skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor chcípá při brždění
09:56:05
03.03.2015
03.03.2015

Jozka
-> minno: Budu to muset zkusit nasimulovat v embéčku, kde mám teď dalšího SEDRa po GO nějakých ani ne 2000 km - mělo by to být to samý, ale taky jsem se mi to u něj zatím nestalo, asi že se ohřívá pekelně rychle.
09:11:25
03.03.2015
03.03.2015

minno
-> Jozka: ja som jazdil 2 nové SEDRe. Jeden 120kový na motore 120 po GO, druhý 136tkový na motore 136 po GO. Prejav úplne totožný.
08:50:26
03.03.2015
03.03.2015

Jozka
-> minno:
To nemůžu potvrdit - s funglnovým SEDR-em jsem jezdil jen v létě, takže jsem tenhle jev prakticky neznamenal.. 


07:59:00
03.03.2015
03.03.2015

minno
-> bouchy: -> Jozka: a aj fungl nový SEDR :)
18:57:04
02.03.2015
02.03.2015

Jozka
-> bouchy: No, tak to fakt těžko.. krásně definovaným a předvídatelným způsobem se takhle projevoval i SEDR po odborné GO..
17:47:05
02.03.2015
02.03.2015

bouchy
Na 99% dáno křivým tělem karburátoru, co přisává vzduch, v kombinaci s debilně vyřešeným uchycením relativně těžkého filtrboxu (při brzdění s tím celým zakroutí a saje to ještě víc) a taky hladina. LS motor, zašvihaný a křivý EDSR = bez sytiče na volnoběh to nešlo. Už aby byl DDSR, nový.
19:42:42
01.03.2015
01.03.2015

minno
LEKR namontovaný na motore vzadu má o 90° inak otočenú plavákovku voči polohe, na akú je to konštruované a na funkčnosť to nemá vplyv 

12:54:38
01.03.2015
01.03.2015

ferrari
Stale bravim,ze Edsr bol lepsi..a Ddsr este lepsi..mbo jo,vyvoj sa ubral nespravnym smerom..
12:32:31
01.03.2015
01.03.2015

Petr Urban
-> Evž@: na 99% ano. Jakmile jsem dal pořádné gumy a podvozek, také to v delší zatážce jede jinak do leva či doprava jinak bohaté a jde to i vidět na lambdě 

12:58:02
28.02.2015
28.02.2015

Evž@
Mě se jemně zakašle motor (Edsr) při průjezdu pravotočivou zatáčkou(90°),konkrétně při výjezdu z ní to trochu pokucká a pak ok.Že by ta hladina.
11:08:30
28.02.2015
28.02.2015

minno
-> Dušan: a dole kopcom to bude bohaté a do kopca chudobné 

09:28:52
28.02.2015
28.02.2015

Dušan
Rekl bych, ze to bude mit neco spolecne s hladinou v plovakovce vs. smer karburatoru. Zkuste si ho nekdo otocit o 180° a poznate hned :)
10:45:31
27.02.2015
27.02.2015

minno
-> Luky 27.02.15 07:40:56:
jedna noha na brzde, druhá na plyne, šachy s pedálmi a ono sa stejne nepodarí udržať motor v chode, poznám velice dobre tú hrátku :)

10:01:37
27.02.2015
27.02.2015

Jozka
-> Luky: Zkusím.. ale dneska jsem ráno stíhal vytáhnout sytič naplno..i když jsem fakt nečekal, že jakejsi divoch bude těch cca 70 km/h dobrzďovat až v kruháčku samým..
07:40:56
27.02.2015
27.02.2015

Luky
-> Jozka: pomůže drnknout o plyn
23:13:31
26.02.2015
26.02.2015

bajou
Tohle mi Garde taky dělá, ale nějak zásadně mi to nevadí. Co mi ovšem vadí je to, že občas (když se například blížím k obci) vyřadím ze 4ky a prostě to chcípne. Motor je zahřátej. Jednou to udělá, podruhé ne, nějak nevím, co by to mohlo způsobovat.
22:36:38
26.02.2015
26.02.2015

šadesa
ano je to zajímavá mě přesně tohle dělá užovka zajímavý že emko mě to nedělá ale mam kompletně novej motor včetně karbu
20:40:44
26.02.2015
26.02.2015

Jozka
-> minno: Poznatky souhlasej, na tom samým užovkovým motoru to EDSR nedělal, SEDRy (několik kusů) jo, přitom různě výrazně..
-> Luky: Taky mě napadlo, že těm karbům "šplouchá na maják", aktuální zdechne až při závěrečným prudkým dobrždění - pokud nestihnu současně včas sytič zase "vytáhnout" nejlépe naplno.
-> Luky: Taky mě napadlo, že těm karbům "šplouchá na maják", aktuální zdechne až při závěrečným prudkým dobrždění - pokud nestihnu současně včas sytič zase "vytáhnout" nejlépe naplno.
14:20:58
26.02.2015
26.02.2015

minno
-> Luky: To netuším, lebo mne to vždy robilo aj keď som len s citom jemne pribrzďoval a po dobrzdení a zastavení to aj tak vždy sciplo. Ani nepomohlo vytiahnutie sytiča naplno. Hladina šteľovaná x-krát a rôzne karburátory. Podľa mňa debilne riešený sytič (odleje sa benzín v tej malinkatej sytičovej komôrke) a už to ide (teda vlastne nejde
).

13:57:41
26.02.2015
26.02.2015

Luky
-> minno: ano, z kopce dolů je to enormní
Nejspíš pohyb hladiny v karburátoru?!

13:48:55
26.02.2015
26.02.2015

minno
Tiež to beriem ako vlastnosť, nie ako závadu. Ako u užovky a EDSR neviem, ale u SEDR karburátora určite. Zvykne to robiť dosť veľká časť karburátorov, ak nie všetky. Niektorí síce tvrdia, že s tým problém nemajú, ale možno len o tom nevedia
Respektíve u týchto áut čo kus súčiastky, to funguje inak, takže človek nikdy nevie aké náhody sa stretnú a niekomu niečo náhodou aj zafunguje občas.
Snažil som sa túto "závadu" odstrániť roky, bezúspešne. Menené motory, karburátory, hadice, brzdové posilňovače, všetko, nič na to nemalo vplyv..... Proste to studené so sytičom po zabrzdení (hlavne dolu kopcom) zhasne.... Nepomáha tomu absolútne nič a predchádzať sa tomu nedá.
Vyriešila mi to až zámena karburátora za LEKR z favorita.

Snažil som sa túto "závadu" odstrániť roky, bezúspešne. Menené motory, karburátory, hadice, brzdové posilňovače, všetko, nič na to nemalo vplyv..... Proste to studené so sytičom po zabrzdení (hlavne dolu kopcom) zhasne.... Nepomáha tomu absolútne nič a predchádzať sa tomu nedá.
Vyriešila mi to až zámena karburátora za LEKR z favorita.
09:23:12
26.02.2015
26.02.2015

Luky
-> Boomber: mně to podobně dělá rapid 136 na SEDRu. Beru to jako vlastnost, nikoliv závadu
Na první křižovatce to většinou chce chcípnout, pak už se to udrží. V zimě je to výrazné, v létě minimálně

08:30:57
26.02.2015
26.02.2015

Boomber
Takže, je takhle:
1. Nastartuju se sytičem.
2. Mám pořád zapnutý sytič.
3. Zařadím 1 a ujedu asi 5 m z garáže, pak dám neutrál a sjíždím z kompečka (aci 40 m) k bráně.
4. Pořád mám zapnutý sytič.
5. U brány brzdím. Při brždění klesají otáčky motoru, až motor úplně zhasne. Sytič je pořád zapnutý, motor není zahřátý.
Když se motor zahřeje a sytič je vypnutý, tak to nedělá. U studeného motoru s vypnutým sytičem se mi nepovedlo tuto sitaci nasimulovat, protože motor zhasne hned po vypnutí sytiče.
Je do již dost jasně popsáno?
1. Nastartuju se sytičem.
2. Mám pořád zapnutý sytič.
3. Zařadím 1 a ujedu asi 5 m z garáže, pak dám neutrál a sjíždím z kompečka (aci 40 m) k bráně.
4. Pořád mám zapnutý sytič.
5. U brány brzdím. Při brždění klesají otáčky motoru, až motor úplně zhasne. Sytič je pořád zapnutý, motor není zahřátý.
Když se motor zahřeje a sytič je vypnutý, tak to nedělá. U studeného motoru s vypnutým sytičem se mi nepovedlo tuto sitaci nasimulovat, protože motor zhasne hned po vypnutí sytiče.

Je do již dost jasně popsáno?
07:53:58
26.02.2015
26.02.2015

Jozka
-> Jindas: Možná to samý, co dělá užovka 77 mě..
Pokud není motor dostatečně zahřátej, ale sytič třeba stažnej na půl, což stačí na jízdu i na běh motoru po vyřazení na neutrál, tak se při brždění snižujou otáčky - ale pokud třeba se někdo sere na kruháči dýl, než jsem předpokládal a musím prudčeji zabrzdit až k nule (brzda + spojka), motor dost často zdechne..
Pokud není motor dostatečně zahřátej, ale sytič třeba stažnej na půl, což stačí na jízdu i na běh motoru po vyřazení na neutrál, tak se při brždění snižujou otáčky - ale pokud třeba se někdo sere na kruháči dýl, než jsem předpokládal a musím prudčeji zabrzdit až k nule (brzda + spojka), motor dost často zdechne..
07:46:58
26.02.2015
26.02.2015

Jindas
-> Boomber: Popiš to líp... rozjedeš se, šlápneš na brzdu a chcípne to? Máš vyřazeno,dobržduješ a chcípne to? Nebo dobržďuješ s kvaltem?
Nebo nechápu tu větu
""Po nastartování na systič při brždění prudce klesají otáčky až motor zhasne""
Nebo nechápu tu větu

07:36:19
26.02.2015
26.02.2015

Boomber
Jedná se o Škodu 120 L, r.v. 1979. Po pravděpodobně první výměně oleje
, pročištění vany, vahadel a další údržby se mi začla stávat nepříjmná věc. Po nastartování na systič při brždění prudce klesají otáčky až motor zhasne. Při zahřátém motoru (po cca 3 km jízdy) to již nedělá.
Kde mám hledat nějakou zvadu či problém?

Kde mám hledat nějakou zvadu či problém?