Takže problém vyřešen. Nevím jak se to stalo ale asi se vyklepal ucpávací šroub na kanálku podtlaku napravo od sytiče. Mno bohužel tam byl vyvaný závit, takže to byla zřejmě příčina ztráty šroubu. Musel jsem to na prasáka přeříznout na M8 a dát upravený šroub. On ten karburátor je už značně opotřebený takže jsem dneska na burze v Chotusicích zakoupil zánovní EDSR takže se tam do budoucna namontuje ten nový. Jinak všem mockrát děkuju za rady hlavně srdcařovi, který mne navedl správným směrem.
-> Sejki: Podtlak musí fungovat , i když vytočíš motor na místě bez zátěže, jinak je vždy něco špatně. Když přidáš plyn jen natolik, aby se neotevřelo blokování druhé klapky, tak podtlak musí reagovat a membrána vtáhne tyčku proti pružině, proto to tady musí dobře chodit. Právě na toto dost lidí prdí a nenamaže, takže to nechodí.
-> srdcar 120L: jo to je mozny, jde taky o to co se zmenilo od doby kdy to fungovalo... na jednom motoru mi druha komora chodila jen v zatezi a na miste jsem to mohl turovat jak jsem chtel a nic...
-> tony.rs: Takže jinak. Sundej podtlak, nastartuj motor a trochu ho vytoč tak na 3000 otáček. Dej prst k otvoru, do kterého je zasunutá trubička podtlaku. Musí tam být podtlak. Pokud není, budeš muset znovu sundat karbec ze sacího potrubí a podívat se zespoda, jestli se ti do kanálku nedostal kousek nějakého bordelu nebo těsnění. Musíš znovu sundat víko karbce. Kanálek musí být průchozí. Mě se takto utrhl kousek těsnění pod karbcem a v SEDRu mi blokoval tyčku el. ventilu volnoběhu. Prostě musíš pohledat a najít.
-> tony.rs: Takže pokud ti všechno funguje jak má a přesto se ti nezvedá membrána, tak je chyba pravděpodobně ve víku karburátoru, je prohnuté a netěsní. Sundej ho a zjisti prohnutí. Díky tomu ti saje vzduch z plovákové komory místo z kanálku podtlaku. Ve většině případů je uprostřed prohnuté nahoru díky středovému šroubu, který drží filtrbox. Podívej se na těsnění, aby sedělo na kanálky, protože na EDSR a SEDR se liší a pak pořádně dotáhni víko. Máš těsnění mezi karbcem a podtlakem? Já jsem víko srovnal, na filtrboxu jsem díru uzavřel šroubkem a filtrbox drží ke karbci pružina. Pasuje ze zadní brzdy, ta vrchní. Zahákneš ji za okraj filtrboxu a dole za plech pod karbcem a je klid. Nic jiného mě zatím nenapadá.
Membrána nepropouští, to jsem zkoušel přesně tímto postupem (membrána je fungl nová). Blokace klapky se odjišťuje správně. Zkoušel jsem to i s odpojeným táhlem druhé klapky abych vyloučil případnou chybu, ale membrána se ani nehla.
-> tony.rs: Sundej podtlak z karbce a vyzkoušej, jestli vůbec chodí a hlavně jestli drží podtlak. Zatlač tyčku s membránou dovnitř a ucpi trubičku k membráně prstem. Pokud je membrána v pořádku, musí držet polohu. Pokud ne, vyjede ven. Páčka, která je na tyčce a s pružinkou, musí lehce chodit po tyčce. Já jsem takto měnil 3 membrány, než fungovaly jak mají.
Ještě mě napadlo, jestli ti funguje odblokování druhé klapky, když otevřeš první klapku, tam taky bývá zádrhel, když packa proskočí jinam než má být. Když při nastartovaném motoru na místě otevřeš první klapku, tak by měl podtlak hned zafungovat a teprve v poloze, kdy se uvolní zablokování druhé klapky, tak ji podtlak otevře.
To poznáš při jízdě zkus jet do kopce a uvidíš hned. Jednou sem to taky chtěl vyzkoušet odpojil sem to táhlo a zafixoval klapku jede to pak strašně mizerně :-)
Zdravím. Mám problém s karburátorem EDSR. Po takové menší GO motoru přestala otevírat druhá komora. Vyměnil jsem membránu, protože lehounce propouštěla, ale problém přetrvává dále. Klapka na druhé komoře chodí volně. Kanálek podtlaku je čistý, spíše to vypadá, že to někde saje falešný vzduch. Má někdo nějaký tip nebo radu jak postupovat ???