
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
záhadný problém
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 27.07.2016 do 14.08.2016, založil/a conscript2
no uz to jede :D ani poriadne neviem v com to bolo... bola to elektricka chyba, len neviem kde presne, lebo som presiel este raz cele zapalovanie, vsetky kontakty, spoje a uz to ide teda 

-> David29: Musim sa na to pozret. Chcel som to pozret ci to netlakuje do vody ale zabudol som... a skontrolujem aj saci potrubi, ale nezda sa mi ze by netesnilo
Hele čistě náhodou - když je teplej motor, netlakuje ti to do vody, nebo nesmrdí voda po spalinách?
Mě se tohle nezdá, řekl bych jestli není nějaká netěsnost okolo sacího potrubí -tj. sací potrubí x hlava nebo sací potrubí x karbec
Mě se tohle nezdá, řekl bych jestli není nějaká netěsnost okolo sacího potrubí -tj. sací potrubí x hlava nebo sací potrubí x karbec
-> Urbi: cievku som uz vymienal s kondenzatorom, kontaktami aj kablami ...to bolo stale to iste, az tie zmrazene sviecky tomu pomahaju. A tie hodnoty premeram teda ako pises.
-> conscript2:
zajímavý mrazákový test, ale nemyslím si že se řeší skutečná příčina. Zkus vyměnit indučku, i ta může po ohřátí dělat někdy problémy, to sammé kondenzátor či kontakty, někdy se ty závady zdají až neuvěřitelné, ale může to být taky pěkná blbost do které by to člověk neřekl. A pokud máš podezření na dodávku paliva, připoj si přes téčko budík tlaku paliva přímo před karb. a dívej se na něj. Jinak klasika : zcela těsný a čistý sací trakt, čistý a správně nastavený karb. bez prohlých přírub, jeho správné nastavení směsi na volnoběh... Motor musí mít tlaky, min. 8-9 bar všechny válce - google : měřič kompresních tlaků. Správné svíčky - 15-ky patří pro Š120, zapalovací kabely nesmí mít žádný větší odpor jako 10 kohmu, jinak výměna, odpor palce na jeho koncích má být 5kohmu. Primární odpor cívky, tzn. měřeno na těch dvou horních kontaktech cívky, je 2 - 2,3 ohmu u emkové cívky, všechny hodnoty bych přeměřil za tepla když nastane problém s chodem motoru.


-> MVM: napatie na 15-ke je podobne, lebo mam tu cievku s odporom, je tam rozdiel tusim 0,5 V oproti baterke
no dnes som skusil toto: nechal som zohriat nastartovany motor a zase som ho potom zadusil pridanim plynu. Jak vzdy nenaskocil uz... Lenze dal som si do mrazaku druhe sviecky a tie potom vymenil za tie z tepleho motora :D a on s nimi nastartoval... tzn. ze mam spatnu tepelnu hodnotu na svieckach? ...predtym ked som to skusal snimi bez mrazenia tak nechytil motor
-> conscript2: ano je to tím, pokud cívkou při sepnutých kontaktech teče proud, neuměrně se hřeje, v extrémním případě může i bouchnout a ten binec co z toho je ...
-> MVM: jo to sa mi raz stalo ze som sa o cievku popalil, nemoze to byt preto lebo som mal dlho zapnute zapalovanie a tocil som pomaly motorom? steloval som predzapal vtedy
-> conscript2: Ta cívka by neměla být při teplým startu a obecně kdykoliv extrémně horká - teplá bude vždycky už principu/pálit nesmí. Na svorce 15 bys měl mít ideálně to stejný napětí jako na baterce - ale pouze když konektor odpojíš od cívky za klidu.. Pokud bude 15konektor na cívce připojenej a zároveň budou sepnutý kladívka/kontakty tak bude nižšší.
Nebo nechat někoho zatočit startérem a vytáhnout kábel od cívky z víčka rozdělovače a zkusit jak silnou to dává za tepla jiskru.. Pokud to bude mít kompresi,jiskru ve správným předstihu,a směs - musí to teplý chytit a nějak se to točit.. To není novinka spíš obecná úvaha..
Nebo nechat někoho zatočit startérem a vytáhnout kábel od cívky z víčka rozdělovače a zkusit jak silnou to dává za tepla jiskru.. Pokud to bude mít kompresi,jiskru ve správným předstihu,a směs - musí to teplý chytit a nějak se to točit.. To není novinka spíš obecná úvaha..
-> MVM: zamenil som vsetko co sa dalo si myslim... cievku, karburator, rozdelovac, kable, karburator, sviecky, benzin
- kostru motoru mam cez kabel od baterky rovno na prevodovku a este ten medeny pasik pri silentbloku
- na 15-ke aka ma byt hodnota pri merani?
napatie na baterke mozem premerat pri startovani, ale starter toci jak divy, aj ked to skape... si nemyslim ze to bude napatim. Skor ze by to nejak skratovalo iskru pri startovani?
- kostru motoru mam cez kabel od baterky rovno na prevodovku a este ten medeny pasik pri silentbloku
- na 15-ke aka ma byt hodnota pri merani?
napatie na baterke mozem premerat pri startovani, ale starter toci jak divy, aj ked to skape... si nemyslim ze to bude napatim. Skor ze by to nejak skratovalo iskru pri startovani?
-> conscript2 04.08.16 20:23:35: Nečetl jsem celý co všechno jsi měnil.. Co indukční cívka? Kostru motoru zkus přemostit (startovacím kabelem třeba.) Zkusit při startu změřit napětí na baterce, potom při startu napětí na cívce na svorce,15..
popisem co to robi este raz, vcera som sa stym hral trochu:
- pridem k studenemu motoru, nataham a nastartujem
- otacky vyletia na 3000 ot. (nemal som namontovany filterbox + sytic otvoreny)
- pomaly uberam sytic, necham ho na asi 1200 ot. nech sa zehreje (2 - 3 minuty)
- vsetko sa zda v poriadku
- stiahnem sytic uplne a necham ho ist na volnobeh
- po chvilke skusam pridavat plyn ...jemne pridavat ot. ide a aj prudko
- ked sa poriadne zohreje (voda 80 - 90C) zacina to robit to co som popisal minule
- na volnobeh ide v pohode bez problemou
- pri pridavani plynu zacne akoby vynechavat, a pri prudkom pridani sa zadusi, a keby nie aj tak ho zadusim po chvilke aj s jemnym pridanim plynu
- ked sa zadusi uz ho nenastartujem pokial nevychladne motor
- pridem k studenemu motoru, nataham a nastartujem
- otacky vyletia na 3000 ot. (nemal som namontovany filterbox + sytic otvoreny)
- pomaly uberam sytic, necham ho na asi 1200 ot. nech sa zehreje (2 - 3 minuty)
- vsetko sa zda v poriadku
- stiahnem sytic uplne a necham ho ist na volnobeh
- po chvilke skusam pridavat plyn ...jemne pridavat ot. ide a aj prudko
- ked sa poriadne zohreje (voda 80 - 90C) zacina to robit to co som popisal minule
- na volnobeh ide v pohode bez problemou
- pri pridavani plynu zacne akoby vynechavat, a pri prudkom pridani sa zadusi, a keby nie aj tak ho zadusim po chvilke aj s jemnym pridanim plynu
- ked sa zadusi uz ho nenastartujem pokial nevychladne motor
-> conscript2: Rozebírat motor je blbost, závada v něm by se projevovala i jinak -tlak oleje, olej ve vodě, klapání, chrastění, fialovej dým z výfuku, mizení vody a já nevím co ještě). A na rozvodech se nemá co posrat - ty kdyby se posrali, poznal bys to už dávno.
Jak tu někdo psal, to bude nějaká blbina (ostatně jako vždy).
Zkus to s tím sytičem co to dělá, a určitě i zkontroluj předstih a kladívka v rozdělovači. Že to dává jisrku neznamená, že je to OK
Jak tu někdo psal, to bude nějaká blbina (ostatně jako vždy).
Zkus to s tím sytičem co to dělá, a určitě i zkontroluj předstih a kladívka v rozdělovači. Že to dává jisrku neznamená, že je to OK
zkusil bych nasledující:
- vyměnit AC pumpu, nebo ještě jednou překontrolovat její funkci. Dává dost paliva? Drží tlak paliva? Je to skutečně AC pumpa pro 120? Fa pumpa vypadá stejně, ale má jiné provozní parametry. To, že pumpa dává palivo ještě nemusí znamenat, že je v pořádku.
- ukostření motoru může být nedokonalé.
- je správná tepelná hodnota svíček podle kompresního poměru? Pokud je tedy zvýšený?
- není v palivové cestě dodatečně namontovaný nějaký filtr? U mě to dost zlobilo tak jsem ho dal pryč.
- ventilové vůle? Nevyskočila např. zdvihací tyčka z vahadla? Dosedají ventily do sedel, čili nezůstávají někde viset?
- kvalita paliva? případně voda v palivu?
- černý dým značí nedokonalé spalování, čímž produkuje saze a většinou je směs příliš bohatá.
- pokud se motor dusí při přidání plynu, tak buď nemá palivo a nebo ho má moc.
- pokud cuká, tak vynechává zapalování (může být i nedostatkem nebo naopak přebytkem paliva. Ne jen elektrikou.)
- pokud střílí do výfuku je příliš chudá nebo bohatá směs, nebo netěsní ventil, nebo výfukový trakt.
- přisávání falešného vzduchu, může být netěsná příruba sacího potrubí, nebo netěsní podložky pod karburátorem.
- baterie správné napětí? alternátor dává to co má? přívod proudu k cívce a vůbec kabeláž?
rady na pytel, ale dle mého lepší než nic :-). Podezřívám na palivový systém v kombinaci s elektrikou. Pokud předtím jelo normálně a motor je po GO bude to nějaká blbina. Držím palce...
- vyměnit AC pumpu, nebo ještě jednou překontrolovat její funkci. Dává dost paliva? Drží tlak paliva? Je to skutečně AC pumpa pro 120? Fa pumpa vypadá stejně, ale má jiné provozní parametry. To, že pumpa dává palivo ještě nemusí znamenat, že je v pořádku.
- ukostření motoru může být nedokonalé.
- je správná tepelná hodnota svíček podle kompresního poměru? Pokud je tedy zvýšený?
- není v palivové cestě dodatečně namontovaný nějaký filtr? U mě to dost zlobilo tak jsem ho dal pryč.
- ventilové vůle? Nevyskočila např. zdvihací tyčka z vahadla? Dosedají ventily do sedel, čili nezůstávají někde viset?
- kvalita paliva? případně voda v palivu?
- černý dým značí nedokonalé spalování, čímž produkuje saze a většinou je směs příliš bohatá.
- pokud se motor dusí při přidání plynu, tak buď nemá palivo a nebo ho má moc.
- pokud cuká, tak vynechává zapalování (může být i nedostatkem nebo naopak přebytkem paliva. Ne jen elektrikou.)
- pokud střílí do výfuku je příliš chudá nebo bohatá směs, nebo netěsní ventil, nebo výfukový trakt.
- přisávání falešného vzduchu, může být netěsná příruba sacího potrubí, nebo netěsní podložky pod karburátorem.
- baterie správné napětí? alternátor dává to co má? přívod proudu k cívce a vůbec kabeláž?
rady na pytel, ale dle mého lepší než nic :-). Podezřívám na palivový systém v kombinaci s elektrikou. Pokud předtím jelo normálně a motor je po GO bude to nějaká blbina. Držím palce...
no skusil som druhy karburator... ostava uz len rozobrat motor 

Me toto delal karburator. Dal jsem edsr a auto jezdi... jinak budu davat lekr jen je problem ze cekam uz asi 3 tyden na takovou membranku a asi se ji nedockam...
A odvzdušnenie nádrže nemáš zapchaté?
A nechýba ti krycia skrutka voľnobežnej trysky? To sa na SEDRoch stáva a prejavuje sa to rôzne...
A tiež sa môže priprchávať prívodný ventilček benzínu do krabu
Alebo naozaj nejaký bordel v karbeci...
A nechýba ti krycia skrutka voľnobežnej trysky? To sa na SEDRoch stáva a prejavuje sa to rôzne...
A tiež sa môže priprchávať prívodný ventilček benzínu do krabu
Alebo naozaj nejaký bordel v karbeci...
-> Shatter: sitka mam ciste, hadicky nove, aj membranu v cerpadle. Ako pisem ono to aj nastartuje obcas len potom ked to zadusim alebo same sa to zadusi tak uz to nechytne. Ten motor dokaze aj niekolko minut ist nastartovany, ale jak sa zadusi tak konec. Pred tym nez sa zadusi sa mi nezda ze by isiel nejak tazko ten motor, klukou ide tocit. Nechapem tomu, aj stryc automechanik je z toho mimo, poradil mi dat dole vanu a prsa a skontrolovat to ci sa tam nieco nestalo. Ale neviem co, ked rozvody sa nepohli, rozdelovac je spravne a mazanie ide.
Podobné chovanie som zažil na mojej, keď po cca 2 dňovom státí som už nevedel naštartovať, podarilo sa až zázrakom roztiahnutím. A počas jazdy to bolo presne také, dusenie pri pridávaní plynu atď atď..
Doma som rozobral karbec, a v ňom niečo ako kryštálik soli..biele, asi tak 2-3mm. Neviem už presne v ktorej časti..Po zložení všetko v poriadku..
Takže skús svoj rozobrať a skontrolovať..
Príp. máš zapchatú nejakú hadičku, benzínovú, alebo filter, niečo okolo karbeca..
Doma som rozobral karbec, a v ňom niečo ako kryštálik soli..biele, asi tak 2-3mm. Neviem už presne v ktorej časti..Po zložení všetko v poriadku..
Takže skús svoj rozobrať a skontrolovať..
Príp. máš zapchatú nejakú hadičku, benzínovú, alebo filter, niečo okolo karbeca..
este som si vsimol ze aj ked dlho startujem, sviecky su suche a difuzore v karbe tiez nejsu nejak vlhke od benzinu... neni to divne? Ako keby to nesalo. Som zvedavy ci to tak spravi aj stym druhym karburatorom.
-> minno: mam moznost skusit jeden karb, tak to mam v plane teraz urobit...
-> Eidy: jazdu se syticem som neskusal este
-> rsvancara: to sem uz spravil stym podtlakem na posilovac, nic to nespravilo ...plavak mam ten plastovy, je z dvoch casti alebo co? :O
-> Eidy: jazdu se syticem som neskusal este
-> rsvancara: to sem uz spravil stym podtlakem na posilovac, nic to nespravilo ...plavak mam ten plastovy, je z dvoch casti alebo co? :O
Repase karburátoru za 1600 Kč .. vyřešila podobné problémy u mě .. takže já bych nic jinýho neřešil .. a poslal bych to na repas.
-> Eidy: Nebo odpoj i posilovač (a zaslep sání v místě jeho připojení) a taky se podívej na plovák karburátoru (jestli to je ten lepenej, tak ho celej oddělej a zahrkej s ním, jestli v něm není nateklej benzín).
-> conscript2: Když pojedeš se sytičem, je to lepší? Zkus přetáhnout sání k hlavě.
-> conscript2: Skúsil by som iný karburátor. Čo sa týka elektrickej časti, píšeš, že si už skúšal meniť všetko. Tak už to bude asi len v karburátore. Aj keď si ho vyčistil. SEDRe bývajú často záhada.
-> MVM: jo, cvaka o sto sest
-> conscript2: Ventil odpojovače volnoběhu jsi kontroloval? Cvaká alespoň?
jednoducho: iskru to ma (spravny cas, aj poradie), benzin to ma tiez a starter toci motorom bez problemou, kontrolka mazania sa chova normalne...
Druhy den vecer som skusil teda predzapal nastavit, mal 5 stupnu. Odtrh na kontaktoch 0,35... poradie zapalovania spravne a funkcnost sviecok tak isto. Skusil som nastartovat (bolo teplo) a motor chytil, po chvilke ked som uberal sytic mi spadli zrazu otacky (normalne sa mi to nestavalo) skapal a uz som nenastartoval zase. Potom som dal druhy kondenzator, tak isto ziadna zmena. Cievka tak isto, kable tak isto. Potom aj druhe sviecky a stale rovnaky vysledok. Skusal som aj druhy rozdelovac a nic. Naposledy som vyvaril karb v octe poriadne prefukal a furt to iste... Ked sa mi to obcas podari nastartovat tak to dost dymi na cierno. Raz sme si mysleli ze uz to je opravene a ledva sme dojeli zo skusobnej cesty :D
pani, ukazte sa co viete :D Motor skoro seria 120, karb SEDR, kontaktne zapalovanie a po generalke, najetych 3 000 km.. Minuly mesiac cestou z prace to zacalo. Ked som nastartoval vsetko v poriadku, isiel som sa rozjet a skapalo to pri pridani plynu. Potom pri brzdeni motorom na 3ke asi z 60 na 40 km/h pri opatovnom pridavani sa najprv zacukalo cele auto, po par km zacalo uz sekat pri vacsom pridani (plynu som viac jak do polky nestlacal). Zastavil som sa u znameho, dal dole filtrbox a rukou pridusil pri pridanom plyne aby pretiahlo trysky. Nepomohlo to. Vsimol som si ze pri sviznejsom pridani plynu pri dvihani otacok z volnobehu asi na 2000 - 2300 ot. tak ako keby vynechaval jeden valec. Pristelovanie zmesi na karbe trochu pomohlo. Poslednych par km som ledva na 3ke isiel 40 a pri normalnom pridani plynu sa to zacalo dusit, musel som velice opatrne pridavat. Rano som skusil nastartovat a nic. A tak sa stym doteraz trapim a skusam co to moze byt. 
