Motor 100 koní.

prohledat
154 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 15.01.2015 do 07.10.2015, založil/a Zdenek Neubert
řadit dle data
23:11:44
08.03.2015
Petr Urban
-> e30pepacabrio: To je málo informací k posouzení a i kdyby si jich dal hromadu, budou to jen doměnky od pasu... stačí pár zanedbaných blbostí nebo naopak dobře udělaných a na motoru lítají koně a Nm jak na horské dráze. Výkon motoru dělá vačka, hlava, sání, výfuk, karb. či klapky se vstřiky, zapalování a jeho správně sladění na všech těchto věcech !



Jediný přesný údaj si dal o vačce ... a není to 296, to je jen "prodejní údaj" Měřil jsem ji a je to trochu jinak, ale jede pěkně, jsou i lepší samozřejmě. Záleží velmi na tom jak je udělaná hlava, pokud jsou opravdu jen poleštěné kanály, tak to není úprava... ale pradávný tuningářský hit nemají základ v výkonovém opodstatnění, ba právě někdy naopak po nesprávném zásahu to jede hůře než série. Jsou důležité tvary kanálů a jeho velikosti a jakési poměrové údaje jako ventil/kanál/sedlo/objem motoru/otáčky a při správném výběru se pak zde jede o koně, dále plnění motoru - jaký sací trakt, velikosti délky, tvary, dva karburátory či jeden. Jaké výfuky - tvary délky,průměry atd. atd., tím nechci aby si to vypisoval, nikdo ti neřekne kolik by to mohlo mít, jen odbrždění motoru ti poví opravdový údaj a pokud chceš, mohu ti odbrždění udělat na motorové brzdě (tím i seřízení motoru a testování komponentů) nebo zařídit na válcové za pěkný peníz :) Více do sz.



Tzn. konkrétně na tvůj dotaz : může to mít 70 až 130 HP. Záleží na sladěném motoru jako celku !
upraveno 1x, naposled 08.03.2015 23:12:18
20:40:15
08.03.2015
stepan
-> e30pepacabrio: To dost záleží na zapalování, krmení a správnosti seřízení.
20:30:57
08.03.2015
e30pepacabrio
když už se tady řeší výkon, tak mám dotaz,

mám nabídku na motor , spodek 136, hlava favorit -0,8mm, vačka engitec 296/296 + tvrdý pružiny na ventilech, vyleštěný kanály, setrvák -1,5kg, kolik by to mohlo mít HP ?
18:54:26
22.01.2015
LUKAS
-> Gemini: maš pravdu nepochopil..šiel som tim štylom že to mali všeci na zavodoch tak samozrejme musim aj ja si ich zadovažit.Na Daves-ovich strankach som ši vypočital difuzor a aby boli ako tak "využite" tieto karbiky musel by som točit na 1300ccm niečo okolo 7000-8000RPM...čim vačšia kubatura tim otačky šli dole...na 1,4 už to bolo menej RPM..ak sa to nebude dat dobre zoštelovat predam ich aj zo sanim a kupim jeden centralni karbec.
18:51:00
22.01.2015
LUKAS
-> Urbi: no difuzori mam po 32mm.
12:42:14
22.01.2015
Gemini
-> LUKAS: vobec si nepochopil podstatu Solexov.....to su karbiky na 4000-7000ot, spodok maju hrozny....ovela lepsie chodia motorkove karbiky alebo dobre naladeny SEDR



autokross a max 5000 ot ? nieco je zle....robil som vela motorov na autokros, vacsinou fabie 1400 , 278 vacka KP11:1 mali 95-100k a dalo sa stym vyhravat, pri perfektnej zivotnosti
22:46:40
21.01.2015
Petr Urban
-> LUKAS: S 265 ztratit spodek když jede dole normálně jako série ? 51 Klidně ji tam dej a právě rozsah 3000-5500ot. bude lepší než se sérií ! Pokud budou v solexu dif. max. 30 a hlavně správně se naladí, pojede to s lehkým autem pěkně.
20:16:22
21.01.2015
ferrari
Tak ale potom naozaj nechápem, prečo neurobíš radšej 8 kanál...
19:15:46
21.01.2015
LUKAS
do tejto kasne to pojde nastojena s motorom a napravami mala niečo cez 700Kg.prevodovka je s garde 4Q .
zvětšit Motor 100 koní. - obrázek od LUKAS vložen 21.01.2015 19:15:46
19:09:10
21.01.2015
MVM
Ono než SEDR pojede všechno líp - i když pořádně udělanej Pierburg nebo s přimhouřením oka dobrý 613kový SEDR je taky hezký svezení 6

Ale jak už psali kluci - vačka je alfa... 4 a převodovka omega..
19:05:39
21.01.2015
vhml
-> LUKAS 21.01.15 19:00:24: pokud solexy už máš, tak je určitě použí. Se správným nastavením ( přeju hodně štěstí ) to pojede vždy lépe, než SEDR atd
19:04:45
21.01.2015
vhml
-> LUKAS 21.01.15 18:53:27: dej 280tku. Ztráty spodku se ještě nemusíš nijak zvlášť bát ( inu od toho je tam převodovka )
19:00:24
21.01.2015
LUKAS
-> MOLSO: no je to viac ako možne kupil som horizonty a až potom som začal študovat ich "neduhy" možno aj pojde SEDR 1203 alebo T613.hento dakomu strelim alebo dam do hliniku.
18:57:35
21.01.2015
MOLSO
-> LUKAS: 265ka so sedrom by išla lepšie 4
18:53:27
21.01.2015
LUKAS
-> vhml: pravdu povediac mal som ju už dlkšie doma..tak som už inu nezhanal ...ja potrebujem jazdit v rozmedzi 3000-5000ot (autocross) čiže moc to točit nebudem ..i ked tu 265/265 bola by to iste lepšia volba..nechcem stratit "spodok"..na trati su same podradovačky a jednoducho cez 5000oT sa to neda držat v tich zakrutach 180°
upraveno 1x, naposled 21.01.2015 18:54:06
18:50:04
21.01.2015
vhml
-> LUKAS 21.01.15 18:48:00: proč tam rovnou nedáš nějakou správnou vačku? Tohle je ztráta času..
18:48:00
21.01.2015
LUKAS
tak budem počitat s 80K...myslim že to je realne ak to zabehnem a odladim idem na brzdu hned vo vedlajšej dedine ma jedne autoelektronik čo robi chiptuning

upraveno 1x, naposled 21.01.2015 18:48:37
11:40:39
21.01.2015
Petr Urban
-> Gemini: 171 171 171 líp a jasněji to ani nejde



Při úpravě motoru se začínám výběrem vhodné vačky dle použití motoru - v jakých ot. se čeká že by měl pracovat a s jakými parametry, dle toho se pak odvíjí úpravy a ladění zbytku. Zde se začlo úplně s opačných konců - karb. a výfukem.
upraveno 1x, naposled 21.01.2015 11:44:19
08:47:42
21.01.2015
Evž@
-> LUKAS: 90 k sem odhadoval svemu motoru....kde KP byl přes 11 a vačka 278 na webrech...takže určo jine časovani vačky a základ dobrá hlava
21:43:10
20.01.2015
elbacil
-> Gemini: Gemo ale so solexamy to tak dobre vyzerá,tak prečo nie?1
20:51:32
20.01.2015
Gemini
-> LUKAS: vacka mala, solexy uplne zbytocne, elektronicke zapalovanie tiez.....



zaklad motora je dobra vacka od ktorej sa odvija hlava......to ostatne je uz len prislusenstvo a ladenie
20:48:22
20.01.2015
m8rinek
-> vhml: Když se Ti to roky válí na skříni, co bys to tam nedal :D:D:D.
20:43:58
20.01.2015
Dušan
-> LUKAS: na 90k budes muset pritlacit. Toto je fakt tak na max 75k 1
20:22:31
20.01.2015
vhml
-> m8rinek 20.01.15 19:45:30: Spíš nerozumím finanční stránce věci v takový kombinaci...
19:45:30
20.01.2015
m8rinek
-> vhml: Proč by to nejelo? Když se mu povede namíchat správná směs, což u Solexu sranda nebude... Na druhou stranu jsou to seriový karburátory zajímavější části světa...
19:41:51
20.01.2015
vhml
-> LUKAS 20.01.15 18:27:55: Slušná zplácanina. Hlavně kombinace ,,závodních" karburátorů a sériový vačky. To nikdy nějak zajímavě nepojede.
19:37:40
20.01.2015
LUKAS
-> ferrari: motor mam ešte na ponku neni odskušani.
19:16:59
20.01.2015
ferrari
-> LUKAS 20.01.15 18:27:55: aaa,nemas problem s prechodmi po pridani plynu v nizsich a str.otackach? Tak btw..
18:37:51
20.01.2015
LUKAS
mysliš aktual že by som mal teraz stouto koncepciou 75HP? no najlepšie bude to zabehnut a ist na motorovu brzdu.
18:30:37
20.01.2015
Tomaso435
-> LUKAS: s těma 90HP bych tu hlavu dal tak nějak - 1mm a spíš více :D

teď střelím že máš tak 55 kw.
18:27:55
20.01.2015
LUKAS
ked sa tu rozoberá taka tema tak čo si myslite o FA 136 motore, hlava -0,3mm,zlicovane kanaly,vačka 254,2x Solex 40,zvody origo-plne prichodny koncak,odlahčeni zotrvak o 1,5kg,troj kontaktne sviečky BOSCH ,zapalovanie Ignitech, panelovy molitanovy filter do air boxu,diely si kupovane podla rozpočtu vačka čosom pojde asi ina...stavam to zo zamerom dostat sa na hranicu 90HP.ako motor ma nove ložiska a kružky a par drobnosti nenahadzal by som tieto komponenty na daku vraždu :D

upraveno 1x, naposled 20.01.2015 18:29:02
18:20:09
20.01.2015
MVM
Osmikanál jede líp ale nejde to vařit jak polívku. Mám taky zrovna něco rozdělanýho a věřím že budu za sto koníků rád 4
18:06:50
20.01.2015
vhml
-> Gemini 20.01.15 17:29:05: L/A je z velký míry zabitý na sání a výfuku. Ale i tak se samozřejmě v 8k ty koně hledají lépe.
17:29:05
20.01.2015
Gemini
v BAZ-ke ked ladili sutazne 130tky, horko-tazko sa dostali na 95k (a to s RS vackou), odpoved znie - NIE



nestastny 5kanal 10
19:25:28
17.01.2015
MVM
-> Zdenek Neubert: No právě že to možný je.. Ty koně tam nepřibývají jak na Pardubické.. Ale pěkně jeden za druhým
19:17:16
17.01.2015
vhml
Tak co tam máš dohromady za úpravy. Karburátor ,,sériovej" , trochu ostřejší vačka, přehnaně velký kanály, upravený ventily sériových rozměrů. Podle výfuku dle L/a předpokládám litinový svody...



Jak říkám, jsem přesvědčenej o tom, že v motoru 100 koní nemám. A to mám hlavu od profíka, svody od hlavy od Hlušičky a krmený je to tím ,,správným" Webrem..



To nic nemění na tom, že to i tak pojede celkem slušně. Pravda s 8kanálem by to jelo líp...
18:50:57
17.01.2015
Zdenek Neubert
Přeci nemůže být možný,že tyto úpravy přidají třeba jen 10koní? Věřím, že kdybych dělal nějakej osmikanál, tak je to úplně o něčem jiným.
12:47:57
17.01.2015
ondrej.
Súhlasím s Urbim - pri takomto motore by som bol s 80-85 k maximálne spokojný a veľmi neverím, že s popísanými úpravami to dosiahneš. Skôr to bude okolo 65-70 k, ak to spravíte dobre, nie viac.

Inak odľahčený zotrvačník a remenica výkon motora nezvyšujú.
22:01:45
16.01.2015
Petr Urban
-> Zdenek Neubert: S konfigurací co je napsané to nejde a zřejmě nikdy nepůjde.

Pro porovnatelné info : Ten nejlepší áčkový motor z fabriky měl cca 100-102 HP když se nejlépe povedl. Nedávno jsem měl možnost dělat rozdělovač do motoru homologace L/A Š130 a motor měl pěkných 104 HP, ale vačku z plného, KP 12,5 apod., celý z nových dílů, velmi precizní práce. Víc z toho zřejmě půjde dostat jen těžko. Takže reál bych viděl na 80-85 HP a to bude velkým úspěchem u tohoto motoru dle popisu co v něm je. Pokud zavoláte, mohu dát instrukce kde jsou značné rezervy už jen z popisu.
15:10:28
16.01.2015
MVM
-> Bery: Nejhorší je když u piva na závodech plače večer ten kdo má 200PS a je v měřáku před ním někdo se 180ti 3
15:09:00
16.01.2015
darabos
-> Bery: 3
13:29:20
16.01.2015
Jozka
-> Bery: 3 3
13:28:24
16.01.2015
Bery
-> Luky: akorat to nesmí byt u piva nekde na zavodech,nebo na srazu,protoze tam ma 100koni kazdej. Nejmíň 100;-)
07:40:09
16.01.2015
Luky
-> MVM: tak když to vybalíš někde u piva, že máš ve škodovce 100 koní, tak je to hustý, ne? 1
07:34:47
16.01.2015
MVM
-> vhml: On nikde nepíše proč vlastně ten výkon je pro něj zajímavý (ptal jsem se hned v úvodu) Pokud to má na běžný ježdění s normálně těžkým autem a seriovou převodovkou - pak právě nejvíc pozná ten nárůst "krouťáku" motoru ( např. tím že známou trasu jede s menším počtem řazení a nebo o kvalt výš) navíc to někdy může při klidné jízdě na delší trase být znát i na spotřebě.
07:25:21
16.01.2015
vhml
-> MVM 16.01.15 07:18:26: přesně tak. U mýho motoru ve stovce si rozhodně na moment stěžovat nemůžu, ale vzhledem k tomu, že maximum výkonu reálně končí někde v 5500 tak si nedělám iluze že by tam 100 koní bylo...



Ale tak bokem to z rejdu odjede a víc nepotřebuju :-)
upraveno 2x, naposled 16.01.2015 08:47:07
07:18:26
16.01.2015
MVM
-> Zdenek Neubert: Ten motor pojede pěkně,jestli chceš předem vědět kolik bude mít "koní" je hrubý odhad. Abys dosáhl výkon,musíš mít otáčky a točivý moment. -když si s tím pohraješ,bude optimální směs v celým rozsahu a dobře zapálená (rozdělovač s vhodným předstihem) - zvýšíš právě ten Mt(Nm), takže pocitově bude motor "živější" a vačka to posune celý o nějakou tisícovku otáček nahoru ..
20:41:52
15.01.2015
ferrari
By to musela byť tak 1,6ka...myslím, že už 60 kW by bolo fajn
19:05:08
15.01.2015
Dušan
myslim ze ne
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...