přepálený olej, přehřátí motoru

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 06.04.2015 do 13.04.2015, založil/a Borderer
řadit dle data
17:43:04
13.04.2015
francomk
-> MVM: Veď práve, tlakomer nemám, len teplomer oleja... Ale chvalabohu mi ešte nezablikalo na volnobehu mazanie 6
17:36:31
13.04.2015
MVM
-> francomk: Ano ono je to "jedno" v podstatě. Jen prostě u starších škodovek a motorů co mají víc najeto se po prohřátí nadálnici "sejdou" vůle (na čerpadle,na klice) a hned utíká tlak na volnoběh a může probliknout kontrolka.Stejně tak neznamená že SAE 40 je u všech olejů stejná charakteristika. Je to pouze zařazení oleje do určité třídy. Tzn,že některý olej je sice čtyřicítka ale na dolní hranici blíž třicítce/ a naopak může být takový co se blíží padesátce. Proto se blikání kontrolky za tepla často opraví změnou značky oleje - přičemž mechanicky zůstane motor beze změn4
08:46:10
13.04.2015
Evž@
-> ferrari: to je celkem putna jestli 10W nebo 15W...na čistotu motoru má vliv pravidelná výměna...a při intervalu 10 tis km bych s čistotou moc nepočítal
08:29:04
13.04.2015
ferrari
Mno jo,tu by bola otazka,ci je lepsie pouzit zasraraly typ 15W50 a menit po 5000 km,alebo moderny 15W40 a menit po 10000 km...kamarat pouzival v 120cke a Fave ten 15w50 a menil po 6000 km a motor krasne cisty..pravda ale je,ze jeho motory videli otacky nad 3500 vynimocne...
08:15:09
13.04.2015
minno
15W50 je síce pekná rada, ale ten olej sa moc bežne nepoužíva, je preto aj pekne drahý a bežne na predajniach ho nedržia. Ak nerátame zastaralé typy olejov, čo držia na skladoch.
09:58:00
12.04.2015
francomk
-> MVM 10.04.15 19:30:52: Otázka mimo: Pri Felicii s motorom 1.3 BMM na LPG a výmenníku voda-olej je to v pohode? Motor má cca 230 000 km, z toho 42 000 u mňa po prekrúžkovaní, výmene všetkých ložísk na kluke a pretesnení. Pokial nejazdím 5 km po meste, tak je tam 80°C behom chvilky, pri ostrejšej jazde som olej nikdy nedostal nad 110°C. Pri bežnej jazde sa drží na 85-95 °C.

Zatial tam je Valvoline Durablend 10W40, pri ďalšej výmene pojdem do Totalu alebo niečoho podobného s normou SL...
upraveno 1x, naposled 12.04.2015 09:58:21
09:48:48
12.04.2015
ferrari
-> ochoda 10.04.15 21:06:11: mno tak ho treba vyliat a naliat 15W50 ;-) stoji tak 300 czk/4l ;-)
21:06:11
10.04.2015
ochoda
-> MVM: Tak to netušim teď jakej tam má, páč si nevybavuju jakej tam má bejt. 3 ...díky =)
21:01:05
10.04.2015
MVM
-> ochoda: Olej s minerálním základem snáší přehřátí líp než syntetický. Nedegraduje tak výrazně. Obecně motoru /oleji občasný prohřátí "nad" neuškodí tolik jako dlohodobý ježdění s podchlazeným motorem.
20:51:22
10.04.2015
ochoda
-> MVM: Ahá ahá, konečně něco čemu rozumím. 3 Ale tak když auto využívám k normálnímu vožení se a občas ho proženu po okruhu pro motokáry tak si myslim že ten chladič je až zbytečnej asi. 6
20:36:35
10.04.2015
MVM
-> ochoda: Jen to píšu obecně. Ty motory najely desetkrát kolem zeměkoule na 15W/40 a ta je do fav/feldy naprosto v pohodě.Do volnější 105/120ky klidně 15W/50. Pravidelná výměna je jediný účinný boj proti karbonu. (to platí i pro slavný 5W/30 LL)

A co se teploty týká - tak už fav 89 měl v návodu k obsluze poznámku,že při častých jízdách s přivěsem,nebo využívání ot. nad 3500, je vhodné použít chladič oleje..
20:13:05
10.04.2015
ochoda
-> MVM: Takže řikáš lepší použít 15w/50 než 15w/40 kterej se tušim do fa/fe běžně leje? (Nebo se pletu?)
19:30:52
10.04.2015
MVM
Už v pravěku psal Andrt - motorvý olej Benzina : Mogul Super SAE 15W/50 Já tvrdím klidně od nova po GO - měnit do 6000 km. Na karbon zapomeňte hned při hledání klávesnice "K" Se čtyřicítkou se pak řeší hned chladiče a blikající kontrolky a pod. (Mimo to - právě zkvůli tomu dali soudruzi chladiče na Rka a GLSy - protože předpokládali že to občas někdo protáne - tak aby jim hned nezaklepali motory na klice ....

U motorů Felicií se řešilo blikání v.r.2003 - kdy jsme ve škoda servise měrili tlak oleje - dvakrát sepul ventilítor chlazení a s bídou to MPi 1,3 mělo na volnoběh 1Bar (10W/40 Aral Basic Tronic)
19:30:10
10.04.2015
zajoch
-> Stepan FUN: Asi to není optimální, ale přečíst se to dá.. 3
15:56:59
10.04.2015
StepaNoFUN
-> rapid120: Používej interpunkce. Tohle se fakt nedá číst... :-/
14:46:12
10.04.2015
palinator
-> rapid120:

To je věta! 3
14:30:21
10.04.2015
rapid120
No jako dálnicí to určitě nebude já už čtvrtym rokem jezdim chorvatsko skoro cely dálnice motor taky 120 LS rychlost kolem 130ti otáčky 4Tis. oelj 10w40 a nikdy zadny problem ze problikava mazani tak je chyba nejspíš na šálách lejt do motoru 15w50 aby to nezralo oelej je už poslední zbohem to se leje uz do motorů před smrtí pokud je ten motor po GO přebroušená klika a nový šály tak to musí v klidu mazat s 10w40 ohřátý ve volnoběhu v pohodě
22:36:48
07.04.2015
stepan
-> Borderer: 600 za budík a 600 za čidlo. I když poštovný by asi vyšlo na dost, pokud nemáš někoho známýho v cizině.
upraveno 1x, naposled 07.04.2015 22:40:47
22:32:34
07.04.2015
Borderer
Aha...tak to zajedu do servisu, trojku za budík a čidlo je pro mne moc. :-/
22:00:22
07.04.2015
stepan
-> Borderer: Budík z Porsche 924 (VDO) a čidlo do 10bar M10x1.
upraveno 1x, naposled 07.04.2015 22:00:31
21:55:49
07.04.2015
Borderer
Na druhou stranu mě to donutí s tím něco udělat, protože doufám, že tento motor už s autem dožije. :-) Takže kdyby mě někdo poslal odkaz na el. tlakoměr oleje, ideálně tak, aby pasovalo čidlo, případně kde dělají nějaké redukce, byl bych vděčný.
21:18:44
07.04.2015
MVM
-> Borderer: Obecně to není špatný vědět jaký je tlak oleje. To už se ale vyplatí koupit elektrický se snímačem a tahat spíš drátky než hadišky/trubičky. A le pokud máš "horší/volnější čerpadlo" nepodloženou pružinku - tak ten tlakoměr bude spíš znervozňovat právě proto - že po dálniční jízdě nebo vytáčení na okreskách - půjdde ten tlak poměrně výrazně dolů.. 4 Což není důvod ke strachu - je to naprosto běžný jev.
20:54:09
07.04.2015
Borderer
Spíš mě napadlo, žebych si ho do škodovky přidělal na stálo. Ale to nevím, jestli se vyplatí. V motoru je vačka 265°, upravenej SEDR, líznutá hlava, srovnaný kanály, jinak je to serie.
20:26:41
07.04.2015
MVM
-> palinator: No jasně s vyšší letní je to obecně. 4 -> Borderer: Pro Tebe by asi bylo vhodnější dát někomu v servisu dvě stovky ať tlak změří. Jinak jde dneska zredukovat jakýkoliv závit - ale myslím že kupovat "budík",hadici a šroubení se na jedno použití nevyplatí.
20:26:22
07.04.2015
stepan
-> Borderer: Jde použít díly z brzd a zachovat i čidlo, já to tak mám. Potřebuješ na to očko na brzdovou trubku a průtokovej šroub co je na hlavnim válci na stovce. Čidlo M10x1.
upraveno 1x, naposled 07.04.2015 20:26:42
20:19:24
07.04.2015
palinator
-> MVM:

To s tou 15W50 ale platí o každým motoru, ne? (lépe řečeno s vyšší letní třídou)
20:16:02
07.04.2015
Borderer
Existuje nějakej tlakoměr oleje, kterej je plug and play, co se týče záměny s čidlem? Výměna kus za kus? Bohužel mám jen základní nářadí, takže vyrobit nějakej přechod je pro mne utopie. :-/
19:32:26
07.04.2015
MVM
-> Borderer: To,že Ti nesvítí kontrolka s jiným čidlem je jen o tom,že je plus mínus jinak zkalibrovaný. Jestli se pamatuju dobře tak svítí při 0,5Bar. Ale i tato hodnota může být u každýho čidla (zvlášť dnes pokaždý jinde). Každej motor,a po GO stopro - by měl být připojenej občas na tlakoměr oleje - alespoň klidně jen provizorně v motorovým prostoru. Motor prohřát jízdou a to co nejvíc aby olej měl aspoň 90° a změřit tlak při různých otáčkách (obvykle 2,3,4 tis ot) - Pokud je v těch otáčkách tlak 2,3,4 Bar je to ok (s olejem SAE xW/40) Na volnoběh - 700/800ot může být tlak i pod 1Bar ale ručička tlaku musí jít nahoru za plynem.

Je pravda jak bylo zmíněný,že lidi zapomínají prohlídnout koš,redukční ventil kuličku a její sedlo. Někdy se stane,že při broušení kliky "trochu" čepy podbrousí a hned se to projeví nižšším tlakem..

Co se mýho názoru týká - tak do škodovky by měl správně přijít 15W/50 --projeví se to právě stabilnějším tlakem oleje a nižšší spotřebou oleje u starších motorů.
18:51:54
07.04.2015
srdcar 120L
-> Borderer: Takže jak říkáme my ateisti: zaplať pánbůh. Dělalo to čidlo. Vždycky je to pudová záležitost: buď to pude nebo nepude3
17:55:17
07.04.2015
Borderer
Motor měl před GO přes 100 tisíc kilometrů, blok sem dával do firmy kompletně vyčistit, bohužel už mě to nenapadlo zkontrolovat. :-/ Před GO při zahřátym motoru na volnoběh mžourala, pod 800 svítila, ale ten motor byl vylítanej, bral přes litr oleje na tisíc atp. Olejové čerpadlo se zdálo být v pořádku a po složení na stolici a protočení přes el. motor byl tlak oleje v pořádku. Ale zatím to vypadá na to čidlo, dal sem rezervní, který sem našel v "kouzelné plechovce" za sedačkama a jediný, že sem si včera rozhasil karbec, motor na volnoběh blafal 500 otáček, kontrolka nesvítila ani po ujetí 30km.
17:42:12
07.04.2015
srdcar 120L
-> Borderer:

Nejdřív chce to změřit, jaký má motor tlak oleje na volnoběh při ohřátí na provozní teplotu, při zvýšených otáčkách a pak pár dotazů na tebe:

- kolik km asi měl naběháno motor před GO?

- problikávala kontrolka mazání před GO?

- bylo kontrolováno olejové čerpadlo? Vůle, stav, čistota zpětného ventilu?



Proč se ptám: když má motor dost nalítáno, málokdo se stará o stav olejového čerpadla a s ním související problémy s mazáním. Dost často se stává, že pružinka zpětného ventilu se unaví a pak sice čerpadlo dává dobrý tlak, ale ten se vrátí do vany přes zpětný ventil a motor je mazán málo. Dále kulička zpětného ventilu nebo její sedlo jsou znečištěné tak, že propouští a v malých otáčkách není v systému dostačující tlak. Kolikrát stačí ventil rozebrat, vyčistit kuličku i dosedací plochu, případně pružinku i vypodložit a motor zase maže jako nový.
17:08:37
07.04.2015
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: U mé škůdky, když začala kolísat teplota, tak to bylo zavzdušněním systému. V několika případech u jiných škůdek to ale způsoboval termostat, hlavní závada byla u čidla termostatu na otevírání průchodu, které drhlo o vodítko. Po porovnání vodítka termostat fungoval bez problémů, dává se odvzdušňovacím ventilkem nahoru, to znáš. U stovky většinou kolísání teploty způsoboval systém zapojení malého okruhu a otočený termostat odvzdušňovacím ventilkem místo nahoru dolů. U malého okruhu docházelo k ucpání hadičky u výstupu z bloku pod 4. válcem, proto pak taky kolísala teplota. Když se malý okruh předělal tak, jak to později měly 120-ky, pak přestalo kolísání, protože malý okruh pořád proudil přes skříň termostatu.



Zapojení okruhu topení a chlazení na stovce
zvětšit přepálený olej, přehřátí motoru - obrázek od srdcar 120L vložen 07.04.2015 17:08:37
upraveno 1x, naposled 07.04.2015 17:10:51
13:34:29
07.04.2015
dragon_cb_cz
-> Borderer: V tomhle počasí podle mě nemáš šanci ten olej přehřát, pokud je vše v pořádku, tak ten motor v pohodě ty 4 tisíce otáček vydrží 200km v kuse a není nejmenší důvod, proč by se mu mělo něco stát...



-> minno: Na GLSe mi taky teplota kolísala, ne 80-90 ale trochu jo, podle počasí - čím chladnější počasí, tím víc. Na kile mi taky kolísá a tam se to snad ani nemá kde zavzdušnit... Speciálně u kila, který má nucený chlazení větrákem mi to přijde dost normální.
10:47:41
07.04.2015
palinator
-> darklord:

Mám tento popisovaný olej, dával jsem škodovce kapky asi 7 km plnej plyn při cca 5200 otáčkách, kontrolka začla problikávat pod 500 otáček. Je to vylítaná hujda 120L s 95 tkm, kdoví jestli ne i víc.
10:40:29
07.04.2015
darklord
Nechcem zacinat olejovy flame, ale toto presne mi robil tu popisovany olej. Dialnicne tempo Ostrava-Brno stylom co to da, cestou cez pisarecky tunel blikanie mazania. Po vymene za inu znacku (rovnaka viskozita) problem zmizol. Uvediem este ze sa jednalo o 742.13 ale to je asi jedno.
10:27:07
07.04.2015
BooCheer
Jinak mám ten samý problém. Mám sice motor favorit ale to je jedno. Když to občas pořádně proženu pod plným plynem a trochu s tím řádím tak mi pod 1000 otáček taky začne kontrolka svítit. Když se rozjedu a vytočím první dva kvalty tak po 5000 otáček tak je od toho zase 2 dny pokoj ale pak zase. Ojniční šály mám 500km nové tak jedině už žeby odcházely hlavní šály na klice
09:49:52
07.04.2015
Borderer
-> minno 07.04.15 09:17:12:



Dobře, zkusím odvzdušnit, to musí být motor zahřátý, že? Nebo, dá se to odvzdušnit dostatečným nakloněním auta, nebo jen pomocí motoru?
upraveno 1x, naposled 07.04.2015 09:52:29
09:17:12
07.04.2015
minno
-> Borderer: Teplota nemá dôvod kolísať. Ak kolíše, je to zavzdušnené, alebo je blbý termostat. Pri 88°C termostate by na budíku mala byť ručička stále cca na 90tke.
08:55:01
07.04.2015
Borderer
Jel sem po D1, takže všichni letěli 130+ a docela mě prasili, pověsil sem se kousek za dodávku a jel sem. Čidlo vyměním, dneska motor chytil jako obvykle, tak snad to bude jen blbý čidlo. Jinak na motoru byla dělaná komplet hlava, přebrus kliky, pístní sada...krom vodní pumpy celková GO....ale přemejšlim, že mam možná taky ten 88°C termostat, protože teplota vylezla na 90°C, skočila na 80°C a tak pořád dokola.
08:14:33
07.04.2015
minno
-> Borderer 06.04.15 23:09:16: Ak má motor po GO už 1700 km, podľa mňa sa mu nemalo čo stať. 80°-90°C vody je normálna teplota. Istý čas som jazdil 88°C termostat určený pre 136 motor na 120L motore a OK. Pravda, bolo to už na dostatočne zabehnutom motore.

Olej je stavaný na teploty 100°C a viac. Nechce sa mi veriť, že by v tomto režime mohlo dôjsť k mikroprehriatiu a poškodeniu motora, ale vylúčené to nie je.



Otázka je, čo všetko bolo na tom motore robené. Ale tak či onak, ako prvé by som skúsil iné čidlo oleja, ako už bolo spomenuté.



A za ďalšie, po diaľnici sa dá jazdiť aj pomalšie. Ak si sa bál a teplota stúpala nad 80°, prečo si nešiel pomalšie? V pohode by stačilo ísť na 3000-3500 ot., čo je 90-100 km/h pri tomto voze.
23:48:07
06.04.2015
Borderer
Jak by se dal tedy poznat přidřený/poškozený motor, pominu-li zvuk? Rád bych věděl, čeho si třeba cestou všímat a na co dávat pozor.
23:31:42
06.04.2015
Borderer
Aha, takže olej nevinit, no...za 6 hodin pokračuju další štreku, tak uvidím, snad kontrolka zhasne jak má. :-/ Doteď zhasínala už při startování...
23:28:11
06.04.2015
Eidy
Aha, nějak jsem to špatně pochopil. Nicméně voda na 90°C taky není tragédie. Já jezdím vodu na 90°C a všechno ok (s patřičným přetlakem). To chce fakt snímač tlaku. Tohle je jen věštění z křišťálové koule. Třeba je něco špatně v mazacím systému a brzo to zaklepe a nebo je to jen špatnej "policajt".
upraveno 1x, naposled 06.04.2015 23:30:29
23:26:17
06.04.2015
exwrcteam
saly v prdeli na ojnicich 8
23:22:36
06.04.2015
Borderer
To byla teplota vody, teplotu ani tlak oleje zatím nemám jak změřit. :-/ A olej tam je čerstvě +/- 500Km a 6 měsíců. Pod 1 200 otáček mžourala, pod 1 000 svítila, při protočení motoru zhasla.... teplotu oleje soudím podle starýho motoru, čim více se hnal, tim dřív kontrolka svítila, jak olej řídnul. Ale to byl motor vyběhanej, že zněl jak "vrtulník" pod plynem v kopci.
23:14:21
06.04.2015
Eidy
Za prvé, kde měříš teplotu oleje? V kanálu nebo ve vaně? Nicméně 90°C na oleji je úplně v pohodě i s použitým olejem. Spíš je mi divný, že svítila kontrolka. To by neměla. Olej bych z toho nevinil. Problém s volnoběhem jsi vyřešil doštelováním karburace. To je ok. Jakkoliv poškozenej/přidřenej motor nemá vliv na padání otáček. Nebo by spíš padal rychleji. Máš tlakoměr? Ten je lepší než kontrolka. Třeba je vadný čidlo.
23:09:16
06.04.2015
Borderer
Zdravím,

byl sem donucen se svojí užovkou jet po dálnici, protože značení objížděk českými silničáři bylo opravdu zoufalý, totálně sem se ztratil a bez mapy sem se najednou objevil u D1. No, asi 50km od Prahy sem už musel na dálnici chtě nechtě najet. Ale jádro dotazu, jak poznám přehřátý olej v autě, případně mohlo se s motorem něco stát i když teplota motoru pořád putovala mezi 80-90°C?

Motor je 120LS a končí záběh, má najeto od GO kolem 1 700Km. Otáčkoměr se motal pořád kolem 4 tisíc otáček....Po sjezdu z dálnice, pod cca 1 tisíc otáček svítila kontrolka oleje, motor byl línější a pomalu padaly otáčky, ale na druhou stranu sem žádný divný zvuky, vibrace nezaznamenal. Olej je Mogul extreme 15W40. Zkusil sem o otáčku utáhnout vzduch na karburátoru a otáčky padaly hnedka mnohem líp...Ovšem netuším, zdali je to řešení (jestli se jen povolil šroub).



Mam to nějak dál řešit?
Extreme Tyres