skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přehřívání motoru
-> vaclav3: Dík za radu , taky možnost .. Jestli nepomůže ani tohle , tak to vidím na to těsnění pod hlavou a nato si sám netroufnu : ((
Tak jsem zkusil ten termostat starej i novej dát do horké vody . Otevřeli se oba ten novej dřív a měl jsem dojem, že i víc. Dal jsem tam novej , ale ještě nevyzkoušel , nějak nestíhám.
-> Edis:
Máš prověšenou hadici mezi expanzkou a termostatem. Zkus ji zakrátit na přijatelnou míru a popřípadě kusem drátu, nebo něčím podobným podvěsit.
Pokud s ní po delším stání zahýbeš, tak si to v expanzce zabublá. Je to vzduch, který se drží pod termostatem.... nejvyšší místo soustavy, a díky prověšené hadici nemůže uniknout.
Termostat neotvírá, poněvadž je pod ním vzduchová bublina.
Máš prověšenou hadici mezi expanzkou a termostatem. Zkus ji zakrátit na přijatelnou míru a popřípadě kusem drátu, nebo něčím podobným podvěsit.
Pokud s ní po delším stání zahýbeš, tak si to v expanzce zabublá. Je to vzduch, který se drží pod termostatem.... nejvyšší místo soustavy, a díky prověšené hadici nemůže uniknout.
Termostat neotvírá, poněvadž je pod ním vzduchová bublina.
-> Edis: Vyndej ho a dej ho do horký vody a ohřívej - a uvidíš, jestli otvírá
A až ho budeš vyndavat, pamatuj si jak tam byl
A až ho budeš vyndavat, pamatuj si jak tam byl
-> David29: Mám ho zkusit vyměnit ?Nebo jak poznám,že je ok ?
-> Edis: Termostat?
-> Edis: Tak jsem dnes nechal běžet motor asi 20 - 30 min. zahřál se na provozní teplotu , nepřehříval se . Hadice byli standartně měkké nebyli nějak natlakované . Možná budu za blbce , ale když jsem otevřel ovzdušňovací ventil vepředu , tak netekla žádná kapalina . Nevím jestli je to normální ..?? Co myslíte,že to tedy může být , co navrhujete ?Díkes..
-> David29: Děkuju , dnes to vyzkouším . Díky za rady z toho těsnění teda nebudu mít moc radost , na druhou stranu když to nebude nic horšího ..
Voda vypadá jak?
Jestli to do ní tlakuje, tak za prvé po startu budou tvrdý (natlakovaný) hadice, a nebude čistá a bude smrdět po spalinách
Pokud nemá výše napsané příznaky, začal bych termostatem (ale starý termostat zatím nevyhazuj, dokud se to nepotvrdí)
Jestli to do ní tlakuje, tak za prvé po startu budou tvrdý (natlakovaný) hadice, a nebude čistá a bude smrdět po spalinách
Pokud nemá výše napsané příznaky, začal bych termostatem (ale starý termostat zatím nevyhazuj, dokud se to nepotvrdí)
-> Edis: nemusi byt voda v oleji, staci ked tlakuje do vody, vzduch sa nahromadi pri temostate, ten sa neotvori a voda sa zacne vriat.
Kdyby to bylo těsnění , tak bude voda v oleji . olej je ok , jen se prostě po chvilce hřeje.
Těsnění pod hlavou od nejjednoduššho,po prasklá hlava,praslá vložka .. Pochopitelně předpokládám že je v pořádku klinovej řemen který pohání vodní pumpu,vodní pumpa se točí, atd.
Chci se zeptat , zhruba po 5 km se mi začíná vařit voda , přetéká z expancky . Přijde mi jako kdyby necirkulovala do celého oběhu. Co to může být ? Termostat , vodní pumpa ? Dík za rady.