když sem napíšeš přesně, co ti to dělá za jakých okolností, můžeme ti pomoct spíš ... já bych ted karbec reklamoval tam, kde ti ho dělali, pokud nesplňuje po správné instalaci předepsané požadavky.
-> MisakusX 27.04.17 23:40:10: pružinky sú takisto nové
-> dado1812: Tak máš u sytiče vychozené pružinky, to při repasi obvykle technici neřeší, nic závažnějšího bych v tom neviděl, stačilo by zkontrolovat chování klapky sytiče, ale... ale nechceš to řešit, dobře ... zkus SEDR, snad s ním bude starostí méně.
-> ochoda 27.04.17 20:54:47: V podstate nešlo by tam dať rovno SEDR pre 135-ťkový motor? (podľa katalógu označenie 3222)
Popravde, ja už s tým LEKRom nechcem mať nič spoločné. Motor aj karburátor po GO, a ono to si to stále robí čo chce. Nemám na to už nervy a ani čas (ostatne, aj tak som pri tom strávil už veľa času a výsledok žiaden). Čiže na LEKR ma už nepresvedčí nič. SEDR poznám a vyviesť lanko na manuálny sytič je to najjednoduchšie čo môžem spraviť. To sanie s "redukciou" síce ešte nemám doma, majiteľ ale vravel že mal na tom karbec z Rapida. Počkám až to príde domov a pozriem sa na to.
Isto manuálny sytič?..,alebo manuálne vypínanie sytiča?Všetky ovládače na lekra čo som kedy videl,ho iba predčasne vypínali.
A co takhle to naučit jezdit na dřevoplyn? Ten taky neměl automaticky sytič... Lekr znám velmi do detailu a měnit ho za Sedr je volovina na Ntou, pokud ti to správně nefunguje, oprav pořádně ten LEKR ... koneckonců se dá i na Lekr sehnat manuální sytič.
Tak vono proč si neztížit provoz auta něčím starším manuálním :-D lidi tam cpou MPi ale někdo jde cestou karbce z předchozího modelu 

-> Čokin: Vím.
Spousta lidí ho jezdí na upravených motorech, ale na seriovej mi příde lepší LEKR, je podle mě blbuvzdornější a míň se časem rozšteluje. (Jinak, je to jen můj názor. Zeptal se, tak sem mu zdělil jak to vidím já. Klidně může přijít někdo další a doporučovat mu SEDR.) ...zkrátka, pro běžné použití do favorita, mi LEKR a automatickej sytič (a to sem ho nikdy nechtěl) připadá jako jasná volba. 


-> ochoda: Vidíš a já ho jezdím na 1500ccm Fábii a nikdy jsem sním nějaký zásadní problém neměl. Jestli to spíš není o tom jak se kdo k tomu postaví......
Prvně zkontroluj, jesi ta podložka není navařená pod úhlem pro 742 (105/120...). Potom potřebuješ SEDR 3220 (tušim) natryskovanej pro 135 motor. ...jinak, "to neděláš dobře jaromíre". SEDR (EDSR) je zinkovej srací se ingot.
(Chápu, že do 120 to patří tak ho tam lidi jezdí, ok, ale cpát ho do fáva? Když LEKR funguje líp, nekroutí se apod? Podle mě kravina.) ...musíš natáhnout lanko na sytič, hodit jiný svody (ty teda máš), řešit redukci na filtrbox nebo jinej filtrbox. cca

Najvhodnejší by tam bol LEKR...Rieš príčinu,nie dôsledok.Veď nastaviť tú automatiku zaberie pár minút,a isto je to vhodnejšie ako ťahať lanká na ručný...a uź keď sa ho tak bojíš,daj ho preč úplne..
K podložke,budeš ju musieť dať prerobiť,nebude ti sedieť sklon a ten smiešny karburátor bude našikmo..
K podložke,budeš ju musieť dať prerobiť,nebude ti sedieť sklon a ten smiešny karburátor bude našikmo..
Zdravím.
Na mojom Favorite 135 som sa rozhodol, že by som chcel vymeniť favoriťácky karbec za klasický SEDR (dôvody sa mi tu nechce písať, jedným z nich je aj automatický sytič, ktorého som sa chcel zbaviť). Kúpil som nové favoriťácke sanie s úpravou, kde je navarená podložka pre karburátory pre 120 (a ďalšie príbuzné "odrody"). Ide mi ale o Vaše rady, a zároveň aj trošku vysvetlenia, mám v tom trocha zmätok. V prvom rade, ktorý zvoliť - SEDR alebo EDSR? Takisto aj typové označenie, je jedno ktorý z týchto karburátorov použijem? Už som toho aj veľa prečítal, no bol by som rád, keby mi niekto ujasnil, aké sú medzi jednotlivými typmi rozdiely a ktorý by bol v tomto prípade najvhodnejší.
Vopred vďaka za info :-)
Na mojom Favorite 135 som sa rozhodol, že by som chcel vymeniť favoriťácky karbec za klasický SEDR (dôvody sa mi tu nechce písať, jedným z nich je aj automatický sytič, ktorého som sa chcel zbaviť). Kúpil som nové favoriťácke sanie s úpravou, kde je navarená podložka pre karburátory pre 120 (a ďalšie príbuzné "odrody"). Ide mi ale o Vaše rady, a zároveň aj trošku vysvetlenia, mám v tom trocha zmätok. V prvom rade, ktorý zvoliť - SEDR alebo EDSR? Takisto aj typové označenie, je jedno ktorý z týchto karburátorov použijem? Už som toho aj veľa prečítal, no bol by som rád, keby mi niekto ujasnil, aké sú medzi jednotlivými typmi rozdiely a ktorý by bol v tomto prípade najvhodnejší.
Vopred vďaka za info :-)