skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felda - tentokrát 1.6, přehřívá se
-> Borderer 21.11.16 16:44:55: dle me ne...
Tak samo zahřívání dva dny zpět.... zavařil sem menší díru ve sváru výfuku u vlnovce cca 1x1mm a teplota spadla kam má...mohlo to být tím?
-> King: U 1.6 to chce vymazat adaptační hodnoty pres počítač. U MPI zase přehrát komplet software v jednotce. BMM na to bylo zlatý. ;-)
-> Jarda: Delas obcas reset odpojenim baterky? Teda nevim, jestli to u feld takhle funguje, ale plynivymu jednobodu to delalo dobre...
-> Borderer 08.11.16 21:43:47: jj, asi jo, budu to muset poresit, ale na mem LPG je stejne vyrazena...
-> Jarda: Tak mne napadá, jestli je KO lambda, tak to bude hodně bohatý - i na studenej start a když tomu pustíš vzduch, prostě tu směs doladíš.
-> Borderer: beru na OMV 100ku

-> Jarda: A co máš v nádrži za benzín? Mne to taky občas startuje na tři válce a přišel sem na spojitost s jízdou na plyn. Když to začne zlobit, ujedu 10 - 20 kilometrů na benzín a pak se to zase na chvíli srovná.
edit: A začal sem lejt Vervu 100 a už sem se toho prakticky zbavil. Myslím si, že biosložka vytvořila u vstřiků humus, kterej se je po čase snažil až zalepit a teďka se rozpouští.
edit: A začal sem lejt Vervu 100 a už sem se toho prakticky zbavil. Myslím si, že biosložka vytvořila u vstřiků humus, kterej se je po čase snažil až zalepit a teďka se rozpouští.
-> Borderer: podtlak
-> King 08.11.16 12:52:26: jj, ale ja startuju na benzin... na benzin to jde studene dost nepravidelne, ale jakmile to prepnu na LPG, tak uz to jde pekne, na LPG to prepinam ihned po startu

-> King 08.11.16 12:52:26: jj, ale ja startuju na benzin... na benzin to jde studene dost nepravidelne, ale jakmile to prepnu na LPG, tak uz to jde pekne, na LPG to prepinam ihned po startu
-> Jarda: U podtlaku bylo nepatrny seslapnuti plynu jednou z podmínek pro úspěšnej a rychlej start na LPG. Ono při dávkování směsi nad klapku to tak nějak dává smysl....
-> Jarda: LPG v tom máš sekvenci nebo podtlakové?
-> Jarda - zrušená registrace 02.11.16 19:49:06: v tom případě ti nefunguje klapka jak má. Sundej sání a podívej se co dělá po zapnutí klíčku. Musí se pootočit (trošku otevřít). To stejný uděláš ty, jak malilinko slapnes na plyn.
-> Jarda: Zkusil bych vyčistit klapku.
tak minimalni seslapnuti plynu a hned to chytne...
proste tomu chybi vzduch

Vyuziji toto 1.6 téma
Nechal jsem si vytocit LPG protizaslehove klapky s vedenim, to co tam bylo puvodne - plisky, tak to netesnilo, na jednom valci byl plisek zdeformovanej hodne a bralo to falesnej vzduch, takze na volnobeh to slo na 3 valce.
Ted jde motor o poznani lip - uz to konecne tesni, ale na benzin hur startuje
, jedine co jsem zjistil - chyba lambdy - prilis nizky signal, tak jsem ji pozoroval a chodila do 0,35V. Na LPG je zřejme vyrazena, byla stale v 0V. Kdyz na benzin startuju se seslapnutym plynem, tak to chyta lip, ale to mi prijde jako prasecina, tim si mozna i rozhodim nastaveni klapky :/. Co myslite, muze to byt tou lambdou? nebo jiný napad? Dekuji.
p.s. benzin pouzivam prevazne jen na startovani a protoze to na nej i trosku lip jede, tak nekdy na predjizdeni...
tady taky pise, ze mu to hur startuje-skoda-virt.cz/cz/.../1882 08-skoda-felicia-1-6-combi -glx-3
Nechal jsem si vytocit LPG protizaslehove klapky s vedenim, to co tam bylo puvodne - plisky, tak to netesnilo, na jednom valci byl plisek zdeformovanej hodne a bralo to falesnej vzduch, takze na volnobeh to slo na 3 valce.
Ted jde motor o poznani lip - uz to konecne tesni, ale na benzin hur startuje

p.s. benzin pouzivam prevazne jen na startovani a protoze to na nej i trosku lip jede, tak nekdy na predjizdeni...
tady taky pise, ze mu to hur startuje-skoda-virt.cz/cz/.../1882 08-skoda-felicia-1-6-combi -glx-3
-> Borderer: tak to jsme na tom podobne
ale niva me taky trochu zaskocila, kde je sice retez, ale s napinakem... a kdyz ten napinak selze, tak se to potka, jedine plus tam je, ze, co jsem slysel tak ruske pisty to vydrzi a musi se delat jen hlava


-> Jarda: Tak to mám nejvyšší čas, leč jak to provést. :-D Koukal sem do servisky na popis, ale je to pro mne trochu španělská vesnice, zlatej řetízek..
-> suri: -> Borderer: tady pise po 30tis. km dosponovani a po 60tis. vymena cimbu.cz/index.php?page=e
cu&a... , ja mam ted 45tis. km, nekdo mi rikal, ze vymena v klidu po 100tis. km, nekdo dokonce tvrdi, ze pri pretrzeni remenu se tomuto motoru nic nestane, ale to bych teda neriskoval...
-> Borderer 28.04.16 14:13:45: tam bola normálne 6r/90tkm výmena tuším bez kontroly , skôr mrkni do servisky tam to bude popísané , ja mám v hlave len nové motory
-> suri: A má se to nějak kontrolovat? Slyšel sem že jo, někde zase že se to dělá jen při výměnách rozvodu. Mám na nich najeto 30t km, tak mne to hlodá v hlavě.
-> suri: jj, diky, mrknu na to a dyztak, kdyz mi to nebude jasne, tak nafotim...
-> Jarda - zrušená registrace 28.04.16 08:47:59: Tusim je tam normalne ryska a medzi ne to nastavis a dotiahnes , uz si to ale presne nepametam musel by som videt
-> suri: chtel bych se zeptat, jak ty rozvody na 1.6 spravne napnout?, nekde jsem cetl, ze tam je poloautomaticka napinaci kladka a ze pri zatlaceni na remen tam je nejaky plisek, co se ma pohybovat, mam strach, abych to nenapnul moc nebo naopak malo, nikdy jsem to nedelal, diky
na znacky to dat dokazu... a pro jistotu jsem si tam jeste dalsi znacky udelal, stejne tak i na rozdelovaci
na znacky to dat dokazu... a pro jistotu jsem si tam jeste dalsi znacky udelal, stejne tak i na rozdelovaci
-> Borderer: Spíš než pumpu bych řešil chladič... ;-)
-> Borderer 07.04.16 19:23:17: rozvody su len na znacky
Z toho chování topení soudím, že lopatky jsou ok. Když držím zmáčknutou hadici a zvedají se otáčky, hadice tvrdne a i v otáčkách neskutečně topí. I u prepadu do expanzky je vidět, ze z tama tlačí voda pod tlakem, na volnoběh pokapkava.
Ale je otázka, zdali tlačí dost. :-/ vzhledem k tomu, že je na rozvodech, který neumím nastavit se mne do toho moc nechce, ale asi nemám na výběr. :-/
Ale je otázka, zdali tlačí dost. :-/ vzhledem k tomu, že je na rozvodech, který neumím nastavit se mne do toho moc nechce, ale asi nemám na výběr. :-/
Tak nepomohlo. Prakticky beze změny. :-/ když ve chvíli přehřívání motoru zapnu topení, valí vzduch, že před výdechem nelze udržet ruku. A teplota spadla během patnácti vteřin o cca 4-5 stupňů.
a vodná pumpa je ok ? nepretáčajú sa lopatky na oske ?
Tak termostat otevírá jak má, dnes sem to zkoušel, ale nebyl zatím čas auto pořádně projet. Prozatím sem vyměnil přírubu a zdá se, že ta stará byla vymačkaná. Do té staré se termostat úplně opřel a tyčka, která se pak "vytahuje" a termostat otvírá možná ani nebyla opřená....V nové přírubě se tyčka opřela a termostat měl vůli a celé se to do "těsnícího" stavu stáhlo až sešroubováním skříně....odpoledne vyrazím autem pryč, tak to rovnou zkusím. Další na řadě bude tedy ten termostat.
pro představu
zde je vidět ta tyčka lezoucí z termostatu aaautodoplnky.cz/12038-la rge/termostat-felicia-16-0 ctavia-14-16-55kw.jpg která se opírá o to uprostřed kanálu www.aci.cz/5800e216-priru ba-telesa-termostatu-nad-t ermostatem-skoda-vw-_i8617 9.jpg
pro představu
zde je vidět ta tyčka lezoucí z termostatu aaautodoplnky.cz/12038-la rge/termostat-felicia-16-0 ctavia-14-16-55kw.jpg která se opírá o to uprostřed kanálu www.aci.cz/5800e216-priru ba-telesa-termostatu-nad-t ermostatem-skoda-vw-_i8617 9.jpg
-> Borderer: Asi bych vyměnil termostat, pokud nepomůže, tak chladič. Vše ostatní vypadá dle tvýho popisu OK.
-> Borderer:
Sorry, to nedokážu říct... nevim jakej je tepelnej spád. Jenom uvažuju, jestli by tak nešel poznat malej průtok chladičem z důvodu ucpání/protáčení vrtule/vadnýho termostatu.
Sorry, to nedokážu říct... nevim jakej je tepelnej spád. Jenom uvažuju, jestli by tak nešel poznat malej průtok chladičem z důvodu ucpání/protáčení vrtule/vadnýho termostatu.
-> palinator: Jak moc velký tam má být rozdíl? Řekněme, třeba jestli na té hadici má jít udržet ruka. Nechal bych auto brblat dejme tomu na 2 500 otáček a pustím saharu. Zítra vyzkouším.
-> MVM: Ten by měl být OK, sahara cestou běžela pořád na první stupeň, což odpovídá, že do chladiče šla neustále voda 96°C a více, to koresponduje s budíkem, který ukazuje stejně jako diagnostika.
-> MVM: Ten by měl být OK, sahara cestou běžela pořád na první stupeň, což odpovídá, že do chladiče šla neustále voda 96°C a více, to koresponduje s budíkem, který ukazuje stejně jako diagnostika.
-> Borderer 06.04.16 22:50:32: Snímač teploty ok?
-> MVM: Tak to topí i v točkách. Jakmile zapnu topení, teplota spadne o pár stupňů dolů a do kabiny valí vzduch, že by na něm šlo grilovat. Po vypnutí topení to zase stoupne. 

-> Borderer 06.04.16 22:37:28: V otáčkách to přestane chladit,topit,nejde voda přepadem do expanzky. 

-> MVM: Víčko expanzky je zánovní a přetlak to drží správný. Nicméně tu vrtulku netuším, zdali se neprotáčí...ale lopatky plastové jsou.
Ale snad...pumpa je stará 32t km a měním ji pravidelně s rozvodama.
Je nějaký návod, jak to zjistit či co by tuto závadu aspoň naznačovalo?

Je nějaký návod, jak to zjistit či co by tuto závadu aspoň naznačovalo?
Termostat není propíchlej? Víčko exp.nádržky drží přetlak? Jak je na tom pumpa,nemá plastovou vrtulku/neprotáčí se?
-> palinator: tak sme to vyzkoušeli, jak v otáčkách, tak na volnoběh, jsou hadice prakticky stejně tvrdé. Teda, na volnoběh měknou, ale vůči sobě je to stejné.
Hadice od chladiče k motoru jsou rovněž "hodně" horký?
Zdravíčko,
už delší dobu pozoruji pomalé zhoršování. Ještě loni se držela neustále provozní teplota na 92-93°C, ale teď po zimě, když sem konečně vypnul úplně topení, sem se nestačil divit.
Pokud je motor v záběru - včera cesta po D11 s naloženým autem a 120km/h -, teplota motoru se ustálila napůl cesty mezi 90-110°C, neustále běžela sahara na první stupeň...
Teplota klesne pouze při delším brzdění motorem a zastaví se kolem 90tky.
Ohřívání motoru je následovné, že prvních X km, než se ohřeje a prohřeje celý okruh, drží motor pěkných 90°C, následně teplota postupně stoupá.
Přepadem do expanzky jde za studena proud vody, za tepla celkem také. Tzn. mne napadá, je možné že termostat neotevírá úplně?
Těsnění pod hlavou vylučuji. Chladící kapalina krásně čistá, bez bublin, neubývá, hadice jsou tvrdé akorát, olej čistý.
už delší dobu pozoruji pomalé zhoršování. Ještě loni se držela neustále provozní teplota na 92-93°C, ale teď po zimě, když sem konečně vypnul úplně topení, sem se nestačil divit.
Pokud je motor v záběru - včera cesta po D11 s naloženým autem a 120km/h -, teplota motoru se ustálila napůl cesty mezi 90-110°C, neustále běžela sahara na první stupeň...

Ohřívání motoru je následovné, že prvních X km, než se ohřeje a prohřeje celý okruh, drží motor pěkných 90°C, následně teplota postupně stoupá.
Přepadem do expanzky jde za studena proud vody, za tepla celkem také. Tzn. mne napadá, je možné že termostat neotevírá úplně?
Těsnění pod hlavou vylučuji. Chladící kapalina krásně čistá, bez bublin, neubývá, hadice jsou tvrdé akorát, olej čistý.