do kolika tocit motor

prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.06.2015 do 13.06.2015, založil/a k296
řadit dle data
19:50:20
13.06.2015
MVM
Tak ono přetočení na smrt je jen o tom kdy se odpory vyrovnají do rovnováhy s prudce padajícím točivým momentem a v těch smrtelných otáčkách se chudák motor zastaví. Většinou je ten motor jako celek předimenzovanej tak,že se nechá přetočit o několik tisíc a nejsou to kritický otáčky žádné za součástek. Tak jako jsou otáčky kritické hřídelů,jsou tomu i u jiných dílů a hlavně složitý a hmotnostně náročný OHV rozvod má taky svoje rezonanční pole.

Kdy řadit a jak nastavit "shift light" je jednou z mnoha věcí kterýma se zabývá inženýr na okruzích.. 6
11:00:36
13.06.2015
Petr Urban
-> Evž@: Nechápu tvůj příspevěk pak, to je úplně normální jízda, nebo si chtěl ukázat že ti 120LS jede dobře ... tak to jde i v kartě auta. Aby jsi zjistil do kolika rozumně točit motor, není špatné vědět limity. U sériovky je to jasný, ta ale netáhne...
upraveno 1x, naposled 13.06.2015 11:02:17
01:37:35
13.06.2015
Evž@
-> Urbi: :D...si uvedom ze je to petikanal v serii,a nevidim duvod proc bezhlave tocit za hranici kdy uz to davno nejede,jako na tvem videu.Nejak se to tu zvrhlo.Místo do kolikati rozumně točit motor se tu budem předhánět kdo má větší nervy to držet až na pokraj únosnosti.Zbytečné ničení motoru.
10:22:05
12.06.2015
Petr Urban
-> Evž@: Otáčky malý.... tím jsi nic nezkusil :D Jenom to podrž, pokud ti motor není milý.
12:29:41
11.06.2015
Evž@
Tak oproti 165 80 je jasný že je to velký rozdíl.Sám sem vystřídal x profilů a třeba se 175 50 už se ani s 5tikvaltem nedalo moc jezdit jak to bylo zkrácený a tachometr ukazoval samozřejmě velký nesmysl.Nicméně video jsem tu dal pro kolegu kvuli otáčkám motoru nikoli rychlosti atd.Tak to prosím nepytvejte 4
upraveno 1x, naposled 11.06.2015 12:31:06
12:17:49
11.06.2015
Eidy
12:12:02
11.06.2015
MOLSO
-> Evž@: 165/80 a odchylka nebude v km/h ale v % a narastajucou rychlostou bude rast aj odchylka 4
11:56:09
11.06.2015
Evž@
-> Urbi: standartní rozměr je 165 70 ne?není to buhví jaký rozdíl
10:15:54
11.06.2015
Petr Urban
-> Evž@: malý profil kol... proto ten tach. tak utíká, přeměřuje o 15 km/h4
08:47:33
11.06.2015
Evž@
-> Urbi: taky se mi zdá že to jede trochu nadstandartně.Je to jen překroužkovaný,vybroušené gróty v sání,jinak nic.Kola 165 65 13 ale SP 3,9.Na 4 jde vidět jak je to už tupý.
upraveno 2x, naposled 11.06.2015 09:33:23
02:15:09
11.06.2015
Petr Urban
-> Evž@: si jel s kopce nebo máš maličký kola že ? takle nevěřím že zrychluje litinová 120 LS na rovince s sériovým průměrem kola a ještě v sériovém stavu motor...
22:04:51
10.06.2015
Evž@
-> k296: takto to točí mě v sérii...takže s vačkou a kp k tomu+nějaké to zapalování musíš chodit nad 6500 bez větších problémů

Škoda 120 GLS akcelerace
15:05:50
07.06.2015
Petr Urban
-> MVM: nechci zjišťovat :D, jsem rád že motor ještě šlape, dokonce za 6,5L s lehkou nohou :) Ten otáčkoměr umí jít ještě tuším 500ot. za 8000, ale s škoda motorem OHV - proč ? jak se uřadíš, je už jedno do kolika to vyjde, buď to vydrží nebo ne 1
14:53:59
07.06.2015
MVM
-> Urbi: Tak nahoru víš že rozvod drží sedmšestset .. na teď už zbývá jen místo pětky z vytočené čtyři vrátit trojku.. To zase zjistíš jak jsou na tom v tahu materiály šroubů ojnic. 3

Timto způsobem (paměť max.ot) jsme zjistli hodnotu 9000- protože Stack byl až do 10tis.
14:38:35
07.06.2015
Evž@
-> Urbi: hih....ted už stačilo jen aby něco prdlo a bylo to komplet 1
14:14:26
07.06.2015
Petr Urban
-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel jsem to tam nechtěl držet zbytečně, možná by to ještě kousíček šlo, ale 105km/h na dvojku dle tacho už by stačilo :D

Škoda 7600ot.
zvětšit do kolika tocit motor - obrázek od Petr Urban vložen 07.06.2015 14:14:26
08:30:06
04.06.2015
Bery
-> Urbi: chodí to nádherně
23:24:06
03.06.2015
Petr Urban
-> Jirik_Tuňák1983: nemám to nahraný právě a nevím jestli to chci pokoušet ...vyhoněný polosériák...
21:17:21
03.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Petr Urban 03.06.15 20:51:45: Jak tam čučíte na ten budík. 3 Z jízdy by to nebylo, aby byl slyšet zvuk motoru?
20:51:45
03.06.2015
Petr Urban
Tak jsem otestoval co si nechá motor líbit, první ve videu je právě záznam nejvyšší hodnoty, ta byla naměřena na dvojku do mírného kopečka a motor změnil zvuk a v těchto ot. se prostě zastavil s dalším vytáčením a konec, to druhé zvednutí ručičky je maximální naměřená hodnota z jízdy :

Racetech Tachometer 8000 RPM


Motor : 1289ccm, hlava zcela sériová vč. 7mm ventily + kužel péra, tyčky sání hliník + výfuk ocel, vačka 265st., sériový karb. Š130.



Sám se divím že rozvody na takovéto vlastně sériovce měly dost až v 7600ot., kde se opravdu motor razantně zastavil, trochu by mě zajímalo zda by šel dál na stojícím autě, ale to vyzkouším až budu chtít, aby motor přežil jen jeden takový test 1

Jinak pocitově od cca 5800ot. motor netáhnul, prostě se jen dotáčel (jde poznat výkonový vrchol), škoda že jsem to nezaznamenal na video, možná to ještě někdy zkusím, ale je to takový nervy drásající řev a motor má nahoněný fakt moc, aby to chudák dal ještě, nerad bych řešil jiný teď, není čas na nic.
upraveno 2x, naposled 03.06.2015 21:07:59
22:19:08
02.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.06.15 22:04:19: Co je to "vrok"? 3 Není to taková velká tlustá žába z Malajsie co žere chrobáky bez chleba? 1
22:17:10
02.06.2015
Jirik_Tuňák1983
22:04:19
02.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.15 14:06:29: Chápu, že stárneš a o slovo se hlásí ten němec, ale asi je třeba tvůj výrok poupravit na pravou míru... Je tomu přesně naopak 4



skoda-virt.cz/cz/.../9738 9-vacka-280-nebo-260-zdvih -od-koho-za-kolik?gotopost =1...
upraveno 1x, naposled 02.06.2015 22:19:53
18:39:36
02.06.2015
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: jn sharp to tu asi nevidel 47
18:32:28
02.06.2015
Jirik_Tuňák1983
Jenom dva? 83
16:04:41
02.06.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.15 14:06:29: nemyslím si. Kdyby kopíroval od Chovance, byl bych rád, že o prsa vietnamské závodnice ujedu aspoň HTPčku, a ne že benzinové RS má co dělat, aby mi do 140 ujelo aspoň o délku auta 1
15:34:21
02.06.2015
Bery
-> Jirik_Tuňák1983: kopiruje? Neni to spis o tom,ze oba nakupuji u jednoho obchodnika?

Jinak k tematu ja jedu omezovac 7600 a snazim se radit v 7mi. 7600 je jen kvuli maximalce. Omezovac jf performance.
15:01:36
02.06.2015
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: vole 3
14:52:57
02.06.2015
MOLSO
-> Jirik_Tuňák1983: 3 bohajeho
14:09:36
02.06.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.15 14:06:29: 3 3 3 Neděláš dobře Jaromíre, to se ti vymstí 3
upraveno 1x, naposled 02.06.2015 14:09:48
14:06:29
02.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 02.06.15 13:44:46: To je ten jak kopíruje od Chovance? 40
13:44:46
02.06.2015
Alenka
Já točím do omezovače a omezovač mám nastavenej na 6900,páč Čepek poudál, že přes 7000 netočit.
13:38:06
02.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.06.15 13:02:03: To na emisích taky ne. 3
13:02:03
02.06.2015
palinator
Já serii 120 občas protáhnu podle PAL otáčkoměru kolem 5500, kdy se auto celý rozezvoní. 3 Nevim, možná to zvonění znamená že se zapíná forsáž, ale nikdy jsem neměl tu odvahu tuhle bránu do časoprostorový diskontinuity překonat.40



E: a TDI se mi na Mostě moc horečným podřazením na cílovce povedlo poslat někam kus za 5000, nebyl to dobrej pocit. 40
upraveno 1x, naposled 02.06.2015 13:03:16
07:14:46
02.06.2015
vhml
-> MVM 02.06.15 07:08:44: no v kopci pak dáš o kvalt níž 3
07:08:44
02.06.2015
MVM
-> Jirik_Tuňák1983: Tak samozřejmě kvalt podle toho na kolik se cítí. Ale když chce točit sedm,ale jen na první dva kvalty a po rovině - to je pak těžký. Dobrej motor a převodovka to musí vytáčet i v kopci 1
23:02:58
01.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 01.06.15 22:53:19: To je pravda, já jsem to počítal tak, že když má dát ve velekopci za štyry a čekat až to vyleze kamsi, tak aby se toho vůbec dožil. 1 Pokud je to tak jak říkáš, tak to stačí i krátkej kopec. 1
22:55:42
01.06.2015
stepan
-> Milan 136: No, jen aby vůbec začala. 40
22:53:19
01.06.2015
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: tak dlouhej, než přestane táhnout 120 na 4?1
22:51:04
01.06.2015
Jirik_Tuňák1983
-> MVM 01.06.15 22:07:04: A existují na světě vůbec tak dlouhý kopce? 3
22:07:04
01.06.2015
MVM
-> k296: Tak vidíš. Jeď do největšího kopce v okolí kde to znáš. Minimálně na čtverku a dej plnej .. to poznáš kde "už to vadne" ( Příště je lepší položit otázku ve kterých otáčkách má daná vačka nejlepší výkon.)
21:52:35
01.06.2015
k296
-> MVM: myslim ze by to melo smysl tocit vic ted to tocim do 5tis ale myslim ze by to i dal pekne jelo
18:24:47
01.06.2015
MVM
-> k296 01.06.15 11:56:03: -> k296 01.06.15 16:42:31: Píšeš že máš určitou vačku a upravený kompresní poměr. Odpověď je tím pádem taková - že pokud jsi neudělal další jiný úpravy, budou pro tebe pořád kritický otáčky 5500. To je bezpečný číslo kde nic nehrozí. Další otázkou je,má li ve Tvým případě smysl motor do takových otáček nutit. Otáčky nejsou pouze číslo. Některý motory vysoký otáčky krátkodobě mít mohou, ale taky jsou takový který prostě jen a právě v těchto otáčkách pracovat musí. ( Ale když je otázka od kolika do kolika - tak od rána do večera - pokud to vydrží 6 )
16:55:03
01.06.2015
vhml
-> Petr Urban 01.06.15 15:47:55: je tam Lumel, samozrejme uz je to +-1000. Ale v tech otáčkách uz to mělo zvuk jak s omezovacovem. Zrejme si OHVčko odskočilo. Stane se to mezi brankama, ale snazim se tomu samozrejme vyhýbat a ubiram. Ono je to i pohodlnejsi, nez to pretocit do mrtva, pak zas resit velky brzdy, nebo naopak razeni tam a hned zpatky Takhle je ta jizda prece jenom uklidnenejsi a i je trochu vic prostoru na hrani se stopou atd.
16:42:31
01.06.2015
k296
Ja tam mam otackomer ani nevim z ceho myslim ze neni kdovijak presny myslite ze by to slo bezpecne tocit do 7tis?
15:58:51
01.06.2015
MVM
-> Urbi: Ahoj. V NF MTX 1-10(1300) byl Stack s pamětí, potom s motorem Fabia a podvozkem Van Diemen tam byla malá motorová telemetrie Stack. Řadilo se podle grafu z brzdy - nikdy to nebylo osm tisíc ... tzn vždycky co vím byla dioda cca 7500. Max co ukázala právě přetočená Fábie bylo 9000 (ALE jak píšu - důvod bylo buď nezastavený auto nebo nedořazený kvalt) Ale v tahu vždy 7200-7500.
15:47:55
01.06.2015
Petr Urban
-> vhml: stále to mělo čistý zvuk ? nebo sis to nestihl uvědomit co to dělalo ? prosimtě tyto hodnoty u škodovkářů by bylo vždy dobré říct k jakému otáčkoměru... Pal je total sračka, Lumel je na tom o maličko lepší s přesností, ale i tak...pokud není ověřena funkce - aspoň trochu zkalibrováno dle něčeho...jsou to takové virt rules hodnoty 1
upraveno 1x, naposled 01.06.2015 15:48:33
15:31:00
01.06.2015
vhml
-> Petr Urban 01.06.15 15:18:43: hele já standartne točím do 7 na 140LS , ale už jsem tam občas viděl 8-8,5 kdy bylo škoda řadit. Ale snažím se tomu vyhýbat a raději ubírám.
15:21:43
01.06.2015
Luky
Takže seriový motor lze občasně točit kolik snese, on se většinou sám omezí dřív než se rozpadne?
15:18:43
01.06.2015
Petr Urban
Jojo, motor si většinou díky rozvodům sám řekne kdy má dost ...tzn. do mrtva je většinou díky vymrtvení - nestihání rozvodů, ale znám i experta co mi říká že opravdu točívá 9 tis. a né ...nemá otáčkoměr ze škodovky což by vysvětlovalo celou situaci :D

-> MVM: Měly jste někdy na těch NF otáčkoměry či cokoli co by ukázalo max. hodnotu např. ze závodů ? Nebo co byl cca strop... 8 ? si dokážu představit záležitost kdy je lepší podržet nějaký kvalt těsně před zatáčkou, kdy by bylo zbytečně už přeřazovat, tak do kolika se to nechalo...
Extreme Tyres