-> Josifek: norma od vyrobcu je 1l/1000 km Pravda je ze taka, ze spotreba oleja uz moc OK nie je, ale spodok motora nemusi byt kvoli tomu nutne v havarijnom stave.
Moj mootr v plynivke mal spotrebu oleja dost velku, cca 800 km tam padlo liter oleja. Po prekruzkovani to kleslo pod 2 dcl / 1000 km. Valce boli celkom pekne, kruzky boli zapecene a zalepene karbonom v drazkach.
Ale aj tak neviem ci to je vobec velky problem, favoritovy - feldovy motor dnes kupis za par susnov hocikde.
20:09:28 15.03.2015
Josifek
-> stepan: Aka spotreba oleja je "v norme" ?
20:06:11 15.03.2015
stepan
-> Josifek: Ne 0,7l na 1000km rozhodně normální není.
19:50:16 15.03.2015
Josifek
Dakujem pekne za odpoved, hlavu mam jednu rezervnu doma, skor som sa bal toho ze by som musel menit aj spodok.
EDIT: Prave som sa dozvedel ze spotreba oleja je 6-7 deci na 1000km, je to v norme ?
na 99 % zaklepané sedlo ventilu a jazdenie bez nastavenia -> podpálený ventil. Mozes skusit nastavit ventilove vole, ak to nepomoze tak asi vymenit + zabrusit ventil / vymenit celu hlavu. pokial motor nezerie 2 litre oleja na 1000 km tak spodok by mal byt OK
19:39:23 15.03.2015
Josifek
Zdravim, ospravedlnujem sa ak sa tu nieco podobne uz riesilo. Chcem kupit skodovku 742 so zastavbou favorit motoru a LPG. Predavajuci tvrdi ze 4ty valec ma stratu kompresie. Udajne auto ide na tri valce pokial je zohriate, a na benzine by sa to malo menej prejavovat. Predpokladam netesnost ventilov, moze to byt len zle nastavena vola alebo mam cakat vymenu komplet spodku motora ? Viem ze takto na dialku sa to neda prakticky riesit, zaujimaju ma len vase nazory na co sa mam zamerat pripadne skusenosti, dakujem.