
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volnoběh
Tak závada vyřešena ovládání 2 stupně dřelo o ten plech co je pod karburátorem, takže jsem rozladil karbec zbytečně teď to škube když jsem přidal směs škubalo to ješte víc asi to bude bohatý

-> King: Já zrovna dnes zkoušel jak se otvirají klapky a vytočil jsem to cca na 5,5tisíce bez otevření druhé klapky.Ale měl jsem sundaný filtrbox.
-> srdcar 120L: Tak to nemuzu slouzit, protoze na moji aktualni mnichovsky "škůdce " to nevyzkousim, ale pripoustim, ze se to na neupravenym sedru muze takhle chovat. Ale z toho, co si po deseti letech pamatuju, si vybavuju, ze na vytoceni motoru do "do cervenyho" (bez zateze) staci jenom nijak velky pootevreni 1. klapky a ta tu 2. klapku bohuzel mechanicky blokuje. Mel jsem to tenkrat ztizeny tim, ze jsem dostal jako protisluzbu odlehcenej setrvak, se kterym vylitnou otacky do maxima na miste za par pikosekund a tak byla aktivace 2. klapky videt jenom na okamzicek...
-> King: Jo, ten konec jsem přehlídl. Je to na vstupu do difuzorů. No, když máš nasazený filtrbox, tak tam je určitý podtlak. Samozřejmě bez filtrboxu tam není téměř žádný, jak uvádíš.
Nevím, jak u tvé ale u mé škůdky přes půl plynu před odblokováním 2.klapky membrána táhne táhlo nahoru a při odblokování páčkou 1.klapky částečně otevře 2.klapku. Naplno samozřejmě ne.
Nevím, jak u tvé ale u mé škůdky přes půl plynu před odblokováním 2.klapky membrána táhne táhlo nahoru a při odblokování páčkou 1.klapky částečně otevře 2.klapku. Naplno samozřejmě ne.
-> srdcar 120L: "... Není pravdou, že se to povede jen na okamžik, otevření je závislé na podtlaku v sání...."
Ehhm...otevření 2. klapky SEDRu je závislé na potlaku v místech, kde vyúsťují kanálky systému podlakovýho ovládání do difuzorů. Od toho se odvíjí to, že při přidávání plynu NA MÍSTĚ, nejsem schopen DLOUHODOBĚ vytvořit podmínky pro aktivaci podtlakovýho ovládání 2. klapky.
Důvod je prostej - motoru bez zátěže stačí na dosažení max. otáček jenom mírný otevření 1. klapky a i kdyby neexistovalo mech. blokování 2. klapky klapkou první, podtlak NAD klapkama není v režimu minimální zátěže takovej, aby membránu aktivoval. Dlouhodobá aktivace 2. klapice se dá pozorovat jenom za jízdy nebo na brzdě
Ehhm...otevření 2. klapky SEDRu je závislé na potlaku v místech, kde vyúsťují kanálky systému podlakovýho ovládání do difuzorů. Od toho se odvíjí to, že při přidávání plynu NA MÍSTĚ, nejsem schopen DLOUHODOBĚ vytvořit podmínky pro aktivaci podtlakovýho ovládání 2. klapky.
Důvod je prostej - motoru bez zátěže stačí na dosažení max. otáček jenom mírný otevření 1. klapky a i kdyby neexistovalo mech. blokování 2. klapky klapkou první, podtlak NAD klapkama není v režimu minimální zátěže takovej, aby membránu aktivoval. Dlouhodobá aktivace 2. klapice se dá pozorovat jenom za jízdy nebo na brzdě

Saje falesny vzduch
-> shade105: Klapka 2. stupně je blokována páčkou otevření 1. stupně. Na 1.stupni je páčka s pružinkou, která umožní otevření 2.stupně až v určitém úhlu otevření 1. stupně, při současném zdvižení podtlakem. Pokud podtlak správně nefunguje(poškozená membrána), klapka se neotevře. A při zavření 1.klapky se musí zavřít i druhá klapka mechanicky. Takže ti něco drhne. Když i naprázdno přidáš plyn naplno a uvolní se blokování 2.klapky, membrána podtlaku musí otevřít 2.klapku bez problémů. To, jestli je podtlaková membrána dobrá nebo špatná, zjistíš jednoduše tak, že po povolení 2 šroubků, které ji drží a zatlačení tyčky s pružinkou ovládání 2.klapky, ucpeš prstem trubičku, kterou nasává membrána z karbce. Povolíš tyčku s pružinkou. Pokud je membrána v pořádku, tyčka zůstane ve stejné poloze. Pokud je membrána vadná, tyčka vyjede ven. Není pravdou, že se to povede jen na okamžik, otevření je závislé na podtlaku v sání.
-> shade105: Vyčištění a promazání neškodí, ale chápu to správně, žes povolil 2 šroubky na hřídeli a pokusil ses klapku zafixovat v poloze, kdy nejlíp zavírá komoru (proti světlu)?
Jinak aktivovat 2. klapku na stojícím autě se podaří jedině při prudkým přidání plynu a jenom na okamžik, kdy roztáčející se setrvák přredstavuje pro motor aspoň symbolickou zátěž. Podmínkou je neporušená membrána a těsnost spoje "ufa" a karbu. Ty původní membrány mají obvykle někde trhlinu, která se projeví třeba jenom při určitý výchylce membrány...
Jinak aktivovat 2. klapku na stojícím autě se podaří jedině při prudkým přidání plynu a jenom na okamžik, kdy roztáčející se setrvák přredstavuje pro motor aspoň symbolickou zátěž. Podmínkou je neporušená membrána a těsnost spoje "ufa" a karbu. Ty původní membrány mají obvykle někde trhlinu, která se projeví třeba jenom při určitý výchylce membrány...
Tak jsem na to došel klapka 2 stupně sice chodí lehce ale neopřela se až na doraz.Nevíte jak to opravit stačí to namazat? když tu klapku dám rukou na doraz tak sroubkama to seridim ale klapka neotevře jen membrána chodí 

-> shade105: Když kouří černě, má bohatou směs. Překontroluj hladinu v plovákové komoře a zda těsní jehlový ventil plováku. Dál se podívej, jestli máš u volnoběžných trysek zašroubované záslepky, tam ti to může sát vzduch do volnoběhu, taky jestli máš skleněnou kuličku pod injektorem ( to je ta ohnutá mosazná trubička do první komory, když sundáš víko karbce) Protože kdyby toto bylo v pořádku, tak by při zašroubovaných ladicích šroubech vzduchu a bohatosti motor na volnoběh zhasl. Překontroluj taky dotažení trysek a vzdušníků.
-> shade105: Řekl bych, že jo.
Díky za radu stačí když je vyměním na těch dvou seřizovacích šroubkách?
To s těma kroužkama je dobrá úvaha. To by chtělo vyměnit aji preventivně, oni rádi ztvrdly, praskly, a pak můžeš kroutit do alelůja. To by bylo asi první co bych teda na tvojem místě zkusil. Nechali se koupit tušim normálně v autodílech.
-> shade105: Možná proto máš vše dotažené na max a nereaguje to
Lanko od plynu je volné okroužky jsem neměnil
-> shade105: Jak jsi to umyl na mycím stole, ta kapalina je dost agresivní. Možná sis zničil všechny O kroužky.
Nemáš moc pootevřený klapky na karbecu? Eventuelně moc došponovaný lanko (strunu) ?
Ahoj všichni mám problém na škodě 105 jsem měnil těsnění pod hlavou a od té doby mám vysoký volnoběh. Karburátor jsem umíval v práci na micím stole a pak do sucha vyfoukal a přetěsnil. Zkoušel jsem všechny hadice ok vzduch i bohatost směsi zatáhlé na max a motor běží furt na těch 1500ot. filtrbox sedí dotahoval jsem ho s citem, filtr novej, klapka druhého stupně chodí lehce, elektromagnet cvakne, lanko plynu volné, sitič stáhlej na doraz. Ještě se mi zdá, že kouří do černa a dost žere a tupě jede, svíčky černé karburátor sedr r.v.1987 už fakt nevím poraďte prosím.
