
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prasklina v bloku 1,4 mpi
prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 17.03.2016 do 14.08.2023, založil/a jan růžička
-> Bukaj: Po pravdě, řešil jsem rosení okolo měrky. Ale nechtělo se mi zdát že by se olej dostal tak "daleko" a zaplavil tuhle výztuhu. Motor nefouká pod kroužky. I když točí přes 7tis. Měrku jsem upravil. A olej je venku pořád. Okem to opravdu neni vidět. Takže zalepim tekutým kovem


-> MVM 12.08.23 14:46:30: Ajaj. A všiml by sis toho, kdybych to tady neřešil?
Od mého zjištění praskliny už mám najeto dalších 5000 km a zatím se to nerozpadlo
Od mého zjištění praskliny už mám najeto dalších 5000 km a zatím se to nerozpadlo

-> Bukaj 19.06.23 23:16:10: Tak mám naprosto stejně prasklý žebrovaní na bloku 1,3 Favorit
To potěší, a jak je to krásně vidět až zoomem na telefonu. Asi na 20x nasvicený a focení pod různým úhlem.. Okem neznatelný. Nicméně za tepla vzliná olej rapidně...

-> Bukaj: Když se blok "otvírá" v těchto místech, většinou tedy od šroubů prostředního překladu, už takový motor neměl v závodním nasazení dlouhého trvání. Tak dej vědět kolik km to ještě zvládlo či zvládne.
letos ty bloky nějak praskají...
-> Dušan 19.06.23 11:25:55: No, asi si nevyberu, protože vyloučená není ani jedna z možností
Možná kombinace všeho dohromady...
-> StepaNoFUN 19.06.23 16:37:20:
Jinak klikovka zatím nevyskočila, po dnešních 180 km (cca půlka po dálnicích na plnej knedlík 130-150, druhá půlka pohodička po okreskách) vypadá ono místo (bez očištění) takto:

Možná kombinace všeho dohromady...
-> StepaNoFUN 19.06.23 16:37:20:

Jinak klikovka zatím nevyskočila, po dnešních 180 km (cca půlka po dálnicích na plnej knedlík 130-150, druhá půlka pohodička po okreskách) vypadá ono místo (bez očištění) takto:
-> COL: Určitě. Ale viděl bych to tak do max poloviny tloušťky.
nebylo by lepší před aplikaci belzony v místě praskliny vybrousit malou drazku?
To co má Bukaj je podle mě únava materialu. Ale to co je na začátku tématu u Fabie klasika, nechany olej resp bordel v závitu nebo dlouhy šroub při výměně těsnění pod hlavou. Je to celkem běžná zavada když někdo díry pro hlavovy šrouby nevycisti tak to takhle praska
-> MVM: mam to samy. Zbylo mi to tu po oprave priruby prevodovky na nakladaku.
-> Milan 136 19.06.23 09:38:41: Já pracuju s Belzonou 1111 a tou bych to po odmaštění a zdrsnění smirkem prubnul..
Samozřejmě vzhledem k ceně Belzony by levnější varianta "tekutyho kovu" fungovat mohla taky...
Samozřejmě vzhledem k ceně Belzony by levnější varianta "tekutyho kovu" fungovat mohla taky...
Hodně historicky se to navrtávalo a dávaly se rozklepávací nýty. Ale nepředpokládáme, že se o tohle budeš pokoušet.
-> Bukaj: důvody praskliny si vyber...
1. únava materiálu
2. špatný odlitek
3. jezdíš jako ďábel
1. únava materiálu
2. špatný odlitek
3. jezdíš jako ďábel
-> vhml: A zná příčinu?
Budu s tím asi zatím jezdit a sledovat vývoj - buď to bude hodně rychlé (klika ven a blok do šrotu), nebo to bude chronická záležitost a vyřeší to Belzona
Budu s tím asi zatím jezdit a sledovat vývoj - buď to bude hodně rychlé (klika ven a blok do šrotu), nebo to bude chronická záležitost a vyřeší to Belzona

-> Bukaj 19.06.23 09:58:50: Toušík to má v eSku prasklý taky. Nějak to zkoušel zavařovat ale neúspěšně.
-> StepaNoFUN 19.06.23 09:05:29: Díky za nabídku, možná využiju
Spíš mám strach, z toho, co zapříčinilo, že blok praskl zrovna v tomto místě - jestli je načatá (křivá) klikovka nebo co se tam stalo...?
Jinak co se týče té praskliny, tak tím, že není ve vodním prostoru, není z hlediska provozu motoru nikterak akutní ten drobný únik oleje, jen aby se to nezvětšovalo.
Ale jak jsem psal - neděsí mne prasklina jako taková, ale důvod jejího vzniku. O prasklých škodováckých blocích jsem už slyšel, ale není to zrovna častá závada a předpokládal jsem, že je nějaké slabé místo, kde praskají všechny stejně a co jsem tak gůglil, tak to vypadá, že praskliny na blocích se objevují na naprosto náhodných místech. Ty praskliny po nehodě (viz původní dotaz v tomto tématu) chápu, ale takováto prasklina taky asi nebude náhoda.
Ale kolik těch škodováckých bloků a klikovek v nich má nalítáno tolik, co tenhle můj motor ve 130LPG (bez dvou tisíc 400 KKm)?

Spíš mám strach, z toho, co zapříčinilo, že blok praskl zrovna v tomto místě - jestli je načatá (křivá) klikovka nebo co se tam stalo...?
Jinak co se týče té praskliny, tak tím, že není ve vodním prostoru, není z hlediska provozu motoru nikterak akutní ten drobný únik oleje, jen aby se to nezvětšovalo.
Ale jak jsem psal - neděsí mne prasklina jako taková, ale důvod jejího vzniku. O prasklých škodováckých blocích jsem už slyšel, ale není to zrovna častá závada a předpokládal jsem, že je nějaké slabé místo, kde praskají všechny stejně a co jsem tak gůglil, tak to vypadá, že praskliny na blocích se objevují na naprosto náhodných místech. Ty praskliny po nehodě (viz původní dotaz v tomto tématu) chápu, ale takováto prasklina taky asi nebude náhoda.
Ale kolik těch škodováckých bloků a klikovek v nich má nalítáno tolik, co tenhle můj motor ve 130LPG (bez dvou tisíc 400 KKm)?

-> StepaNoFUN 19.06.23 09:05:29: Tou bych to asi klidně zkusil.
-> Bukaj 19.06.23 00:03:19: měl jsem prasklý litinový blok skoro po celé dělce a motor pořád jel jak satan
jen z toho chcala voda 


-> Bukaj: kdybys to chtel zkusit, tak tu mam Belzonu...
-> Borderer: souhlas,však to píšu,bohužel aby to mělo kvalitu to ani já jinak nevidím...ale za zkoušku určitě stojí i varianta co píše Karel.
Já na tohle použil tekutej kov Loctite,mám tím udělaného blok 1.8t a drží to už 2 sezóny a to tomu dávám zabrat i na okruhu.
-> sep: Jak se tohle dá kvalitně odmastit, aby to bylo vařitelný? Bez totální rozborky a vaření holýho bloku si to asi neumim představit. 

Opravit půjde určitě,místní fachman vařil horší věci,spíš té práce kolem aby to mělo šanci na úspěch tak ideálně motor ven ,rozebrat aby se na to dalo dostat atd. ,vařili se i bloky co jim šly ven ojnice když to byl tvrdý blok a nebyla náhrada,otázka zůstáva jestli těch signálů pro přechod na 8kanál není už moc.-)
Dnes jsem se vrátil z cca 300 km testovací jízdy po odpoledním servise 130LPG (komplet rozborka a vyčištění karburátoru a reduktoru LPG, výměna filtru kapalné fáze, seřízení ventilových vůlí, odtrhu, předstihu, vyčištění a promazání rozdělovače atd.) a při kontrole, zda na reduktoru není únik chladicí kapaliny, jsem si všiml mastného fleku na bloku motoru pod výfukovým potrubím...
...a po bližším ohledání a omytí benzinem se mi potvrdila má obava - v bloku je prasklina
Je šance, že to půjde opravit?
A asi bych neměl, ale potřebuju s tím autem jezdit - předpokládám, že blok nepraskl jen tak pro nic za nic - mám očekávat, že se zítra podívá ven ojnice, nebo se zlomí klika vejpůl? Prasklina je v místě prostředního uložení klikovky, tak tuším nějakou souvislost...
Jinak motor jede normálně, nebýt toho mastného fleku v nelogickém místě, tak si praskliny nevšimnu...
Na fotce je vidět mastná čárka přes žebírko v prohlubni bloku - prasklinkou vyvzlínaný olej krátce po odmaštění benzinem:
...a po bližším ohledání a omytí benzinem se mi potvrdila má obava - v bloku je prasklina

Je šance, že to půjde opravit?
A asi bych neměl, ale potřebuju s tím autem jezdit - předpokládám, že blok nepraskl jen tak pro nic za nic - mám očekávat, že se zítra podívá ven ojnice, nebo se zlomí klika vejpůl? Prasklina je v místě prostředního uložení klikovky, tak tuším nějakou souvislost...

Jinak motor jede normálně, nebýt toho mastného fleku v nelogickém místě, tak si praskliny nevšimnu...
Na fotce je vidět mastná čárka přes žebírko v prohlubni bloku - prasklinkou vyvzlínaný olej krátce po odmaštění benzinem:
Ale , když chceš aby to drželo postup je následující:
1- prasklina se musí ukončit -tz že jí musíš na konci odvrtat třebas 1,5mm vrtákem.
2- z důvodu pevnosti musíš vybrousit alespoň 1/2 šíře materiálu
3- odmastit
4- lokálně předehřát(Pb hořák)
5- vařit TIGEM a pořádně !
6- pomálu nechat chladnout
(takto opravujeme i prasklé hlavy a pohoda)
cena opravy: počítej cca 1/4 jiného bloku
př : cena opravy prasklé hlavy se pohybuje cca 2000kč za spalovací prostor
1- prasklina se musí ukončit -tz že jí musíš na konci odvrtat třebas 1,5mm vrtákem.
2- z důvodu pevnosti musíš vybrousit alespoň 1/2 šíře materiálu
3- odmastit
4- lokálně předehřát(Pb hořák)
5- vařit TIGEM a pořádně !
6- pomálu nechat chladnout
(takto opravujeme i prasklé hlavy a pohoda)
cena opravy: počítej cca 1/4 jiného bloku
př : cena opravy prasklé hlavy se pohybuje cca 2000kč za spalovací prostor
da sa to normalne zvarit.....videl som to na viacerych blokoch
-> Dušan: kolik dáš za ten motor?
-> jan růžička: tady je dost lidi co pouziva jen vnitrnosti tak by se blok mohl najit a nebo me prodat tento komplet a koupit si jinej neprasklej 

-> MOLSO: no jo ale kde sehnat ten jiny blok?... o tý prasklině v tom zavitu jsem se před chvilkou bavil se známým ze skodovky že to parkrát přešili tak že to pořádně prolili lepidlem na šrouby a zašroubovali šteft a byl klid...
-> jan růžička: preskladat do ineho bloku a ide sa .... tiez so mto tak riesil
podobné som vybrúsil a zatmelil epoxidom na kovy a držalo to , zavarené to musí byť 100% ok , teda ak to niekto urobí dobre ... nie je to zase až taká zriedkavá závada toto
Zavařené praskne vedle, muselo by se to vařit s předehřevem a pomalu chladit a je to pořád risk...
Kúpiť elektrodu na hliník,prasklinu zabrusiť ,prípadne navrtať a normálne zavariť.
-> Eidy 17.03.16 21:01:27: to se mi zdá právě škoda ho vyhodit bylo to z auta po duchodcovy kazdy rok měněný olej běžel krasně tiše bez úniku oleje atd
a druhej připad co tu mám tak je prasklej takhle 

-> jan růžička: Zavařit TIGem a nebo vyhodit. Kdysi se bloky lepily Belzonou, ale nevím, co to udělá na hliník.
Ahoj chci se zeptat jestli nemáte s timto zkušenosti, mám tu motor vyndanej motor 1,4 MPI z bouračky najeto 73tkm a zjistilo se že má prasklej blok pod podní pumpou v miště kde je zašroubovanej šteft(viz foto) jestli se to dá nějak opravit nebo s tím? díky