výměna gufera na klice

prohledat
18 příspěvků (zobrazeno 1 až 18) od 15.04.2015 do 12.05.2015, založil/a Kadelus
řadit dle data
19:15:03
12.05.2015
MVM
-> Kadelus: Jak píšeš že chápeš .. ok,ale jen tím sešlápnutým spojkovým pedálem axiálně klikovku právě zatížíš - nikoliv odlehčíš 4 - což je důležitý právě kvůli tomu vnitřnímu axiálnímu kroužku. Ten vnější (blíž k řemenici) ti "podrží" rozvodový kolečko s řetězem. Na 99,9% se nic nestane. Zbylé 0,1% je zkažený odopoledne. 1
13:30:48
12.05.2015
minno
10:11:46
12.05.2015
Eidy
-> Kadelus: No tak vidíš :)
09:46:30
12.05.2015
Kadelus
Já jsem asi blbej , ale furt nechápu jak sundáním řemenice a krytu s guferem můžu něco pokazit. Vždyt to o čem se bavíme (poz.7) furt zůstane pod kolem rozvodu a stím hejbat nebudu. Sundám řemenici tím axiálně odjistím to chápu ,ale když tam zase po výmněně gufera a nandáním deklu a zase utažením řemenice to zase zajistím - ne? To v teoretické rovině. V praxi zašprajcnu spojkovej pedál o volant klackem.....



Jinak: Spojka tlačí na setrvák a tím pádem na kliku.CHÁPU. Ta aby necestovala v ložiskách je vymezená těma axiálama (poz.7).CHÁPU. Když sundám řemenici která tlačí přes rozvodové kolo na ložisko kliky z druhé strany? To si můžu axiální vůli ladit silou dotažení šroubu řemenice?! NECHÁPU.(podle mně to je zajištěný tim domečkem ložiska co je našroubovamý do bloku - né?)



Jo! kdyby byl ten domeček ložiska na klice ( ten na dva šrouby co je pod kolem rozvodu) byl průchozí jako že by netvořil zarážku pro ložisko - tak to pak asi jo.



Právě jsem našel obrázek kde to je vidět. a já jsem fakt blbej - vždyť je to kluzný uložení a ne na kuličkovým ložisku - máte to se mnou ale trpělivost..... Už jsem to pobral.



Takže vyšlápnout spojku a odlehčit klice - ROZUMÍM A PROVEDU!
zvětšit výměna gufera na klice - obrázek od Kadelus vložen 12.05.2015 09:46:30
09:16:18
12.05.2015
Eidy
-> Kadelus: 7
08:54:11
12.05.2015
Kadelus
Hele o jakym axiálu to je vlastně řeč? Jaká to je pozice?
zvětšit výměna gufera na klice - obrázek od Kadelus vložen 12.05.2015 08:54:11
upraveno 1x, naposled 12.05.2015 08:56:07
07:02:14
26.04.2015
Kadelus
ÓKá 1
20:41:27
25.04.2015
Milan 136
-> Nepér: 3
09:26:26
24.04.2015
Nepér
Hlavně to pak utáhni na těch 100 Nm, nebo co tam patří, a radši zalep lepidlem na závity, ať se pak nepovolí, jako nejmenovanému majiteli Favorita 3
upraveno 1x, naposled 24.04.2015 09:26:35
21:41:30
15.04.2015
Kadelus
Aha - to jsou mi novosti pro mně....
16:07:09
15.04.2015
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Na namontovaným motoru jsem řemenici dost často povoloval startérem. :-D
13:24:27
15.04.2015
Jirik_Tuňák1983
A pokud by sundával řemenici na vyndaném motoru? To už se mi po těch letech taky vyčoudilo z hlavy, když jsem to dělal naposledy ještě na nandaném motoru. Jen na uvolnění šroubu na řemenici (při nahozeném motoru) je teda lepší zařadit kvalt, třeba 4ku nebo 5ku.
upraveno 1x, naposled 15.04.2015 13:26:03
13:19:37
15.04.2015
minno
-> Kadelus: Nie ložisko na druhej strane motora, ale ložisko (axiálny krúžok - axiálne ložisko) pod rozvodovým kolesom pod remenicou kľuky. Kľuka práveže cestuje dopredu a dozadu. Aby necestovala, to je zaistené práve tým, že je to dotiahnuté spolu s remenicou ako celok. Keď tú skrutku vykrútiš a remenicu zhodíš, kľuku axiálne "odistíš". A práve vyšliapnutie spojky zabezpečí axiálne istenie kľuky z opačnej strany motora.
13:16:32
15.04.2015
Eidy
-> Kadelus: Když to uděláš VELMI opatrně, tak se nehne. Ale to riziko tu je. Axiál je totiž na prvním ložisku a ne na druhý straně motoru. A je opřený o rozvodový kolo a o řemenici. Takže když to sundáš a zatlačíš na kliku, tak kousek zajede do motoru a axiál se může natočit.
13:10:47
15.04.2015
Kadelus
Počkat, to jako že když budu sundavat řemenici (vzadu na motoru co pohání alt. a pumpu) tak se mi hne ložisko na druhý straně motoru? Klika nikam přece necestuje (dopředu a dozadu) ne? Proč by se to mělo hnout? To nechápu - možná proto že jsem to ještě nedělal....
12:30:00
15.04.2015
StepaNoFUN
A axiál se nehne, pokud před demontáží řemenice (povolením šroubu) vyšlápneš spojku a zajistíš ji po dobu výměny gufera vyšlápnutou.
11:20:34
15.04.2015
vhml
Jen sundat řemenici a doufat že se nehne axiál.
upraveno 1x, naposled 15.04.2015 11:20:43
11:16:26
15.04.2015
Kadelus
Čest všem, hledal jsem ale nenašel...

Co vše je potřeba udělat při výměně gufera na klice pod řemenicí?

Zpozoroval jsem že to tam mám nějak po očistě zaflusaný olejem.....
Extreme Tyres