skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Obrovská spotřeba, škubání, vynechávání motoru
-> anviruss: Tohle neni chat, tady to staci napsat jednou
-> MVM: Tedy napadla me jeste zavada lambda sondy
-> MVM: Co se s tim da delat? Napadla me lambda sonda
-> anviruss 05.02.15 08:42:32: Mne to robilo tiež, vymenil som palivové čerpadlo a všetko je OK!

Palivový čerpadlo,filtr, - tlak benzínu,případně regulátor tlaku. Pokud vstřikování obecně nemá konstatní tlak - dělá to problémy. Nízký/kolísající tlak paliva je "mechanická" závada a málokterá "diag." ji zaznamená.
-> Sejki: v podstate v zatezi,samo od sebe ne
napadla mne pouze ta lambda sonda
-> anviruss: po rovine, nebo jen v zatezi? Víc info...
Dobrý den,potreboval bych poradit ohledne felicie 1,3 mpi,r.v. 1999. Jedna se o to,ze nepravidelne pri jizde zacne jakoby se dusit a ztracet vykon po kratkem case opet jede normalne.Neni to pravidelne,ale obcas je to dost neprijemne. Mate nekdo nejaky tip,co by to mohlo byt za zavadu? dekuji za odpoved
-> Fávo forever: Hlavně koukni na tu lambdu. Musí se pohybovat v požadovanejch hodnotách a hodnota se musí měnit min. 30x za minutu... Jinak nefunguje jak má. Na čidlo teploty se v měřenejch hodnotách samozřejmě můžeš podívat taky. ;-)
-> Stepan FUN: Výfuk komplet nový před 4000km, to samé veškerá tesnění a všechny náplně. Termostat, no ted v zimě jezdím trasy 5km tam a 5km dom, takže mám zadělaný chladič a motor má i výměník. Tam bych chybu nehledal. Čidlo chladící kapaliny přehodím o víkendu, jak budu mít diagnostiku.
Určitě se podívám na blok naměřených hodnot.
Jinak sám mám strach, že to bude lambdou.
Edit. Budu za vola, ale.. Při odpojení lambdy, odpojení čidla kapaliny jsem vždy koukal na klapku, a ta při volnoběhu byla zalitá benzínem stejně jako při připojeném čidle a lambdě. Jo a včera jsem vyměnil celou vstřikovací jednotku v domnění, že teče vstřik. (nepomohlo)
Určitě se podívám na blok naměřených hodnot.

Edit. Budu za vola, ale.. Při odpojení lambdy, odpojení čidla kapaliny jsem vždy koukal na klapku, a ta při volnoběhu byla zalitá benzínem stejně jako při připojeném čidle a lambdě. Jo a včera jsem vyměnil celou vstřikovací jednotku v domnění, že teče vstřik. (nepomohlo)
-> Fávo forever: Nová lambda neznamená dobrá (osobně 3x reklamace - 1x hned, 2x po cca 1000km, nakonec nahrazeno jiným výrobcem a OK). Zkouknul bych těsnění pod sáním, teplotní čidlo na potrubí (potažmo termostat) a ucpání vejfuku vatou.
Každopádně diagnostika hodně napoví, ale nesmí se omezit jenom na vyčtení paměti závad, protože tam to 2/3 věcí nenapíše dokud nejsou úplně v pr... Je potřeba se podívat do bloku měřenejch hodnot, jaký dostává jednotka instrukce. ;-)
Každopádně diagnostika hodně napoví, ale nesmí se omezit jenom na vyčtení paměti závad, protože tam to 2/3 věcí nenapíše dokud nejsou úplně v pr... Je potřeba se podívat do bloku měřenejch hodnot, jaký dostává jednotka instrukce. ;-)
Půjčím si téma.
Favorit BMM má přímo zk*urveně velikou spotřebu, na plnou nádrž 200km a už svítí hlavové oko.
Před cca 700km vyměněna lambda a olej, neb motor šel na 3 válce a vše bylo totálně černé, nyní je situace stejná. Olej začíná černat, řekl bych i smrdět benzínem. Jednotka z nějakého důvodu zbytečně zalévá motor benzínem.
Chod motoru je dalo by se říci normální, reaguje na plyn, jen z výfuku jdou saze. Má nalítáno cca 65tis km, nové rozvody, svíčky, kabely, těsnění pod hlavou, originál 135, nyní 50kw vač a hlava kompresí na 136.
Dle mého názoru motor nereaguje na odpojení lambda sondy a nyní ani na odpojení čidla chladící kapaliny, to si ale ověřím o víkendu, až to připojím na diagnostiku.
Nějaké názory proč .. ?
Favorit BMM má přímo zk*urveně velikou spotřebu, na plnou nádrž 200km a už svítí hlavové oko.
Před cca 700km vyměněna lambda a olej, neb motor šel na 3 válce a vše bylo totálně černé, nyní je situace stejná. Olej začíná černat, řekl bych i smrdět benzínem. Jednotka z nějakého důvodu zbytečně zalévá motor benzínem.
Chod motoru je dalo by se říci normální, reaguje na plyn, jen z výfuku jdou saze. Má nalítáno cca 65tis km, nové rozvody, svíčky, kabely, těsnění pod hlavou, originál 135, nyní 50kw vač a hlava kompresí na 136.
Dle mého názoru motor nereaguje na odpojení lambda sondy a nyní ani na odpojení čidla chladící kapaliny, to si ale ověřím o víkendu, až to připojím na diagnostiku.
Nějaké názory proč .. ?
Děkuji za rady takže jsem vyměnil svíčky a vyčistil napojeni skrtici klapky na lpg.Chod je ted v poradku,na volnobeh nekolisa,pri jizde jiz ani neskubne.Ale LPG spotreba 18l/100km a benzinu cca 4l/100km styl jizdy mesto 4km tam a 4 zpet do prace tot vse coz me zarazi.Ale tem stale otevreny vstrikovac by tomu odpovidal ale zase se mi nezda ze by motor mel bezproblemovy chod.Ted zkousim kolik si to vezme benzinu.
-> Stepan FUN: Nuž, ja mám vyskúšané niečo iné ;)
-> Jozef2: Tak už jsem se setkal s tím, že lamda občas fungovala a občas hodila náhradní hodnotu. A to se škubáním projevovalo docela dost.
A len tak naokraj, lambda sonda by hento nepôsobila v žiadnom prípade ;)
Áno, má vplyv na spotrebu, ale len mierne. Jej funkcia sa neprejaví na chode motora až takýmto drastickým spôsobom. Prejaví sa zvýšenou spotrebou (cca 10-12l/100km).
Chlapi, na otestovanie lambda sondy netreba diagnostiku, veď to je škodofka, to sa dá na kolene opraviť :D
Áno, má vplyv na spotrebu, ale len mierne. Jej funkcia sa neprejaví na chode motora až takýmto drastickým spôsobom. Prejaví sa zvýšenou spotrebou (cca 10-12l/100km).
Chlapi, na otestovanie lambda sondy netreba diagnostiku, veď to je škodofka, to sa dá na kolene opraviť :D
-> dosty: vstrekovací ventil na prvom valci (ten, čo si odpojil posledný) je stále otvorený a valí sa cez neho do motora palivo vkuse. Možné príčiny sú dve:
1. naprd riadiaca jednotka, púšťa tam vkuse napätie (málo pravdepodobné, ale možné)
2. zlý vstrekovač
Najlepšie riešenie: zožeň si na vrakáči takýto vstrekovač, vymeň ho a uvidíš, čo to spraví.
1. naprd riadiaca jednotka, púšťa tam vkuse napätie (málo pravdepodobné, ale možné)
2. zlý vstrekovač
Najlepšie riešenie: zožeň si na vrakáči takýto vstrekovač, vymeň ho a uvidíš, čo to spraví.
Takže dneska jsem se v tom trochu pohrabal a zjistil že problém byl v kontaktu termostatu prošplíchl jsem WD40 a už šlape jak má teplotu si drží 90stupnu takže tohle OK.Ale zbytek problému přetrvává zkoušel jsem postupně při chodu na benál odpojovat vstřiky a zdá se mi že na tom jednom válci to takovej rozdíl po odpojení není nahrál jsem video je tam též slyšet to klepání.
Může být v háji termostat, pak můžeš mít vadnej snímač teploty chladící kapaliny. Pokud má motor míň jak 70.. jede v režimu fáze ohřívání. Pokud jezdíš na plyn - jak jsou na tom ventilový vůle,stav svíček. Preventivně změřit kompresní tlaky.
-> dosty: Takže to může dělat lambda. Asi to bude po výměně termostatu chtít vzít na diagnostiku a mělo by se ukázat, co je špatně.
Jj ten termostat je jista vec na vymenu.No s tim obohacovanim to bude pravda ale delalo to i kdyz termostat slapal a navic nejsem si jiste ze sama o sobe RJ dokaze nastavit obohaceni aby si to vzalo 2*tolik paliva je mi to vazne zahada,cim teplejsi motor tim je chod horsi a skubani vyraznejsi coz znaci bohatou smes ale i tak bych cekal max 10l na 100km.
-> dosty: Pokud ti teplota nevyleze výš jak na 70 st C, tak máš vadný termostat. To že topí, topí i při 60 st C. Lambda sonda ti vyhodnotí teplotu a složení výfukových plynů a asi to počítač přikrmuje. Mohl ti taky upadnout kabel k lambdě.To je můj názor na zvýšenou spotřebu. Škubání může být tím, že je to někde na hranici přechodu obohacení a správného běhu. Taky by mohla být závada v liště.



No zkusim asi ty svicky nebo listu to by mohla bejt pricina toho cukani pri ustaleny rychlosti ale zarazi me s jakou pravidelnosti to vynechava.No ale porad to neresi tuhle velkou spotrebu je to cimdal horsi ani bych neveril ze to ten motor muze pro klidny jizde zpracovat.
-> dosty: kámošoj tenkrát nepálil jeden válec.. nepomohlo nic. jenom nalejt volej svíčkou a 5 vteřin to bylo normální. vyměnil se motor a bylo....
Vodu mam cca 0,5cm nad minimem ale myslim ze tohle bude druhotnej problem jde mi v prvni rade o chod motoru a souvisejici obrovskou spotrebu je to az neuvritelny ze se neprechlasta pri tyhle spotrebe.Ale ten chod motoru no zkusim zitra nahrat vvideo to vynahradi vsechny slova.Vyfuk je cistej pruchodnej jeste zkusim tesneni sani ale i tak uz me opousti veskerej optimismus.
-> dosty: tlustá hadice ke chladiči je bez vody? prosimtě kolik vody máš v expanzsce?
ještě bych voddělal vejfuk jesi se to na míste bude projevovat stejně nebo to bude cajk.. třeba to máš ucpaný.
ještě bych voddělal vejfuk jesi se to na míste bude projevovat stejně nebo to bude cajk.. třeba to máš ucpaný.
Dneska jsem zkousel chladici okruh zajimavy ze tluta hadice ke chladici je studena bez vody teplota nevyleze nad 70stupnu ale topi dobre motor jde hodne nevyvazene zkousel sem za behu na volnobeh odstavovat po jednom vstriky ale zadna zmena se neudala.Spotreba 17l/100km nechapu kam to mizi ale s timhle uz asi jedine servis s VAGem.
-> Stepan FUN: jj, ten papirak dela problemy, ale projevuje se to sycenim
Vyčistil by som snímač otáčok. A prestriekal niečím na čistenie elektrických spojov všetky konektory motor managementu.
Já bych k tomu ještě vyčistil klapku a nastavil jí, a pak čidlo teploty vody ideal připojit pc a sledovat jaké hodnoty dává. A katalizator ok? A co lambda ? -Asi by to chtelo na pc.
-> dosty: Zkontroluj těsnění pod sáním. Mámě dělalo MPi něco podobnýho a těsnění bylo KO. Minochodem u MPi je to docela častá závada.
Zdravím moc prosím o radu.Mám 1.3MPI LPG ale chová se úplně stejně i na benzín.Jde o to že bezproblému nastartuji volnoběh cca 2 minuty drží přesně otáčky(zvýšené) jakmile se trochu ohřeje začne jakoby vynechávat a začnou lehce kolísat otáčky jakoby by vynechal.Když se rozjedu a lehce vynechává ale nejhorší situace nastane jakmile se snažím držet konstatní rychlost při konstatním plynu a to škube jako o život,při akceleraci sice je jemně cítit že chce cuknout ale jakmile vyjede nad cca 3 tisíce jakoby se to v těch otáčkách ztratilo.A nejhorší je na tom to že jezdím se spotřebou 15L-18L/100km(Benzin/LPG) trasy každodenní dojíždění 5km tam a zpět.Prosím o radu na co šáhnout po čem jít.Moc děkuju všem za příspěvky a nápady.