skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
propousti gufero na remenici
-> Evž@: Nuže nepodceňoval bych nic při skládání motoru ..
-> MVM: možná jo možná ne.Zajímavé je že půl roku se nic nedělo a až pak to začlo dělat celkem pastvu až si sedla spojka.To nemá smysl celkem řešit.Chtěl sem vyměnit kliku ale nebyl čas.U dalšího motoru už to nebudu podceňovat.
-> Sejki: pak extrémně záleží právě na té obsluze vyvažovačky... když takový kus vyvažuješ samostatně, to pak upnutí musí maximálně napodobovat kliku a roviny i hazivosti musí být co nejblíže nule. Ten kdo vyvažuje si takový setrvak musí na něco dát (nosnou hřídel) a zde nastává maximálně kámen úrazu... Správné je vyvazovat ještě trochu jinými principy, zde pomůže odborná literatura.
-> MVM: tak ja jsem za vyvazovani samostatne, jelikoz si postavis motor a pak budes nucen prehodit setrvak a klika by zase musela jit ven...
-> Sejki - zrušená registrace 20.09.16 13:05:14: Slova "Mělo by být" jsou u vyvažování nepřípustný. Ta obsluha musí bezpodmínečně vědět co dělá aby se předešlo chybám a nevývažkům. Samozřejmě závisí to na max otáčkách motoru/klikovýho mechanismu a povolených hodnotách nevyváženosti.. Jsou experti ve firmách kteří to dokáží rozvrtat jak ementál a vážit vše najednou a zprasit celou klikovku (jako se stalo mě třeba) Potom takový výsledek je k ničemu .. byť v dané sestavě může fungovat do tý doby než třeba -> Evž@: přehodí z takovýho motoru setrvák na jiný motor..
-> minno: pokud jsou komponenty vyvazene zvlast tak by to po kompletaci melo byt ok, ale tezko rict jestli tomu tak je...
PS: vyvazovani, kde se zvazi pist s ojnici a cepem a nasledne se stejne hodnoty da zavazi na klikovku, se dela jen u V motoru?
PS: vyvazovani, kde se zvazi pist s ojnici a cepem a nasledne se stejne hodnoty da zavazi na klikovku, se dela jen u V motoru?
-> Sejki: Čím lepšie to bude vyvážené, tým lepšie. Najlepšie vyvážiť všetko zvlášť a potom dovyvážiť ešte ako komplet (ak by si sa vykašľal na samotné vyváženie kľukovky napr. po jej úprave a dal to vyvažovať už len ako celok, nebolo by to asi úplne OK, pretože všetky nevyvážky kľuky by sa prejavili už len na zotrváku, pretože ten má najväčší priemer, aspoň tak to chápem ja). Ja som dával na motor novú kľuku vyváženú z fabriky a k nej jazdený zotrvák z iného auta, ktorý som si nechal prevyvážiť samostatne, takto som to celé zmontoval dokopy a je to OK. Ako celok som to už nedovyvažoval. Remenica je tiež nová vyvážená fabricky a to isté aj spojkový prítlačák.
-> MVM: jak je to s tim vyvazovanim? staci klika a setrvak? V chytrych knihach pisou, ze se ma vyvazovat vse co je na klice, coz je i remenice s klinkem, pak ze se ma nasadit i pritlacak a takhle to komplet vyvazit...
-> minno 20.09.16 12:28:26: Ok..tak jsem se v tom asi ztratil potom .. no dobře že tak.. -> Evž@: Tak to máš totálně rozvážený diky kombinaci nevyváženýho setrváku a kliky .. nic jinýho být nemůže. Bez rozebrání a převážení se toho jen tak nezbavíš,, pokud neberu v potaz pootočení setrváku na klice.
-> minno: všecko je v pohodě.Já už na tom najezdil 20 000 km a nezaběhlo se :D.On ten motor tohle dělal už co jsem ho koupil v roce 2006.Už tehda jsme vyměnily po koupi lamelu(180) a škubalo to.Dnes je tam komplet všechno jiný takže závěr že musí být něco s klikou.A vibrace jsou tam též na volnoběh a pak nad 3500 je to znát.
-> MVM: Písal som o tom v tom vlákne o spojke. Áno pomohlo to. Teraz je to už OK. Len som to musel ešte párkrát zopakovať, jeden prudký rozjazd nestačil.
-> minno: Tys mi tenkrát neřek jestli to pomohlo tu spojku potrápit aby si sedla .. Takže je to lepší? 

-> Evž@: Skús spojku zabehnúť pár ostrými rozjazdmi ako ja, možno ti to pomôže rovnako ako mne, kedy rozjazdy boli pri novej spojke tiež trhané.
Gufero dávaš správny typ a správna montáž (rovnomerne pod lisom)? Nie je na kľuke vydretá drážka?
Gufero dávaš správny typ a správna montáž (rovnomerne pod lisom)? Nie je na kľuke vydretá drážka?
-> Urbi: setrvák jsem dal z motoru se kterým jsem jel v jiném autě...takže možno vyloučit :)
-> ARMAG3DON: Vyosená být nemůže, špatný popis, to by jela rovně jen pozice osy otáčení kliky by nebyla na střed gufera, tzn. umístění otvoru pro gufero by nekorespondovalo s osou kliky. Házivost není vyosení. Pokud má konec klikovky házivost a je očividná (někdy se může jednat o subjektivní klam, kdy hází pouze řemenice,která je odlitek a není na všech svých plochách obrobena.), nejlépe však hodinkami změřená bez řemenice, pak bych dál v žádné jízdě s takovou klikou nepokračoval, neboť další následek od klikovky se dá zřejmě předpokládat
Je mi ale divné ... pokud by klikovka házela tak moc, že to gufero nepobírá, už by dle mně mělo dojít k nějaké destruktivní činnosti a dále by to bylo cítit značným chvěním, ono i menší rozvážení klikovky přenáší chvění v určitých ikriminovaných ot. až k řidiči.

Je mi ale divné ... pokud by klikovka házela tak moc, že to gufero nepobírá, už by dle mně mělo dojít k nějaké destruktivní činnosti a dále by to bylo cítit značným chvěním, ono i menší rozvážení klikovky přenáší chvění v určitých ikriminovaných ot. až k řidiči.
-> Evž@: Setrvák nemá dos. plochu v pořádku ... jsou tam mikrotrhliny, které jsi mohl i přehlídnout. Pokud by bylo vyvážení kliky špatné, hodně to pak vibruje i ve vyšších ot.
Ted me tak napadlo proc mi u 120 chcije neustále zadní gufero na klice a neustále vibruje auto při rozjezdu kdy jsem vymněnil komplet lamelu,přitlačak,setrvák,
a gufero....určitě něco s klikou
Tak, vyosena klika. Lita nahoru a dolu. Super věc vám povim.
Nez sem to tam dal vse bylo krasne ciste. Po delsi jizde se v tech mistech objevi louzicka
-> kamikaze 24.08.16 19:47:14: mam tam malej oddechovej filtrik. A taky mam budik tlaku oleje a vse je v normalu
-> David29 24.08.16 19:38:58: byla tam kdyz sem ho tam daval :D a kdyz sem to stary daval ven tak tam taky zustala.
A co třeba odvětrání skříně, pokud se ti tlakuje karter, tak ti bude jakýkoli gufero prd platný.
Nějak jsem tu nečetl, že pružinka je na svém místě... 

-> MOLSO 24.08.16 08:07:06: to by byl olej okolo sroubu co drzi remenici ne ? Tam ho nemam. Mne se drzi pod remenici na prsou.
-> MOLSO: silikon, chlapci silikon riesi vsetky problemy 




-> minno: aj ja som rastíkovi dával druhú
a chčije to furt lebo je KO kluka

-> MOLSO: remenicu písal, že dával aj novú...
-> ARMAG3DON: a nejde ten olej náhodou zvnútra ? medzi klukou a remenicou ? to by mohla byť vyrachtaná diera v remenici .....
-> ARMAG3DON: Záhada Z :-) To sú tie situácie, kedy 99% ľudí s tým nikdy nemalo problém a ty sám to nemôžeš vyspraviť ani za toho otca :D To ako u mňa s kyvkou, 1000x som tam všetko nanovo preskladával z nových dielov a gufero nikdy nevydržalo tesniť viac ako 20 tis. km. Tebe to nedrží ani toľko.
-> StepaNoFUN 20.08.16 08:15:03: tudle operaci sem delal vicekrat a ted se mi to stalo poprve.. Ja jen nevedel, jestli nevadi ze sem kombinoval vic dilu z ruznych motoru. Prumerove je vse stejny a vsechno sedi. Proste to nechapu co tam muze byt spatne kdyz sem vsechno co slo dal novy a furt to doji. Je to divny. A gufero tam mam uz druhy. Asi budu muset zvolit nejaky lepsi.
-> ARMAG3DON: A nezničil jsi to gufero při montáži? Stačí jedno blbý klepnutí a je po něm. Ideální je ho tam nalisovat (aby bylo přesně rovně), ale stačí i naklepnout. Nejlépe přes osoustruženou trubku správnýho průměru (o cca 1mm menší než je venkovní průměr gufera), nebo pokud to vyjde přes správnej ořech z goly.
-> rsvancara 19.08.16 20:09:12: doufam ze mas pravdu :D
-> StepaNoFUN 19.08.16 18:36:42: natlouknul sem ho tam gumovou palickou. Takze gufero bude nejspia spravny.
-> rsvancara: Tak tomu nevěř, že si to sedne
-> ARMAG3DON: Tak to nevypadá na extra únik, tak s tím chvíli jezdi. Sedne si to a přestane (to samé dělá někdy vodní pumpa).
Stare (ale rozmerovo správne ) gufero tam nechaj a nabi tam ešte jedno-nove.
Pre pochybovačov a rýpalov:
dlhodobo to nič nepusti
zmestia sa tam obidva guferá
staré dovnútra nespadne-nemá kde
nové vonkajšie sa isto nepridrie
vyskúšajte a potom špekulujte že to nefungje
Pre pochybovačov a rýpalov:
dlhodobo to nič nepusti
zmestia sa tam obidva guferá
staré dovnútra nespadne-nemá kde
nové vonkajšie sa isto nepridrie
vyskúšajte a potom špekulujte že to nefungje
-> ARMAG3DON: 2mm na průměru bys asi poznal. To gufero tam musí jít naklepnout. Jestli jsi ho tam nasadil volně rukou, tak to je blbě.
-> Eidy 19.08.16 17:37:20: pod remenici se tvori louzicka v tom ohybu na prsou. Nez sem to dal cely novy, tak byl i remen od oleje.
-> ARMAG3DON: Tak to snad vidíš, kudy to teče. Máš rozházenej olej po kapotě a motoráku? Tak to teče kolem řemenice. Jestli ne, tak buď jak říkáš a nebo netěsní prsa k motoru.
-> minno 19.08.16 15:04:28: to by tedy znamenalo, ze to netece okolo remenice ale mezi prsama a guferem. Kdyz vnitrni prumer maji obe dve stejny. Musim se podivat co tam je. Ale myslim ze 42x58. Pamatuji si snad presne.
-> ARMAG3DON: A dávaš správne gufero? Do pŕs felda mpi patrí gufero 42x58x8, staršie prsia (š105-130) mali gufero 42x56x7.
Toto nie je o kvalite gufera, fungovať musí aj obyčajné gufero.
Toto nie je o kvalite gufera, fungovať musí aj obyčajné gufero.
Tak sem namontoval novou remenici, nove gufero a furt to doji ven. Asi budu tedy muset sehnat lepsi gufero.. Napr to od skf jak mi tu nekdo radil. Nevi nekdo presne typ gufera nebo mi staci jen rozmery ?
-> Bery 18.08.16 13:15:14: opravoval sem to, udelal sem co by udelal kazdej. Akorat sem kombinival vice dilu z vice motoru tak sem se chtel ujistit o funkcnosti. Promin ze sem te urazil zbytecnym tematem. Ale myslel sem si, ze od toho to tu je. Jeste jednou promin.
-> ARMAG3DON: to je kravína,ktera se neřeší založením tématu,ale tím,ze člověk zvedne prdel a jde to opravit.
-> Petr Urban 17.08.16 14:48:41: tady v tomdle prispevku neresim to co si vypsal, ale Gufero na remenici. To neni uprava snad zadna ne ??
A jinak tam mam vybehanou drazku tak uz mam novou remenici a dnes ji nainstaluju a uvidim :)
A jinak tam mam vybehanou drazku tak uz mam novou remenici a dnes ji nainstaluju a uvidim :)
-> ARMAG3DON: A zrovna výměna vačky, chip, úprava výfuku a sání mě jako úprava zní, tak každý má asi jiné měřítko. Jiné "domácí" úpravy postrádají výkonostně smyslu.
-> Petr Urban 17.08.16 08:45:12: nechapu tuto radu. Nicmene vymena seriovych dilu mi nepripada jako vhodne tema do sekce upravy.
-> ARMAG3DON: Máš ještě téma 1.3 MPI, které jsi založil v sekci úpravy ...