skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
snižená hlava o 2mm
prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 03.03.2015 do 11.03.2015, založil/a Martin Kopecký
09:36:52
11.03.2015
11.03.2015

Petr Urban
-> sikula: Ne - u kaliny. Bacha i od něho mi nesedělo těsnění přesně na spalováky a zároveň na šrouby, musel jsem doupravit protože mi chodili písty přes vložky, jinak v normálním případě je to jedno.
20:49:42
10.03.2015
10.03.2015

sikula
-> Urbi: Dá se sehnat těsnění 1,2mm normálně kelly, elit?
19:20:27
06.03.2015
06.03.2015

Gemini
mal som feldovu hlavu znizenu o 2mm na KP 11,7:1, fabia blok, vacka 304 a tlaky boli 14,5 na vsetkych valcoch
to je max, viac by som uz nesiel
to je max, viac by som uz nesiel
12:08:56
04.03.2015
04.03.2015

elbacil
-> Petr Urban 04.03.15 10:06:27: Nezabudaj že nekterí puritani dávaju KP 13 len preto aby im ostal vo válci nejaky tlak.
10:06:27
04.03.2015
04.03.2015

Petr Urban
-> Martin Kopecký: Snižování těchto fav./felicia hlav doporučuji o co nejméně to jde a max. 1,5 mm., zbytek potřeby vyššího KP řešit tenčím těsněním, další potřebu vyššího KP řešit písty, né dálším snižováním hlavy. Hlava je docela "měkká" , prohýbá, bortí a kroutí se už v základu při větších tepel. namáháních, což na upraveném motoru je, proto není radno ji dále zeslabovat. Výhodně je např. snížit něco z hlavy a objednat tenčí těsnění - např. 1.2 mm, dodržet minimální šterbinu - prostor mezi pístem a hlavou - cca 1mm.
Zvýšení KP by mělo vždy korespondovat k dané vačce, typu plnění a také použití motoru. Do "nezávodního" motoru je přílišně velké KP více na škodu než-li k užitku ! Je problém s správným naladěním motoru na předstihu a karburaci, aby měl motor relativně dobrou životnost.
úplně orientční hodnoty KP vs. vačka :
- 265/265 : 10-10,6
- 278/270 či 280/280 : 10,5 - 11
- více jak 280st. jsou považovány za vačky "závodní" = těžce individuální : 11 - 12,5 (někteří puritáni mají potřeby více jak KP 13)
Ještě doplním : sériová výška hlavy je 98 až 98,2 dle typu hlavy. Tzn. orientačně se dá změřit výška hlavy a hned víte co máte či berete, pokud bude výška hlavy pod hodnotu 96mm, není to dobré ... může a nemusí to vydržet, každopádně jdete do rizik.
Zvýšení KP by mělo vždy korespondovat k dané vačce, typu plnění a také použití motoru. Do "nezávodního" motoru je přílišně velké KP více na škodu než-li k užitku ! Je problém s správným naladěním motoru na předstihu a karburaci, aby měl motor relativně dobrou životnost.
úplně orientční hodnoty KP vs. vačka :
- 265/265 : 10-10,6
- 278/270 či 280/280 : 10,5 - 11
- více jak 280st. jsou považovány za vačky "závodní" = těžce individuální : 11 - 12,5 (někteří puritáni mají potřeby více jak KP 13)
Ještě doplním : sériová výška hlavy je 98 až 98,2 dle typu hlavy. Tzn. orientačně se dá změřit výška hlavy a hned víte co máte či berete, pokud bude výška hlavy pod hodnotu 96mm, není to dobré ... může a nemusí to vydržet, každopádně jdete do rizik.
21:43:15
03.03.2015
03.03.2015

MVM
-> Martin Kopecký: Není zač... ale dopručuju si alespoň tady něco o tom všem pročíst - protože všechno má se vším větší či menší souvislost - co se motoru týká.
21:33:10
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
MVM: Děkuju za radu
21:01:00
03.03.2015
03.03.2015

MVM
-> Martin Kopecký: Za první bys měl o té hlavě kterou chceš "snižovat" vědět jestli byla dřív rovnaná nebo už někým víc či míň ubraná - od toho se pak odvíjí objem spalováků,jakožto tloušťka těsnění a kompresní výška pístů. Je sice v oblibě stupeň komprese zvyšovat - ale přes 11:1 je u základních úprav zbytečný chodit. Právě tím vyšším komp.poměrem je motor víc citlivý na správný předstih (je náchylnější k detonacím/klepání)...může
š to omezit správným předstihem a vyšším okt.číslem benzinu,atd..,,
20:42:36
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
co z předstihem ?
20:12:40
03.03.2015
03.03.2015

Dušan
-> Martin Kopecký: to je otazka jako v minulem tematu jak ma vse pripravit na turbo. To co chces vedet jsou veci, ktery si musis vycist. Doporucuju ruzny temata o vackach co se daji vyhledat. Hlavu nesnizuj dokud nemas vacku. No a pokud nedas jinou vacku tak sniz 0.8 a bude to akorat. Kazdopadne pozor na predstih.
20:02:01
03.03.2015
03.03.2015

Lukyn742
-> Martin Kopecký: víkon asi žádnej 

19:42:16
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
Dušan: tak okolik to mam maximálně snížit tu hlavu ? aby to udělalo víkon ve škodovce 120 ? budu na ten motor dávat ještě karburátor Webr 36 DGV
19:37:41
03.03.2015
03.03.2015

Dušan
136X ma sam o sobe snad 50kW takze koupit danou vacku a nechat si rict kolik to sliznout.
19:36:51
03.03.2015
03.03.2015

Dušan
Vacku bych moc nerozebiral a jen kratce rekl 265 Motor Excel nebo Chovanec. ( T2 jiste rad poradi ktera je original
)

19:36:07
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
je to motor z favorita 136 GLX
19:34:52
03.03.2015
03.03.2015

Dušan
opet chybi informace jaky typ. 135 nebo 136 ?
19:27:08
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
já si dělam takovej zavodnější motor do škodovky do 120 a taky jsem se chtěl zeptat tak kolikatka ostrá vačka by tam byla tak optimální aby to fungovalo co nejlíp ?
19:24:43
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
Tomaso435: a já jsem si chtěl snižit tak o 1 mm mě nabydl kamoš že mě proda sniženou o 2 mm tak jsem se tady zeptal já jsem si myslel že je to moc
19:20:38
03.03.2015
03.03.2015

Tomaso435
-> Martin Kopecký: do 0,8mm je zdravá míra. jinak se rapidně sníží životnost motoru a hrozí častější fouknutí těsněního pod hlavy
19:17:17
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
je ze škody favorit
19:15:57
03.03.2015
03.03.2015

OndraKrupi
-> Dušan: komunistu klidně i o 20cm!!

19:15:34
03.03.2015
03.03.2015

MajoLR
19:14:55
03.03.2015
03.03.2015

Dušan
Jestli je to hlava nejakyho komunisty tak klidne i vic, ale pokud se ptas na auto tak napis jakej motor.
19:13:11
03.03.2015
03.03.2015

Martin Kopecký
Zdravím chtěl sem se zeptat o kolik se může snížít hlava ? kamoš mě nabízí sníženou hlavu o 2 mm a mě se to zdá moc a kamoš mě řikal že není, poradte mě prosím