skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repas karburatoru
prohledat
72 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.03.2017 do 02.03.2024, založil/a divimedved
20:05:27
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Diky, zkusim to zprasit svepomoci. Kdyz to nevyjde, tak bych te prudil
20:03:08
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dej druhovýrobní membránku, docela fungujou. Ale musíš ji dát opačně, než je originál - tou podložkou pod nýtem tu druhošku zmršili...
Kdybys nechtěl shánět nebo někde objednávat membránu, tak se někdy stav - ideálně i s autem
Kdybys nechtěl shánět nebo někde objednávat membránu, tak se někdy stav - ideálně i s autem
19:59:37
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Diky, zkusim na to mrknout.
Jedu tak dvakrat do roka :-( Je to moje bezova no...
Jedu tak dvakrat do roka :-( Je to moje bezova no...
19:57:16
02.03.2024
02.03.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Může být. Pokud je to nějaká "uloženka", co jede párkrát za rok, tak membrána akceleračky bude jako kámen... :-/
19:19:31
02.03.2024
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Kdyz jedu skodovkou treba na dvojku pres retarder, prejedu ho, pridam plyn, auto jakoby zpomali, chvili se nic nedeje a pak vystreli dopredu. To bude problem s akceleracni pumpickou? Jinak za jizdy ok, volnobeh ok.
11:03:13
07.01.2024
07.01.2024
mishom
-> Bukaj:
Chcel som obe diery prevrtat aj struzit sucasne aby boli urcite suose. To sa aj tak nepodarilo, takze ano, nema zmysel to prevrtavat cele(v domacich podmienkach). Staci polovica hlbky, nebude treba zacistovat futro okolo klapky (aj ked tam to ani original nejak moc nedosada)
Vyrovnanie osiciek po dotiahnuti mi nenapadlo, vdaka za tip. Vyskusal som to, ale problem nebol v tom. V 8.00mm trubicke ide osicka krasne lahko (s jemnou volou) aj bez dotiahnutia. Potom v karburatore: nedotiahnuta klapka - podla natocenia sem tam jemne zadrhava a dotiahnuta ide lahko. V mojom pripade ale klapkou islo ledva pohnut, to bolo nesuosostou dier.
Ak by sa podarilo perfektne opravit ulozenie osiciek, limity tesnosti noveho karburatoru to splnat nebude, ale vadi to? Klapka aj tak nema byt uplne uzavreta, odliatku by sa nemala dotykat. Takze proste nastavim mensiu volu klapky. No a urcite to bude tesnit lepsie ako predtym, resp kusok netestnit ale stale rovnako, a volnobeh mozno bude kolisat menej
Vyhrabal som este nejaky "zanovny" sedr (ktory som z neznameho dovodu pred 12rokmi vymontoval) ten ma malicke vole, ani nie je prehnuty, skusim prejst emisie s nim a opravu osiciek odkladam na "ked budem mat chut a cas"
Chcel som obe diery prevrtat aj struzit sucasne aby boli urcite suose. To sa aj tak nepodarilo, takze ano, nema zmysel to prevrtavat cele(v domacich podmienkach). Staci polovica hlbky, nebude treba zacistovat futro okolo klapky (aj ked tam to ani original nejak moc nedosada)
Vyrovnanie osiciek po dotiahnuti mi nenapadlo, vdaka za tip. Vyskusal som to, ale problem nebol v tom. V 8.00mm trubicke ide osicka krasne lahko (s jemnou volou) aj bez dotiahnutia. Potom v karburatore: nedotiahnuta klapka - podla natocenia sem tam jemne zadrhava a dotiahnuta ide lahko. V mojom pripade ale klapkou islo ledva pohnut, to bolo nesuosostou dier.
Ak by sa podarilo perfektne opravit ulozenie osiciek, limity tesnosti noveho karburatoru to splnat nebude, ale vadi to? Klapka aj tak nema byt uplne uzavreta, odliatku by sa nemala dotykat. Takze proste nastavim mensiu volu klapky. No a urcite to bude tesnit lepsie ako predtym, resp kusok netestnit ale stale rovnako, a volnobeh mozno bude kolisat menej
Vyhrabal som este nejaky "zanovny" sedr (ktory som z neznameho dovodu pred 12rokmi vymontoval) ten ma malicke vole, ani nie je prehnuty, skusim prejst emisie s nim a opravu osiciek odkladam na "ked budem mat chut a cas"
12:59:11
01.01.2024
01.01.2024
Bukaj
-> mishom: První chyba je provrtávat celé uložení osičky klapky pro vsazení pouzder - závrt pro pouzdro udělej jen do poloviny hloubky "masa" odlitku (cca 15-20 mm), aby dosedací plocha klapky nebyla poškozena vývrtem.
Další detail: Osičky klapek ve volném stavu (bez klapky) jsou trochu roztažené a je v nich pnutí, stáhnou se až po dotažení klapek (šroubky M4x6,5), navíc zaklepnutím (zajištěním) těchto šroubků po dotažení se tvarově přizpůsobí ("sedne") uložení. Takže zkoušet vůli osiček "nasucho" bez dotažených klapek je na nic.
Jinak osazení pro O-kroužek také nic nevyřeší - problém není v tom, že by karburátor s vůlí v uložení přisával vzduch kolem osky klapky, ale v proměnlivosti nastavení klapky (po uzavření klapky není vždy stejná štěrbina mezi klapkou a dosedací plochou a tedy je i proměnlivý volnoběh).
A hlavní důvod, proč samotná oprava uložení osiček není spásou, je ten, že u karburátoru, který má již vyběhané uložení osičky klapky I. stupně, jsou vlivem opotřebení vydřené i boční dosedací plochy - jak samotné klapky, tak (především) měkkého zinkového odlitku tělesa karburátoru.
Takže i kdyby se povedlo perfektně opravit uložení osiček a použily se funglnové klapky, tak klapky nebudou správně dosedat na stěnu vývrtu odlitku pod difuzory - a tedy karburátor pravděpodobně stejně nebude vyhovovat limitům těsnosti klapek, stanoveným výrobcem...
Řešením by bylo buď přestružit dosedací plochu pro klapku na větší průměr a vyrobit novou, abnormální klapku (což nebude úplně jednoduché a v domácích podmínkách je to asi nerealizovatelné), nebo vyrobit "pouzdro" o průměru původního vývrtu a toto pouzdro vsadit do odlitku tělesa karburátoru, což zase znemožňují kanálky (vyústění kanálů volnoběhu, podtlakové kanálky, ...), vrtané v tomto prostoru...
Další detail: Osičky klapek ve volném stavu (bez klapky) jsou trochu roztažené a je v nich pnutí, stáhnou se až po dotažení klapek (šroubky M4x6,5), navíc zaklepnutím (zajištěním) těchto šroubků po dotažení se tvarově přizpůsobí ("sedne") uložení. Takže zkoušet vůli osiček "nasucho" bez dotažených klapek je na nic.
Jinak osazení pro O-kroužek také nic nevyřeší - problém není v tom, že by karburátor s vůlí v uložení přisával vzduch kolem osky klapky, ale v proměnlivosti nastavení klapky (po uzavření klapky není vždy stejná štěrbina mezi klapkou a dosedací plochou a tedy je i proměnlivý volnoběh).
A hlavní důvod, proč samotná oprava uložení osiček není spásou, je ten, že u karburátoru, který má již vyběhané uložení osičky klapky I. stupně, jsou vlivem opotřebení vydřené i boční dosedací plochy - jak samotné klapky, tak (především) měkkého zinkového odlitku tělesa karburátoru.
Takže i kdyby se povedlo perfektně opravit uložení osiček a použily se funglnové klapky, tak klapky nebudou správně dosedat na stěnu vývrtu odlitku pod difuzory - a tedy karburátor pravděpodobně stejně nebude vyhovovat limitům těsnosti klapek, stanoveným výrobcem...
Řešením by bylo buď přestružit dosedací plochu pro klapku na větší průměr a vyrobit novou, abnormální klapku (což nebude úplně jednoduché a v domácích podmínkách je to asi nerealizovatelné), nebo vyrobit "pouzdro" o průměru původního vývrtu a toto pouzdro vsadit do odlitku tělesa karburátoru, což zase znemožňují kanálky (vyústění kanálů volnoběhu, podtlakové kanálky, ...), vrtané v tomto prostoru...
15:22:08
31.12.2023
31.12.2023
mishom
Tak ja som sa do toho pustil. Na skusku EDSR s totalne krivou niekolkokrat rovnanou a zabrusovanou prirubou. Nie je to take jednoduche ako sa na prvy pohlad zda.
pokus c1.: Diera osky postupne prevrtana na 8.9mm rucne akuvrtackou. Vrtak sa vzdy pekne sam vystredil v povodnej diere a presiel az do druhej. Nasledne nalisovane/naklepnute mosadzne futra
pokus c2.: Stojanova vrtacka s minimalnimi volami so zverakom. Vrtacka na dieru vystredena podla dlheho vrtaku (8mm) cez povodne diery. Nasledne prevrtane na jeden tah a jedno upnutie 9mm vrtakom, tak isto naklepnute mosadzne futra.
V oboch pripadoch som futra vystruzil 8H8 vystruznikom. Vysledok je v oboch pripadoch nedobry. Oska ide v samostatnom futre hladko (a s volou lebo oska je 7.95mm) ale cez obe futra ide velmi ztuha. Pokial to vystruzim/prevrtam tak aby dobre bolo, aby sla lahko, potom je diera (na konci) cca 8.1mm a to uz je vola ktora tam bolo povodne. Tj, ked osku 1 stupna zastrcim len do jedneho futra, vykyv na konci je cca 1mm. Ked do oboch tak 0. Co neviem je aku volu tam ma novy karburator, mozno je to v pohode vola. Pripisujem to tomu, ze pracovna plocha vystruzniku nie je dostatocne dlha na to aby plne presiel oboma otvormi. Dosatane sa tak na jeden a pol otvoru, potom musim ist z druhej strany. Dlhsi vystruznik som zatial (na aliexprese) nenasiel
Ako dalsie pokusy planujem:
c3.: futro nelisovat ale jednoducho nalepit spolu s vlozenou oskou. Iba tak docielim suosost futier.
c4.: Pouzit teflonove futro, to sa pri prilisnom tlaku vie trochu poddat a to by mohlo vyriesit drobnu nesuosost.
No nakoniec mozno uplne staci spravit na konce ulozenia osiek vybratia na o-kruzky (rovnako aj na osku sytica). Skusal to uz niekto? predpokladam, ze keby to bolo take jednoduche, uz by to tak kazdy mal spravene
pokus c1.: Diera osky postupne prevrtana na 8.9mm rucne akuvrtackou. Vrtak sa vzdy pekne sam vystredil v povodnej diere a presiel az do druhej. Nasledne nalisovane/naklepnute mosadzne futra
pokus c2.: Stojanova vrtacka s minimalnimi volami so zverakom. Vrtacka na dieru vystredena podla dlheho vrtaku (8mm) cez povodne diery. Nasledne prevrtane na jeden tah a jedno upnutie 9mm vrtakom, tak isto naklepnute mosadzne futra.
V oboch pripadoch som futra vystruzil 8H8 vystruznikom. Vysledok je v oboch pripadoch nedobry. Oska ide v samostatnom futre hladko (a s volou lebo oska je 7.95mm) ale cez obe futra ide velmi ztuha. Pokial to vystruzim/prevrtam tak aby dobre bolo, aby sla lahko, potom je diera (na konci) cca 8.1mm a to uz je vola ktora tam bolo povodne. Tj, ked osku 1 stupna zastrcim len do jedneho futra, vykyv na konci je cca 1mm. Ked do oboch tak 0. Co neviem je aku volu tam ma novy karburator, mozno je to v pohode vola. Pripisujem to tomu, ze pracovna plocha vystruzniku nie je dostatocne dlha na to aby plne presiel oboma otvormi. Dosatane sa tak na jeden a pol otvoru, potom musim ist z druhej strany. Dlhsi vystruznik som zatial (na aliexprese) nenasiel
Ako dalsie pokusy planujem:
c3.: futro nelisovat ale jednoducho nalepit spolu s vlozenou oskou. Iba tak docielim suosost futier.
c4.: Pouzit teflonove futro, to sa pri prilisnom tlaku vie trochu poddat a to by mohlo vyriesit drobnu nesuosost.
No nakoniec mozno uplne staci spravit na konce ulozenia osiek vybratia na o-kruzky (rovnako aj na osku sytica). Skusal to uz niekto? predpokladam, ze keby to bolo take jednoduche, uz by to tak kazdy mal spravene
21:15:02
28.02.2021
28.02.2021
SO545
-> Bukaj 28.02.21 21:04:51: to by som chcel zverit niekomu co to nerobi prvy krat.
chcelo by to jemne prebrusit hriadelku.
potom nalisovat puzdra a vystruzit na spravnu toleranciu...
poskladat to uz je brnkacka.
Karburator co som daval -odbornikovy. na repas bol tak trosku spraseny
Ak nezostane nic ine tak si dam nabrusit vystruznik podla obrusenej hriadelky a snad to klapne doma. ale ak by to vedel niekto v 1A za tych 2000kc tak sa rad budem venovat niecomu inemu.
chcelo by to jemne prebrusit hriadelku.
potom nalisovat puzdra a vystruzit na spravnu toleranciu...
poskladat to uz je brnkacka.
Karburator co som daval -odbornikovy. na repas bol tak trosku spraseny
Ak nezostane nic ine tak si dam nabrusit vystruznik podla obrusenej hriadelky a snad to klapne doma. ale ak by to vedel niekto v 1A za tych 2000kc tak sa rad budem venovat niecomu inemu.
21:04:51
28.02.2021
28.02.2021
Bukaj
-> SO545: Už si nepamatuju, kde jsem to poptával a je to už nějakou dobu. Ale však Ty jsi také zručný strojař - neříkej, že nemáš někde nějakou "barterovou" možnost
20:03:39
28.02.2021
28.02.2021
SO545
-> Bukaj 28.02.21 17:58:19: ja mam DDSR kde je vola v puzdrach.
1000kc za hriadelku v pohode dam ak bude zarucena kvalita.
Moj tam jemnu volu ma. To nema cenu skladat.
1000kc za hriadelku v pohode dam ak bude zarucena kvalita.
Moj tam jemnu volu ma. To nema cenu skladat.
17:58:19
28.02.2021
28.02.2021
Bukaj
-> SO545: Asi před dvěma lety jsem to poptával (jen ne u DDSR, ale EDSR/SEDR, ale to je fuk) a sdělili mi cenu cca 1000 Kč za jednu hřídelku (bronzová futra) - což se jaksi stále nevyplatí. Sice sehnat zinkový Jikov bez vůle na hřídelce klapky I. stupně je téměř zázrak, ale i zázraky se dějí
Spíš se divím, že zrovna DDSR - zatím všechny, které mi prošly rukama, byly bez vůlí - ten hliník má něco do sebe oproti tomu blbýmu zinku...
Spíš se divím, že zrovna DDSR - zatím všechny, které mi prošly rukama, byly bez vůlí - ten hliník má něco do sebe oproti tomu blbýmu zinku...
13:36:42
28.02.2021
28.02.2021
SO545
prifaram sem.
Potrebujem vyvlozkovat hriadelky na DDSR. Je niekto co to robi a mate na neho kontakt ??? Vdaka za kazde nasmerovanie.
Potrebujem vyvlozkovat hriadelky na DDSR. Je niekto co to robi a mate na neho kontakt ??? Vdaka za kazde nasmerovanie.
11:23:08
04.06.2020
04.06.2020
Jozka
-> Luboš: Jirouš (Ocelot - Žacléř - 1203) už karby nedělá ?
(teda úplně nevím, jestli to ještě jsou východní Čechy, nebo spíš Polsko)..
(teda úplně nevím, jestli to ještě jsou východní Čechy, nebo spíš Polsko)..
10:42:51
04.06.2020
04.06.2020
Luboš
Oživím téma. Znáte někoho dobrého na repas sedra, nejlépe ve vých. čechách?
Tady na virtu vím o Bukajovi, ale ten je prý přes léto časově vytížen.
Tady na virtu vím o Bukajovi, ale ten je prý přes léto časově vytížen.
21:57:12
13.11.2017
13.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Petr Urban 13.11.17 17:59:24: -> Evž@ 13.11.17 18:32:58: blbe to podtlakove ovladani druhe komory, lepsi z lady 1500 nebo 1600, kde je to mechanika a ja blbec mohl fungl novej v rusku koupit za v prepoctu necelych 1500,- kc :/ koukal jsem tam na nej v mototechne... mel jsem ho v rapidu nekdy v r.2007 a jezdilo to s nim velmi dobre, hlavne plne seslapnuti plynu bylo fakt oproti sedru znat, pak se udelala dira v plovaku :/
18:32:58
13.11.2017
13.11.2017
Evž@
-> Urbi: jo...nebo 105 přetočenej na 24-26 :D..funguje to hezky
17:59:24
13.11.2017
13.11.2017
Petr Urban
-> Evž@: Nejlíp z tatry
11:35:09
13.11.2017
13.11.2017
Evž@
Sedr je dobrej karbec....třeba na LPG :D.
17:22:19
12.11.2017
12.11.2017
Čokin
-> minno: Prý všechno zlo musí z domu ven Japonec je japonec
20:58:58
10.11.2017
10.11.2017
minno
-> MOLSO: Po dlhom zvažovaní som sa rozhodol: Odpúšťam
20:45:04
10.11.2017
10.11.2017
MOLSO
-> minno: aj ked mi to nikdy nezabudnes, budem sa s tym musiet zmierit
20:42:54
10.11.2017
10.11.2017
minno
-> MOLSO: neviem, či ti prepáčim
17:29:49
10.11.2017
10.11.2017
MOLSO
-> minno: sorry, somsi to zle pamatal
13:05:11
10.11.2017
10.11.2017
minno
-> Urbi: o tom nik nepochybuje
12:51:43
10.11.2017
10.11.2017
Petr Urban
-> minno: A mně je to jedno... udělám dobrý jak SEDR, tak LEKR a oba pojedou...
09:14:58
10.11.2017
10.11.2017
minno
-> Jarda - zrušená registrace 09.11.17 22:14:54: Ja som sa už zbavil všetkého ohľadom SEDRa a kyvky, nemám už doma nič :) Zlo musí ísť z domu.
-> Jiskra: Amen :)
-> Jiskra: Amen :)
09:08:27
10.11.2017
10.11.2017
minno
-> MOLSO 09.11.17 23:21:21: Spodná časť jest totok, ale ani tam nie je nič po obvode, len čosi okolo difúzorov - čo ide aj tak okolo tesnenia, ak ma pamäť neklame.
08:52:32
10.11.2017
10.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Jiskra - zrušená registrace 10.11.17 08:39:00: njn, do BAZe lekr davat nechci a do zlutaka mi na lpg taky lepsi neprijde... Tam jsem si jist bude idealni lada karb s mechanickym ovladanim obou klapek... Jeden doma mam, ale to je vrak, super je, ze sedi i priruba na sacim
No lekr v mtx se mi taky nechova uplne perfektne a mam doma jeste jeden, ktery mi kdysi nekdo dal za daco se slovy, nevim v jakem je stavu :)
No lekr v mtx se mi taky nechova uplne perfektne a mam doma jeste jeden, ktery mi kdysi nekdo dal za daco se slovy, nevim v jakem je stavu :)
08:39:00
10.11.2017
10.11.2017
Jiskra - zrušená registrace
Jestli mohu, přidám se do diskuze svým postřehem pro tápající. Taky mám už delší dobu místo Edsr Lekr a je to opravdu hodně znát. Lekr se nastaví a pak se už nic neřeší. Naježděno s Lekrem cca 40 000 km a nemusel jsem na to šahnout ani jednou. Z této zkušenosti mi vychází závěr, že SEDRY a jim podobné má smysl repasovat jen do veterána, nebo na závody. Najít totiž nevyběhané těleso SEDR atp. je velmi náročné, finančně nákladné, navíc životnost je cca 100 000 km a je po něm... Navíc oproti Lekru horší emise i spotřeba a neustálé problémy. Lekr jde sehnat do 1000 kč a většinou se jen vymění tzv. pulldown, případně membrána obohacovače. V nejhorším ještě podtlak druhého stupně a membránu akcelerační pupičky. Jinak není potřeba repasovat prakticky nic a dokonce ho při výměně výše uvedeného není potřeba ani rozebrat. Navíc je to legální i na 5 kanál a řeší jen podložka a její napasování, případně akcelerátor a vyhřívání tělesa sytiče chladící kapalinou. Výměna je vcelku triviální záležitost. Set podložky pro montáž je velmi levný, dlouhodobě funkční a navíc je možné se celkem snadno vrátit do původního stavu. Velmi snadno lze také na Lekra nasadit po úpravě oválného otvoru na kruhový i původní 120 filtrbox. Jedinou vadou na kráse je potřeba naučit se s Lekrem zacházet při startování, ale při přechodu z EDSR na Lekr to pro mě byla radost.
Jej to jsem se rozepsal... Hlavně asi proto, že pokud bude někdo váhat, jestli repasovat, nebo jít do Lekra, tak není třeba se myslím ničeho bát. Zvláště pokud na Lekra ještě nikdo nesahal, tak si myslím není co řešit... Já šel teda cestou kompletní výměny motoru. Cena 1200 za kompletní motor i s Lekrem, který měl najeto 89 000 km z vrakoviště) a nárůst výkonu oproti původnímu je o celých 10 kW, aniž bych provedl jedinou úpravu oproti továrnímu nastavení... A nemusel jsem na něm ani nic zásadního repasovat. Rozdíl oproti původnímu je hodně, opravdu hodně znatelný posun k lepšímu ve všech směrech. Kdyby tyto motory měly škodovky už od začátku, určitě by neměly tak špatnou pověst...
Díky za možnost přidat se do diskuze je to fajn... V mém okolí pokec na
téma škoda 120 nemá příliš pohchopení, ale nevzdávám se :-).
Jej to jsem se rozepsal... Hlavně asi proto, že pokud bude někdo váhat, jestli repasovat, nebo jít do Lekra, tak není třeba se myslím ničeho bát. Zvláště pokud na Lekra ještě nikdo nesahal, tak si myslím není co řešit... Já šel teda cestou kompletní výměny motoru. Cena 1200 za kompletní motor i s Lekrem, který měl najeto 89 000 km z vrakoviště) a nárůst výkonu oproti původnímu je o celých 10 kW, aniž bych provedl jedinou úpravu oproti továrnímu nastavení... A nemusel jsem na něm ani nic zásadního repasovat. Rozdíl oproti původnímu je hodně, opravdu hodně znatelný posun k lepšímu ve všech směrech. Kdyby tyto motory měly škodovky už od začátku, určitě by neměly tak špatnou pověst...
Díky za možnost přidat se do diskuze je to fajn... V mém okolí pokec na
téma škoda 120 nemá příliš pohchopení, ale nevzdávám se :-).
00:24:18
10.11.2017
10.11.2017
Bukaj
-> MOLSO: Jestli myslíš těleso karburátoru, tak tam není vůbec - odlitek je frézován do roviny před naražením rozprašovačů...
23:21:21
09.11.2017
09.11.2017
MOLSO
-> minno: tak sa ešte pozri na spodnú časť
22:14:54
09.11.2017
09.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 09.11.17 22:03:10: a neodstranil jsi ji tim pulirovanim? :) nebo neni jen na spodni casti?
aha, nekde ji tam vidim, jak pise Bukaj...
aha, nekde ji tam vidim, jak pise Bukaj...
22:03:10
09.11.2017
09.11.2017
minno
-> MOLSO: seder tej húsenice veru moc nepobral, keď sa rozdávala
18:35:09
09.11.2017
09.11.2017
Bukaj
-> MOLSO: Jo, ale ne po celém obvodu víka, ale jen kolem kanálku podtlakového ovládání klapky II. stupně a kolem trysek ekonostatu...
Takže z plovákovky benzín snáze prolíná. Navíc LEKR má snad hladinu hlubší a plovákovku členitější, takže při náklonech benzín tolik nešplouchá po stěnách a tedy nevytéká ve spoji
Takže z plovákovky benzín snáze prolíná. Navíc LEKR má snad hladinu hlubší a plovákovku členitější, takže při náklonech benzín tolik nešplouchá po stěnách a tedy nevytéká ve spoji
18:15:45
09.11.2017
09.11.2017
MOLSO
-> minno: tá húsenica je aj na sedri šéfe
09:37:37
09.11.2017
09.11.2017
palinator
-> Bukaj 08.11.17 07:33:40:
Vzhledem k tomu že jsem při pokusu o povolení klapek akorát ulámal bity u goly, tak jsem se na jejich vyndávání vysral. Každopádně na starým karbu mi blbě fungoval sytič (což je údajně taky způsobeno prohnutým tělesem karbce).
Vzhledem k tomu že jsem při pokusu o povolení klapek akorát ulámal bity u goly, tak jsem se na jejich vyndávání vysral. Každopádně na starým karbu mi blbě fungoval sytič (což je údajně taky způsobeno prohnutým tělesem karbce).
08:58:47
09.11.2017
09.11.2017
minno
-> Bukaj: LEKR má pod vekom rovnako papierové tesnenie ako SEDR. Rozdiel je v tom, že LEKR je po celú životnosť 100% rovný Navyše má LEKR na veku na plochách, ktoré majú tesniť, ešte takú "húsenicu", ktorá sa zareže do tesnenia a ešte viac to tesní. LEKR mám zatiaľ cca 65 tis. km (od montáže bez zásahu) a zvonka je stále úplne čistý, čo sa mi u SEDRa na benzín nikdy nestalo.
20:35:43
08.11.2017
08.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 08.11.17 19:33:55: uvolnenou trubicku jsem lepil loctidem na loziska , ale mam na osicce plovaku ovalne otvory :(
19:33:55
08.11.2017
08.11.2017
Bukaj
-> minno: Já mám SEDR z venku čistý i po dvou letech na autě...
...ale je to tím, že jezdím na plyn
Nicméně to, že skrz papírové těsnění prolíná benzin není závada, ale vlastnost - to máš pravdu.
Jak je to vlastně řešené u LEKRa? Ten má těsnění gumové, nebo žádné nemá?
Jinak tak moc zle bych to neviděl - co se prohnuté příruby týče, tak málokdy je tak prohnutá, aby to dělalo bordel na klapkách - i když je prohnutá o 2 mm, tak klapky chodí volně a jde celkem rozumně dotěsnit na pertinaxové podložce, v nejhorším s použitím dvou těsnění (případně srovnat přírubu zbroušením). Víko se dá relativně snadno srovnat a jinak i nové víko zatím není nedostatkové zboží (což je fajn při uvolněné trubičce) a zbylé dvě popsané fatální závady (poškozené závity či vyběhané uložení klapek) jsou závady spíše sporadické
...ale je to tím, že jezdím na plyn
Nicméně to, že skrz papírové těsnění prolíná benzin není závada, ale vlastnost - to máš pravdu.
Jak je to vlastně řešené u LEKRa? Ten má těsnění gumové, nebo žádné nemá?
Jinak tak moc zle bych to neviděl - co se prohnuté příruby týče, tak málokdy je tak prohnutá, aby to dělalo bordel na klapkách - i když je prohnutá o 2 mm, tak klapky chodí volně a jde celkem rozumně dotěsnit na pertinaxové podložce, v nejhorším s použitím dvou těsnění (případně srovnat přírubu zbroušením). Víko se dá relativně snadno srovnat a jinak i nové víko zatím není nedostatkové zboží (což je fajn při uvolněné trubičce) a zbylé dvě popsané fatální závady (poškozené závity či vyběhané uložení klapek) jsou závady spíše sporadické
09:00:28
08.11.2017
08.11.2017
minno
Asi som si už k SEDRu vybudoval za tie roky používania a už za roky nepoužívania príliš veľkú averziu
Podľa mňa nemá význam sa s tými karburátormi moc zaoberať, pretože
-> Bukaj 06.11.17 18:58:14: Takže pokud karbec nevykazuje některou z následujících vad - příliš prohnutá příruba, příliš prohnuté víko, uvolněná trubka ve víku, poškozené závity, či nadměrná radiální vůle osek klapek, potom je to vhodný kus k "repasi".práve toto sú hlavné problémy väčšiny SEDRov
Inak všimli ste si, že aj sebelepšie pretesnený SEDR už po málo km je zvonka celý pochcatý hnedastými sračkami (benzín s prachom)? Netesní to a prisáva všade-možne.
Podľa mňa nemá význam sa s tými karburátormi moc zaoberať, pretože
-> Bukaj 06.11.17 18:58:14: Takže pokud karbec nevykazuje některou z následujících vad - příliš prohnutá příruba, příliš prohnuté víko, uvolněná trubka ve víku, poškozené závity, či nadměrná radiální vůle osek klapek, potom je to vhodný kus k "repasi".práve toto sú hlavné problémy väčšiny SEDRov
Inak všimli ste si, že aj sebelepšie pretesnený SEDR už po málo km je zvonka celý pochcatý hnedastými sračkami (benzín s prachom)? Netesní to a prisáva všade-možne.
07:33:40
08.11.2017
08.11.2017
Bukaj
-> palinator: Taky to čištění je ta nejhorší práce...
...tento na fotce jsem vytáhl z vraku, který přes 10 let stál v lese - ale možná to byla výhoda, že si auto moc neužilo biosrágor v benzínu a uvnitř nebyl karbec rozežraný, jak je zvykem.
A váznoucí druhá komora ještě neznamená, že je těleso karburátoru na vyhození - může váznout nikoli kvůli příliš zkroucené přírubě, ale také kvůli dlouhému nepoužívání (prasklá membrána podtlakového ovladače, nebo dědkostyl řidiče). Pak je oska klapky zatuhlá oxidací, či usazeným bordelem. Každopádně je docela pakárna to rozebrat - je nemožné vyšroubovat šroubky klapky bez jejich poškození
...a nakonec na zkušební stanici zjistíte, že první klapka už je moc vychozená a přisává tolik vzduchu, že se to nevleze do tolerančního rozsahu hodnot...
...tento na fotce jsem vytáhl z vraku, který přes 10 let stál v lese - ale možná to byla výhoda, že si auto moc neužilo biosrágor v benzínu a uvnitř nebyl karbec rozežraný, jak je zvykem.
A váznoucí druhá komora ještě neznamená, že je těleso karburátoru na vyhození - může váznout nikoli kvůli příliš zkroucené přírubě, ale také kvůli dlouhému nepoužívání (prasklá membrána podtlakového ovladače, nebo dědkostyl řidiče). Pak je oska klapky zatuhlá oxidací, či usazeným bordelem. Každopádně je docela pakárna to rozebrat - je nemožné vyšroubovat šroubky klapky bez jejich poškození
...a nakonec na zkušební stanici zjistíte, že první klapka už je moc vychozená a přisává tolik vzduchu, že se to nevleze do tolerančního rozsahu hodnot...
23:15:19
07.11.2017
07.11.2017
palinator
-> Bukaj:
Pěkný, osobně jsem si dělal karbec taky, ale tak vyčistit se mi ho nepodařilo. Člověk by nevěřil, jaký niance může řešit. Svoje původní 120 SEDR tělo jsem zahodil kvůli váznoucí druhý komoře, koupil jsem 3 jetý karbce, z toho vybral ten nejmíň zkurvenej, kupodivu to byl SEDR 22/24... Trysky jsem poskládal jak se dalo že z toho vznikl 135 karbec. Víko jsem dal nový, musel jsem řešit akceleračku s velkou vůlí (nakonec jsem použil z původního karbce), výsledek je takový, že to auto jede, na polomrtvost motoru i docela dobře, jen se ještě více zhoršily přechody za studena, pravděpodobně je to chudý, nemyslim si že by za to tolik moh větší difuzor sám o sobě. Na druhou stranu mám konečně karbec u kterýho si troufám tvrdit, že sytič funguje jak má, tzn. na plně vytaženej se po nastartování motor nerozeběhne na 3000 otáček, ale relativně přechlastanej brblá někde kolem 1800.
Pěkný, osobně jsem si dělal karbec taky, ale tak vyčistit se mi ho nepodařilo. Člověk by nevěřil, jaký niance může řešit. Svoje původní 120 SEDR tělo jsem zahodil kvůli váznoucí druhý komoře, koupil jsem 3 jetý karbce, z toho vybral ten nejmíň zkurvenej, kupodivu to byl SEDR 22/24... Trysky jsem poskládal jak se dalo že z toho vznikl 135 karbec. Víko jsem dal nový, musel jsem řešit akceleračku s velkou vůlí (nakonec jsem použil z původního karbce), výsledek je takový, že to auto jede, na polomrtvost motoru i docela dobře, jen se ještě více zhoršily přechody za studena, pravděpodobně je to chudý, nemyslim si že by za to tolik moh větší difuzor sám o sobě. Na druhou stranu mám konečně karbec u kterýho si troufám tvrdit, že sytič funguje jak má, tzn. na plně vytaženej se po nastartování motor nerozeběhne na 3000 otáček, ale relativně přechlastanej brblá někde kolem 1800.
21:36:26
07.11.2017
07.11.2017
Bukaj
-> charon: No, nikdy jsem LEKR nedělal, ale mám k němu přípravky i service bulletin, takže podle toho postupu snad jo...
...a taky na to nemám díly, takže pokud si dodáš vlastní...
...a taky na to nemám díly, takže pokud si dodáš vlastní...
14:51:59
07.11.2017
07.11.2017
charon
-> Bukaj: Pán inženýr, repásnout Jikov z Favorita bys věděl?
14:12:26
07.11.2017
07.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 06.11.17 19:10:36: me vypada skoro stejne :), ale bohuzel tak nefunguje :(, dival jsem se z boku a vicko se mi zda vyboulene, pritom jsem ho rovnal :/ a filtrbox jsem dotahoval s citem