
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Větší vložky (78mm +) Průzkum trhu
-> Fifa: jaký je závěr? 

-> Gemini 07.06.16 23:35:23: bych čekal, že zrovna odstředivý lití bude oproti zbylým operacím jen za pár korun.
-> Gemini: To je pravda, ale snad by se dalo najít rozumných lidí, i když je to v česku čím dál horší.
aby ste neboli smutny, len polotovar na jednu kvalitnu vlozku valcov vyjde 20 eur, sustruzenie, honovanie, kontrola parametrov, zmetkovitost....nieco do vacku, tomu co to cele zariadi a sme na slusnej palke......riesim vlozky do R5ky zhodou okolnosti tiez 78mm, francuzi predavaju sadu za cca 500eur, kto vie na kolko sa dostanem ja



-> Sejki: Požít jdou oba bloky. Záleží na tom co potřebuješ za a) za zdvih za b) legalitu bloku. O tom, který je lepší, se vedou dlouhé debaty a já sám to objektivně nedovedu určit. Spíš odejde dřív něco jiného, než že se odporoučí blok.
-> Fifa: dík za vysvětlení. V tomhle je možný pouzit blok z favorita nebo je lepší z fabie 1.4?
-> Sejki: Při vrtání 78 je spodní část vložky zvětšená z 80mm na 82. U 79,5 to bude 84. Blok to snese v pohodě, v tom místě ho to nějak znatelně neoslabí.
Kostruktér ze Škodovky, se kterým to mimochodem řeším, měl nachystanou patronu 4 spojených vložek s ještě větším vrtáním. Tam už to byl fakt extrém a tenký můstek mezi válci.
-> Sejki: V bloku to bude držet úplně stejně jako standartní seriová vložka na měděných kroužcích.
-> Urbi: Materiál bude minimálně podle serie Fabia, spíš lepší. Gemini doporučoval materiál GJS 700. Kvalitu ohlídám, aby se to dalo vůbec nabízet a provozovat.
A jednoduchý to nebude, to mi je taky jasný.
-> m8rinek: Agrozet to bohužel nedává, dělaj jen veliký odlitky. Zkoušel jsem to tam jako první.
Kostruktér ze Škodovky, se kterým to mimochodem řeším, měl nachystanou patronu 4 spojených vložek s ještě větším vrtáním. Tam už to byl fakt extrém a tenký můstek mezi válci.
-> Sejki: V bloku to bude držet úplně stejně jako standartní seriová vložka na měděných kroužcích.
-> Urbi: Materiál bude minimálně podle serie Fabia, spíš lepší. Gemini doporučoval materiál GJS 700. Kvalitu ohlídám, aby se to dalo vůbec nabízet a provozovat.
A jednoduchý to nebude, to mi je taky jasný.
-> m8rinek: Agrozet to bohužel nedává, dělaj jen veliký odlitky. Zkoušel jsem to tam jako první.
-> Urbi: a na 79mm tam je ještě v bloku materiál aby to vydržel?
-> Jarda: ano je nutná úprava bloku, proč by to jinak nabízel, to by sis mohl nechat převrtat sériové na takové šlupičky tenké co do teď spousta lidí dělá i jezdí a "nějak" to funguje.
Osobně mít možnost, tak uvažuji o vrtání kolem 79mm s kvalitními písty z jiného vozu než kupovat "kopýtka T-éčka Almety".
Jsme brali nedávno 78mm almet a oni mají stejnou formu na 75,5mm jako na 78mm píst, tak si řekněte jak tlustá je tam asi stěna a jak extrémně těžké asi jsou
Už v základu je to totálně odporující píst jeho použití a oni to ještě takto mrví a 30 let tu není nic jiného v podobné ceně, je to smutné mít možnosti výroby pístů a dělat je takle a nulový progres během desetiletí...
Osobně mít možnost, tak uvažuji o vrtání kolem 79mm s kvalitními písty z jiného vozu než kupovat "kopýtka T-éčka Almety".
Jsme brali nedávno 78mm almet a oni mají stejnou formu na 75,5mm jako na 78mm píst, tak si řekněte jak tlustá je tam asi stěna a jak extrémně těžké asi jsou

Už v základu je to totálně odporující píst jeho použití a oni to ještě takto mrví a 30 let tu není nic jiného v podobné ceně, je to smutné mít možnosti výroby pístů a dělat je takle a nulový progres během desetiletí...
78 bych taky bral, ale na to uz je nutna uprava bloku ne?
jinak rozhodujici hlavne kvalita a pak cena...
jinak rozhodujici hlavne kvalita a pak cena...
-> Fifa: Zájem o sadu/dvě by byl, stačí d=78mm.
Záleží na ceně a kvalitě.
Záleží na ceně a kvalitě.
Tak já hádám, že výroba bude v Jičíně v Agrozetu, kde mají technologii odstředivého lití a vložky lijí do dnes a pro škodovku je dělali právě oni? Kdekoli jinde mi to trochu nedává smysl :))
-> Fifa: cena / nutnost vědět jaký materiál (číslo, není to jedno) / přesnost výroby a kvalita honování.
Ono dost lidí dělá vložky, ale je obrovský problém, aby byly dodrženy toleranční pole !
Tzn. výška vložky od dosadací plochy v bloku po horní dosedací plochu +- 0,01mm.
A neméně důležitá je drsnost honovacího kříže, jeho úhel a jeho "stejnoměrnost povrchu"
Vrtání válce by muselo být v celé délce a ve všech měřených průměrech 4ks sady
+- 0,01 - 0,02mm.
Pokud zvládneš dodržet toleranční pole u všech kusů a povrchy, rád vezmu, mám zájem o vrtání 78 - 79,5mm. Více případně přes SZ.
Ono dost lidí dělá vložky, ale je obrovský problém, aby byly dodrženy toleranční pole !
Tzn. výška vložky od dosadací plochy v bloku po horní dosedací plochu +- 0,01mm.
A neméně důležitá je drsnost honovacího kříže, jeho úhel a jeho "stejnoměrnost povrchu"
Vrtání válce by muselo být v celé délce a ve všech měřených průměrech 4ks sady
+- 0,01 - 0,02mm.
Pokud zvládneš dodržet toleranční pole u všech kusů a povrchy, rád vezmu, mám zájem o vrtání 78 - 79,5mm. Více případně přes SZ.
-> Fifa: a jak to bude držet v bloku?