skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vyvření motoru
13:06:54
30.07.2016
30.07.2016
charles23
Ono ten motor jezdí dál od té příhody další 3 roky,akorát jen z něho nemohu dostat víc jak 120km/h a když jo tak ho musím vytáčet jak zdutou kozu,zkusím vyměnit rozdělovač
08:10:14
30.07.2016
30.07.2016
Polyš
-> MVM: Tak je pravda,že každý motor vydrží něco jiného.Před patnácti lety se mi roztrhla hadice spojení trubek chlazení pod autem.Jel jsem 4km úplně bez vody.Když jsem vypl zapalování,motor běžel samozápalem dál.Ale po vychladnutí se dolila voda,a jezdilo se dál 5let,než jsem auto prodal.
21:31:32
29.07.2016
29.07.2016
MVM
-> charles23: Pokud má ten motor po uvaření být v háji - tak se to projeví hned po dalším nalití vody a nastartování, a pak se to už jen zhoršuje. Tlakování do vody atd vše spojený s těsněním pod hlavou. Takže pokud to motor přežil a netáhne,nejede správně - tak hledat v karburátoru a zapalování,odhaduju to na nepřesný předstih resp. chyba ve vylítaným rozdělovači.. (samozřejmě jak se chystáš: změřit tlaky je dobrá volba)
21:16:46
29.07.2016
29.07.2016
charles23
Motor to žere jako každý jiný favorit...skoro vůbec nedolévám a olej do vody a naopak se nedostává....když se tlaky měřily naposledy,byly tuším okolo 12.Ale přes víkend udělám další měření,at ty hodnoty vím přesně
21:08:20
29.07.2016
29.07.2016
StepaNoFUN
-> charles23: Spíš bych hledal jinde. Pokud to nežere olej a nejde voda do oleje (či opačně) a tlaky jsou OK, tak bych nejdřív pátral po jinejch příčinách...
20:30:32
29.07.2016
29.07.2016
charles23
To on to sleduje,ale v tu chvíli na to poněkud opomněl,ale teď už je to jedno...Ale o co mi jde,motor jsem dal do favorita a z motoru nejde vytáhnout víc jak 120km/h může být tímto poznamenán a nebo mám chybu hledat někde jinde
19:48:50
29.07.2016
29.07.2016
MVM
-> charles23: To je právě už uvařený dost kdy klesne výkon .. Jednak se teplotou objeví detonace a ten motor začne klepat a tvrdnout... Tak to už spíš věřit v lepší variantu. Kamarádovi vyřiď že tu teplotu je potřeba sledovat častějce - zvlášť po opravě,tím víc po velký GO.. Až pak si zvykneš že je všecko cajk a není nutný to mít furt na očích.. i když stará škola sleduje mazání a teplotu furt..
19:42:34
29.07.2016
29.07.2016
charles23
V extrému nejel a po dálnici určitě ne...ale nevšiml si toho do doby než mu poklesl výkon motoru a pak ho domů táhl kamarád autem...a olej to tuším nežere,dá se říct,že tak průměrně
19:37:36
29.07.2016
29.07.2016
MVM
-> charles23: Tak ona "škodovka" si nechá dost ubližovat než řekne dost .. Předpoklad je odstavit to co nejdřív a nechat samovolně vystydnout. V žádným případě nenalívat studenou vodu! Pokud to nebylo v nějaký plný zátěži (na podlaze na dálnici) tak je dost možný že to ten motor rozchodí. V nejhorším se přehřály stírací kroužky,začne žrát olej,můžou klesnout vložky změknutím měděných podložek - ale to vše podle toho jak moc a jak dlouho to bylo v extrému. Protože ten stejnej motor může "přežít" bez újmy.. Nasadí se hadice,nalije chlad.směs a valí se dál..
19:30:46
29.07.2016
29.07.2016
charles23
Zdravím přátelé,mám dotaz známý měl ve škodovce po GO motor(najeto cca 1000km max) z favorita,co čert nechtěl vylétla mu od vodní pumpy hadice a motor uvařil.Co se může motoru stát po takovém zásadním uvaření?když jsme měřili tlaky byly hodnoty max do 12,ale ted si nejsem tou hodnotou jistý,max se hodnoty pohybovali od 10 do 12.Děkuji za rady