
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jednobod Vs mpi
-> Majki: taky si rikam, ze jsem tam mel hodit dvoulitra
nejak na nej dostat AEE a bylo by...

Nedržte se těch škodovackych motoru tak urputně... VW dělal dost motoru které pasujou téměř PnP...
-> Urbi: a ten motor, co jsi delal, tak teda vacka od Chovance a RJ od koho? Me práve Ing. Chovanec rikal, ze by vic, jak o 0,5 dolu nesel. Ja zatim s hlavou nic delat nebudu, kdyz je tesneni OK, na kolik tak orientacne prijde od Tebe ta hlava i s ventilama?
Jinak mám jednu RJ pro vacku od cimbu z vrakace, motor s vackou nekomu prodali bez RJ
Jinak mám jednu RJ pro vacku od cimbu z vrakace, motor s vackou nekomu prodali bez RJ

-> Jarda: ani nevím už ... tuším že právě těch 0,5mm dolů a určitě se nic nepotkává a to má vačka v HU o hodně větší překrytí jako sériová.
Na 1.6 tce jsou dost o ničem písty ... dlouhodobě vydrží tak do 100, max. 110 HP a to bez větších KP a bez extrémních zatížení, jinak to má krátké trvání. Dávat na tento motor turbo bez zásahu do jiných pístů je nesmysl.
Na 1.6 tce jsou dost o ničem písty ... dlouhodobě vydrží tak do 100, max. 110 HP a to bez větších KP a bez extrémních zatížení, jinak to má krátké trvání. Dávat na tento motor turbo bez zásahu do jiných pístů je nesmysl.
-> Borderer: muj ma 180 tachometr, jestli se tomu da verit... jsem treti majitel, ta pani najela tech 80, tomu verim, ale, co ten predchozi, tomu moc neverim... ale dobre servisovane to bylo, ta pani do toho dala cca 100tis. kc :) a vse technicky vypada naprosto OK s korozi uz to je horsi, ale zadna tragedie
vacka bez pridreni na loziskach a bez pittingu, mam hlavu z motoru, co ma udajne 150tis. km a je to nesrovnatelne horsi
vacka bez pridreni na loziskach a bez pittingu, mam hlavu z motoru, co ma udajne 150tis. km a je to nesrovnatelne horsi
-> djmaso: 

-> Jarda: To mi ani neříkej, neb mne to bude vrtat v hlavě šílenym způsobem.
Ale sypat prachy do motoru, co má skoro čtvrt mega asi moc nemá, mimo GO, smysl. :-/

jedině turbo na tyto motory
-> Jura_Favorit: Samozřejmě bude motor upraven.. 

-> StepaNoFUN: cím turbo nebo kompressor? vzdycky me lakala G60... a uz jsem si i rikal, jestli by nesel vyuzit kompressor klimy, no to je asi blbost

-> Jarda: Havně sériovou 1,6 nezkoušejte "nafouknout". Kamarád to zkusil. Jelo to prej jako pila (chtěli to vyzkoušet před montáží dvou těsnění s mezikusem na snížení KP), bohužel jenom asi 3km. Pak to dotáhli na laně a následně našel píst ve vaně. :-D Myslím že to auto dodnes stojí v garáži a nešáhnul na něj...
-> StepaNoFUN 27.04.16 19:24:03: taky jsem koukal, jak jsou ty vacky hrozne ostre, ale s tou 265 by to melo jit odspoda min. stejne
-> Urbi: pekne, o kolik jsi ji snizil? pry je tam problem, ze o 0,5 se uz mohou potkat pisty a ventily
-> Urbi: pekne, o kolik jsi ji snizil? pry je tam problem, ze o 0,5 se uz mohou potkat pisty a ventily
-> Jarda: u té hlavy je obrovský průser s výfukovým kanálem, proto to nahoře velmi ztrácí, vačka a chip pomůže, ale nevyřeší situaci propadu.
petr42.rajce.idnes.cz/Hla va_1.6_Fel._-_uprava_do_no r._provozu
motor s touto hlavou a vačkou + chip = 150Nm a 104 HP
petr42.rajce.idnes.cz/Hla va_1.6_Fel._-_uprava_do_no r._provozu
motor s touto hlavou a vačkou + chip = 150Nm a 104 HP
-> Kocvin 27.04.16 12:09:24: pokud by se jednalo o motor v sérii, tak bych se na to vykašlal, za tu práci ten rozdíl mezi 136B a 136M dle mě nestojí a už vůbec ne na původním bloku a s původní FAV elektroinstalací a nádrží (vše už se tady ve fóru probíralo mockrát). A to neberu v úvahu nelegálnost přestavby a s tím spojené problémy s STK/ME a PČR.
Pokud se s tím ovšem spojí další úpravy motoru, tak to je pak jiná
Nicméně kvalitní úpravy, co budou opravdu fungovat (a nebude se muset každou chvíli dělat reset, základní nastavení apod., jako na obou přestavěných 1.3 MPi od mistra Cimbu, které osobně znám), to taky není až tak úplně zadarmo, je pak na zvážení účel auta, jestli se to vyplatí... ale to už si každý musí spočítat sám.
(A jelikož MPI ve FAV na původním bloku jezdím pátým rokem, fakt nevařím z vody
)
Pokud se s tím ovšem spojí další úpravy motoru, tak to je pak jiná

(A jelikož MPI ve FAV na původním bloku jezdím pátým rokem, fakt nevařím z vody

-> Kocvin: OK.
-> StepaNoFUN: No supr, zbytek když tak SZ..
-> Borderer 27.04.16 14:26:35: Odspoda 1,6 jde hlavně proto, že má vačku jak diesel... Kdysi jsem to počítal a bylo tam myslím 198/198. :-)
-> Kocvin 27.04.16 12:09:24: PnP to není. Ale pokud bys chtěl, mám tu někde připravený svazky. Asi bych se musel znova prokouset popisem, ale rozkuchaný MPičkový svazky jenom s drátama pro montáž do FA bych tu našel. Dokonce možná vím i kde, protože jsem je nedávno stěhoval z garáže na půdu...
-> Jarda: Nemyslím si, ono se to jen zdá, protože ta 1.6 se nad tyhle otáčky dostane na stejnej krouťák jako má 1.3....hold velkej zdvih, ale zase o to líp to jede odspodu. Koukám rozdíl mezi 1.3 a 1.6 je 15 mm.

-> Jarda: 1,6 jsem zažil s úpraveným motorem, ale nevím parametry, nicméně zrychlení pěkné a docela to bylo pocitově příjemné.
-> Jarda: Kdybych měl feldu, tak bych nejspíš 1.6 zvolil, i když jsem byl vždycky zarytě proti této motorizací.. Ale do Formana bude ta 1.3 přeci jen kulturnejsi :)
70 kw je pěkných, ale co spotřeba?
70 kw je pěkných, ale co spotřeba?
-> Kocvin 27.04.16 12:45:28: ale zas ta 1.6 ma krouták... ale je to dost nesportovni motor, pri predjizdeni v kopecku a vytoceni nad 4,5tis. to tak ztratí, ze by jsi chtel sedet v te 1.3 :) jsem zvedav, co udela vacka a chip, vacku jsem uz poslal na upravu Ing. Chovancovi, tak uvidime... jsem na to dost zvedav
Co jsem cetl na netu, tak je 1.6 AEE velmi dobry motor na upravy a na tech 70kW jsem dost zvedavy
Co jsem cetl na netu, tak je 1.6 AEE velmi dobry motor na upravy a na tech 70kW jsem dost zvedavy

-> Urbi: sereš mě
mam doma 2 náhradní motory bmm, teď abych sháněl mpi





-> Urbi: například? :)
-> Urbi: No nevadí stejně se na to asi vrhnu.. Původně jsem uvažoval nad 1.6 ale ta je těžká, vzhledem k objemu slabá a navíc neorigo..
-> Kocvin: Obávám se že moc plug in play to není :(
Za to motorově stačí na posledním MPI s 7mm ventily malé věci a je tam 65 kw jak nic...
Za to motorově stačí na posledním MPI s 7mm ventily malé věci a je tam 65 kw jak nic...
Jak moc velký porod je předělat ve facku bmm na mpi? Je nějak rozumně oddělitelný a plug and play vyměnitelný motorový svazek?
-> Urbi: Dost si mě tím na MPi navnadil :) Původní bmm ve formanu je bída, byť je vše ve stavu nového auta..
-> Urbi: Dost si mě tím na MPi navnadil :) Původní bmm ve formanu je bída, byť je vše ve stavu nového auta..
-> OndraKrupi: Určitě hodit, ale zrovna i s lepší vačkou, vyměnit rozvody, revize olej.čerpadla, nová gufera, těsnění a snad i vodní pumpa a šup tam s ním :) jednotku přeprogramovat, mírná úprava filtrboxu, výfuku a pojezdíš si hezky :)
Jedině MPi, výkonově je na tom mnohem líp. BMM předepsaného výkonu skoro nedosahovaly, MPi mívaly zase často víc jak 50kW... Údržba bych řekl, že stejná, místo rozdělovače musíš jednou za pár let vyčistit klapku. A místo kabelů a cívky občas odejde zapalovací lišta (prej), nám na 4řech feldách za stovky tisíc km neodešla ani jedna... 

-> zajoch: no z mpi dostaneš daleko více na méně peněz a námahy (za předpokladu, že je ten motor v dobrém stavu. Právě já teď váhám, zda do auta nehodit motor mpi
-> Jarda: tak beru pikap/van plus jako jedno a origo praktika jsem viděl jen u Telecomu, je to tím že norma 94/12 je u M1 do 5ti sedadel a 2500 kg euro 2 a u ostatních euro 1
-> zajoch: Ono je tohle u feld dost individuální..

-> OndraKrupi: takže v případě ze bych si,chtěl s tim motorem v budoucnu pohrát, tk jedině mpi, jo?? Jednobod se nedá tak "jednoduše" ladit??
A jak sou na tom ty motory s průběhem kroutaku dole?? Do těch zhruba 2k otáček. Nebo uz je to problem auto od auta, vzhledem k najezdu?
A jak sou na tom ty motory s průběhem kroutaku dole?? Do těch zhruba 2k otáček. Nebo uz je to problem auto od auta, vzhledem k najezdu?
prvni BMM, vetsinou jeste slabe kastle jsou euro 1 za 5000,-kc ostatni BMM a vsechny mpi jsou euro 2, tedy 3000,-kc, ma tam byt potom nejaka uprava hlavy, ktera ta BMM posunula uz do euro 2
-> Mr._Nosferatu 26.04.16 18:04:36: proc jen pickup? nekdo mi tvrdil, ze to je kvuli tomu, ze to je N1, ale co vim, tak nekdo na funu N1 platil 3tis. kc a u mé nivy N1G (jednobod euro 2 - pry to je ta nejhorsi euro dvojka, co muze byt :))) taky predchozi majitel zaplatil 3tis. kc a na STK mi neco rikali, ze mel platit 5tis. kc
tak doufam, ze po me nekdy nebudou chtit doplatit ty 2tis. kc
-> Mr._Nosferatu 26.04.16 18:04:36: proc jen pickup? nekdo mi tvrdil, ze to je kvuli tomu, ze to je N1, ale co vim, tak nekdo na funu N1 platil 3tis. kc a u mé nivy N1G (jednobod euro 2 - pry to je ta nejhorsi euro dvojka, co muze byt :))) taky predchozi majitel zaplatil 3tis. kc a na STK mi neco rikali, ze mel platit 5tis. kc


Bmm je takove mene narocne. Mpi je takove "lepsi" ale horsi na udrzbu, skrtici klapky napriklad, ale jde z motoru dostat vice.
pokud potrebujes jen spotrebak, volil bych to co psal vhml
pokud potrebujes jen spotrebak, volil bych to co psal vhml
-> vhml:
tak to každopádně.
ale na výběr furt je... 



-> ochoda: bracho ma mpi a ja bmm a zeby mi to islo spatne sa povedat neda a to mam papierovo 40kw :)
Tak pardon za mylnou info. =)
Jen pikap má eko 5000
To rozdělení mpi vs. bmm za poplatek je možná i podle roku. Pár kupců když jsem sháněl svoji feldu mi tvrdilo, že i to jejich bmm je za 3000,- a někdo mi i posílal fotku techničáku kde to fakt bylo napsané.
Mpi je za 3000,- a BMM by měl být za 5000,-. Jezdil sem s 50kw bmm (ve formanu) a 40kw bmm ve feldě (to bych nikdy nekupoval! je to líný neskutečně) a 50kw Mpi ve fildách a to mě teda přišlo lepší no.
Zkrátím to. co je lepší volbou. jak vlastnostmi, tak náklady (pojistka, všeobecně servis). Konkrétně ve feldě.
A co emise? jak to vlastně felicie má? tam se to tak lámalo, že se v tom vůbec nevyznám
PS: no oc, potřebuju auto u kterého mi nebudou vadit tukance a oděrky. Prostě typického spotřebáka pro "všechno"
A co emise? jak to vlastně felicie má? tam se to tak lámalo, že se v tom vůbec nevyznám
PS: no oc, potřebuju auto u kterého mi nebudou vadit tukance a oděrky. Prostě typického spotřebáka pro "všechno"