
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rychlá otázka.
prohledat
60 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.01.2015 do 16.05.2015, založil/a Zdenek Neubert
-> ondie 16.05.15 12:41:28: Přesně tak

-> Dušan: díky..
-> ondie: uzka je snad na kovovy lozisko. Siroka na novy plastovy.
A rychlá otázka zní:
Vlevo páka co sem vyndal z auta,vpravo díly co sem vyštrachal ze zásob..
Ke spojkovému ložisku nového typu v plastovém obalu patří vypínací páka uprostřed
Vlevo páka co sem vyndal z auta,vpravo díly co sem vyštrachal ze zásob..
Ke spojkovému ložisku nového typu v plastovém obalu patří vypínací páka uprostřed

ok dík
-> Robert 106: Jak která struna - třeba užovka s původníma pákováním u karbu má 2625 mm, rapid, resp. novější jí budou mít delší..
-> Robert 106: Minuly týzden som kupoval original pletene lanko do skodovky a ma dlžku 300-305 cm.
Čau,
někdo kdo zná délku té struny plynového pedálu ? Taky už si dlouho pohrávám s myšlenkou dát tam lanko možná i vyměnit páku na pedálu za řemeničku nebo tak - klasický sytém mi příde takový kostrbatý.
někdo kdo zná délku té struny plynového pedálu ? Taky už si dlouho pohrávám s myšlenkou dát tam lanko možná i vyměnit páku na pedálu za řemeničku nebo tak - klasický sytém mi příde takový kostrbatý.
-> Bukaj: Pokud pod ten ochrannej plech něco vsuneš, je blbě namontovanej - a stejně se dál nedostaneš, (resp. možná na nesprávným skeletu jo) neb těsně za "křídlama" jsou šikmý prolisy, takže bez šance, který ti šmátrátko přesměrujou úplně mimo..
Nádrže jsem otevřel zatím vždy, kudy projde do tělesa zobáček víčka, tudy projde i nástroj..
Jinak u kapoty/čela beru v potaz jen metody a cesty, při kterých se nedo*ebe lak a naopak u víčka i takový, který můžou skončit poškrábáním a mírnou defmorací pantu víčka..
Nádrže jsem otevřel zatím vždy, kudy projde do tělesa zobáček víčka, tudy projde i nástroj..

Jinak u kapoty/čela beru v potaz jen metody a cesty, při kterých se nedo*ebe lak a naopak u víčka i takový, který můžou skončit poškrábáním a mírnou defmorací pantu víčka..
-> Jozka 02.02.15 11:06:40: O této vychytávce vím, ovšem dá se mezi ní a plech hrany kufru vsunout třeba tenký nůž a klapačku odjistit, nebo případně někdy jde klapačku tlakem do strany vyháknout ze zobáčku.
Ovšem pokud tam nemá někdo narvanej špalek, jak jsi psal
A to víčko nádrže by takto šlo otevřít možná u prvomodelů s chromovanou lištou, která je vykouslá a jde sundat bez otevření víčka. U novější nerezové lišty zasahuje lišta pod prodloužení víčka a pokud je víčko dobře seřízené a neodstává, tak nejde ničím odjistit bez poškození
Ovšem pokud tam nemá někdo narvanej špalek, jak jsi psal

A to víčko nádrže by takto šlo otevřít možná u prvomodelů s chromovanou lištou, která je vykouslá a jde sundat bez otevření víčka. U novější nerezové lišty zasahuje lišta pod prodloužení víčka a pokud je víčko dobře seřízené a neodstává, tak nejde ničím odjistit bez poškození

Napsal jsem nepřesně - západka se odsune dozadu, víčko odskočí..

-> Bukaj 02.02.15 10:04:15: No, pokud máš na MB instalovanej tenhle díl, je s otevřením padačky problém dost zásadní.. opravdu spolehlivá ochrana !
Víčko nádrže se dá otevřít planžetou - když víš kam, zasuneš, zatlačíš, západka odskočí - pokud se ještě podaří sejmout zadní část lišty, je do útrob odlitku poměrně luxusní přístup..
Víčko nádrže se dá otevřít planžetou - když víš kam, zasuneš, zatlačíš, západka odskočí - pokud se ještě podaří sejmout zadní část lišty, je do útrob odlitku poměrně luxusní přístup..
-> Bukaj: zrovna vcera jsem zkracoval bowden protoze mam jeste prepakovani a koncovka sla vytocit, bowden sem zkratil, koncovku nasrouboval a zamackl... struna chodi, koncovka nepada... takze v pripade pouziti jineho bowdenu s teflonem nebude problem pouzit koncovky z origo bowdenu a pak je treba zaletovat aby drzeli..
-> Jozka 30.01.15 07:56:29: U MB ani 742 problém s kapotami nevidím vyjma zmíněného špalíku, zabraňujícího nechtěnému sklopení čela za jízdy. Kilo nevlastním, neservisuji, ani jsem nikdy neměl tu čest jej důkladně zkoumat, takže nevím.
Co by mne ale zajímalo je nedestruktivní otevření víčka nádrže u MB v případě prasknutí lanka hnedle u západky, případně zaklapnutí bez lanka.
Jediné, co mi připadá reálné je u demontovaného hrdla nádrže vyrazit čep víčka a uvolněné víčko vyháknout ze zobáčku. Ale nějaké promptní řešení na autě jsem nezkoušel...
Co by mne ale zajímalo je nedestruktivní otevření víčka nádrže u MB v případě prasknutí lanka hnedle u západky, případně zaklapnutí bez lanka.
Jediné, co mi připadá reálné je u demontovaného hrdla nádrže vyrazit čep víčka a uvolněné víčko vyháknout ze zobáčku. Ale nějaké promptní řešení na autě jsem nezkoušel...
-> ondie 29.01.15 15:03:10: Prasklé lanko otevírání kapoty u Mka není žádný problém, když víš, jak to tam vypadá
Vedle průchodu bowdenu skrz stěnu kufru je servisní díra se zátkou (stejná plastová zátka, jako v přední kapotě), tu zátku vyloupneš a dírou prostrčíš dostatečně pevný drát s háčkem na konci a zahákneš za zobáček bližšího zámku a kapota je otevřená
Co se týče bowdenu plynu, tak od jisté doby používám lanko místo struny. Je sice potřeba mít dobře namazaný bowden (struna na to není tak háklivá), ale zase lanko nepraskne (po dobu životnosti bowdenu, respektive celého auta), pokud dojde k ohnutí lanka, nepůsobí to problémy, jako v případě struny a alespoň mně osobně více vyhovuje, co se týče citlivosti přenosu "signálu" z pedálu ke karburátoru.
Struna mi svého času praskla u různých škodovek několikrát (vždy mezi pedálem a začátkem bowdenu v tunelu), až na jeden případ vždy v zimě v mrazu a ač jsem vždy měl s sebou náhradní a za deset minut bylo vyměněno i s promazáním, tak raději bych takovou práci dělal v teple v létě na zahradě, než v mraze u silnice.
Proto lanko
A bowen s teflonovou výstelkou mne také napadl, ale zatím jsem se nesetkal s takovýmto průměrem s teflonem a asi by byl problém s koncovkami - při troše snahy by asi šly použít ze starého bowdenu - nové jsem jako díl ještě neviděl.

Vedle průchodu bowdenu skrz stěnu kufru je servisní díra se zátkou (stejná plastová zátka, jako v přední kapotě), tu zátku vyloupneš a dírou prostrčíš dostatečně pevný drát s háčkem na konci a zahákneš za zobáček bližšího zámku a kapota je otevřená

Co se týče bowdenu plynu, tak od jisté doby používám lanko místo struny. Je sice potřeba mít dobře namazaný bowden (struna na to není tak háklivá), ale zase lanko nepraskne (po dobu životnosti bowdenu, respektive celého auta), pokud dojde k ohnutí lanka, nepůsobí to problémy, jako v případě struny a alespoň mně osobně více vyhovuje, co se týče citlivosti přenosu "signálu" z pedálu ke karburátoru.
Struna mi svého času praskla u různých škodovek několikrát (vždy mezi pedálem a začátkem bowdenu v tunelu), až na jeden případ vždy v zimě v mrazu a ač jsem vždy měl s sebou náhradní a za deset minut bylo vyměněno i s promazáním, tak raději bych takovou práci dělal v teple v létě na zahradě, než v mraze u silnice.
Proto lanko

A bowen s teflonovou výstelkou mne také napadl, ale zatím jsem se nesetkal s takovýmto průměrem s teflonem a asi by byl problém s koncovkami - při troše snahy by asi šly použít ze starého bowdenu - nové jsem jako díl ještě neviděl.
-> ondie: Kilo je hnedle to samý, jako 742, ale musel by se vyjádřit nějakej znalec.. u těch jsem řešil akorát zamykací víčko nádrže (spínacím špendlíkem a vreckovým nožíkem).. MB obvyklý se dá tak, že se vsune planžeta mezi rám a kapotu, tou se shodí padací čelo dolů a pak už pohoda jako vzadu.. Ovšem pozdní modely mají kolem páky na padací čelo "ohrádku" a navíc oblíbenej tuning je kus dřeva nebo tvrdý gumy, zamezující pohybu tý páky = problém..
Taky mám na mysli přední víko, vzadu nastává trochu problém, jen pokud někdo volnou část lanka na zadním čele ukreje do pevný trubky - což byla taky velice oblíbená úprava, zamezující např. krádežím dobově nedostatkových vzduchových filtrů a dalšího příslušenství.
Taky mám na mysli přední víko, vzadu nastává trochu problém, jen pokud někdo volnou část lanka na zadním čele ukreje do pevný trubky - což byla taky velice oblíbená úprava, zamezující např. krádežím dobově nedostatkových vzduchových filtrů a dalšího příslušenství.
-> Jozka: ..a pořád spíš mám na mysli přední kapoty,u zadních si furt představuju že je to spodem,bez ohledu na model,jakoby "sranda" 

-> colaczech: To je dobrá zpráva,že měl soudruh plán B..já sem to nikdy řešit nemusel,tak jsem teoreticky myslel na nejhorší..díky za radu!
-> Jozka: v kilech a litrech sem lůzr,ale furt si představuju,že to po "ztracení klíčů" neni tak nedobytnej trezor jako u 742 !? ..když u litru sklopíš dvířka na rezervu,tak to nevyřešíš?
E: a nepiš mi,že se k rezervě de přes kufr
-> Jozka: v kilech a litrech sem lůzr,ale furt si představuju,že to po "ztracení klíčů" neni tak nedobytnej trezor jako u 742 !? ..když u litru sklopíš dvířka na rezervu,tak to nevyřešíš?
E: a nepiš mi,že se k rezervě de přes kufr

-> Sejki: jo da. vymontovat motor.

Dají se nějak eliminovat vibrace od motoru přenášené do karoserie? Kdysi mi někdo řekl, že si mám koupit jiné auto

-> ondie: Tak vždycky může nějakej nejtek vypadnout a tak.. Zatím jsem ale lanka řešil jen u kil a embéček u zadních kapot a hlavně u MB uzávěru nádrže.. Posledně ta MB kapota se mi teda popravit nechtěla, neb 3 měsíce starej celolak..
-> colaczech: Dobrý vědět a nejlíp natrénovat předem.. bez toho bych asi u eMka dopadl jako neiformovaný známý, který násilím vypáčil motorovou kapotu tisícovky a to ani neměla žádnou dodatečnou vychytávku proti otevření..
-> colaczech: Dobrý vědět a nejlíp natrénovat předem.. bez toho bych asi u eMka dopadl jako neiformovaný známý, který násilím vypáčil motorovou kapotu tisícovky a to ani neměla žádnou dodatečnou vychytávku proti otevření..
-> ondie: Jestli se bavíte o kufru u 120, tak v mistě průchodu toho lanka stěnou kufr-kabina je pro případ že praskne lanko připravená díra průměru cca 3cm. Je zaslepena černou plastovou zátkou, stejnou jako je v lemu přední kapoty. Pak už stačí baterka a silný drát a zaháknout jej za zámek kapoty, zatáhnout a je to.
-> Jozka: Mě se to naštěstí u žádnýho auta nikdy nestalo
možná jednou,ale to se to urvalo dobře pod palubkou,že to šlo kleštěma..
Jinak asi tou minidírkou po lanku šťourat nějakým vázacím drátem,teď sem chtěl napsat "vyndat topení",ale to je vlastně kravina,další naděje je dírou po pedálový konzoli,tím ale slušný řešení asi končej :-) ..pak už jen vzít do ruky flexu a pěkně po sedlácku popravit kapotu
Jestli máš prvomodelovou úžovku,tak tam se snad ani neni čeho bát,tam je to táhhejblo nesmrtelný.

Jinak asi tou minidírkou po lanku šťourat nějakým vázacím drátem,teď sem chtěl napsat "vyndat topení",ale to je vlastně kravina,další naděje je dírou po pedálový konzoli,tím ale slušný řešení asi končej :-) ..pak už jen vzít do ruky flexu a pěkně po sedlácku popravit kapotu

Jestli máš prvomodelovou úžovku,tak tam se snad ani neni čeho bát,tam je to táhhejblo nesmrtelný.
-> ondie: No, tak u 120 bych taky nevěděl - a doufám, že díky masívnímu táhloví u užovky to nikdy nebudu muset řešit..
A tu svorku u MB jsem v další kole utáhl opravdu velice pečlivě, tak se snad pod tím předkem nebudu muset v dohledný době zase válet..

A tu svorku u MB jsem v další kole utáhl opravdu velice pečlivě, tak se snad pod tím předkem nebudu muset v dohledný době zase válet..

-> Jozka: To sem u předního kufru 120ky zatím ještě nepotřeboval a úplně nevim,jakej bych volil postup.
-> ondie 27.01.15 16:46:29: Jó, to jsou výborný svorky.. a ještě jsem se díky nim naučil otevírat zavřenej a zajištěnej předek tisíckovky..

-> pecen: 

-> Sejki:
jo táák, já zadrátoval klapku na karbecu, když praskla struna
jo táák, já zadrátoval klapku na karbecu, když praskla struna
-> pecen: tak kdyz ti praskne struna, dojedes na sytic ne?
-> Sejki:
na sytič to jede líp?
na sytič to jede líp?
-> pecen: to budu radsi pridavat syticem...
a nebo snímač na pedálu, a vzadu servo, a bude po problému :-)
-> Luky: jenze ja koupil bowden se strunou a chodilo to tak tyden a mel jsem to promazane, pak se to zaclo zadrhavat
Nejhorší čekulády jsou,kdy se šroubek opírá přímo o strunu/lanko a utahováním jak se šroubek otáčí tak to lanko defakto kurví a pak to tam praskne nebo se roztřepí.
Nejradši mám ty,kde šroubek mačká lanko ještě přes takovou platničku a de to jen na stisk.
Jinak taky radši preferuju strunu oproti lanku.
Nejradši mám ty,kde šroubek mačká lanko ještě přes takovou platničku a de to jen na stisk.
Jinak taky radši preferuju strunu oproti lanku.
-> srdcar 120L: mně za cca 12 let praskla asi 2x u čekulády na karburátoru. Ale proklemoval jsem to další čekuládou a jezdí to dodnes 

-> Luky: Když je bowden v pořádku a nemá nikde ostrý ohyb, vydrží v něm struna hodně dlouho. U mě 16 let při každodenním ježdění a pořád ještě drží. Občas ji nakápnu trochou oleje a jde lehce. Chce to taky občas namáznout pedál v uložení, aby nezadrhával, já jsem navrtal malou dírku kolmo k osičce.
-> Sejki: jo tak výměnu bowdenu jo, to je chyba v něm. Ale právě si říkám, že je struna pak lepší než lanko. Ale je to jen můj subjektivní názor, struna zase občas praskne...
-> Luky: protoze to tak tyden az dva vydrzi a pak to musim zas prolejt, jinak se zadrhava a jde ztuha.. sem prave myslel ze bych vymenil i bowden kde je teflon a lanko po nem krasne klouze
-> Sejki: jo, já myslím že jsem to zaměnil. Když bude stejný průměr, tak to půjde. Proč nechceš strunu?
Takze se bowden nechava a pouziva se jen lanko?
-> Luky: jo sorry, bowden jo no... jsem si to blbe precetl
-> Sejki:
ale jsou tam
ale jsou tam
-> darklord: tak u karburatoru zadna koncovka neni a u pedalu snad taky ne...
-> Sejki: bowden na plyn hlavne potrebujes s koncovkami aby siel uchytit jak u karbecu tak u pedalu, to ti asi v cyklobuznashope nepredaju...
Mam jednu rychlou. Jak dlouhy potrebuju bowden a lanko na plyn, místo struny? Az pujdu do prodejny s kolama abych vedel co mu tam mam vyblekotat :) Bowden az ke karburatoru...