skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měření předstihu a otáček multimetrem
08:03:36
14.09.2016
14.09.2016
Vrba
-> Jarda: Já bych proste stahl predstih dokud to detonovat neprestane. Sam jsem takto s LS motorem jezdil a nejaky vykonovy propad jsem nepozoroval. Dulezitejsi bylo ,ze to kolem 0 st konecne přestalo řinčet při každém přidání.
10:50:20
13.09.2016
13.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: aha, tak asi bude opravdu problem v palivu, no je tam ted asi 1/2 nadrze smesky benzinu, kde cast je stara i nekolik let :/, tak to dotankuju 100vkou nebo tam dat octan+ ? ten jsem si koupil do Maroka a nakonec jsem ho nepouzil, niva rechtala jen jednou a to jsem hned dotankoval lepsim benzinem...
07:27:12
13.09.2016
13.09.2016
Vrba
-> Jarda: LS má mít palivo super 96 ,takže bud stáhnout předstih o 3-5 stupnu a nebo tankovat 98. Navíc ty rozdělovače bývají natolik nepřesné,že pokud se nejedná o zánovní kousek,tak je potřeba jezdit základ okolo 0st už jenom kvůli rozptylu parametrů.
03:58:08
13.09.2016
13.09.2016
rsvancara
-> Jarda: Důležitý tam je to číslo po N, což je teplotní rozsah kde ta svíčka má pracovat. To co máš ty jsou ještě původní svíčky, já napsal nový značení, který koupíš teď :-)
Dá se to rozklíčovat, je to tuším nějak takto (L14YCR):
N znamená kratší provedení závatu (L zase dlouhý třeba do hliníkových hlav Fa + Fe)
14 znamená číslo teploty svíčky
Y že má jiskřiště směrem ven
C měděný materiál elektrody (což je tuším super na LPG)
R s vestavěným odporem (používaj se pak jiný kabely)
atd...
Dá se to rozklíčovat, je to tuším nějak takto (L14YCR):
N znamená kratší provedení závatu (L zase dlouhý třeba do hliníkových hlav Fa + Fe)
14 znamená číslo teploty svíčky
Y že má jiskřiště směrem ven
C měděný materiál elektrody (což je tuším super na LPG)
R s vestavěným odporem (používaj se pak jiný kabely)
atd...
23:36:21
12.09.2016
12.09.2016
Pavel P..
-> Jarda: kup pořádnej N98 a bude to lepší...
23:13:19
12.09.2016
12.09.2016
Bukaj
-> Jarda: N8 a N8Y se lišej jen v materiálu elektrody, takže tam bych problém nehledal...
22:28:45
12.09.2016
12.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King: v tom nemam bezkontakt... zarovkou
-> rsvancara: svicky jsem tam dal nejake nove, co jsem nasel po dedovi - pal N8 super a ted ctu, ze tam maji byt N8Y :( ze by to byl ten problem?
-> rsvancara: svicky jsem tam dal nejake nove, co jsem nasel po dedovi - pal N8 super a ted ctu, ze tam maji byt N8Y :( ze by to byl ten problem?
21:19:52
12.09.2016
12.09.2016
King
-> Jarda: A jak víš, že máš 5st předstih?
14:48:24
12.09.2016
12.09.2016
rsvancara
-> Jarda: Bezkontakt jsem měl v LSu taky, jen jsem mu vyměnil pružinky na odstředivé regulaci za ty z rozdělovače pro LS. Podtlakovou regulaci bych zachoval.
Pokud mě auto přisávalo vzduch, tak díky hadici posilovače.
Svíčky máš správný? Mají tam být tuším N14Y a je poznat, když tam dáš jiný (právě tím duněním, zvoněním při zahřátém motoru).
Pokud mě auto přisávalo vzduch, tak díky hadici posilovače.
Svíčky máš správný? Mají tam být tuším N14Y a je poznat, když tam dáš jiný (právě tím duněním, zvoněním při zahřátém motoru).
09:59:06
12.09.2016
12.09.2016
Jarda - zrušená registrace
vyuziju toto tema...
Detonuje mi 120 LS :( predstih mam cca 5°, odpojil jsem i podtlakovou regulaci a jede to do kopce, jako by v tom byl technicak :/ je tam 95ka s aditivem... mam podezreni na falesny vzduch, ale ze by to delalo az toto
Dekuji za nazory, ve vsech favomotorech mam bezkontak, zkusim to jeste zmerit strobacem, jinak potom uz nevim...
Detonuje mi 120 LS :( predstih mam cca 5°, odpojil jsem i podtlakovou regulaci a jede to do kopce, jako by v tom byl technicak :/ je tam 95ka s aditivem... mam podezreni na falesny vzduch, ale ze by to delalo az toto
Dekuji za nazory, ve vsech favomotorech mam bezkontak, zkusim to jeste zmerit strobacem, jinak potom uz nevim...
20:18:13
19.08.2016
19.08.2016
Tomaso435
-> rsvancara: pak je naměřená hodnota v pořádku a já jdu stříhat pásek :-D
20:10:02
19.08.2016
19.08.2016
rsvancara
-> Tomaso435: To je dobře :-)
20:04:32
19.08.2016
19.08.2016
rsvancara
-> Tomaso435: A 10A tam máš, jen to nevidíš :-). Viz. můj mulitetr (nastaveno na 10A).
19:59:07
19.08.2016
19.08.2016
rsvancara
-> Tomaso435: Ampérmetr se chová jako drát (takže když ho připojíš přímo na plus a mínus zdroje a ten je dostatečně tvrdej, tak to pojistka nestihne a rozsah ukápne. Mělo by se měřit od nejvyššího rozsahu níž a sériově se spotřebičem.
Na velký proudy je ideální klešťový ampermetr (nespálíš ho), ale tam musíš zase rozdělat kabel a do kleští obejmout jen jeden drát (fázi, plusovej...). Jinak naměříš nulu / blbost.
Voltmetr zase naopak, chová se jako odpor, takže se na plus / mínus klidně zapojuje nebo paraelně s něčím a nic se neděje.
Na velký proudy je ideální klešťový ampermetr (nespálíš ho), ale tam musíš zase rozdělat kabel a do kleští obejmout jen jeden drát (fázi, plusovej...). Jinak naměříš nulu / blbost.
Voltmetr zase naopak, chová se jako odpor, takže se na plus / mínus klidně zapojuje nebo paraelně s něčím a nic se neděje.
16:40:47
19.08.2016
19.08.2016
Tomaso435
-> mikihans: mám tu 200mikro 2000mikro 20mili a 200mili ...
na tom schémátku je že to utáhne 10Amax ..
na tom schémátku je že to utáhne 10Amax ..
14:13:50
19.08.2016
19.08.2016
mikihans
-> Tomaso435: Takovej odběr bys už měl měřit první dírou (rozsah 10A) a přepnutý multimetr taky na 10A. Celkově, pokud nevíš, jaký odběr proudu to má, tak vždy měřit na nejvyšší rozsah. Ten mA rozsah má totiž pojistku a docela se divím, že proud 1,4A vydržela
20:44:36
18.08.2016
18.08.2016
Tomaso435
sice ne předstih, ale
Měřím to dobře, když chci změřit odběr ledpásku? .... že si přehodím na multimetru do druhej dírky jeden kábl, nastavim -20m- na měřáku, jedne kablik od měřáku hodim na plus, druhým se dotknu plusu u ledpásku, a kabel kostry od ledpásku dám na mínus zdroje.. pásek svítí a na displayi mám 1,40 .. chápu to správně že tech 5m ledpásku bere 1,4A ? tím pádem cca 20W?
Měřím to dobře, když chci změřit odběr ledpásku? .... že si přehodím na multimetru do druhej dírky jeden kábl, nastavim -20m- na měřáku, jedne kablik od měřáku hodim na plus, druhým se dotknu plusu u ledpásku, a kabel kostry od ledpásku dám na mínus zdroje.. pásek svítí a na displayi mám 1,40 .. chápu to správně že tech 5m ledpásku bere 1,4A ? tím pádem cca 20W?
13:51:57
11.04.2016
11.04.2016
Zdenek136
-> IJK: Přesně tenhle mám, ty moto funkce jsou jako bonus...zkoušel jsem měření otáček a nějak jsem to nerozchodil. Když někdo poradí, budu rád.
22:48:38
09.04.2016
09.04.2016
StepaNoFUN
-> MVM: Ještě doplním že ty lepší pořádný maj navíc i zpožďovač záblesku, takže stačí na řemenici označená nula a netřeba další stupnici...
17:30:19
09.04.2016
09.04.2016
MVM
-> IJK 09.04.16 15:48:28: Zkoušeli. Multimetr jako takový umí změřit u kontaktnícch přerušovačů úhel sepnutí kontaktů,a taky umí zobrazit otáčky (jako otáčkoměr). Na předstih (kontrolu dynamickou) potřebuješ stroboskop. Pořádný stroboskop umí rovněž všechny uvedený hodnoty naměřit taky,včetně napětí.
15:48:28
09.04.2016
09.04.2016
IJK
Nezkoušeli jste prosím někdo měření otáček a předstihu multimetrem třeba takovým :
www.ges.cz/cz/digitalni-m ultimetr-ut-105-GES0731302 5.html
je to použitelné ?
IJK
www.ges.cz/cz/digitalni-m ultimetr-ut-105-GES0731302 5.html
je to použitelné ?
IJK